Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Påske-egget skrev (9 timer siden):

Kjenner også som flere nevner på kroppen at det begynner å bli trangt og man kanskje blir litt lei nå, men samtidig prøver jeg å nyte og glede meg over og være gravid. Særlig siden det er siste gang for min del. 

Jaa samme her. Dette tenker jeg mye på. Etter fødsel vet jeg at jeg vil gråte over mange ting - mye er emosjonelt og fint, og noe er vanskelig. Men jeg kommer garantert til å gråte en skvett over at gravidmagen er borte og denne gangen kommer den ikke tilbake igjen. De andre gangene har jeg tenkt 'men jeg vil jo ha flere barn'. Men dette er siste, så magebevegelsene og andre fine ting med graviditeten får jeg aldri kjenne på igjen etter fødsel. Nyter derfor hardt nå!

AnanasPåTaco skrev (7 timer siden):

Er veldig kontrollfreak så går nok å bekymrer meg en del for det ukjente siden jeg aldri har vært gjennom fødsel. Prøver jo å tenke at vi er født til dette, og at har det vært alt for grusomt så har ingen fått flere barn enn ett😂

Vil anbefale denne boken. Syns den er veldig fin ❤️

tinapusa skrev (7 timer siden):

Kjenner jeg er nesten sjalu på dere som ikke trenger og "stresse" med fødsel midt i julen. 🙈 

Jeg ser den... og akkurat nå nå jeg innrømme at jeg er glad jeg ikke fikk som det som jeg ville i vår. For vi var jo intense prøvere og tok ikke akkurat prøvepause bare for at det var jul. Tvert i mot så var det ekstremt viktig for meg å få termin og baby i 2021 fordi jeg egentlig skulle født i mars-21 (men mistet), men mest for at søsteren min fikk en november-21. Ville så gjerne ha i samme år som henne. Så siste mulighet var den syklusen da jeg kunne hatt termin 25.12. Ønsket det hardt, og gikk helt i kjelleren da mensen kom. Men akkurat nå kjenner jeg at det er greit at det ikke ble sånn... nå ble det jo klaff måneden etter, så terminen min ble 25.01. For kjenner jo nå at julen tar andre krefter. Har tre barn fra før av, og de har jo lyst til adventsting som julemarked, peppekakebaking osv. Selv om jeg er litt i min egen verden, så er det i alle fall bra at babyen er innenfor magen og pappaen kan ta det ekstra taket med juleforberedelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Parv Må holde meg unna det meste av karbohydrater også. Skikkelig grovt brød og knekkebrød går greit, men fullkornsris/pasta og potet må jeg holde meg unna. Det er nesten værre enn sukker. Ikke noe juice, frukt, melk (iskaffe :(), bakst eller annet :( Så jeg spiser ganske ensidig nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli merkbart tyngre og mer ubehagelig her også (35+1). Baby ligger fortsatt høyt og de fleste sittestillinger er ubehagelige. Men fortsatt lite blærepress da, så jeg får ta det jeg får!

Jeg har, motsatt av noen av dere, en veldig klar greie med at jeg vil ha klart det meste før jul 😅 har jo ikke termin før mot slutten av januar, men har hele svangerskapet tenkt at i januar skjer det og da får jeg ikke gjort noe. Men teknisk sett kan jeg jo faktisk få et februarbarn..! Nå er heldigvis det meste på plass, og jeg går snart ut i juleferie før permisjon så da blir det bare ruging, strikking og førjulskos (om enn litt koronabegrenset sådan). 

Jeg har gått opp jevnt og trutt gjennom hele svangerskapet, selv om jeg helt ærlig lurer litt på hvor alle kiloene har lagt seg 😅 det stagnerte litt mellom uke 27 og 32, men nå virker det å ha steget litt igjen. Og jeg koser meg alltid litt ekstra i desember, gravid eller ei 😌🤗 jordmor og lege har alltid bare vært positive til vektøkningen min, og sagt at med mitt utgangspunkt gjør det heller ikke noe om jeg går opp litt mer enn anbefalt. Har også sluttet å veie meg slavisk (hadde litt vel kontrollerende tendenser i starten) nå gjør jeg det kun i forbindelse med kontroll.

Min siste bekymring nå er å bli smittet eller havne i karantene før fødsel, slik at partner ikke kan være med.. Det blir nok julefeiring som planlagt, men ellers stor grad av isolasjon etter det frem til hun kommer. Synes det er ganske tungt, hadde sett frem til å nyte den siste tiden i permisjon og være litt sosial før babybobla. Men da blir det ruging på fulltid i stedet 😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (15 minutter siden):

Jeg har, motsatt av noen av dere, en veldig klar greie med at jeg vil ha klart det meste før jul 😅 har jo ikke termin før mot slutten av januar, men har hele svangerskapet tenkt at i januar skjer det og da får jeg ikke gjort noe. 

Jeg ser egentlig den også. Og forstår veldig godt folk som kanskje har opplevd å føde prematurt/tidlig, eller bare er førstegangs og ikke vet. Jeg derimot har født tett mot termin alle gangene og vet hvor saaaaaaakte de siste ukene kan gå. De tre ukene etter man går ut i permisjon og før termin kan virkelig gå i sneglefart. Hadde jeg ikke hatt babyutstyr og klær å pusle med da så hadde jeg gått på veggen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (8 minutter siden):

Begynner å bli merkbart tyngre og mer ubehagelig her også (35+1). Baby ligger fortsatt høyt og de fleste sittestillinger er ubehagelige. Men fortsatt lite blærepress da, så jeg får ta det jeg får!

Jeg har, motsatt av noen av dere, en veldig klar greie med at jeg vil ha klart det meste før jul 😅 har jo ikke termin før mot slutten av januar, men har hele svangerskapet tenkt at i januar skjer det og da får jeg ikke gjort noe. Men teknisk sett kan jeg jo faktisk få et februarbarn..! Nå er heldigvis det meste på plass, og jeg går snart ut i juleferie før permisjon så da blir det bare ruging, strikking og førjulskos (om enn litt koronabegrenset sådan). 

Jeg har gått opp jevnt og trutt gjennom hele svangerskapet, selv om jeg helt ærlig lurer litt på hvor alle kiloene har lagt seg 😅 det stagnerte litt mellom uke 27 og 32, men nå virker det å ha steget litt igjen. Og jeg koser meg alltid litt ekstra i desember, gravid eller ei 😌🤗 jordmor og lege har alltid bare vært positive til vektøkningen min, og sagt at med mitt utgangspunkt gjør det heller ikke noe om jeg går opp litt mer enn anbefalt. Har også sluttet å veie meg slavisk (hadde litt vel kontrollerende tendenser i starten) nå gjør jeg det kun i forbindelse med kontroll.

Min siste bekymring nå er å bli smittet eller havne i karantene før fødsel, slik at partner ikke kan være med.. Det blir nok julefeiring som planlagt, men ellers stor grad av isolasjon etter det frem til hun kommer. Synes det er ganske tungt, hadde sett frem til å nyte den siste tiden i permisjon og være litt sosial før babybobla. Men da blir det ruging på fulltid i stedet 😌

Jeg kjører samme strategi som deg mtp å ha alt klart FØR jul. 😆

Her monterte vi babyseng og stol i helgen, stellebord er på plass og det siste av utstyr kommer i løpet av denne uken eller neste. Bilstolen står klar til å settes i bilen og fødebagen er så og si pakket ferdig. Veldig deilig å ha dette på plass nå før jul, da det kan se ut som at baby kanskje kan komme veldig tidlig i januar. Samboeren er dessuten borte 4 dager hver uke, og da er det greit at alt bare står klart nå. 

Samboer hev seg også rundt og fikk snekret et helt nytt barnerom på bare en helg! Veldig imponerende og veldig deilig å få et sted å sette alt utstyret og klærne til baby. 

Juleforberedelser går det heller litt trått med, men alt av gaver er kjøpt inn og har vel bestemt meg for at julevasken i år får tilsvare en vanlig helgevask. Jeg har nok litt støv på hjernen, så huset rekker jo ikke å bli særlig skittent uansett.. 😉 Ellers skal vi frem med juletreet nå til helgen, men det får være nok. 

Tenker også at smitte nå hadde vært helt krise, og for første gang under pandemien er jeg faktisk litt bekymra for akkurat dette. Som nevnt tidligere er jeg i utgangspunktet ikke så redd for covidsmitte for min egen del, men det vil jo ha store konsekvenser for fødsel dersom det skulle skje. Sjefen på jobb har egentlig forvist meg til hjemmekontor resterende arbeidsdager før permisjon, og jeg har vel mer eller mindre satt meg selv i en selvpålagt karantene nå den siste tiden før fødsel. DEt går jo også enormt mye forkjølelse og annen sykdom rundt omkring, så det er jo veldig kjedelig om partner også skulle få noe og ikke får være med på sykehuset. 

 



 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Jeg ser egentlig den også. Og forstår veldig godt folk som kanskje har opplevd å føde prematurt/tidlig, eller bare er førstegangs og ikke vet. Jeg derimot har født tett mot termin alle gangene og vet hvor saaaaaaakte de siste ukene kan gå. De tre ukene etter man går ut i permisjon og før termin kan virkelig gå i sneglefart. Hadde jeg ikke hatt babyutstyr og klær å pusle med da så hadde jeg gått på veggen :fnise:

Ser den, altså 😅 

for meg er sjansen stor for at det blir planlagt KS, og da er det faktisk bare rundt 2 uker til han er her (om han ikke gjør som storebroren og kommer enda tidligere) 😅 

Bare 6 dager (pluss noen dager ferie)  til permisjon her nå, så synes det er travelt nok. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble alt klart 1.desember 😱 Ivrig førstegangsgravid…. Alle julegaver var kjøpt inn og pakket inn, og alt av utstyr og klær til lille…To mnd før termin 🤭 Tror vi har absolutt alt - og litt til… Eneste som ikke er klart er å vaske klærne, og pakke fødebagen helt ferdig. Til nå har jeg kun lagt litt diverse i en bag underveis. Tenker å vaske klær og pakke i romjulen/januar ☺️

Ellers har julepyntingen vært litt halvveis her i år, hengt opp og pyntet litt, men blir ikke noe juletre, siden samboer ikke kan bære opp på loftet igjen etter nakkeoperasjon. Vi feirer sammen med svigers, så det går likevel fint uten juletre i år. 🎄 Tenker at det uansett er viktig å kose seg i høytiden og ikke stresse med alt som må ordnes. Det blir jul - med juletre eller ei 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har vært veldig tidlig ute med babyutstyr 🤭 Fikk seng i uke 10, barnevogn i uke 16, stellebord i uke 26 og resten har kommet etterhvert som det har vært tilbud😅

Mangler fremdeles babycall og bedside crib + badebalje, stol og litt andre ting, men det siste har vi ønsket oss til jul😊 Bilstolen vet jeg ikke når kommer. Kjøpte den for 2 uker siden, men siden det er bestillingsvare så kan det visst ta litt tid før den kommer 😳 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Amatariel said:

Jeg ser egentlig den også. Og forstår veldig godt folk som kanskje har opplevd å føde prematurt/tidlig, eller bare er førstegangs og ikke vet. Jeg derimot har født tett mot termin alle gangene og vet hvor saaaaaaakte de siste ukene kan gå. De tre ukene etter man går ut i permisjon og før termin kan virkelig gå i sneglefart. Hadde jeg ikke hatt babyutstyr og klær å pusle med da så hadde jeg gått på veggen :fnise:

Ja, tipper jo det blir litt sånn her også, ettersom jeg allerede tenker «det kan skje når som helst!» 🙈 og nå blir jo de ukene i selvpålagt isolasjon/karantene, så det er absolutt fare for at de går tregt. Men heldigvis er jeg veldig flink til å ikke kjede meg, så tror også det skal bli deilig. Kjenner det er tungt å i det hele tatt tenke på andre ting enn å gro en baby nå 🥲

 

3 hours ago, Parv said:

Jeg kjører samme strategi som deg mtp å ha alt klart FØR jul. 😆

Her monterte vi babyseng og stol i helgen, stellebord er på plass og det siste av utstyr kommer i løpet av denne uken eller neste. Bilstolen står klar til å settes i bilen og fødebagen er så og si pakket ferdig. Veldig deilig å ha dette på plass nå før jul, da det kan se ut som at baby kanskje kan komme veldig tidlig i januar. Samboeren er dessuten borte 4 dager hver uke, og da er det greit at alt bare står klart nå. 

Samboer hev seg også rundt og fikk snekret et helt nytt barnerom på bare en helg! Veldig imponerende og veldig deilig å få et sted å sette alt utstyret og klærne til baby. 

Juleforberedelser går det heller litt trått med, men alt av gaver er kjøpt inn og har vel bestemt meg for at julevasken i år får tilsvare en vanlig helgevask. Jeg har nok litt støv på hjernen, så huset rekker jo ikke å bli særlig skittent uansett.. 😉 Ellers skal vi frem med juletreet nå til helgen, men det får være nok. 

Tenker også at smitte nå hadde vært helt krise, og for første gang under pandemien er jeg faktisk litt bekymra for akkurat dette. Som nevnt tidligere er jeg i utgangspunktet ikke så redd for covidsmitte for min egen del, men det vil jo ha store konsekvenser for fødsel dersom det skulle skje. Sjefen på jobb har egentlig forvist meg til hjemmekontor resterende arbeidsdager før permisjon, og jeg har vel mer eller mindre satt meg selv i en selvpålagt karantene nå den siste tiden før fødsel. DEt går jo også enormt mye forkjølelse og annen sykdom rundt omkring, så det er jo veldig kjedelig om partner også skulle få noe og ikke får være med på sykehuset. 

Imponerende av samboer! Her blir gjesterommet/kontoret som allerede er ganske overfylt enda mer møblert 🤪 
Blir litt redusert julepynting her også. Jeg orker ikke helt ta innover meg å skulle pynte så masse 😅

Og helt enig, ikke nødvendigvis så redd for selve smitten i seg selv, men eventuelle konsekvenser det vil ha for fødsel. Så håper bare det går bra! 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det blir desemberbaby på oss likevel.  😱 

Kontrollen på sykehuset i dag avdekket en ganske liten baby som har satt seg godt til rette med rumpa ned. Heldigvis ingen grunn til bekymring tross litt lav vekt. Det var dessuten vanskelig og få tatt nøyaktige mål, så det er ikke sikkert han er så liten som estimert.. 
Vendingsforsøk var i følge legen for sent pga livmorens form, så da har vi plutselig en dato og forholde oss til. 
 

Plutselig kom alt veldig nærme, selv om det også er forventet. Må si jeg kjenner litt på nervene nå 😅

 

Edit: Glemte å spørre om noen har erfaring med hvordan man evt gjør det med permisjon med hensyn til planlagt ks. Skulle jo strengt talt allerede vært ute i permisjon nå.  Permisjonen starter egentlig den 27. des, men pga julen er siste arbeidsdag den 23. desember. Jeg har tatt ferie fra mandag, og dette er dager jeg ikke får flyttet over til neste år uansett. Lurer derfor på om jeg bare lar det skure, og jobber de siste par dagene da jeg ikke har annet å ta meg til uansett. 😆

Ser litt svart på å måtte legge inn en ny søknad til NAV nå.. 

Endret av Parv
Tillegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende Parv! Tenk at han kommer snart... Jeg kan dessverre ikke noe om planlagt KS og NAV, men spør ute på det åpne forumet så kanskje du får noen kloke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å minne om denne fine listen som vi har i hovedinnlegget vårt! Om noen ser noe info på seg som er feil, så si gjerne i fra. Og så lurer jeg på om det kan være fint å oppdatere denne når fødsel har skjedd? Om dere sier i fra hvilken dato dere fødte på og hva kjønnet ble, så kan jeg oppdatere 😇

Teeeenk for en spennende tid vi skal inn i!

Tinapusa - B1 - termin 3. januar :babyjente: 
Malani - B2 - termin 4. januar :babygutt:
Anonymous91 - B3 - termin 6. januar 
Saloni - B1 - termin  6. januar 
:babyjente: 
Hergre - B1 - termin 9. januar
MilliMe - B1 - termin 9. januar

LilleK - B1 - termin 9. januar 
:babyjente:
Pippien- B2/3 - termin 12. januar :babyjente::babygutt: 
Parv - B2 - termin 12. januar :babygutt:
Kugres - B1 - termin 12. januar  :babygutt: 
Mellifluous - B1 - termin 17. januar :babyjente:
Fhuzzy - B1 - termin 20. januar :babyjente:
Solina - B1 - termin 20. januar :babyjente:
Brimi - B1 - termin 20. januar :babyjente:
Eira2020 - B1 - termin 21. januar :babyjente:
Deprim - B2 - termin 22. januar
Monroe927 - B2 - termin 23. januar :babygutt:
24aa - B1 - termin 24. januar :babyjente:
Amatariel - B4 - termin 25. januar :babyjente:
Mar89 - B2 - termin 28. januar  :babyjente:
Smillykke - B2 - termin 30. januar
Sai - B1 - termin 2. februar
Isabel94 - B1 - termin 2. februar 
:babyjente:
Taletrengt - B3/4 - termin 3. februar
Påske-egget - B2 - termin 3. februar
Ylse - B2 - termin 7. februar
Magenta - B1 -  termin 7. februar 
:babyjente:
Theziken - B1 - termin 9. februar :babyjente:
Mammahjarte - B2 - termin 10. februar
Pm07 - B1 - termin 13. februar 
:babygutt:
AnanasPåTaco - B1 - termin 13. februar :babygutt:
Jadasikkert29 - B2 - termin 14. februar
Masari - B1 - termin 14. februar

Sullamitt - B1 - termin 22. februar :babygutt: 
Pinkprincess - B1 - termin 25. februar
Elsoo - B2 - termin 25. februar 
:babygutt: 
Dame1989 - B1 - termin 26. februar :babyjente:
Frksabben - B1 - termin 26. februar
SoftKitty - B1 - termin 28. februar 
:babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende @Parv🤩 hvilken dato blir det ks? Skjønner godt at du er spent. Hvordan gikk det sist med ks? 

Jeg er i uke 30 og føler selv at det er en evigheeet igjen. Men det kommer nok av at jeg har vært sykemeldt en god stund. Jeg prøver å nyte og har også fått unna en del ting i huset men kjeder meg mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsoo skrev (3 minutter siden):

Jeg er i uke 30 og føler selv at det er en evigheeet igjen. Men det kommer nok av at jeg har vært sykemeldt en god stund. Jeg prøver å nyte og har også fått unna en del ting i huset men kjeder meg mye..

Det skjønner jeg godt. Jeg husker hvordan det var da jeg ventet nr.1 og ikke var så mye i jobb. Lite å gjøre hjemme også... dagene bare sneglet seg. Jeg hadde jeg ikke en gang internett i hus og kun kanalene NRK og TV2 😅 Mannen var ikke tilstede heller. Hvordan overlevde jeg?? Husker jeg spilte myye kabal på mobilen min :Knegg:

Det er derfor en stor kontrast nå. Er 80% i jobb, full familie hjemme som alle krever sine forskjellige ting. Alt fra leksehjelp til 6-åringen til øvelseskjøring med 17-åringen. Hviler selvsagt så mye som mulig på kveldstid og min ene sykemeldingsdag, og da har jeg ubegrenset seriemuligheter på alskens streamingstjenester. Egentlig ikke tid til alt jeg vil se, bøkene jeg vil lese osv. Dagene bare flyr sin vei og snart er det jul 😲

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du kanskje er neste som får møte babyen i magen, @Parv🤩 Er så utrolig at det nærmer seg for oss alle nå 🥰 Prøv å ta det litt som det kommer! Gjør det litt hyggelig å komme hjem, og fokuser på det positive med et nytt tilskudd til familien som kommer 💕De er dyktige på sykehuset - og nå har du noe konkret å forholde deg til. Fokuser på at han snart er her 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 minutter siden):

Det skjønner jeg godt. Jeg husker hvordan det var da jeg ventet nr.1 og ikke var så mye i jobb. Lite å gjøre hjemme også... dagene bare sneglet seg. Jeg hadde jeg ikke en gang internett i hus og kun kanalene NRK og TV2 😅 Mannen var ikke tilstede heller. Hvordan overlevde jeg?? Husker jeg spilte myye kabal på mobilen min :Knegg:

Det er derfor en stor kontrast nå. Er 80% i jobb, full familie hjemme som alle krever sine forskjellige ting. Alt fra leksehjelp til 6-åringen til øvelseskjøring med 17-åringen. Hviler selvsagt så mye som mulig på kveldstid og min ene sykemeldingsdag, og da har jeg ubegrenset seriemuligheter på alskens streamingstjenester. Egentlig ikke tid til alt jeg vil se, bøkene jeg vil lese osv. Dagene bare flyr sin vei og snart er det jul 😲

 

Ja det blir mye serier og mye baking, også har jeg aldri vært så tidlig klar med julegaver som i år 😅 Jeg prøvde å gå litt lengre turer med hunden hver dag men jeg får stadig mer bekken smerter så nå må jeg begrense det igjen... Også har jeg faktisk lært meg å strikke via YouTube! Det er en perfekt ny hobby når jeg allikevel ikke kan være så aktiv. 

Høres både koselig og travelt ut med en stor familie hjemme som krever sitt. Kan tenke meg at tiden flyr da ja 😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Elsoo

Hadde en god opplevelse med KS sist gang, selv om fødsel startet spontant samme dag som jeg fikk timen til planlagt keisersnitt (faktisk) 😅 Rakk egentlig ikke å forberede meg noe særlig i forkant, og ting gikk egentlig bare av seg selv.

Sånn sett er jeg mye mer spent og nervøs denne gangen, siden jeg har litt tid på å forberede meg på. 

@Isabel94 Ja, håper jeg får litt tid til å roe ned og forberede meg på det som skal komme. Gleder meg veldig til å treffe babyen vår men siden han er såpass liten enda håper jeg at jeg kan gå de neste ukene uten at fødsel starter spontant også denne gangen. 

Må si det skjer ting her... 

Oppdaget i dag etter jeg hadde kjørt eldstemann på skolen at slimproppen har gått (!!). Har i tillegg hatt en veldig sterk følelse på kroppen hele uka om at ting er i ferd med å skje. Kynnere, nedpress og mye løs mage. 

Jordmor tok en sjekk nå i formiddag, og det er (heldigvis) ingen fødsel på gang per nå, men at ting åpenbart er i ferd med å skje. 

Oppi alt dette har mannen blitt syk (!!) og jeg er livredd for å bli smittet når han kommer hjem nå.. 

Huff. 😅

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi @Parv så spennende!! Høres veldig greit ut å ha noe å forholde seg til 😌 Jeg satt faktisk og tenkte her en dag at nå kan det begynne å bli babyer her sånn helt plutselig! 
 

@Elsoo så gøy at du har begynt å strikke! Lager du noe fint til lille? ☺️

5 uker igjen til termin her i dag, og har nå blitt sykemeldt 100 % siste arbeidsuka før ferie og permisjon. Formen har gått bare nedover de siste par ukene med skikkelig bunnivå i går, så nå holder det. Var uansett lite som gjensto, så det går helt fint og nå skal det bare ruges. Jeg hadde masse aktivitet i magen i går, selv om jeg selv følte meg megaskral så var det som om hun ville forsikre meg om at hun i alle fall hadde det fint 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi @Parv det høres jo unektelig spennende ut. At du generelt kjenner at ting endrer seg... og slimproppen da! En sånn har jeg aldri sett 😅 Men veldig greit å få den sjekken da, så vet du at fødsel ikke er i umiddelbar nærhet.

Lurt med full sykemelding når det er så lite tid igjen og du trenger det @Solina Tenk at det bare er 5 uker igjen! Jeg har 40 dager igjen nå, og har dermed offisiell høygravidstatus fra i dag. Føles helt surrealistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel

Alt for spennende, egentlig!😆 Tror faktisk at jeg ble såpass stresset at dette fremprovoserte litt ekstra kynnere i dag. Heldigvis er samboer på vei hjem nå, så da kan jeg senke skuldrene igjen.

Jordmor mente at her vil det enten roe seg ned, eller så kan jeg faktisk gå i fødsel. siden jeg har fått time til planlagt KS, må jeg ha veldig lav terskel for å ringe når jeg kjenner på noe, da det ikke er ønskelig at jeg skal gå i aktiv fødsel.. Har faktisk ingen ønsker om at det skal skje noe nå før datoen faktisk er her. 

Veldig spennende å følge med på de kroppslige signalene.. Har jo som sagt gått rundt med en veldig sterk følelse på at ting er nært forestående denne uka. Ingen tvil om at det var slimproppen, i alle fall 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...