Brimi Skrevet 27. desember 2021 #1821 Del Skrevet 27. desember 2021 Dame1989 skrev (3 timer siden): @Brimi Takk for svar Blir ikke for å bytte ut måltider eller slanke meg, jeg synes det bare er så vanskelig å komme opp i antall måltider om dagen. Jeg sover nesten ikke noe om natten så da jeg står opp rundt kl 11-12 er det vanskelig å få til 6 måltider. I dag klarer jeg ikke mer enn 4 måltider f. eks Da kan jeg iallefall spise noen få i uken Står at det bare er naturlige ingredienser i også Du kan sikkert spise dem flere ganger i uken og bytte ut noen måltider med barer, var mer det at det er nok ikke lurt å bytte ut alle måltidene med barer 🙈 Men det gjelder jo uavhengig om man er gravid eller ei. Som Fhuzzy skriver, så er det bedre at man spiser barer enn at man ikke spiser😊 Da jeg hadde dårlig matlyst i 1. Trimester kjøpte jeg inn lyst brød og nugatti liksom, for å få i meg nok kalorier 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 27. desember 2021 #1822 Del Skrevet 27. desember 2021 @Fhuzzy @Brimi Blir iallefall max 1 om dagen Har også spist noen propud som mellommåltid Den med toffie er god 😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 28. desember 2021 #1823 Del Skrevet 28. desember 2021 Noen som har erfaring med modningsakupunktur og/eller stripping som vil dele? Har det noe effekt..? . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 30. desember 2021 #1824 Del Skrevet 30. desember 2021 I dag har jeg vært på extra UL i forbindelse med stor baby og svangerskapsdiabetes. Jeg får ny UL i uke 36 og blir mest sannsynlig igangsatt i uke 38 eller 39 alt ettersom hvor stor baby er da. Kjenner at det begynner å nærme seg nå (selv om det er noen uker igjen, uke 32 nå). Så tiden har gått i sneglefart til nå, og nå plutselig føler jeg nesten at jeg har for liten tid🤭 jeg ville egentlig ikke bli igangsatt men samtidig er det litt deilig å vite at jeg ikke må gå over tiden Hvordan går det med dere? Regner med det er flere som er spente på tiden fremover? @salonijeg ble strippet en gang forrige svangerskap men det hadde ikke noe effekt hos meg. Men det går jo ann å prøve? Jeg ble overrasket over at det ikke gjorde vondt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. desember 2021 Forfatter #1825 Del Skrevet 30. desember 2021 Så bra du får god oppfølging Elsoo! Greit at du slipper å gå helt til termin eller over når det er mulig å sette i gang før Jeg blir 37 uker i helga nå og det er helt surrealistisk at babyen er fullvokst da! Er så spent på når hun kommer. Har født -/+ 5 dager før (de to siste gangene over termin) så jeg forsøker å ha is i magen og faktisk innse at det kan bli februar også før denne kommer. Er også generelt spent på alle her! Tenk om noen får årets nyttårsbaby! 🌟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 30. desember 2021 #1826 Del Skrevet 30. desember 2021 Godt å høre at de følger opp og tar godt vare på både deg og bebisen Elsoo 🤗 Skjønner jo godt at du ikke egentlig ønsker igangsettelse, men om det er noen trøst har jeg hørt mange solskinnshistorier fra andre som har blitt satt i gang! 😊 Jeg har nå bikka 37 uker og merker veldig at jeg er mer sliten og tung! Gleder meg veldig til lillejenta kommer! Min storebror kom ei uke før termin og jeg selv kom tre uker før termin, men det sier jo ikke nødvendigvis noe om når vår mini kommer. Skal få modningsakupunktur til uka og en runde med ultralyd for leiekontroll neste torsdag ✌🏻 Ganske sikker på at hun ligger med hodet ned, men JM ville være 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. desember 2021 Forfatter #1827 Del Skrevet 30. desember 2021 Fhuzzy skrev (3 minutter siden): Min storebror kom ei uke før termin og jeg selv kom tre uker før termin, men det sier jo ikke nødvendigvis noe om når vår mini kommer. Litt irriterende at det ikke kan ligge mer fasit i det ja Mamma gikk to uker over termin med alle oss tre søskene, så jeg var jo superforberedt på det samme da jeg var gravid første gang. Men neida, nr. 1 kom tre dager før termin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 30. desember 2021 #1828 Del Skrevet 30. desember 2021 Bra de følger med @Elsoo Jeg kjøpte noen babyklær i dag jeg de er jo så søte, og så så jeg en så fin genser så kjøpte den selv om den ikke vil passe før høsten 2022 😄 Viktigere enn å kjøpe barnevogn og bilstol tydligvis 🙈 Har endelig somlet oss i butikken og tittet litt på barnevogner da! Mannen likte egentlig best Britax Smile 3 men jeg er skeptisk til hjul som kan punktere.. Jeg har jo sett på Bugaboo på nett siden den er ekstremt populær her i Oslo og Fox 2 er jo litt billigere nå siden Fox 3 har kommet, men i butikken likte jeg egentlig UppaBaby Vista 2 best.. noen av dere som har erfaring med den? Merker litt press på at det er første barnebarnet i familien her, både mor og svigermor har spart på ting som de vil vi skal arve og jeg er litt skeptisk til babygreier fra 80-tallet som har ligget på loftet i 35 år... men føler at de blir så fornærmet om vi ikke gledelig tar imot alt... Andre med liknende "problem"? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 30. desember 2021 #1829 Del Skrevet 30. desember 2021 Håper alle hadde en fin jul forresten! 🎄 Nesten litt glad for corona nå så det ikke blir noen nyttårsfest (ingen som har invitert oss eller insjet noe iallfall 😁), tar bare rolig middag her hjemme med besøk av 1 person + meg og mannen, deilig å slippe å dra noe sted (selv om jeg følte litt på at dette på en måte var siste barnefrie nyttårsaften og at vi burde utnyttet det, iallfall for mannen sin del som kan drikke og er i god form, men han var ikke så gira uannsett så da får det bli hjemmefeiring). Hva skal dere i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 30. desember 2021 #1830 Del Skrevet 30. desember 2021 @Elsoo Kan jeg spørre hvor stor baby er nå? Her ble baby målt til 1850g i uke 31+0. Det tilsvarte såvidt over 50 % persentilen. Skal tilbake neste uke 33+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 30. desember 2021 #1831 Del Skrevet 30. desember 2021 SoftKitty skrev (46 minutter siden): Merker litt press på at det er første barnebarnet i familien her, både mor og svigermor har spart på ting som de vil vi skal arve og jeg er litt skeptisk til babygreier fra 80-tallet som har ligget på loftet i 35 år... men føler at de blir så fornærmet om vi ikke gledelig tar imot alt... Andre med liknende "problem"? 😅 Ikke første barnebarnet på verken min eller partner sin side, så arveklærne er "bare" 6-7 år gamle, men svigermor er storrøyker og alt som kommer fra henne lukter helt forjævlig🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 30. desember 2021 #1832 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) @SoftKitty Jeg har merket veldig lite til press🤷♀️ Selv om det er første barnebarn her og. Det er såvidt de spør hvordan det går med både meg og baby. Alle besteforeldre sier de gleder seg og de viser det i varierende grad, men jeg er overrasket at de ikke har gått bananas (bortsett fra min mor) som jeg hører andre besteforeldre gjør😅 Vi skal feire hos tanta og onkelen til mannen min med resten av familien hans, men kjenner jeg gruer meg bittelitt til det. Dog har de byens beste utsikt til fyrverkeriet, slipper til og med å gå ut av huset😁 Mannen min trodde han ikke fikk "lov" til å drikke imorgen, men han er jo en voksen mann som bestemmer sånt selv🙃 Men etter imorgen setter jeg pris på om han holder seg edru! Endret 30. desember 2021 av Brimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 30. desember 2021 #1833 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg kjøpte faktisk en ullgenser og ei lue i sommer som ikke kommer til å passe før tulla er rundt ett år @SoftKitty 🙈😂 så du er ikke alene der! Men utover høsten og vinteren har vi gjort unna resten da. Ingen erfaring med UppaBaby, vi gikk for Bugaboo Fox2. Jeg likte den best av alle vi prøvde i butikk også fikk vi veldig god pris på den da de lanserte Fox3. Vi har begge foreldre som gjerne ville bidra med mye, men våre har heller vært mer på å lage nytt. Strikketøy, sengetøy også har svigermor laget bilstolpose. Vi har nok vært litt bortskjemte der altså. Hadde det vært min mor som gjerne ville gi meg noe som ikke passet eller som vi ikke ønsket å bruke, hadde jeg nok bare sagt at de heller kan ha den tingen stående hos seg slik at tulla kan bruke det når hun er på besøk i stedet 😊 Hadde kanskje vært mest komfortabel om mannen sa ifra til sin mor om det skulle være noe… Men kan jo kanskje vinkle det litt mot at lillejenta kan få bruk for det de vil gi bort når dere skal komme på besøk? 😊 Jeg er også litt glad for at det er lite press på selskaper og besøk. Vi skal til svoger i morgen sammen en av fetterne deres, så vi blir fire stk som skal spise god mat og ta livet med ro 🎇🎆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 30. desember 2021 #1834 Del Skrevet 30. desember 2021 Hiver meg på: har også klart å handle klær som trolig ikke passer før neste sommer igjen 😂🙃 Innbiller meg at det er bedre å ha litt i hver størrelse enn å kjøpe mye i de minste størrelsene, så jeg har «rettferdiggjort» shoppingen basert på denne tankegangen 😂 Alle rundt oss tror at vi har absolutt alt, og for mye, så vi har fått kjempelite/nesten ingen klær/gaver.. Men, i realiteten er det nok mye vi mangler eller trenger etterhvert… 😅 Anbefales vel ikke, men klok av skade 🙈 Jeg har sagt at det er litt i hver størrelse, men alt de ser er jo en full garderobe..🤭 @SoftKitty Hørt mye bra om uppababy, uten at jeg har noen erfaringer med de. Anbefaler deg å se videoer om den på YouTube, er en video der en mann sammenligner den og fox. De hadde ikke uppababy i butikk her jeg bor, så vi endte med fox. De er litt like så vidt jeg har skjønt ☺️ Jeg har begynt å pakke fødebagen nå, og synes det er kjempevanskelig å beregne hvor mye klær jeg skal ha med…. Har lest utallige lister rundt omkring, men få som sier noe om antall skift.. Føler det ser ut som jeg skal flytte inn på sykehuset..😂 Skal ta med kjølebind fra fødebagen, og de er jo enorme og tar masse plass også, men men 🙈 Samme med klær til baby, synes det er kjempevanskelig. Vi har også lite i strl 50..🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. desember 2021 Forfatter #1835 Del Skrevet 30. desember 2021 SoftKitty skrev (2 timer siden): Merker litt press på at det er første barnebarnet i familien her, både mor og svigermor har spart på ting som de vil vi skal arve og jeg er litt skeptisk til babygreier fra 80-tallet som har ligget på loftet i 35 år... men føler at de blir så fornærmet om vi ikke gledelig tar imot alt... Andre med liknende "problem"? 😅 Føler det kommer litt an på hva det er? Sikkerhetsutstyr som bilstol er jo helt uaktuelt å bruke så gammelt. Tekstiler må man virkelig se ann, hvordan det har blitt oppbevart og sånt. Noe er jo tidløst, slik som tripp-trapp-stol så det er jo supert å få. Samme med treleker. Svigermor har spart på mye sånt, og det har barna mine lekt mye med. Leker fra gamledager blir jo aldri ødelagte 😊 Vi arvet mye ved første barnebarn her, for hadde null inntekt og var bare glad for alt vi kunne få! Husker jeg til og med arvet gravidklær fra mammas venninner 🤣 Men livssituasjonen forandrer seg jo, og NÅ kjenner jeg at jeg koser meg med å kjøpe klær og utstyr som er av akkurat de typene jeg ønsker selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magenta Skrevet 30. desember 2021 #1836 Del Skrevet 30. desember 2021 @SoftKitty Vi har kjøpt uppababy vista 2. Veldig fornøyd. Men vi har jo ikke prøvd den med baby oppi, og den har jo ikke blitt trillet andre steder enn på stuegulvet. Men det lover bra så langt 🙂 Ikke så mye press fra familie her. Vi har fått en del, både strikket og kjøpt. Noe vi har fått tilbud om har vært gammelt, kanskje litt flekker eller luktet litt vondt. Eller utstyr som ikke følger dagens standard. Men det har ikke vært verre enn å si nei takk. Hvis noen har blitt fornærmet av det, så skjuler de det godt 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. desember 2021 Forfatter #1837 Del Skrevet 30. desember 2021 Isabel94 skrev (1 time siden): Jeg har begynt å pakke fødebagen nå, og synes det er kjempevanskelig å beregne hvor mye klær jeg skal ha med…. Har lest utallige lister rundt omkring, men få som sier noe om antall skift.. Føler det ser ut som jeg skal flytte inn på sykehuset..😂 Skal ta med kjølebind fra fødebagen, og de er jo enorme og tar masse plass også, men men 🙈 Samme med klær til baby, synes det er kjempevanskelig. Vi har også lite i strl 50..🙈 De tre gangene jeg har født så har jeg brukt veldig lite klær. Får på sykehusskjorte ved fødsel og den har egentlig forblitt på. Enkel å amme i, og komfortabel å subbe rundt i. Hadde vel med én bukse og genser jeg tok på meg når jeg skulle ned i restauranten for frokost/middag. Og dratt hjem i de klærne (eller de jeg ankom i). Men til syvende og sist kommer det også litt an på hvor lenge man skal bli på sykehuset, og det vet man jo sjeldent på forhånd. Med nr.1 lå jeg fire netter og med nr.3 lå jeg ei natt. Klær til baby har jeg kun hatt med én body og strømpebukse + hentesett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 30. desember 2021 #1838 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) Her måtte vi faktisk kjøpe til litt mer i de minste størrelsene, men det var egentlig litt som forventet. Her er det heldresser i ull uten fot som har funket best. Blir bare ball med de små buksene med fot og bodyene er veldig lange i skrittet enda😆 Lille venn er bare 2,7 kg og 45 cm i tillegg til at han er litt «krøket» etter å ha ligget i seteleie lenge, så vi har faktisk kjøpt til noen plagg i str 44 for at han skal ha noe han ikke drukner i 😅 Str 56 føles milevis unna akkurat nå i alle fall 😂 Hva angår sykehusbag, kan jeg kanskje dele noen erfaringer etter å ha vært på sykehuset i nesten uke. Skal ikke komme med en fullstendig liste, men noen ting var veldig gode å ha for min del. - pyjamas med kneppeskjorte kom godt med til amming og hud mot hud-kontakt - gravidtruser (nettingtrusene er gode, men begynte etterhvert å tørke ut huden min) -egen sjampo/balsam - morgenkåpe og tøfler -amme-innlegg - egne bind (sykehusbind var litt voldsomme i forhold til at jeg blødde lite) -gravid-bukser -vannflaske - strikketøy Jeg likte å ha litt ekstra klær, da sykehusskjorta ble litt kald innimellom. Og etter et par dager på sykehuset var det godt å kle på seg noe av sitt eget. til baby ble det brukt mye tynne ullpyjamaser og ulltøy. Sykehuset har bleier, kluter og det man måtte trenge til stell. Jeg tok dessuten med eget ullpledd, som ble mye brukt! Hadde forøvrig første trilletur med Bugaboo Fox i dag, og vi er veldig fornøyd med valget av vogn ☺️ Lett, smidig og stødig. Stabilt vinterføre her jeg bor nå, og den oppførte seg godt på snø. Endret 30. desember 2021 av Parv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 30. desember 2021 #1839 Del Skrevet 30. desember 2021 Godt tips å la de ha noe hjemme hos seg for når vi kommer på besøk Treleker hadde vært supert men det er også tekstiler og feks madrass til dagseng/kurv og sånne greier.. Jeg er muligens litt omfintelig på det men både min mor og svigermor er veldig bestemte og sier gjerne ifra om de er uenig i noe eller synes at jeg/vi er "fin på det/tullete" og så får jeg dårlig samvittighet 🙄 Men er veldig for arv da, arver dessverre lite siden vi har lite barn i omkretsen vår, de som har små barn har enten en til på vei eller har gitt bort til egen familie/nærere venner.. Men har fått noen ting, arvet feks noen gravidklær og en bæresele (som ikke er gammel haha) 😁 Skulle gjerne arvet mer fra nyere tid men tenker kjøpe litt brukt på finn feks, følger litt med der Bilsete og vogn skal vi kjøpe nytt iallfall, der er vi heldigvis enige og ingen har protestert 😄 Bra det ikke bare er meg som har handlet litt søte klær til fremtiden, synes klær er det morsomste å handle vil egentlig kjøpe masse men forsøker å være fornuftig 😄 @Isabel94 Tror ikke man trenger så veldig mye? Jeg ser for meg å pakke klær til meg selv og baby for 3 dager kanskje men jeg tenker ikke at jeg trenger å skifte klær hver dag, man beveger seg vel minimalt rundt? Bare jeg har nok rent undertøy liksom De har jo noe på sykehuset også til baby om man ikke har nok selv. Har dere lang reisevei? Her er det 10-15 minutter med bil dør-til-dør sykehus og hjemme så mannen burde jo enkelt kunne hente mer om vi plutselig må bli lenger på sykehuset. Ser folk skriver tøfler/crocs på fødebagpakkelisten - jeg har ikke noen av de, joggesko funker greit eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 30. desember 2021 #1840 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) Dame1989 skrev (3 timer siden): @Elsoo Kan jeg spørre hvor stor baby er nå? Her ble baby målt til 1850g i uke 31+0. Det tilsvarte såvidt over 50 % persentilen. Skal tilbake neste uke 33+0 Jeg er 31+6 i dag og baby ble målt til 2350 gram. Det tilsvarer 95 % persentil 🙈💙 Nå er neste UL i uke 36 og da får jeg også en dato for igangsetting. Er spent på hvor stor han er da. @SoftKittyVi har hatt norovirus i hus og dattera mi er ikke frisk enda så vi måtte bare avlyse middagsgjestene i morgen. Litt synd, men da blir det bare oss og noe god take away. Vi arvet mye da jeg gikk gravid med dattera mi, men denne gangen har vi nesten ikke fått noen ting av familie og venner. Jeg kommer nok ikke til å ta imot så mye heller om vi blir tilbudt diverse, vi har stort sett alt vi trenger. Det meste vi arvet av klær og utstyr ble desverre lite brukt sist. Men fikk en del brukte leker som hun har lekt mye med da. Endret 30. desember 2021 av Elsoo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå