Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Jeppjepp, da avsluttet jeg forrige uke på fantastisk vis, med brus, chips og smågodt etter at alle de andre hadde lagt seg. Var det noen som sa "gammel vane er vond å vende"?

MEN jeg gikk faktisk tur i går og hadde over 13000 skritt, så det veide vel kanskje litt opp for stjernesmellen...

Denne uka startet bra, væromslaget har visst drevet folk inn på treningssenteret igjen, så heldigvis ble ikke spinningtimen avlyst. ;) Det var kjempedeilig å trene igjen! Skuldra gjør ikke (så veldig) vondt når jeg er på spinning, så det er da i det minste bra. I morgen har jeg tenkt å gå en lang tur, og på onsdag skal jeg på morgenspinn før vi reiser. Håper, til tross for at det sikkert blir mye god mat og drikke på hotellturen vår, at jeg får snudd trenden nå. Det verste er jo at vi skal på fest neste fredag også, så jeg tror vektmålet om 105 kg innen 17. mai blir litt vanskelig å nå. 🙃 Får satse på å holde meg på stedet hvil, i det minste.

Var hos legen i dag, og det ble fire nye uker med sykemelding. Nå må jeg fokusere på å få inn litt aktivitet om dagene når jeg er hjemme, så planen er å gå en liten tur på formiddagen de dagene jeg skal på trening, og gå en lang tur de dagene jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig at du fikk spinnet igjen! :duskedame: Og flink til å gå tur, selv om været ikke akkurat er det mest fristende for tiden.

Kos deg masse på tur! Husk at kos er så mye mer enn maten og drikken som er tilgjengelig. Og kanskje du klarer å ta noen små enkle valg underveis som gjør at du vil føle deg vel og bra etter turen er overstått. Du kan f.eks bestemme deg for at ingenting er nei-mat. Du kan spise ALT, men passe på at det ikke blir så mye. Heller en liten smak av alt, og så være fornøyd etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering, har vært bortreist og da ble det ikke veiing på fredag. Har vært en uke med mye god mat og drikke, og en liten wakeupcall på vekta i dag tidlig viser at det har satt sine spor. 🤫 Så nå gjelder det bare å snu om igjen, da...

Blir en travel uke denne uka, med mye på tapetet. På fredag er det fest, igjen! Så roer det seg forhåpentligvis neste uke. 
Sover så dårlig for tida pga smerter i skuldra (har fått smertestillende, men de virker bare halve natta), så jeg orket bare ikke å trene i dag. På grunn av mange avtaler denne uka, har jeg bare anledning til å være med på én gruppetime. Så den har jeg meldt meg på. Og i morgen skal jeg på treningssenteret og kjøre egentrening! Shame meg gjerne hvis jeg ikke gjennomfører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff så fælt at den skuldra skulle gi deg så mye smerter da! :( Håper du får til å gjennomføre den treningen du har bestemt deg for, det har så mye å si for psyken at man får det til. Håper du får en fin uke selv om den er travel :klem: Blir gøy med en fest på fredag da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Nei uff så fælt at den skuldra skulle gi deg så mye smerter da! :( Håper du får til å gjennomføre den treningen du har bestemt deg for, det har så mye å si for psyken at man får det til. Håper du får en fin uke selv om den er travel :klem: Blir gøy med en fest på fredag da!

Jeg dro på trening i dag! Gjør mye for psyken å starte uka riktig, ja. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper skulderen snart blir bedre 😘 Men utrolig bra jobba at du faktisk får trent allikevel 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wit skrev (1 time siden):

Håper skulderen snart blir bedre 😘 Men utrolig bra jobba at du faktisk får trent allikevel 👏

Takk, det håper jeg også. Ganske frustrerende å ha så vondt. 😵

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene til tross for plager! Men håper du blir bedre i skulderen snart. Det høres ikke bra ut å ha så vondt at man blir holdt våken :( Ønsker deg masse lykke til med travel uke, og kjenner at jeg er bittelitt misunnelig på alle som har sosiale planer, hilsen selvisolert i babybobla. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (3 timer siden):

Så flink du er til å trene til tross for plager! Men håper du blir bedre i skulderen snart. Det høres ikke bra ut å ha så vondt at man blir holdt våken :( Ønsker deg masse lykke til med travel uke, og kjenner at jeg er bittelitt misunnelig på alle som har sosiale planer, hilsen selvisolert i babybobla. 😅

Takk for det! Jeg er ikke vant til å være "syk", så jeg går litt i bobla jeg også, kjenner jeg. Har vært fint å ha mye å gjøre denne uka, da, så blir jeg ikke sittende passiv hele tiden. Latskap avler latskap, og aktivitet avler aktivitet, har jeg funnet ut. Sto faktisk opp og kom meg på morgenspinning i dag, kl 06.15! Godt å ha det unnagjort! Kondisjonstrening går fint med skuldra, det jeg gruer meg mest til er faktisk det å ta på trang treningsbh før trening, samt dusj og påkledning etterpå! Snålt å være så invalid. 🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (15 minutter siden):

Latskap avler latskap, og aktivitet avler aktivitet,

Det er så sant..!! Det har i alle fall ingenting med tid å gjøre. Det fikk jeg kjenne tett på kroppen i f.eks koronatiden. Fyyy så late jeg/vi ble her da. Fikk frigjort all verdens med tid, men fikk vi gjort noe mer av den grunn? Nei. Slapp og "sliten" hele tiden 🙄 Og akkurat nå jobber jeg deltid, og jeg får gjort mer husarbeid og trening de dagene jeg er på jobb, enn de dagene jeg ikke er det. Sykt det der!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 109,8 kg, opp 0,3 kg fra for to uker siden.

Jeg har ikke falt helt av lasset, altså, jeg lover! 😅
Egentlig ganske fornøyd med resultatet, hvis man tar i betraktning at vekta viste over to kilo mer på mandag som var. Det var prisen for en liten miniferie med masse god mat og drikke. Og det er det verdt. 🥰

Greit fornøyd med treningsinnsatsen denne uka også, siden det har vært så travelt. Det ble to spinningtimer, det var alt jeg fikk tid til.

I kveld er det fest med middag, kaker og drikke igjen. Håper jeg klarer å holde det til én kveld og ikke dra det ut hele helga. Så får jeg vel bare ta støyten neste fredag. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp så lite på to uker er absolutt ikke å falle av lasset nei, så har all tro på deg 😊 To spinningstimer er superbra! Mer enn jeg har fått til denne uka. Kos deg masse på fest! :danser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,3 kg etter mye kos er så absolutt å holde seg på rett kjøl, spør du meg! 😀Håper du hadde det koselig i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble inspirert av @Amatariel til å legge ut måltidsbilde jeg også. Men jeg lager ikke så mye fancy mat, akkurat. 😄

Til middag i dag har jeg pimpet opp en porsjon mexicansk gryte fra Toro. Tok i litt revet ost, hakket opp cherrytomat, rødløk, paprika og agurk og strødde på toppen, og noen dæsjer 10% rømme. Godt, synes jeg! 😋

 

2023-05-10 19.41.15.jpg

Endret av Luka_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi er ikke det der fancy så vet ikke jeg..! 🤩 Både ser og høres kjempegodt ut! Gøy med bilder 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Oi er ikke det der fancy så vet ikke jeg..! 🤩 Både ser og høres kjempegodt ut! Gøy med bilder 🤗

Haha, takk, føler det er på grensen til grandis, egentlig. 😄

Er på et sykt tomatsaus-og-smeltet-ost-kick for tiden, kunne spist spagetti med lassevis av kjøttsaus og ost hver dag om jeg kunne. Så da var det et greit kompromiss med litt revet ost i tacogryta. 

Satt og scrollet på tiktok i går kveld, og det kom så masse matlagings- og spisevideoer på fyp'en min at jeg ble helt skrullete! Fant ut at jeg må skrive ned i et dokument på mobilen alt jeg har lyst på til middag, for ellers får jeg ikke sove fordi jeg tenker sånn på mat. 😋 (Jada, det er en grunn til at jeg er feit.)

En ting jeg fikk så innmari lyst på, som jeg tenkte å lage meg i helgen, er baguette smurt med pesto, med mozarella, cherrytomat og chorizo stekt i airfryer. 

Ok, ellers har jeg vært på spinning i dag. Sånn for å ha en liten motvekt til matvrakpratet. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens vekt 109,3 kg, en halvkilo ned fra forrige uke.

Det må jeg bare si meg godt fornøyd med. Det går sakte, men sikkert rett vei igjen.

Har hatt tre treningsøkter denne uka, og med det oppnådd treningsmålet.

God helg! 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Kjempebra!! :juhu: Både vektresultat og treningsmål. Riktig god helg!

Tusen takk! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 12.5.2023 den 11.37):

Dagens vekt 109,3 kg, en halvkilo ned fra forrige uke.

Det må jeg bare si meg godt fornøyd med. Det går sakte, men sikkert rett vei igjen.

Har hatt tre treningsøkter denne uka, og med det oppnådd treningsmålet.

God helg! 😎

Bra jobba @Luka_S 👏👏 Og utrolig bra jobba med treningsmålene til tross for utfordringene med skulderen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...