Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen 🥰 her foregår julefeiringen på sykehuset. 
Hadde egentlig time til planlagt keisersnitt den 30. desember, men fødsel startet spontant på ettermiddagen den 21. og i løpet av kvelden var han ute. 
Til tross for at det ble «akutt», var det en fin og trygg opplevelse - ingenting å grue seg til. 

Den lille ble født 36+5 og blir derfor regnet som prematur. Han er ikke store karen og er trøtt og slapp og får derfor ikke i seg nok mat enda. Forhåpentligvis snur dette ganske fort nå, så vi får komme oss hjem. 

Håper dere andre har en fin julefeiring og koser dere med deres kjære ❤️
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lurer jeg på om noe kanskje skjer snart. Men veldig usikker på hva det er jeg kjenner 🙈 kjenner magen blir stram og hard, samtidig som det kjennes ut som nedpress. Nedpress har jeg tidligere følt på spesielt hvis jeg rører meg mye på kveldene, men nå får jeg det fordi om jeg sitter i ro. Begynte tidlig denne morgenen, men er ikke direkte veldig vondt, men ubehagelig mens det står på. 

Tenker det kanskje er bare kynnere som jeg plutselig kjenner som jeg kanskje ikke har kjent før, men er jo 39+1 i dag så aner ikke 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, tinapusa said:

08.42 i mårest kom lille frøkna til verden med sine 3090 gram og 49 cm lang 🥰🥰

Gratulerer! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (26 minutter siden):

08.42 i mårest kom lille frøkna til verden med sine 3090 gram og 49 cm lang 🥰🥰

Gratulerer så mye ❤️🥰 

Jeg tenkte jeg skulle skrive til deg i går - hadde det akkurat sånn som du beskrev det i forkant av fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @tinapusa😊

 

Jeg tror hormonene mine har satt inn et ekstra gir, for nå kjenner jeg på en helt annen type glede (eller kjærlighet kanskje?) over at baby kommer om ikke så alt for lenge🥰  Før var det blandet med masse angst, men nå er nesten all angsten borte😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @tinapusa! 🥰 håper alt står bra til med dere! 

@Brimi jeg har også merket en forskjell de siste ukene. Jeg har begynt å drømme om fødsel og at hun er her, det er ganske sprø drømmer men allikevel. Og formen har begynt å dra seg til mot det verre, så nå tror jeg jeg skal bli bra lei av å være gravid også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Solina Jeg ser vi har termin på samme dag😁 Jeg har ikke hatt rare drømmer enda, men de kommer vel snart🤭 Formen er relativt dårlig her. Sliter mye med bekkensmerter og de to siste dagene har jeg hatt et par "anfall" med smerter i den ene siden av magen. Legen på legevakta trodde det var livmora som øvde seg til fødsel🤷‍♀️ Fikk beskjed om å ringe tilbake om jeg ble verre og ringe jordmor imorgen. Så da håper jeg bare jordmor ikke har tatt ferie🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (5 timer siden):

08.42 i mårest kom lille frøkna til verden med sine 3090 gram og 49 cm lang 🥰🥰

Gratulerer så mye💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er deres tanker om questbars? Eller andre proteinbarer? Jeg skal jo prøve å få i meg 5-6 måltider om dagen pga svangerskapsdiabetes. Jeg er så matlei så hadde vært godt å kunne byttet ut et måltid med questbars. Mange av de har lite sukker og karbohydrat i seg :)

Gratulerer til alle som har født. Her er det mange uker igjen med termin i slutten av februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Brimi said:

@Solina Jeg ser vi har termin på samme dag😁 Jeg har ikke hatt rare drømmer enda, men de kommer vel snart🤭 Formen er relativt dårlig her. Sliter mye med bekkensmerter og de to siste dagene har jeg hatt et par "anfall" med smerter i den ene siden av magen. Legen på legevakta trodde det var livmora som øvde seg til fødsel🤷‍♀️ Fikk beskjed om å ringe tilbake om jeg ble verre og ringe jordmor imorgen. Så da håper jeg bare jordmor ikke har tatt ferie🙈 

Håper du får fatt i jordmor! Og gøy med termin-buddy! 🥰 Jeg har også hatt en del magesmerter i det siste. Også fikk jeg magesjau i julegave i år, det viste seg å være ekstra ubehagelig med baby i magen og hjalp ikke akkurat på formen. Nå sitter jeg med varmeflaske og kjenner på voldsomme murringer nederst i mage og rygg, men det kan vel så gjerne bare være mageknip som noe annet 🤷🏻‍♀️ Har gitt streng beskjed om å vente til over nyttår 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (15 timer siden):

Hva er deres tanker om questbars? Eller andre proteinbarer? Jeg skal jo prøve å få i meg 5-6 måltider om dagen pga svangerskapsdiabetes. Jeg er så matlei så hadde vært godt å kunne byttet ut et måltid med questbars. Mange av de har lite sukker og karbohydrat i seg :)

Gratulerer til alle som har født. Her er det mange uker igjen med termin i slutten av februar :)

Jeg vil tro at så lenge du ikke bytter ut alle måltidene dine med barer og spiser variert ellers, så vil det nok gå helt fint😊 Jeg spiser Nutrilett barer innimellom, men jeg har ikke svangerskapsdiabetes da. Ikke for å slanke meg, men rett og slett for å få i meg mat når matlysten er borte.

Solina skrev (14 timer siden):

Håper du får fatt i jordmor! Og gøy med termin-buddy! 🥰 Jeg har også hatt en del magesmerter i det siste. Også fikk jeg magesjau i julegave i år, det viste seg å være ekstra ubehagelig med baby i magen og hjalp ikke akkurat på formen. Nå sitter jeg med varmeflaske og kjenner på voldsomme murringer nederst i mage og rygg, men det kan vel så gjerne bare være mageknip som noe annet 🤷🏻‍♀️ Har gitt streng beskjed om å vente til over nyttår 😅

Jeg fikk tak i jordmor i dag og hun var ikke bekymret. Skulle ringe lege, legevakt eller føden om det skulle skje igjen. Jeg er ikke veldig bekymret jeg heller. Ville bare høre i tilfelle det kunne være noe alvorlig, men siden jeg ikke blør, smerten går over og baby beveger seg så er det nok ikke noe alvorlig 😊

Huff, magesjau er ikke noe godt når man ikke er gravid, kan tenke meg at det er verre når man er gravid! Håper det går over snart😊 Jeg har også gitt streng beskjed til baby at hun må vente til januar med å komme😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Brimi said:

Jeg fikk tak i jordmor i dag og hun var ikke bekymret. Skulle ringe lege, legevakt eller føden om det skulle skje igjen. Jeg er ikke veldig bekymret jeg heller. Ville bare høre i tilfelle det kunne være noe alvorlig, men siden jeg ikke blør, smerten går over og baby beveger seg så er det nok ikke noe alvorlig 😊

Så bra ☺️ Jeg snakket faktisk med sykehuset her en dag jeg hadde hatt magesmerter over tid, og de var heller ikke bekymret så lenge jeg kjente liv og ikke blødde. Jeg synes det begynner å bli vanskelig å skjelne de forskjellige sensasjonene nå som det nærmer seg. Nå synes jeg liksom det er noe nytt hver dag, og jeg er merker jeg er litt i «fødselsberedskap» 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (21 timer siden):

08.42 i mårest kom lille frøkna til verden med sine 3090 gram og 49 cm lang 🥰🥰

Gratulerer så mye Tinapusa! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Brimi Takk for svar :) Blir ikke for å bytte ut måltider eller slanke meg, jeg synes det bare er så vanskelig å komme opp i antall måltider om dagen. Jeg sover nesten ikke noe om natten så da jeg står opp rundt kl 11-12 er det vanskelig å få til 6 måltider. I dag klarer jeg ikke mer enn 4 måltider f. eks :)

Da kan jeg iallefall spise noen få i uken :) Står at det bare er naturlige ingredienser i også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her ser jeg! Gratulerer så mye @Pippien @Parv og @tinapusa 💕 tenk at dere har fått møte bebisene! Håper alt står bra til og at dere nyter tiden sammen 💙💜

Angående Quest bar @Dame1989 så går det faktisk en del av slikt her i huset om dagen! Jeg er så matlei og blir så utrolig fort mett… Min store favoritt for tiden er denne! Går også en del propud… Ble enig med jordmor at det var bedre enn å ikke spise siden matlysten er så veldig dårlig for tiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...