Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 hours ago, Pippien said:

Her gikk det fort; fra innsett av ballong til de var ute, gikk det nesten nøyaktig 12 timer! 

Gratulerer så mye! 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SoftKitty said:

Tok legen urinprøve? Tenkte på UVI hvis smertene er langt nede. Håper du blir bra av deg selv og at det ikke er noe farlig :)

Ja ingen utslag på urin og blodtrykk var fint. Snakket med sykehuset og fikk beskjed om å ta en Paracet og se an utover dagen. Føles litt bedre nå heldigvis så håper det bare er noe tarm-greier som går over av seg selv 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (3 timer siden):

Her gikk det fort; fra innsett av ballong til de var ute, gikk det nesten nøyaktig 12 timer! 

Gratulerer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (4 timer siden):

Her gikk det fort; fra innsett av ballong til de var ute, gikk det nesten nøyaktig 12 timer! 

Gratulerer så mye Pippien! ❤️💙 Så stas at de første babyene våre her i klubben er født! *rørt*

Solina skrev (6 timer siden):

Oj! Det har jeg ikke tenkt på. Hva skjedde da du fikk det? 

Jeg kjente ikke noe før mot slutten av svangerskapet, og tok heller ikke grep før etterpå. Først da babyen var 2 måneder begynte jeg virkelig å lure da smertene fortsatt kom jevnlig. Ble diagnostiert da, og måtte stå i kø for operasjon (fjerne galleblæra) som tok 8 måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden sist. Og gratulerer så mye til Pippien❤️

Jeg har et spørsmål, vet ikke om dere kan svare. Jeg er sykemeldt frem til permisjonen starter. Sjefen har trukket inn at jeg har aktivitetsplikt. Jeg jobber som bhglærer på en småbarnsavdeling, og den minste anstrengelse om dagen gjør at jeg ligger langflat etterpå. Både pga kraftige kynnere, jeg sovner og ryggen er vond. Kan sjefen likevel kreve at jeg skal gjennomføre aktivitetsplikten? 

 

Nav sa jeg måtte snakke med legen, legen sa det var noe jeg måtte avklare med arbeidsgiver. Jeg føler meg som satt mellom to stoler, fordi jeg vet jeg ikke kommer fysisk eller psykisk til å klare å være tilstede på jobb for barna eller være til hjelp for de ansatte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Theziken

Når du er sykemeldt 100% i mer enn 8 uker inntreffer aktivitetsplikten, det er noe NAV pålegger arbeidsgiver og arbeidstaker. 
Dette handler om kommunikasjon mellom dere. 
 

Dersom du er veldig dårlig, og det absolutt ikke er mulighet for tilrettelegging på arbeidsplassen må lege dokumentere dette og sende inn til NAV, da kan NAV fatte vedtak om at du skal fritas fra aktivitetsplikten din. Da får arbeidsplassen beskjed om dette. Dette kan ikke arbeidsgiver frita deg fra, og arbeidsgiver vil bli purret på av NAV om de ikke følger opp oppfølgingsplan osv. Denne ligger digitalt på nav sine sider. 

Dette i all hovedsak for å tilrettelegge for deg på arbeidsplassen, og for at du enklere skal kunne jobbe en liten prosent. 
Du kan være sykemeldt og uansett innfri aktivitetsplikten din ved og blant annet svare på oppfølgingsplaner og være i dialog med arbeidsgiveren din. Det i seg selv innfrir plikten til aktivitet dersom det ikke er mulighet for at du fysisk kan være på arbeidsplassen.

Mye av dette er formaliteter, og går automatisk hos NAV. 
 

(Har en mor som er ansatt i NAV😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i dag klarte jeg å skli og falle på isen 🥺 Ringte legevakt rett etterpå, men tok noen timer før jeg fikk snakke med legen siden det var mye trøkk. Legen var ikke veldig bekymret i og med at jeg ikke hadde vondt, ikke blødde og kjente masse liv. Skulle ringe tilbake om det endret seg. Falt heldigvis "riktig" om jeg kan si det sånn 🙊 Bekkenet fikk nok det største trøkket, men jeg følger ekstra med nå da, om det skjer forandringer. Skal til jordmor imorgen og da skal jeg ha på brodder for å si det sånn🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Brimi said:

Huff, i dag klarte jeg å skli og falle på isen 🥺 Ringte legevakt rett etterpå, men tok noen timer før jeg fikk snakke med legen siden det var mye trøkk. Legen var ikke veldig bekymret i og med at jeg ikke hadde vondt, ikke blødde og kjente masse liv. Skulle ringe tilbake om det endret seg. Falt heldigvis "riktig" om jeg kan si det sånn 🙊 Bekkenet fikk nok det største trøkket, men jeg følger ekstra med nå da, om det skjer forandringer. Skal til jordmor imorgen og da skal jeg ha på brodder for å si det sånn🙈 

Å nei, det er skrekken ute nå! Høres positivt ut med liv og ingen blødning i det minste! De tåler jo mer enn vi ofte tror, disse små (har jeg hørt 🙃). Håper det går bra 🤗 

Jeg hadde på brodder her en dag men synes ikke det er særlig behagelig å gå med det heller.. Har nå kjøpt de små som bare ligger rundt foran på foten, i tilfelle de er litt enklere å gå med 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solina skrev (36 minutter siden):

Å nei, det er skrekken ute nå! Høres positivt ut med liv og ingen blødning i det minste! De tåler jo mer enn vi ofte tror, disse små (har jeg hørt 🙃). Håper det går bra 🤗 

Jeg hadde på brodder her en dag men synes ikke det er særlig behagelig å gå med det heller.. Har nå kjøpt de små som bare ligger rundt foran på foten, i tilfelle de er litt enklere å gå med 😝

Jaa! Tenkte ikke over i det hele tatt at det kunne være glatt nå. De tåler jo en del de små, så skjøre og robuste på samme tid🙈

Tror ikke det er selve babyen de er redde for, når det kommer til fall hos gravide. Er mer det at morkaka kan løsne😳 Jeg tror det går bra med oss😊 Jeg landet heldigvis ikke på magen, var mer som et dult i siden, men man blir jo bekymret når man leser overalt at det kan være farlig å falle som gravid. 

Jeg er ikke så glad i å gå med brodder sånn egentlig😅 Men heretter skal jeg ta de på, selv om det er ubehagelig å gå med 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (37 minutter siden):

Lillebror kom 20.41 🥰 

2750 gr, 46 cm og helt perfekt ❤️💙

Gratulerer med lillebror @Parv 💙 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...