Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da vår største kunde frøs alle ordre i en 14 dagers periode for å få bedre kontroll, fikk ledelsen panikk og sa opp 200 mennesker. Når frysperioden var over, ble det klart at ordremengden bare økte, så de som var oppsagt møtte sine erstattere i døra. Sjukt uprofesjonelt!

Anonymkode: e4a4e...fa7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da vår største kunde frøs alle ordre i en 14 dagers periode for å få bedre kontroll, fikk ledelsen panikk og sa opp 200 mennesker. Når frysperioden var over, ble det klart at ordremengden bare økte, så de som var oppsagt møtte sine erstattere i døra. Sjukt uprofesjonelt!

Anonymkode: e4a4e...fa7

Ååå fy faen! 😮 

Anonymkode: c068b...dbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage. Jeg er den eneste av de 5 ansatte på avdelingen som vasker hendene på de små barna før måltider. De andre driter i det. Lar de gå rett fra utelek til matbordet. 

Anonymkode: d1b28...e48

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 21.03):

Jeg har jobbet mange år i restaurantbransjen og jeg har aldri vært borti gjenbruk av mat. Jeg får meg ikke til å tro at det er så vanlig? 

Anonymkode: f9720...c70

Har opplevd det på to ulike steder som jeg jobber på i studietiden. Søstera mi opplevde det på et tredje sted. 

Anonymkode: b2737...73e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med noe innen teknologi, og som for mange som ikke jobber med det fremstår som at det er godt betalt. Men få skjønner de enorme mengdene overtid (som i bransjen blir forventet gjort ubetalt). Man forventes også å være ekspert på alt, hvis ikke får man kjeft hvis det ikke er noe man behersker. 

Anonymkode: 2cb66...925

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barne og ungdomsarbeider og jobber på barneskole. Bare den siste månden har jeg blitt truet med kniv av elev, fått slag og spark som resulterte i legebesøk for å dokumentere, blitt bitt som ble nok et legebesøk. Det er heller ikke ett barn som står bak dette, men to forskjellige elever. Ledelsen bare trekker på skuldrene, og foreldrene mener at det er ikke deres barn det er noe feil med, men skolen. Jeg mener det er en kombinasjon og hele systemet. Jeg vet godt at barna som utagerer ikke gjør det for å være jævlig, for de har det så klart vanskelig. Men når ikke skolen griper inn og ikke foreldrene gjør noe da er det en stor svikt et sted. For barna trenger hjelp og det er vondt å være vitne til. 

Jeg jobber også i Sfo hvor vi ikke får vite om eventuelle diagnoser barna har som kan påvirke hverdagen deres. Det er tilfeldig at jeg vet at "Knut" har en traume diagnose siden jeg er med et par timer i klassen og jeg derfor vet fordi læreren har nevnt det i en bisetning.. Det er så sykt dårlig informasjonsflyt og lærerne aner sjelden om barna skal på Sfo eller ikke er flere ganger vi på Sfo har måtte ringt hjem og sagt "det har vert en misforståelse her så Kari ble sendt på bussen hjem" og vi på Sfo får så ørene flagger fordi læreren ikke gidder å sjekke lista vi har gitt dem. Å nei vi har ikke mulighet til å gå rundt å samle opp unger før Sfo fordi vi på Sfo alltid er satt opp til inspeksjon i friminuttet mellom skole og Sfo. Siden det forventes at vi likevel bidrar til å hjelpe med påkledning av barna har halvparten av bussbarna kommet seg på bussen Innen vi har kommet oss ut i inspeksjon, og vi aner ikke at "Kari" mangler før opprop på sfo... 

Anonymkode: 0d9bd...42b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i restaurantbransjen i årevis og nesten alle stedene jeg jobba gjenbrukte restemat fra gjestene. Heiv det opp i gryta/panna igjen så gudene vet hvor mange ganger akkurat den gryteretten ble servert .

Anonymkode: ce7aa...6c7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er barne og ungdomsarbeider og jobber på barneskole. Bare den siste månden har jeg blitt truet med kniv av elev, fått slag og spark som resulterte i legebesøk for å dokumentere, blitt bitt som ble nok et legebesøk. Det er heller ikke ett barn som står bak dette, men to forskjellige elever. Ledelsen bare trekker på skuldrene, og foreldrene mener at det er ikke deres barn det er noe feil med, men skolen. Jeg mener det er en kombinasjon og hele systemet. Jeg vet godt at barna som utagerer ikke gjør det for å være jævlig, for de har det så klart vanskelig. Men når ikke skolen griper inn og ikke foreldrene gjør noe da er det en stor svikt et sted. For barna trenger hjelp og det er vondt å være vitne til. 

Jeg jobber også i Sfo hvor vi ikke får vite om eventuelle diagnoser barna har som kan påvirke hverdagen deres. Det er tilfeldig at jeg vet at "Knut" har en traume diagnose siden jeg er med et par timer i klassen og jeg derfor vet fordi læreren har nevnt det i en bisetning.. Det er så sykt dårlig informasjonsflyt og lærerne aner sjelden om barna skal på Sfo eller ikke er flere ganger vi på Sfo har måtte ringt hjem og sagt "det har vert en misforståelse her så Kari ble sendt på bussen hjem" og vi på Sfo får så ørene flagger fordi læreren ikke gidder å sjekke lista vi har gitt dem. Å nei vi har ikke mulighet til å gå rundt å samle opp unger før Sfo fordi vi på Sfo alltid er satt opp til inspeksjon i friminuttet mellom skole og Sfo. Siden det forventes at vi likevel bidrar til å hjelpe med påkledning av barna har halvparten av bussbarna kommet seg på bussen Innen vi har kommet oss ut i inspeksjon, og vi aner ikke at "Kari" mangler før opprop på sfo... 

Anonymkode: 0d9bd...42b

🙄😔 Hva sier legen din? Kan man ikke utvise disse barna fra skolen? 

Jeg hadde ikke klart det. 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har jobbet i restaurantbransjen i årevis og nesten alle stedene jeg jobba gjenbrukte restemat fra gjestene. Heiv det opp i gryta/panna igjen så gudene vet hvor mange ganger akkurat den gryteretten ble servert .

Anonymkode: ce7aa...6c7

Seriøst?? Hva om gjesten har tuberkulose eller hepatitt, ell noe sånt?? Og det serveres til neste gjest....

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🙄😔 Hva sier legen din? Kan man ikke utvise disse barna fra skolen? 

Jeg hadde ikke klart det. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Legen sier jo at dette ikke er greit, men hva kan han gjøre liksom? 

Det er veldig strengt med tanke på utvisning, etter en veldig alvorlig voldsepisode der vi var tre voksne som måtte på legevakta for å dokumentere skade, ble barnet utvist en dag.. 

Det er utrolig belastende å stå i en slik jobb, men jeg elsker jo egentlig jobben min, selv om det er dager jeg virkelig lurer på hva jeg gjør med livet mitt... 

Anonymkode: 0d9bd...42b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ungdom hadde jeg deltidsjobb og feriejobb på den lokale kafeen. Til middagsrettene ble det servert saus i sauseskåler. Den sausen som var igjen da gjestene var ferdige med å spise, ble tatt med tilbake til kjøkkenet og gjenbrukt. 

Jeg fikk jobben ved å ta direkte kontakt med sjefen. Jeg fikk aldri arbeidskontrakt, og lønnen ble utbetalt i kontanter. Jeg jobbet der ca ett år, og fikk heller aldri attest på arbeidsforholdet. Dette var min første arbeidserfaring. 

Siden den erfaringen har jeg holdt meg langt unna kafé og restaurantbransjen. Og foretrekker å spise på steder hvor du som gjest ser kjøkkenet. 

Anonymkode: 9064e...32c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Seriøst?? Hva om gjesten har tuberkulose eller hepatitt, ell noe sånt?? Og det serveres til neste gjest....

Anonymkode: 5516f...f0c

Du kan så si. Er en grunn til at jeg slutta å jobbe der og heller utdanna meg til noe annet.

Anonymkode: ce7aa...6c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du kan så si. Er en grunn til at jeg slutta å jobbe der og heller utdanna meg til noe annet.

Anonymkode: ce7aa...6c7

Har du opplevd det på både fancy og "vanlige" steder? 

Har ikke lyst til å spise ute lenger, jeg! 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du opplevd det på både fancy og "vanlige" steder? 

Har ikke lyst til å spise ute lenger, jeg! 

Anonymkode: 5516f...f0c

Ja jeg har opplevd det på begge steder. Et par mer fancy var faktisk verstingene. Helt elendig arbeidsmiljø med mye mobbing og spyttslikking, alle gav egentlig totalt f så ikke så rart at de da bare varmet opp mat som var blitt spist på der de kunne slippe unna med det.

Anonymkode: ce7aa...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i restaurant bransjen og blir fysisk kvalm av å lese alle innleggene her om gjenbruk av mat 🤮 Jeg har driftet 2 forskjellige restauranter og vi har ALDRI gjenbrukt mat. I denne bransjen er det vanlig at kokkene har jobbet hos flere/mange av de andre spisestedene i byen. Har kun hørt 1 ansatt snakke om ‘gjenbruk’ av mat og det stedet ble stengt av Mattilsynet etter at de ansatte selv sendte inn melding. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på et av gatekjøkkene til drittsekken som nå er død, men har en journalistdatter som nylig har stått frem og fortalt om en vond oppvekst. Jeg husker henne fra da hun var barn, og burde meldt fra til barnevernet. Men var veldig ung selv. Elendig lønn, helt syke arbeidstider, en tyrann av en sjef, som var utrolig ekkel når han hadde drukket, og det hadde han jo som regel, to skumle dobbermannbikkjer skulle ligge på vakt på bakrommet, svindel og juks med alt av råvarer og annet som kunne jukses med. Skitt og søppel overalt. Jeg regner med de ble stengt ned til slutt, stedet er i allefall borte nå. 

Anonymkode: ad05d...828

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saph skrev (På 1.5.2021 den 19.09):

Jobber på bibliotek. Folk river ut de siste sidene i bøker så ofte at hver gang vi låner ut en bok og får den inn igjen så må vi sjekke siste kapittelet for å være sikker på at det fortsatt er der. 

Og folk stjeler bøker. Folk stjeler bøker de får lov til å ta med hjem gratis så mange ganger de vil, og i flere måneder av gangen! 

Ikke kjempesjokkerende avsløringer, men det er et bibliotek. Er ikke akkurat der ting skjer 😅

Jeg forstår kan glemme å levere tilbake. Og stjeling er heller ikke ok. Men rive ut kapitler av boka... hvorfor gjør dem det? 

Anonymkode: 77d67...e5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 21.12):

Har jobbet på bakeri, melbiller er en ting og det er ikke alltid at svarte prikker på baksten betyr at den er brent.

Anonymkode: 54f17...89a

Melbiller og insekter er ikke så ille å få i seg har jeg hørt. Men verre med muselort osv som også er blitt funnet i brød 🙈

Anonymkode: 77d67...e5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 22.06):

Og jo, å snoke i slikt er så absolutt ulovlig.

Anonymkode: 5bf07...96b

Jeg jobbet også en plass der jeg hadde litt innsyn i ting. Men etterhvert så gikk det mye i det samme, og ingenting overrasket meg lengre. Jeg snoket ikke, slik at det er sagt. Men tok mot henvendelser (brev, tlf osv).

Jeg har den dag i dag ikke sett ned på noen av dem. Har innerst inne heiet på dem og syns det er veldig kjekt når jeg hører det har gått bra med dem (og blitt trist når det ikke har gått så bra ).

Anonymkode: 77d67...e5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på en institusjon og hadde min egen bruker for å logge meg på pc, Mail osv. Hun som hadde meg på opplæring forlangte at jeg skulle gi min tilgang til henne (og andre). 
Altså oppgi brukernavn og passord. 
Jeg tok dette opp med ledelsen og nektet å oppgi mitt passord osv. Mye pga av da kan hun eller han som bruker min innlogging snoke på journaler osv

Det var helt vanlig det fikk jeg høre. Sluttet i den jobben, klarer ikke å forholde meg til idioter (og da er det ikke pasientene jeg snakker om, pasientene var stort sett hyggelige). 

Anonymkode: 77d67...e5e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...