Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Luka_S skrev (Akkurat nå):

@Wit Du er tøff som har kommet så langt på egen hånd, så da kommer du i mål også, det er jeg sikker på! 😄

Takk 🙌

Men du er flink du også, så dette klarer du 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt i dag 118,1 kg, så har gått ned 0,6 kg denne uka.

Jeg synes ikke jeg har fått så god effekt av tablettene denne uka, akkurat. Noen dager funker de bra og jeg blir mett og holder meg god og mett til neste måltid. Men flere dager sist uke har jeg vært skikkelig skrubbsulten, så jeg er ikke så fornøyd. Har økt opp dosen til 1 tablett morgen og 1 tablett kveld nå. Har ikke helt trua på at dette er det rette for meg, men jeg var altså nødt til å prøve ut Mysimba før jeg evt. kunne få noe annet. Får prøve å holde ut til neste legetime og se hva han sier da. Eneste grunn til at jeg har gått ned denne uka er at jeg har ført inn alt i Lifesum, og jeg har egentlig lyst til å slippe det. Det var liksom det jeg trodde tablettene skulle hjelpe meg med, slik at jeg slapp å overspise fordi jeg var så sulten.

Vel vel. Ned er ned, så får vi bare se hvordan det går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når effekten ikke er som håpet. Husk at full dose er dobbelt så mye som du tar i dag. Mange må gå en stund på full dose før de merker full effekt. Lykke til videre, håper effekten kommer snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skorpion91 skrev (18 minutter siden):

Kjedelig når effekten ikke er som håpet. Husk at full dose er dobbelt så mye som du tar i dag. Mange må gå en stund på full dose før de merker full effekt. Lykke til videre, håper effekten kommer snart 🤞

Ja, det er kjedelig. Jeg hadde liksom håpet at de virket litt raskere enn det. Jeg er også ganske skeptisk til dem pga bivirkningene, i hovedsak blodtrykket som er høyt fra før (jeg får behandling for det, altså). Og også det med at opioider ikke virker hvis man plutselig kommer ut for noe og trenger sterk smertelindring. 

Men nå har jeg iallfall sittet her en hel fredagskveld uten å fyse på godteri og brus, så det er da noe. 😄

Endret av Luka_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

Jeg så tilfeldigvis dagboken din på fremsiden av kvinneguiden. Så flink du har vært! Veldig interessant og se vektreisen din det siste året, for den er VELDIG lik min. Nå veier jeg ca. akkurat det samme som deg. Var 118.6 i går. Det var litt motiverende i seg selv synes jeg, for da ble jeg jo plutselig litt mindre alene. Jeg også driver med Lifesum for tiden for å få oversikt. Føler også at jeg mentalt har knekt en kode etter jeg oppdaget "intuitive eating" som egentlig bare betyr at det er INGEN regler. Alt er lov. Som har gjort at jeg ikke stresser med godteri og sjokolade like mye - for jeg kan jo bare spise det senere. Jeg må ikke lengre spise opp ALT for ny start på mandag og kjenne på sug fordi jeg skal jo aldri spise det igjen, eller vente til helg. Jeg er veldig motivert til å klare å endre livsstilen denne gangen. 

 

Har du skrevet noe om deg selv gjennom dagboken (typ alder og hvor i landet du er, hva du gjør til vanlig osv) eller er det mest bare vekt og at du ellers er anonym? Jeg spør bare fordi jeg ble nysgjerrig siden jeg opplever at vi er i en veldig lik situasjon - så kanskje jeg kan henge meg på dagboken din litt og bli motivert av deg! Synes ofte det er mer motiverende med noen som er lik en selv, eller med likt utgangspunkt. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblee skrev (23 timer siden):

Hei! 

 

Jeg så tilfeldigvis dagboken din på fremsiden av kvinneguiden. Så flink du har vært! Veldig interessant og se vektreisen din det siste året, for den er VELDIG lik min. Nå veier jeg ca. akkurat det samme som deg. Var 118.6 i går. Det var litt motiverende i seg selv synes jeg, for da ble jeg jo plutselig litt mindre alene. Jeg også driver med Lifesum for tiden for å få oversikt. Føler også at jeg mentalt har knekt en kode etter jeg oppdaget "intuitive eating" som egentlig bare betyr at det er INGEN regler. Alt er lov. Som har gjort at jeg ikke stresser med godteri og sjokolade like mye - for jeg kan jo bare spise det senere. Jeg må ikke lengre spise opp ALT for ny start på mandag og kjenne på sug fordi jeg skal jo aldri spise det igjen, eller vente til helg. Jeg er veldig motivert til å klare å endre livsstilen denne gangen. 

 

Har du skrevet noe om deg selv gjennom dagboken (typ alder og hvor i landet du er, hva du gjør til vanlig osv) eller er det mest bare vekt og at du ellers er anonym? Jeg spør bare fordi jeg ble nysgjerrig siden jeg opplever at vi er i en veldig lik situasjon - så kanskje jeg kan henge meg på dagboken din litt og bli motivert av deg! Synes ofte det er mer motiverende med noen som er lik en selv, eller med likt utgangspunkt. :) 

Hei, så gøy at det er noen som kan bli inspirert av tråden min! Jeg føler meg ikke så veldig inspirerende til tider, haha. 😄
Det med intuitive eating har jeg ikke fått til enda, jeg tør liksom ikke "slippe løs". Det er enten alt eller ingenting for meg. Men jeg har cheat day, da.

Jeg prøver å være litt anonym og generell, for jeg vil ikke identifisere de rundt meg som av og til blir omtalt her. Så hvis noen kjenner meg igjen likevel, så håper jeg de ikke outer meg. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt i dag 117,6 kg. Ned en halvkilo denne uka da.

I går tok jeg avgjørelsen om å kutte ut Mysimbaen. Effekten sto ikke i forhold til bivirkningene, synes jeg. Etter de første dagene har jeg ikke merket så veldig mindre sult og sug, så jeg orket bare ikke mer. Og i tillegg til ymse bivirkninger, er jeg ganske skeptisk til selve medisinen også, spesielt om den er med på å øke blodtrykket ytterligere når jeg fortsatt prøver å få det ned, og det med at det nuller ut effekt av smertestillende hvis man plutselig får behov for opiater. (Jeg høres ut som den narkomanen, haha.)

Nei, så når de ikke hjelper meg mer enn dette, så får jeg bare klare det selv. Får høre hva legen sier, om han vil gi meg noe annet eller om jeg ikke har prøvd lenge nok. I så fall får det bare være, da. Jeg vil ikke ha de tablettene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg vil følge med her. :blomst: Sliter selv med vekta, og vurderer en dagbok her, for det og litt diverse andre greier. Bare livet generelt. Synes du dagboka hjelper på motivasjon? 

Høres ut som et godt valg å lytte til seg selv med tanke på medisinen. 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (29 minutter siden):

Jeg vil følge med her. :blomst: Sliter selv med vekta, og vurderer en dagbok her, for det og litt diverse andre greier. Bare livet generelt. Synes du dagboka hjelper på motivasjon? 

Høres ut som et godt valg å lytte til seg selv med tanke på medisinen. 💪

Jeg hadde nok ikke greid å holde meg på matta uten denne tråden. 😂
Når jeg har slitt og har hatt lyst til å gi opp, så lurer den tanken i bakhodet at jeg må "stå til rette" her inne på fredag. Da er det lettere å holde seg til opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 21.10.2022 den 18.49):

Vekt i dag 117,6 kg. Ned en halvkilo denne uka da.

I går tok jeg avgjørelsen om å kutte ut Mysimbaen. Effekten sto ikke i forhold til bivirkningene, synes jeg. Etter de første dagene har jeg ikke merket så veldig mindre sult og sug, så jeg orket bare ikke mer. Og i tillegg til ymse bivirkninger, er jeg ganske skeptisk til selve medisinen også, spesielt om den er med på å øke blodtrykket ytterligere når jeg fortsatt prøver å få det ned, og det med at det nuller ut effekt av smertestillende hvis man plutselig får behov for opiater. (Jeg høres ut som den narkomanen, haha.)

Nei, så når de ikke hjelper meg mer enn dette, så får jeg bare klare det selv. Får høre hva legen sier, om han vil gi meg noe annet eller om jeg ikke har prøvd lenge nok. I så fall får det bare være, da. Jeg vil ikke ha de tablettene lenger.

Hvis du syns bivirkningene er verre enn effekten er det helt riktig å slutte 👍 Jeg fikk jo noen helt utrolig dårlige bivirkninger av Mysimba siden jeg faktisk endret personlighet. Så jeg tør aldri bruke de mer.

Men kanskje du kan få andre nå som du har prøvd disse uten særlig effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (16 minutter siden):

Hvis du syns bivirkningene er verre enn effekten er det helt riktig å slutte 👍 Jeg fikk jo noen helt utrolig dårlige bivirkninger av Mysimba siden jeg faktisk endret personlighet. Så jeg tør aldri bruke de mer.

Men kanskje du kan få andre nå som du har prøvd disse uten særlig effekt?

Ja, jeg skal til legen neste uke, så da skal jeg høre om det er noe annet han kan skrive ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, siden vi reiser bort i helga og jeg ikke får veid meg på fredag. 118,3 kg, så 0,7 kg opp igjen. Egentlig forventet siden jeg ble litt sånn "fuck it" i hodet mitt etter at jeg sluttet med Mysimbaen. 😑Teit, jeg vet, men hodet er ikke med for tida.

Det som er positivt er at jeg har vært på tre spinningtimer hittil denne uka, og jeg føler at jeg har fått godt utbytte. Ikke døden nær som jeg har vært tidligere, så det virker som om kondisen faktisk begynner å bli bli litt bedre.

I morgen drar vi altså på langweekend med mye kos og fest igjen, så regner med at det ikke blir nedgang neste uke heller. Helt greit det altså. 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyooo! Har vært hos legen i dag og han spurte hvordan det gikk med vekta. Jeg sa som sant var, at den sto på stedet hvil, og at jeg hadde kuttet ut Mysimba på grunn av dårlig effekt og bivirkninger jeg ikke ville leve med. Ja, det var helt greit, sa han, og skrev umiddelbart ut resept på Saxenda. Jeg ble nesten litt paff, men det blir interessant å se om det har noe bedre effekt, da. Det kan iallfall umulig være verre enn de (unnskyld uttrykket) helvetes tablettene. Jeg må vente en ukes tid før jeg begynner med sprøytene, for jeg justerte blodtrykksmedisinen igjen, så jeg må kunne skille på hva eventuelle nye bivirkninger kommer av.

Har sniktittet på vekta etter helga, og det var jo nedslående. 😑😂
Skjønte jo at det kom til å bli ille, men det er ganske surt når slike grelle tall slår mot en. Og denne uka har jeg så langt vært skikkelig lat og ikke orket på trening heller. I tillegg skal jeg på fest igjen kommende helg. 😅 Jaja, får heller starte på ny frisk neste uke da, og ta Saxenda til hjelp. Det bør iallfall booste motivasjonen, håper jeg. For jeg vil ikke at det skal gå feil vei igjen mot neste sommer, ikke med alle de nye sommerkjolene jeg har kjøpt meg som ikke kommer til å passe hvis jeg ikke snur! (For ikke å snakke om bunaden!) Kjenner bare at hodet jobber så sykt mot meg for tiden, og jeg har lyst til å spise alt som er godt! Pinlig innrømmelse, i går var jeg så sliten og sur at jeg lå i senga og så på tiktok og spiste en hel pose Dumle. 🙈

Vel. Får prøve å tyvstarte litt på nyttårsforsettene neste uke, og håper jeg får til et godt grunnlag for videre vektnedgang i 2023!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Lykke til med ny medisin!

Bunaden er en kjempemotivator her også. Går jeg ned 15 kg til 17.mai skal den kunne brukes! Det er absolutt oppnåelig, samtidig så må jobben gjøres. Heia oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag: 120,6 kg. Urrrhg og blæh. Mye spising og latskap, say no more. En uke fra i dag skal jeg ta min første dose Saxenda. Håper virkelig det gir god effekt, for jeg vil ikke at det skal fortsette å gå feil vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med ny medisin! :)  Greit å få prøve noe nytt når man svinger i motivasjonen. Håper at du får en god effekt av medisinen og at du slipper like kjipe bivirkninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med skjelvende skritt jeg gikk på vekta i dag, men den stoppet på "bare" 120,8. Opp 200 gram, så i praksis stillstand, altså.

Jeg forventet ærlig talt mye verre, siden det var fest i helgen, samtidig som jeg har spist alt jeg har hatt lyst på resten av uka. Satte mitt første stikk med Saxenda i dag, og i "opptrappingen" til det, har jeg spist og spist alt jeg sikkert ikke kommer til å nyte lenger. Hvor sykt er ikke det? Pinlig innrømmelse, jeg kjøpte en boks med vaniljesaus bare for å kunne ta en slurk rett fra boksen.

Jeg har jo så lyst til å gå ned, men er kjemperedd for å "aldri" få kose meg med god mat lenger. Så derfor spiser og spiser jeg. Dette må jo være en slags spiseforstyrrelse. Eller, det er vel det. Jeg har bare aldri fått noen diagnose. Har hele livet fått innprentet at mat er kos, godt, belønning, og å måtte legge det mer eller mindre bort er på en måte en stor sorg. Så mye tid og tankeenergi går med på å tenke på hva jeg skal spise, hva vi skal ha til middag, hvilken restaurant vi skal gå på hvis vi skal på tur, hva jeg må handle for å ha snacks og kos tilgjengelig hvis jeg skulle få cravings. Selv om det er slitsomt, er det også skremmende å miste det. Så dumt og ulogisk det enn må høres ut.
Og ikke bare det, begynte å tenke på at "nå er det snart desember, snart jul, så dumt å begynne med Saxenda nå som det skal bli så mye godt å spise"! Uff.

Det som nok har reddet meg denne uka, er at jeg har kommet i gang med treningen igjen. På grunn av div sykehusturer hit og dit både for meg og andre familiemedlemmer, kom jeg ikke i gang før onsdag. Men var på spinning både onsdag og i går, og skal på time i dag og i morgen. Det er godt å bevege seg igjen, etter en down-periode. 

Vel. Første dose Saxenda er satt, og jeg håper virkelig den får god effekt. Dette er på en måte siste sjanse, så det må jo bare virke! Istedet for å være trist for at jeg "må" starte på dette nå rett før julekosen, får jeg heller tenke at denne tiden er en bonus, og en tyvstart på nyttårsforsettene. 

God helg til alle som orker å lese mine ulogiske ranter!  😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 time siden):

Var med skjelvende skritt jeg gikk på vekta i dag, men den stoppet på "bare" 120,8. Opp 200 gram, så i praksis stillstand, altså.

Jeg forventet ærlig talt mye verre, siden det var fest i helgen, samtidig som jeg har spist alt jeg har hatt lyst på resten av uka. Satte mitt første stikk med Saxenda i dag, og i "opptrappingen" til det, har jeg spist og spist alt jeg sikkert ikke kommer til å nyte lenger. Hvor sykt er ikke det? Pinlig innrømmelse, jeg kjøpte en boks med vaniljesaus bare for å kunne ta en slurk rett fra boksen.

Jeg har jo så lyst til å gå ned, men er kjemperedd for å "aldri" få kose meg med god mat lenger. Så derfor spiser og spiser jeg. Dette må jo være en slags spiseforstyrrelse. Eller, det er vel det. Jeg har bare aldri fått noen diagnose. Har hele livet fått innprentet at mat er kos, godt, belønning, og å måtte legge det mer eller mindre bort er på en måte en stor sorg. Så mye tid og tankeenergi går med på å tenke på hva jeg skal spise, hva vi skal ha til middag, hvilken restaurant vi skal gå på hvis vi skal på tur, hva jeg må handle for å ha snacks og kos tilgjengelig hvis jeg skulle få cravings. Selv om det er slitsomt, er det også skremmende å miste det. Så dumt og ulogisk det enn må høres ut.
Og ikke bare det, begynte å tenke på at "nå er det snart desember, snart jul, så dumt å begynne med Saxenda nå som det skal bli så mye godt å spise"! Uff.

Det som nok har reddet meg denne uka, er at jeg har kommet i gang med treningen igjen. På grunn av div sykehusturer hit og dit både for meg og andre familiemedlemmer, kom jeg ikke i gang før onsdag. Men var på spinning både onsdag og i går, og skal på time i dag og i morgen. Det er godt å bevege seg igjen, etter en down-periode. 

Vel. Første dose Saxenda er satt, og jeg håper virkelig den får god effekt. Dette er på en måte siste sjanse, så det må jo bare virke! Istedet for å være trist for at jeg "må" starte på dette nå rett før julekosen, får jeg heller tenke at denne tiden er en bonus, og en tyvstart på nyttårsforsettene. 

God helg til alle som orker å lese mine ulogiske ranter!  😅

Håper Saxenda virker for deg 👍🤞

Skjønner tankene dine rundt førjulstiden, men tenk på alle de senere årene du slipper å tenke samme tanker 😉 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (2 timer siden):

Håper Saxenda virker for deg 👍🤞

Skjønner tankene dine rundt førjulstiden, men tenk på alle de senere årene du slipper å tenke samme tanker 😉 

 

Ja, jeg skal prøve å snu tankegangen. Jeg bare gleder meg så sinnssykt til ribbe. 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...