Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos legen i dag, og det var det jeg fryktet: frozen shoulder. 😑
Fikk kortisonsprøyte og to ukers sykemelding, så håper det hjelper litt. 

Da røyk planen om å få startet med styrketrening med det første. 🙃

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff det er vondt det der altså... hadde det for ca. 10 år siden selv. Men på en måte godt med en diagnose, så kan du få hjelp! :klem3: Ta vare på deg selv i sykemeldingen og gjør gode ting for deg selv ♥️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Uff det er vondt det der altså... hadde det for ca. 10 år siden selv. Men på en måte godt med en diagnose, så kan du få hjelp! :klem3: Ta vare på deg selv i sykemeldingen og gjør gode ting for deg selv ♥️

Takk for det! Tenkte nå jeg endelig kunne prioritere spinning disse ukene, men da slo jeg til og ble forkjøla i tillegg. 😄

Skal bare ta det med ro noen dager nå så jeg får kommet ovenpå igjen. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frozen skulder er ikke bra, håper det går fort over 🙌

Du har blitt utrolig flink til å trene, så jeg er helt sikker på at du finner alternativer som funker for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 time siden):

Frozen skulder er ikke bra, håper det går fort over 🙌

Du har blitt utrolig flink til å trene, så jeg er helt sikker på at du finner alternativer som funker for deg.

Takk, frozen shoulder går ikke fort over, dessverre. Men jeg håper iallfall den smertefulle fasen går over snart. 

Spinning går fint for skulderen sin del, må bare bli bra av forkjølelsen nå, så fortsetter jeg. 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (10 minutter siden):

Takk, frozen shoulder går ikke fort over, dessverre. Men jeg håper iallfall den smertefulle fasen går over snart. 

Spinning går fint for skulderen sin del, må bare bli bra av forkjølelsen nå, så fortsetter jeg. 😎

Jeg vet man kan slite med frozen skulder i år faktisk, så jeg håper ihvertfall du snart blir i stand til å gjøre litt mer 💕

Forkjølelse er noe dritt. Her skal jeg komme i gang med turene mine igjen, men denne uka så regner det skikkelig mye, så da gidder jeg rett og slett ikke. Er meldt "vår" fra neste uke, så da er det bare å starte opp igjen 👍

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det veiing igjen, etter to uker med påske innimellom. 107.9 kg i dag, ned 1 kg og 31 kg til sammen.

Meget godt fornøyd siden påska kom inni der, og at jeg har vært syk denne uka og ikke fått trent mer enn én gang. Har prøvd å fokusere litt mer på kosthold siden jeg ikke kunne trene, og nå har grillsesongen begynt. Da er det (for meg) lett å velge magert kjøtt og å spe på med mye salat. Kunne levd på det hele året, hehe.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med over 30 kg ned, tenk det! 🤩 Og enig angående grillsesongen… Med en gang det blir litt varmere i været så frister liksom salat + magert kjøtt på en helt annen måte, synes jeg ☺️🌸 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (2 timer siden):

Gratulerer med over 30 kg ned, tenk det! 🤩 Og enig angående grillsesongen… Med en gang det blir litt varmere i været så frister liksom salat + magert kjøtt på en helt annen måte, synes jeg ☺️🌸 

Tusen takk, det er helt sykt å tenke på! Helt utrolig hvor mye kroppen har forandret seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wah, i dag skulle jeg liksom på spinning. Så ble spinningtimene jeg hadde meldt meg på både i dag og i morgen avlyst, og jeg mistet helt piffen. Tenkte at nå orker jeg ikke noe som helst, jeg vil bare spise pasta med masse ost. Heldigvis fikk jeg avverget meg selv fra å dra på butikken og handle inn til det (litt fordi jeg ble så akutt lat også 🙃), så nå lager jeg heller grillet svinekjøtt og potetbåter i airfryeren. Så jeg klarte iallfall å ikke kjøre bilen rett i grøfta, sånn metaforisk sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig godt gjort Luka_s! Det er å snu slike følelser og tankegang som er kjempevanskelig. Når vi blir skuffet over forventninger som ikke ble noe av. Syns du var flink! Håper du koste deg med maten din, den hørtes god ut 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Veldig godt gjort Luka_s! Det er å snu slike følelser og tankegang som er kjempevanskelig. Når vi blir skuffet over forventninger som ikke ble noe av. Syns du var flink! Håper du koste deg med maten din, den hørtes god ut 😊

Ja, det er veldig vanskelig. Jeg dro faktisk på butikken og kjøpte smågodt, men så innså jeg det at jeg hadde ikke lyst på det likevel. Gamle (u)vaner er vonde å vende. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (14 timer siden):

Wah, i dag skulle jeg liksom på spinning. Så ble spinningtimene jeg hadde meldt meg på både i dag og i morgen avlyst, og jeg mistet helt piffen. Tenkte at nå orker jeg ikke noe som helst, jeg vil bare spise pasta med masse ost. Heldigvis fikk jeg avverget meg selv fra å dra på butikken og handle inn til det (litt fordi jeg ble så akutt lat også 🙃), så nå lager jeg heller grillet svinekjøtt og potetbåter i airfryeren. Så jeg klarte iallfall å ikke kjøre bilen rett i grøfta, sånn metaforisk sett.

Kjenner følelsen av at man bare vil spise noe skikkelig "dritt-mat" fordi ting ikke går helt etter planen. Hodet leter etter unnskyldninger for å gi litt f*** - bare i dag liksom....

Utrolig bra jobba med å snu tankegangen. Det er disse små "seierene" som er viktige i den totale kampen mot kiloene 👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner godt igjen følelsen av å ville gi opp når man møter motgang. Rart hvordan det i øyeblikket kan føles befriende å gi etter, mens det svir dobbelt etterpå. Lurt å skrive ned hvordan det føles å snu gamle vaner, for da husker man de gode følelsene bedre (er min teori i alle fall…). Håper du får en fin uke! :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (20 minutter siden):

Kjenner godt igjen følelsen av å ville gi opp når man møter motgang. Rart hvordan det i øyeblikket kan føles befriende å gi etter, mens det svir dobbelt etterpå. Lurt å skrive ned hvordan det føles å snu gamle vaner, for da husker man de gode følelsene bedre (er min teori i alle fall…). Håper du får en fin uke! :D 

Takk for det! 

Ja, i går var jeg så motivert og hadde planene klare, så ble liksom alt avlyst og jeg orket plutselig ingenting. Ble en lat dag i går, da, men jeg har omstilt meg i dag og har tenkt å gå en tur i det fine været i stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 109,5 kg, opp 1,6 kg.

Ååååh, jeg hadde egentlig ikke lyst til å skrive i dag. Så mye opp på en uke, veldig flaut og frustrerende. 😑

Denne sykemeldingen har tullet det til for meg, for det første blir det veldig lite hverdagsaktivitet når jeg bare er hjemme alene hele dagen. Og når alt av spinning ble avlyst, gikk jeg helt i kjelleren og det ble ikke noe trening heller. Det eneste jeg har gjort, er å gå en tur én dag.

Og når jeg bare sitter hjemme uten å gjøre noe, blir det til at jeg tenker på mat hele tiden. I går sprakk jeg som bare det, og bare spiste alt mulig rart gjennom hele dagen. Og pulsklokka viste under 4000 skritt i løpet av det døgnet. 🥴

Ok, jeg må skjerpe meg. Skal til legen på mandag, og vil be ham om å gi meg gradert sykemelding eller noe så jeg kan komme meg tilbake på jobb og gjøre tilrettelagte oppgaver. Og så må jeg trene, og ikke gi f hvis timen blir avlyst. Da må jeg faktisk gjøre noe sjøl.

Ironisk nok så har jeg fri neste uke, og mannen og jeg skal på romantisk kjærestetur. 😅 Regner ikke med at det blir noe særlig slankekost når vi skal bo på hotell i tre dager, men jeg hadde faktisk tenkt å ha med treningstøy og ta noen økter i hotellets gym. Så da krysser jeg fingrene for at det ikke blir så alt for ille resultat neste uke. 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️

Henger meg på her. Kjenner meg så utrolig igjen i alt du skriver av negative tanker og følelser. 

Du er en inspirasjon ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...