Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!

Luka_S

Anbefalte innlegg

Stedet hvil er jo OK. Sånn blir det innimellom. Men dette vet du jo 👍

Du har blitt utrolig flink med treningen din, så jeg vet at du kommer til å nå målet ditt.

God helg 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt i dag 110,1 kg, ned 0,4 kg.

Ble ikke hundre-og-énsifret i dag heller gitt. Går sakte, men sikkert, dette. Hovedsaken er vel at det går nedover.

Har trent tre økter hittil denne uka, og skal på en time i dag også. Kjenner at jeg er ganske lei, for jeg har fått så vondt i den ene skulderen min. Har vært litt stiv ganske lenge, men nå er den vond i tillegg. Blæ. Har bestilt legetime, men det blir ikke før etter påske. Det er ikke til forhindring for kondistrening, men jeg hadde egentlig tenkt å få et styrkeprogram i tillegg, det greier jeg ikke nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har du trent tre økter hittil i uka! Det er jo virkelig kjempebra, veldig imponerende! Og det med vond skulder i tillegg 😳 Vet hvor kjipt det kan være... hadde et skikkelig skulderproblem for noen år siden. Prøvde mye for å fikse det, men til slutt var det kiropraktor som skulle til faktisk. Fikset et problem som lege, osteopat, fysioterepeut, kortisonsprøyte m.m ikke klarte, på bare to behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Wow, har du trent tre økter hittil i uka! Det er jo virkelig kjempebra, veldig imponerende! Og det med vond skulder i tillegg 😳 Vet hvor kjipt det kan være... hadde et skikkelig skulderproblem for noen år siden. Prøvde mye for å fikse det, men til slutt var det kiropraktor som skulle til faktisk. Fikset et problem som lege, osteopat, fysioterepeut, kortisonsprøyte m.m ikke klarte, på bare to behandlinger.

Håper noe kan hjelpe, iallfall! Jeg prøver hva som helst. Lurer på om det er en betennelse eller noe, for når jeg vrir armen i "feil" retning er det så vondt at jeg nesten blir kvalm, og smerten verker en god stund etterpå. Har aldri hatt noe sånt før, så det er ganske irriterende. Viser seg vel det at man er kommet i reparasjonsalderen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja høres ikke bra ut :( Jeg hadde ikke bare smerte i skulderen, men armen min stoppet rett og slett helt opp over en viss høyde. Klarte å løfte den ca. halvveis opp i luften, altså ikke over hodet. Ekstremt upraktisk når man ikke klarer å hente ned noe fra et skap f.eks. Ble faktisk 50% sykemeldt en god stund pga dette. Så det var en helt syk opplevelse når jeg kom til en kiropraktor som trykket på noen punkter på ryggen så spratt omtrent hånden helt opp 😵 Så ja, kan ikke annet enn å anbefale å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet passe tidlig og passe uthvilt i dag, slik at jeg rakk spinning kl. 10. Så da ble det 5 økter denne uka. 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har blitt kjempeflink med treningen @Luka_S 👏 Jeg er skikkelig imponert. Særlig når jeg husker hvordan du tenkte det skulle bli i starten.

God påske til deg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (3 timer siden):

Du har blitt kjempeflink med treningen @Luka_S 👏 Jeg er skikkelig imponert. Særlig når jeg husker hvordan du tenkte det skulle bli i starten.

God påske til deg etterhvert.

Takk for det! Merker at trening er blitt gøy, og en vane. Føler meg "lat" hvis jeg har anledning til å dra på en treningsøkt, men ikke gjør det. Det er jo selvfølgelig av og til helt pyton å dra seg ut på trening, men jeg tenker iallfall som så at jeg drar dit, trenger ikke kjøre knallhardt. Så blir det som regel til at økta blir bra likevel.

Har forøvrig vært på tre økter hittil denne uka, og skal på en i morgen. I helga skal jeg jobbe, så da blir det nok ikke noe trening.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (16 timer siden):

Merker at trening er blitt gøy, og en vane. Føler meg "lat" hvis jeg har anledning til å dra på en treningsøkt, men ikke gjør det.

Det er drømmen dèt - å komme dit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt: 108,9 kg - 1,2 kg ned fra forrige uke, totalt 30 kg!

Endelig løsnet det litt! Akkurat -30 kg i dag! Og suste forbi delmålet med god margin. 😎
Setter nytt delmål om 105 kg innen 17. mai i år, håper det ikke tar like lang tid å nå det.

Nå er det snart påske, så da gjelder det vel å passe på så man ikke fyker opp igjen. Tenkte å dra på trening mandag, tirsdag og onsdag, og så ta "fri" resten av påska.
Denne uka har jeg hatt fire økter, meget godt fornøyd. :)

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (6 minutter siden):

Dagens vekt: 108,9 kg - 1,2 kg ned fra forrige uke, totalt 30 kg!

Endelig løsnet det litt! Akkurat -30 kg i dag! Og suste forbi delmålet med god margin. 😎
Setter nytt delmål om 105 kg innen 17. mai i år, håper det ikke tar like lang tid å nå det.

Nå er det snart påske, så da gjelder det vel å passe på så man ikke fyker opp igjen. Tenkte å dra på trening mandag, tirsdag og onsdag, og så ta "fri" resten av påska.
Denne uka har jeg hatt fire økter, meget godt fornøyd. :)

Gratulerer! 

Jeg har aktivt ignorert denne dagboken lenge, fordi jeg trodde det var en form for gym bro-dagbok med noen som skulle bli skikkelig muskeltung, og det er ikke inspirerende for meg, men der tok jeg feil! Din reise er skikkelig imponerende, og mest imponert er jeg over at du har holdt på så lenge og klart å holde på vekttapet over tid. Mer enn gratulerer med 30 kg ned, vil jeg derfor gratulere deg med straks to år med jevnt over gode vaner :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (10 minutter siden):

Gratulerer! 

Jeg har aktivt ignorert denne dagboken lenge, fordi jeg trodde det var en form for gym bro-dagbok med noen som skulle bli skikkelig muskeltung, og det er ikke inspirerende for meg, men der tok jeg feil! Din reise er skikkelig imponerende, og mest imponert er jeg over at du har holdt på så lenge og klart å holde på vekttapet over tid. Mer enn gratulerer med 30 kg ned, vil jeg derfor gratulere deg med straks to år med jevnt over gode vaner :)

Haha, jeg er vel så langt fra noen gym-bro som man kommer. 😂

Tusen takk for fine ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye med -30 kg!! :juhu: For en prestasjon! Du er virkelig en inspirasjon for oss alle! :klem: Et sant eksempel på at man kan få til det man ønsker. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Gratulerer så utrolig mye med -30 kg!! :juhu: For en prestasjon! Du er virkelig en inspirasjon for oss alle! :klem: Et sant eksempel på at man kan få til det man ønsker. 

Tusen takk! ☺️

Da er det vel bare å bite sammen tennene og fortsette mot de neste 30 kg, da. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på morgenspinning, så da kan jeg ta påskeferie med god samvittighet! :)

Blir ikke noe veiing på fredag, for da er jeg ikke hjemme. Sjekket vekta nå, og den er nogenlunde stabil, selv med litt ekstra "innabords". ;)

Var og handlet til påske i dag, og måtte prøve å begrense meg i forhold til "tidligere tider". Jeg er jo livredd for å gå tom for mat, så hamstrer jo vanligvis både mat, drikke, snacks og godis. Men en av "ulempene" (vel, fordelene, egentlig) med å bruke Saxenda, er at selv om jeg har lyst til å skeie ut og spise masse mat og masse godteri, så sier magen faktisk stopp lenge før hodet har rukket å summe seg. jeg sitter der og tenker "skulle jeg ikke spise godteri? Men jeg er så mett. Men jeg har lyst til å ha lyst på noe! Hva!! Men jeg har ikke lyst på noe." Veldig merkelig følelse. Så jeg har faktisk ikke handlet inn sååå masse godis til påske i år, så får vi se hvor mye som går med.

God påske, alle sammen! 🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så deilig med spinning! Senteret mitt har dessverre ingen gruppetimer denne uken - veldig kjedelig ettersom jeg er hjemme hele uken. Men men, får gjøre litt egentrening og gå turer.

For en spesiell følelse det må være at magen sier stopp sånn! Må på en måte være deilig når magen sier stopp. Kan være tungt og slitsomt når det konstant er hodet som må jobbe og si nei. Men uansett ikke verst å klare å holde seg unna disse sinnsyke sjokolade- og smågodttilbudene som butikkene kriger med da! Blir litt irritert på det... jeg skulle ønske priskrigen foregikk og frukt- og grøntavdelingen. Får noia når jeg står der med paprika, avocado o.l-prisene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (45 minutter siden):

Åh så deilig med spinning! Senteret mitt har dessverre ingen gruppetimer denne uken - veldig kjedelig ettersom jeg er hjemme hele uken. Men men, får gjøre litt egentrening og gå turer.

For en spesiell følelse det må være at magen sier stopp sånn! Må på en måte være deilig når magen sier stopp. Kan være tungt og slitsomt når det konstant er hodet som må jobbe og si nei. Men uansett ikke verst å klare å holde seg unna disse sinnsyke sjokolade- og smågodttilbudene som butikkene kriger med da! Blir litt irritert på det... jeg skulle ønske priskrigen foregikk og frukt- og grøntavdelingen. Får noia når jeg står der med paprika, avocado o.l-prisene. 

Ja, du kan så si! 
Jeg er ikke der at jeg ikke craver noe ennå, for det gjør jeg hele tiden. Men hvis jeg gir etter, så stopper det etter det jeg vil betegne som en moderat mengde, i forhold til tidligere hvor jeg var helt ustoppelig med spisingen. Kunne gjerne komme hjem på kvelden og spise en stor mengde brødskiver til kveldsmat, eller lage grandis, toast eller noe annet (og selvsagt sukkerholdig cola til), og det var liksom bare grunnlaget. Så fortsatte det med chips, sjokolade, godteri, hva som helst. Salt avløste søtt kontinuerlig, og det sa aldri stopp selv om jeg var stappmett. Jeg føler at den største seieren jeg har hatt på denne reisen er faktisk å kvitte meg med den daglige sukkercolaen, for jeg var helt avhengig. Hadde aldri sett for meg i mine villeste drømmer at jeg skulle klare å bytte til cola zero. Men det har jeg altså klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 5.4.2023 den 12.50):

Jeg er jo livredd for å gå tom for mat, så hamstrer jo vanligvis både mat, drikke, snacks og godis.

Dette er mitt problem med påsken også. 😅 Sa til meg selv at jeg ikke trengte å handle snacks og godis i år, siden vi er bortbedt hos svigers et par dager, og de har alltid alt for mye godis stående fremme, men rett før butikkene stengte i går så endte jeg likevel opp med en stor pose smågodt på Europris fordi jeg var redd for å angre meg om vi ikke kjøpte inn noe. 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 5.4.2023 den 12.50):

Men jeg har lyst til å ha lyst på noe! Hva!! Men jeg har ikke lyst på noe." Veldig merkelig følelse. Så jeg har faktisk ikke handlet inn sååå masse godis til påske i år, så får vi se hvor mye som går med.

Jeg kjenner den følelsen så godt :farvel:

Du er mett, men hodet sier at sjokolade er godt. Joda det er godt. Men jeg har faktisk ikke lyst på, når jeg kjenner etter. "Men sjokolade er jo såå godt! Du vet at du liker det, du vet hvor godt det smaker." Det er som hjernen, eller kroppen, eller noe forsøker å overtale meg, å finne en unnskyldning til å spise selv om jeg ikke egentlig har lyst på. Det er så selvsagt, allstedsnærværende, det å alltid ha lyst på noe søtt, at hjernen skjønner det liksom ikke når magen er full og jeg er fornøyd. Forhåpentligvis kan det læres.

... forhåpentligvis kan jeg lære å ikke handle inn når det er tilbud også... :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...