Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage.

De bra folka slutter, de dårlige blir igjen.

De som virker hyggeligst ved henting og levering er ikke nødvendigvis de beste i jobben. 

Vi er grovt underbemannet og barna får ikke den oppfølgingen og nærheten de trenger. Barn med spesielle behov får ofte ekstra timer av en ufaglært person uten kompetanse til å utføre oppgaven.

Mange barn skulle hatt mer oppfølging av spesialisthelsetjenesten men får det ikke pga lite ressurser.

Anonymkode: 3d187...9f6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber i barnehage.

De bra folka slutter, de dårlige blir igjen.

De som virker hyggeligst ved henting og levering er ikke nødvendigvis de beste i jobben. 

Vi er grovt underbemannet og barna får ikke den oppfølgingen og nærheten de trenger. Barn med spesielle behov får ofte ekstra timer av en ufaglært person uten kompetanse til å utføre oppgaven.

Mange barn skulle hatt mer oppfølging av spesialisthelsetjenesten men får det ikke pga lite ressurser.

Anonymkode: 3d187...9f6

Nettopp, det er så mange ufaglærte i barnehage og sykehjem.

Anonymkode: 7c4a8...ea1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (På 1.5.2021 den 21.35):

Jobber på videosjappa og det er MANGE som ikke har spolt tilbake filmen. Spør ofte med glimt i øyet, du har husket å spole tilbake ikke sant? Men likevel må kanskje 1/3 filmer spoles tilbake før jeg legger de ut på hylla. Er strengt tatt mye dødtid på jobb så det går greit, men likevel da

Be kind. Rewind.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved oppstart i en kommunal stilling, hjemmetjenesten, fikk vi som ble ansatt tilbud om psykolog, fordi stillingen kunne være såpass utfordrende at vi kunne ha behov for dette. 

 

 

Anonymkode: 4cb6d...39d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 18.51):

Jeg vet at i mange yrker og arbeidsplasser så skjer det utrolig mye rart og sjokkerende som ingen andre på utsiden får vite. Det kan være yrker innenfor helsevesenet, økonomi, barn og ungdom, etc.

Om dere tør, eller vil, gjerne fortell ting som har skjedd, eller skjer, som vil bli sett på som sjokkerende for oss andre som ikke vet hva som skjer på innsiden. Og husk, ingen vet hvem dere er, og dere bryter ingen lover så lenge sensitiv informasjon om navn på arbeidsplass eller mennesker blir nevnt. 

Jeg starter: for 2 år siden jobbet jeg som servitør på en restaurant. Maten som kundene ikke spiste opp ble blandet inn i samme gryta som de laget fersk, slik at de sparte penger. Så om en kunde hadde spist halvparten av sin tallerken med potetbåter, ble resterende potetbåter av kunden blandet inn med en ny gryte med potetbåter og den ble servert til en ny kunde. 

Anonymkode: 110cb...c6a

Hva?? 😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 20.50):

Jeg jobber et sted som bla tar IQ tester på barn. Flertallet av psykologene kan ikke tolke om testen er valid eller ikke. 

Anonymkode: e6690...887

BUP?

Anonymkode: 4cb6d...39d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 21.59):

Ikke så sjokkerende, kanskje. Jeg jobber som lærer og har en noe krevende klasse. Innimellom, hvis jeg har vært veldig sliten, har jeg bare sagt: valgtime! Elevene får velge hva de vil. De fleste spiller på ipaden. Da holder de ro. Jeg sniker meg på do for å tisse, så opp på lærerværelset og finner meg en kopp kaffe, beina på kateteret og surfer på nettet. 

Dette er på dager hvor jeg har fått kanskje 10 minutter pause ila dagen fordi ungene har krangla, stukket av eller utagert. Står der i siste time og prøver å lære bort noe både jeg og ungene syns er gørrkjedelig. Vondt i halsen fordi jeg har prata høyt hele dagen, og vondt i huet og i ørene fordi noen unger ikke har noe imot å stå en halv meter unna meg og skrike så høyt de kan. Jeg har ikke tissa siden jeg dro hjemmefra, og rakk bare å hive i meg noen nøtter til lunsj. Ungene er like slitne som meg. En elev sittee under pulten fordi hun er sur, og han med adhd har lagt seg oppå bokhylla. Da gir jeg opp 😅

Anonymkode: 25888...681

Vet du hva, det forstår jeg godt. Er ikke lærer selv (barnehagelærer derimot, litt det samme men likevel ikke), og er mor selv, men hadde bare ledd av det og vært forståelsesfull om jeg var en av mødrene og fikk vite det :)

Anonymkode: 089ae...766

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jobber i barnehage.

De bra folka slutter, de dårlige blir igjen.

De som virker hyggeligst ved henting og levering er ikke nødvendigvis de beste i jobben. 

Vi er grovt underbemannet og barna får ikke den oppfølgingen og nærheten de trenger. Barn med spesielle behov får ofte ekstra timer av en ufaglært person uten kompetanse til å utføre oppgaven.

Mange barn skulle hatt mer oppfølging av spesialisthelsetjenesten men får det ikke pga lite ressurser.

Anonymkode: 3d187...9f6

Samme på barneskole. 
 

De som er dyktige bryr seg for mye og sliter seg ut.

Anonymkode: 20bc8...a9f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke "tingen" min er spesielt sjokkerende, men etter andres reaksjoner å dømme er den tydeligvis det. Jobber med koronatesting, og det hender at vi ruller rundt i latter av hvordan folk reagerer på å bli testa.

Som regel er vi veldig flinke til å holde latteren inne til du har kjørt av gårde, men hvis du hører oss le mens vi leverer fra oss testpinnen er det mest sannsynlig reaksjonen din som var veldig underholdende.

Man blir kanskje litt skada av å bli hosta, nyst og gulpa på dagen lang.

Anonymkode: f62df...84d

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på plattform i Nordsjøen. Mange kåte gifte ( og ugifte) mannfolk der. Ikke problem å « få seg noe» om man vil. Har flere kollegaer som tusker rundt. Syns ikke noe om det nei!!! Syns synd på de stakkars damene  som sitter uvitende hjemme.

Anonymkode: db0e7...167

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjon. Pølsene som hadde liggi 8-10 timer på rullegrillen ble gitt et bad i wienerbøtta for å rette ut skrukkene. Var det mugne lomper i pakkene ble bare den mugne fjerna og resten brukt. Flaskene med diverse sauser som sto bak disken var ikke oppbevart på rett temperatur (4 grader), men i romtemperatur, og de var alle utgått på dato fordi det gikk for lite av dem til å rekke å bruke opp det som ble kjøpt inn. Softis maskinen ble ikke vasket ordentlig den første tiden..

Ellers var det lite fokus på rett temperatur og det var 2 disker som lå langt over de 4 gradene som var grensa. Bakst lå lenger enn "lov" i hyllene og ble hardt. Vi hadde invasjon av maur i de skapene og det tøt ut maur fra hullet man fyller syltetøy i berlinerbollene. Maskinen som det ble varmet burgerbrød i var så full av støv at den var en brannbombe. Rullegrillen var så full av størknet fett og maskinfett på enden av rillene at den faktisk stoppa helt å gå rundt. Det var ingen kontroll over hamburgeren som var tatt opp til tining, alt var bare kastet i en boks så man visste ikke hva som var en uke gammelt eller tatt opp i går. Sjefen vasket seg heller ikke på hendene når han lagde mat. 

 

Jeg jobber ikke lenger der for å si det sånn, og meldte fra til mattilsynet. Men typisk nok var "alt på stell" når de gjennomførte kontroll.. 

Anonymkode: da76e...e6d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.55):

Familiemedlem jobbet i hifi-bransjen. Reklamasjonsprodukter, eller varer som kom tilbake fra reparasjon, ble lagt tilbake i originaleske, tapet med originaltape og solgt på nytt - som nye.

På en hotellrestaurant: Gjenstående vin i flasker, etter spisegjester, ble helt over dersom det var samme vinen, og samlet i flasker og solgt som vin pr. glass senere på kvelden.

 

Anonymkode: aeeaf...630

🙄🙄 hvilken restaurant er det? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 18.37):

Jobber i barnehage.

De bra folka slutter, de dårlige blir igjen.

De som virker hyggeligst ved henting og levering er ikke nødvendigvis de beste i jobben. 

Vi er grovt underbemannet og barna får ikke den oppfølgingen og nærheten de trenger. Barn med spesielle behov får ofte ekstra timer av en ufaglært person uten kompetanse til å utføre oppgaven.

Mange barn skulle hatt mer oppfølging av spesialisthelsetjenesten men får det ikke pga lite ressurser.

Anonymkode: 3d187...9f6

De bra folka slutter, de dårlige blir igjen...

 

Ja, hvorfor det? Ofte pga.dårlig ledelse som ikke tar vare på flinke fordi sjefene mener at "ingen er uerstattelig". 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 21.03):

Jeg har jobbet mange år i restaurantbransjen og jeg har aldri vært borti gjenbruk av mat. Jeg får meg ikke til å tro at det er så vanlig? 

Anonymkode: f9720...c70

Enig her!  De aller fleste steder bruker nok ikke gjøre sånt. Bruker være ganske strengt sånt i Norge også, og med et mattilsyn som dukker opp kan gjøre når som helst.  Om noen blir veldig syke,så kan det også fort bli ramaskrik og overskrifter- så forstår ikke de som eventuelt gjør det likevel! Ergo så driver de ikke på sånn!:)   ( blir fort oppdaget!) 

Anonymkode: cb328...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfymeri der butikksjef lønnet søsteren sin med å gi henne lov til å plukke varer som lønn. Jeg er usikker på om hun var på lønningslista i det hele tatt... De forsynte seg faktisk av varer begge to, spesielt testerflasker, altså de tok med seg hele parfyme flasker og førte det opp som svinn.  Dette gikk ut over alle butikkene i hele regionen, alle fikk stopp på testere i en periode. 

Når det kom inn testere på et produkt som butikksjefen brukte så tok hun like så greit alle selv. 

Hun røykte også inne på bakrommet, altså inne på amfi senteret!! 

Området rundt disken var skittent og fullt av søppel, butikksjefen gjorde ingenting for at det skulle holdes rent og pent. Venner av henne ble observert gående til bossrommet for henne gjentatte ganger. 

Regner med at hun fikk fyken etterhvert for hun forsvant. 

 

 

Anonymkode: 0c196...d20

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, blir skikkelig overrasket og kvalm over det som fortelles om hygiene på restaurant, bakeri og hoteller! Trodde virkelig standarden var høyere i Norge! Blir ikke sånne ting meldt fra om eller oppdaget av mattilsynet?!🤷‍♂️

Jeg trodde man ville være redd for at gjestene ble matforgiftet? Slike rykter sprer seg jo fort, spesielt med Tripadvisor og lignende.

Er det forresten noen som jobber på hotell som kan svare meg på en ting jeg alltid har lurt på: 

Sengetepper og pynteputer på hotell, blir de noen gang vasket?

Endret av i123
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i123 skrev (1 minutt siden):

Åh, blir skikkelig overrasket og kvalm over det som fortelles om hygiene på restaurant, bakeri og hoteller! Trodde virkelig standarden var høyere i Norge! Blir ikke sånne ting meldt fra om eller oppdaget av mattilsynet?!🤷‍♂️

 

Er det forresten noen som jobber på hotell som kan svare meg på en ting jeg alltid har lurt på: 

Sengetepper og pynteputer på hotell, blir de noen gang vasket?

På grunn av denne tråden har min STORE lyst til å gå på restaurant blitt borte 🤣 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i123 skrev (1 minutt siden):

Åh, blir skikkelig overrasket og kvalm over det som fortelles om hygiene på restaurant, bakeri og hoteller! Trodde virkelig standarden var høyere i Norge! Blir ikke sånne ting meldt fra om eller oppdaget av mattilsynet?!🤷‍♂️

 

Er det forresten noen som jobber på hotell som kan svare meg på en ting jeg alltid har lurt på: 

Sengetepper og pynteputer på hotell, blir de noen gang vasket?

Det med mattilsynet veit jeg ikke men det med sengeteppe og pynteputer.....nei, de blir ikke vasket om de ikke ser møkkete ut 😕 Forresten, buss seter har forresten det mønsteret og fargen for å kamuflere skitt bedre, noe å tenke på 😄 

Anonymkode: c068b...dbb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i123 skrev (1 minutt siden):

Åh, blir skikkelig overrasket og kvalm over det som fortelles om hygiene på restaurant, bakeri og hoteller! Trodde virkelig standarden var høyere i Norge! Blir ikke sånne ting meldt fra om eller oppdaget av mattilsynet?!🤷‍♂️

Overrasket? Ja, vi bor i Norge, men vi er ikke så spesielle som vi tror her i verden.

Observasjonene her er selvsagt "uhygeniske", men ganske uskyldige, og det er lite sannsynlig for at det skal ha noe helseeffekt siden du bla. ikke spiser pølse på en bensinstasjon hver eneste dag. Å spise mat fra gulvet er uhygenisk, men har ikke noe direkte fare...

Mattilsynet kontrollerer, men ofte blir det varslet, og da skjerper bedriften seg rett før. I tillegg er det ikke så lett å avdekke alt som tilsynelatende blir sett på som uhygenisk gjennom tester.

i123 skrev (1 minutt siden):

Er det forresten noen som jobber på hotell som kan svare meg på en ting jeg alltid har lurt på: 

Sengetepper og pynteputer på hotell, blir de noen gang vasket?

Jeg jobber ikke på hotell, men NEI, de blir ikke noen gang vasket. Kanskje av og til støvsuget når stuepiken har litt ekstra tid.

Anonymkode: 0d129...338

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...