Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Det er bra du fikk byttet vekt sånn at du vet hva du faktisk går ned ;) 

Jeg spiser heldigvis ikke så mye godis men kjenner på at den maten jeg syns var KJEMPEGOD i jula fortsatt henger litt i 😜 Må få kroppen til å skjønne at det er salat og sunne valg som gjelder fremover. Og dørstokkmila må overvinnes igjen...... Jeg gikk tidligere turer i alt mulig slags vær, men nå har jeg bare unnskyldninger 😂 Så her må de gode vanene på plass igjen 👍 Krysser for gode blodprøver 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes året har startet veldig bra, altså. Har trent 3 dager denne uka, og skal ha min 4. økt i morgen. Formen er usedvanlig god, og jeg klarer å ta i på timene uten at jeg føler at jeg er helt tom og bare vil dø. Sliten blir jeg, ja, men jeg greier å konsentrere meg om å fullføre framfor å avbryte. Så det er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (11 timer siden):

Synes året har startet veldig bra, altså. Har trent 3 dager denne uka, og skal ha min 4. økt i morgen. Formen er usedvanlig god, og jeg klarer å ta i på timene uten at jeg føler at jeg er helt tom og bare vil dø. Sliten blir jeg, ja, men jeg greier å konsentrere meg om å fullføre framfor å avbryte. Så det er bra. :)

Så bra @Luka_S 👏 Håper du holder deg frisk og får trent som nå videre fremover også. Deilig når du føler at kroppen spiller litt på lag. Tror dette blir en kjempefin uke for deg 👍

I går droppet jeg turen min. Det hadde jo snødd veldig mye og var ufremkommelig over alt. Hadde ikke lyst til å gå tur, men heller ikke kjøre til treningssenteret (visste jo ikke om jeg ville komme meg dit eller hjem igjen med bilen).

Men, det er meldt litt mindre snø i kveld, så håper de får brøytet litt sånn at jeg får tatt den vanlige turen min 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (28 minutter siden):

Så bra @Luka_S 👏 Håper du holder deg frisk og får trent som nå videre fremover også. Deilig når du føler at kroppen spiller litt på lag. Tror dette blir en kjempefin uke for deg 👍

I går droppet jeg turen min. Det hadde jo snødd veldig mye og var ufremkommelig over alt. Hadde ikke lyst til å gå tur, men heller ikke kjøre til treningssenteret (visste jo ikke om jeg ville komme meg dit eller hjem igjen med bilen).

Men, det er meldt litt mindre snø i kveld, så håper de får brøytet litt sånn at jeg får tatt den vanlige turen min 👍

 

Takk, håper det blir bedre føre der du er så det er lettere å komme seg fram. 😊

Jeg tror ikke det blir like mye trening neste uke pga jobb og andre avtaler, så får ta denne uka som en pangstart på året. 

Økte dosen på Saxenda i går, så håper det gir litt bedre effekt framover. Leser om dem som mister matlysten totalt og må tvinge i seg mat. Der er ikke jeg enda, for å si det sånn. 😬 Blir fort mett, ja, men suget er ikke helt borte. Og når jeg trener, merker jeg at jeg ofte blir veldig sulten på kvelden. Da må jeg tenke hardt over å ta gode valg framfor å hive i meg et halvt brød med pålegg som jeg gjerne kunne ha lyst til. 😛 Jeg er vel bare utålmodig, men etter å ha stått i stampe i over et år, har jeg veldig veldig lyst til å se nye, lavere tall på vekta! Vi får se i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (2 minutter siden):

Takk, håper det blir bedre føre der du er så det er lettere å komme seg fram. 😊

Jeg tror ikke det blir like mye trening neste uke pga jobb og andre avtaler, så får ta denne uka som en pangstart på året. 

Økte dosen på Saxenda i går, så håper det gir litt bedre effekt framover. Leser om dem som mister matlysten totalt og må tvinge i seg mat. Der er ikke jeg enda, for å si det sånn. 😬 Blir fort mett, ja, men suget er ikke helt borte. Og når jeg trener, merker jeg at jeg ofte blir veldig sulten på kvelden. Da må jeg tenke hardt over å ta gode valg framfor å hive i meg et halvt brød med pålegg som jeg gjerne kunne ha lyst til. 😛 Jeg er vel bare utålmodig, men etter å ha stått i stampe i over et år, har jeg veldig veldig lyst til å se nye, lavere tall på vekta! Vi får se i morgen. 

Jeg skjønner alt om det å stå i stampe. Har jo gjort det samme selv. For meg er det viktig å komme tilbake til de rutinene som jeg virker. Sliter jo med at spiser feil mat og for mye mat hvis jeg ikke passer litt på. MEN, hvis jeg spiser jevnt gjennom dagen og passer på hva jeg faktisk spiser går det veldig bra. Så er det bare å få beveget seg litt i tillegg, og det har jeg jo startet opp med igjen 😉 Men jeg innser jo at jobben ikke er gjort selv om jeg kommer ned dit jeg ønsker. Jeg må akseptere å passe på hva jeg spiser resten av tiden også, men trenger ikke være fullt så nøye med hva jeg trykker i meg. 

Prøver å finne balansen mellom hverdag og helg, og ikke la mange unnskyldninger komme i veien for de gode valgene. Lett å si, men vanskeligere å gjennomføre 😉

Ønsker deg en fin dag 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 113,7 kg, så julekiloene forsvant og vel så det. 25,2 kg til sammen nå. :)

Nå gleder jeg meg til å komme under 113 kg, for 112,8 var det laveste jeg kom i 2021 før ting begynte å svinge hit og dit. Krysser fingrene for at det fortsetter å gå nedover nå.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (1 minutt siden):

Vekt i dag 113,7 kg, så julekiloene forsvant og vel så det. 25,2 kg til sammen nå. :)

Nå gleder jeg meg til å komme under 113 kg, for 112,8 var det laveste jeg kom i 2021 før ting begynte å svinge hit og dit. Krysser fingrene for at det fortsetter å gå nedover nå.

Bra jobba 👍🥇 Jeg er ganske sikker på at du snart er under der du var i 2021.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad dere er tilbake! Jeg føler både @Wit og @Luka_S (og andre med treningsdagbok) med stor begeistring, dere er så inspirerende begge to, jeg har rett og slett savnet dere! ☺️

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

112,7 kg i dag, og offisielt den laveste vekten jeg har hatt i denne tråden! 😅

Uka har vært fin, har ikke trent mer enn to ganger, men jeg kjente at det var godt etter å ha trent fire dager på rad forrige uke. Det beste er hvis jeg kan få til annenhver dag, for etter mange dager på rappen, kjenner jeg at jeg blir helt tom. Men det er ikke alltid så lett å få til i forhold til jobb og andre ting. Neste uke har jeg siktet meg inn på mandag, onsdag og fredag (kanskje lørdag også), det tror jeg blir en grei ordning.

Ellers er jeg litt sånn ambivalent over vekta nå. Jeg føler liksom ikke at det er "på ekte", og i og med at den forrige badevekta mi tydeligvis viste feil, så blir jeg litt sånn "tenk om denne også viser feil og at det egentlig er den gamle som er riktig". Jeg klarer på en måte ikke å rose meg selv for at det faktisk går rette veien nå, og jeg har en følelse av at jeg jukser eller lurer meg selv, at dette ikke kommer til å funke i lengden og at det er noe som ikke stemmer. Går det an å ha impostor syndrome inni sitt eget hode?

Jeg angrer på at jeg ikke tok før-bilder, for når jeg ser meg i speilet føler jeg meg nesten like tjukk som før. Jeg kjenner jo at ansiktet har blitt tynnere og at skuldrene er mer fremtredende, men så er fortsatt magen og låra store. Spesielt magen er seig, har ikke gått ned noen cm rundt midjen ennå (siden oppstart med Saxenda). Så tenker jeg at jeg sikkert har lurt meg selv med det også, og at jeg ser like feit ut nå som da. 😑

Vel. Hodet kommer vel etter en gang, får vi håpe. God helg, alle sammen! :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder nå da? 😊👍 Så lenge du ikke regner deg selv som i mål, så vil jo endringer vise seg enda mer «pr kg» fremover? Men like vanskelig å se selv 🙈 Du er jammen god! 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bildene jeg har av meg som gjør at jeg virkelig ser hvor mye jeg har gått ned. Ansiktet mitt har også blitt mye smalere, og det vises veldig godt når jeg sammenligner bilder fra før og nå.

Ellers er ikke hodet mitt helt med heller. Jeg klarer ikke alltid å se at jeg faktisk har gått ned, selv om jeg jo vet at jeg har det 😉

Grattis med flott tall denne uka 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (På 15.1.2023 den 20.48):

Ta bilder nå da? 😊👍 Så lenge du ikke regner deg selv som i mål, så vil jo endringer vise seg enda mer «pr kg» fremover? Men like vanskelig å se selv 🙈 Du er jammen god! 👏

Ja, kanskje det. Det er så typisk meg å ikke gjøre det, for da tror jeg liksom at jeg kommer til å gi opp eller noe. 🤡

Wit skrev (13 timer siden):

Det er bildene jeg har av meg som gjør at jeg virkelig ser hvor mye jeg har gått ned. Ansiktet mitt har også blitt mye smalere, og det vises veldig godt når jeg sammenligner bilder fra før og nå.

Ellers er ikke hodet mitt helt med heller. Jeg klarer ikke alltid å se at jeg faktisk har gått ned, selv om jeg jo vet at jeg har det 😉

Grattis med flott tall denne uka 👏

Jeg ser også at ansiktet har blitt smalere, og dessverre mer rynkete. 🤨 Det kommer til å bli noe sykt med løs hud hvis jeg greier å gå ned alt jeg har tenkt. Får begynne å spare til plastisk kirurgi. 😑😅

I dag er jeg så sulten! Får liksom aldri fred, aaah. Vel, om det ikke blir noe superras på vekta denne uka, så får det bare være. Jeg orker ikke å gå sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta i dag 112,3 kg, så en helt grei nedgang. Fornøyd med det etter en uke som ble litt skeis siden helga ble litt lang. 😅

Fått trent tre økter denne uka, fikk til mandag, onsdag og fredag, det var mye bedre med en hviledag i mellom.

I morgen skal jeg på fest, så håper det ikke gjør alt for stor skade. 

En ting som er ganske bittert, er at det i dag kom endringer i refusjonsreglene for Saxenda. Nå får man den ikke lenger på blå resept unntatt i helt sjeldne tilfeller (BMI over 50 med tilleggssykdommer), og kun leger på sykehus får lov til å søke. Jeg fikk vedtak på blåresept i november, og det vedtaket som allerede ligger inne skal visstnok gjelde et år. Så da får jeg se når november kommer hva jeg vil gjøre. Det blir svindyrt å skulle betale selv, og den nye typen (Wegovy) ble heller ikke godkjent for refusjon. Krysser fingrene for at jeg greier å gå ned dit jeg vil, men jeg kjenner at jeg blir litt nervøs for å skulle gå opp alt igjen hvis jeg må slutte med sprøytene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag, 0,7 kg ned og endte på 111,6 kg.

Veldig glad for det, for dette har vært en uke med to bursdagsfeiringer, god mat, kaker, alkohol og alt det der. Angret som en hund på at jeg hadde spist en liten middagsrett (mange timer) før jeg skulle på fest, for jeg var helt stappmett etter to biter av middagen der. Ikke greide jeg å drikke noe særlig heller, for jeg var så mett. Så til neste gang jeg var på fest, så får jeg bare innse at det er ikke det lureste å spise så mye på dagen hvis man skal greie middag senere på kvelden.

Det har vært travelt, så jeg har ikke fått trent før i går. Ble en økt med tabata i går og spinning i dag. Merker at det er lenge siden jeg har gjort noe annet enn spinning, for tabata var skikkelig slitsomt og jeg er kjempestøl i dag. 

Alt i alt en god uke, jeg er glad for at selv om det blir noen utskeielser innimellom, så går jeg sakte men sikkert nedover. God helg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink @Luka_S 🥇👍

Dette fungerer virkelig for deg, og jeg er kjempeglad du har funnet det som gjør at du nærmer deg målet ditt sakte men sikkert.

Og ja, det med flere rynker og mye løshud kjenner jeg igjen 😜 MEN, så lenge jeg føler at jeg har det bedre i egen kropp og helsa faktisk har blitt mye bedre så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wit skrev (1 time siden):

Du er kjempeflink @Luka_S 🥇👍

Dette fungerer virkelig for deg, og jeg er kjempeglad du har funnet det som gjør at du nærmer deg målet ditt sakte men sikkert.

Og ja, det med flere rynker og mye løshud kjenner jeg igjen 😜 MEN, så lenge jeg føler at jeg har det bedre i egen kropp og helsa faktisk har blitt mye bedre så er jeg fornøyd.

Tusen takk! :)

Jeg synes det er helt fantastisk at det faktisk funker nå, men jeg er litt urolig på grunn av at Saxenda er tatt av blåreseptordningen. Jeg er redd for at jeg kommer til å gå opp igjen hvis jeg må slutte på den. Heldigvis har jeg vedtak på blåresept ut oktober, og håper at mye kan skje før den tid. Nå ser jeg at Legemiddelverket vil gå i forhandlinger med Novo Nordisk for å få ned prisen og forhåpentlig få Saxenda og Wegovy på blåresept. Krysser fingrene for det! Skal kanskje klare å finansiere 36000 i året hvis jeg må, men det er bittert hvis legemiddelprodusentens grådighet skal ødelegge for noe som hjelper så bra for så mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (18 timer siden):

Tusen takk! :)

Jeg synes det er helt fantastisk at det faktisk funker nå, men jeg er litt urolig på grunn av at Saxenda er tatt av blåreseptordningen. Jeg er redd for at jeg kommer til å gå opp igjen hvis jeg må slutte på den. Heldigvis har jeg vedtak på blåresept ut oktober, og håper at mye kan skje før den tid. Nå ser jeg at Legemiddelverket vil gå i forhandlinger med Novo Nordisk for å få ned prisen og forhåpentlig få Saxenda og Wegovy på blåresept. Krysser fingrene for det! Skal kanskje klare å finansiere 36000 i året hvis jeg må, men det er bittert hvis legemiddelprodusentens grådighet skal ødelegge for noe som hjelper så bra for så mange.

Ja leste det med at Saxenda var fjernet fra blåresept. Håper det endrer seg til vedtaket ditt går ut da 🤞 Kjedelig når noe som virker plutselig skal bli veldig mye dyrere å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 111,6 kg, akkurat det samme som forrige fredag. Litt surt akkurat det, men det er iallfall ikke opp. 

Vet ikke helt hva som har skjedd, om det er for mye utskeielser, salt mat, treg mage, vann i kroppen eller noe sånt. Men enkelte ganger må vel bare kroppen hente seg litt inn, håper jeg. Synes uka har vært litt trå på matfronten, og har vært en del sulten på kveldene. Da er det lett å ta noen dumme valg, som f.eks. pizza til kveldsmat på en onsdag. 😛

Jeg har iallfall fått trent bra, og med dagens økt som jeg skal ha litt senere, ble det fire økter denne uka. Godt fornøyd med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har noen bilder helt fra oppstarten for to år siden, fant jeg et fra juni 2021. Der var jeg ca 123-124 kg. Ja, jeg må si at jeg ser forskjell når man setter bildene opp ved siden av hverandre.

2123.thumb.png.258f09986da6ffcb11e3f8ac3a22ff4e.png

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...