Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jobbet i bedrift der sjefen overvåket oss gjennom en app vi måtte installere på vår egen private mobil, der vi også måtte loggføre tiden vi brukte på en jobb. måtte trykke start på hvert prosjekt og da løp tiden. feks en jobb forventet de ble ferdig på 15 min, da måtte du gjøre alt for å rekke den tiden, om ikke ble du innkalt til kontor og fikk advarsel, trekk i lønn, eller fyken om du ikke ble enig. den bedriften driver fortsatt den dag i dag.

Anonymkode: 30cc2...a50

Klart den er det om ingen tør å melde ifra

Anonymkode: aac67...490

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fabienne skrev (På 3.5.2021 den 22.41):

Ikke før i alle fall. Det sto skilt om det. Men nok avsporing. 

Kontanter er tvunget betalingsmiddel i Norge så ingen virksomheter kan nekte å ta i mot kontanter. 

Anonymkode: ff3af...18d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kontanter er tvunget betalingsmiddel i Norge så ingen virksomheter kan nekte å ta i mot kontanter. 

Anonymkode: ff3af...18d

De gjør det likevel. Spesielt nå i koronatiden. Kjøreskolen min nekter å ta kontanter for eksempel. Tannlegekontoret også, og legekontoret. Hvordan mener du jeg skulle tvunget gjennom å få betale kontant?

Anonymkode: 6735b...d6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De gjør det likevel. Spesielt nå i koronatiden. Kjøreskolen min nekter å ta kontanter for eksempel. Tannlegekontoret også, og legekontoret. Hvordan mener du jeg skulle tvunget gjennom å få betale kontant?

Anonymkode: 6735b...d6e

Skjønner du som forbruker har vanskelig for å tvinge det gjennom, men virksomhetene bryter de facto lovgivning ...

Anonymkode: ff3af...18d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sykehus og ser daglig leger som slikker seg på fingrene, hoster seg i hendene, møtes heller fysisk i større grupper til fordel for online og knapt rører håndsprit. Mange som rett og slett driter i smittevern, ikke rart flere her har fått korona. Nå er alle vaksinert heldigvis, men de holdt på med alt også hele vinteren, blir helt matt... 

Anonymkode: 1b57e...80a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kontanter er tvunget betalingsmiddel i Norge så ingen virksomheter kan nekte å ta i mot kontanter. 

Anonymkode: ff3af...18d

Ja, det er jeg klar over, men det er en rekke bedrifter og virksomheter som likevel praktiserer det. Det er dypt problematisk på flere nivåer, men slik er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som ruskonsulent. De fleste andre ruskonsulenter her er, i likhet med meg, nokså alkoholiserte og overvektig...

Anonymkode: dd458...618

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg jobber som ruskonsulent. De fleste andre ruskonsulenter her er, i likhet med meg, nokså alkoholiserte og overvektig...

Anonymkode: dd458...618

Skulle ikke denne tråden være for arbeidsplasser/jobber som andre blir sjokkerte av?

Hva er så sjokkerende med det du skriver? Overvekt og alkoholisme forekommer jo overalt også.

Anonymkode: cacfb...cbf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i plantebutikk. Vi selger planter vi vet har sykdommer, fordi sjefen mener det ikke er så ille. Enkelte av plantene kan jeg kjenne at lukter permetrin i ukesvis fordi de bare blir sprayet ned gjentatte ganger i håp om å bli kvitt f.eks. lus.

Angående smittevern så vasker vi aldri handlevogner selv om det står at vi skal det, og selv om vi har satt opp skilt om at vi gjøre det, og ingen fyller ut desinfeksjonsloggen som sier at alle kontaktflater skal desinfiseres minimum en gang om dagen, så jeg antar det heller ikke blir gjort.

Relatert til dette ble en lokal matbutikk nylig konfrontert med at de bare hadde vann i dispenseren som skulle hatt antibac. Det var rimelig kleint for dem.

Anonymkode: 6735b...d6e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på hotell. Her er alt ganske etter boka både på renhold, mat og arbeidsgiverfronten. Jobber i en av de store kjedene. 

Det mest sjokkerende som skjer til oss er hvordan gjeste oppfører seg. Det er faktisk så ille til tider at når jeg har viderefortalt historier (selvsagt anonymisert) til venner og familie så har de hatt vanskelig for å tro på meg. 

Nå starter turistsesongen snart og det kommer nok til å være kun norske i år og. Til dere som lurer på hvilken nasjon som har de fæleste turistene så kan jeg fortelle at det nok er oss. Av den grunn gruer jeg meg ekstra til sommeren i år. Får klump i magen av å gå på jobb for jeg vet at det vil være mange duster som oppnår glede av å være ekle til andre.

Anonymkode: 49343...86b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i123 skrev (På 8.5.2021 den 18.06):

Er det forresten noen som jobber på hotell som kan svare meg på en ting jeg alltid har lurt på: 

Sengetepper og pynteputer på hotell, blir de noen gang vasket?

Pynteputer og sengetepper blir vasket til oss, men ikke hver dag. Dyner og puter blir også jevnlig vasket og skiftet ut. Sengetøy blir selvsagt skiftet mellom hver gjest.

Vi har fått sengetepper i et "ekkelt" materiale som bare dekker fotenden av senga for at det ikke skal bli brukt som dyne. Før tok vi faktisk bort sengeteppene om sommeren. 

Ser andre i tråden skriver om kluter som blir brukt overalt/flere rom og kan fortelle at det ikke forekommer til oss. Vi har så mange kluter at det tyter kluter på vaskerommet. 

Anonymkode: 49343...86b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg jobber på hotell. Her er alt ganske etter boka både på renhold, mat og arbeidsgiverfronten. Jobber i en av de store kjedene. 

Det mest sjokkerende som skjer til oss er hvordan gjeste oppfører seg. Det er faktisk så ille til tider at når jeg har viderefortalt historier (selvsagt anonymisert) til venner og familie så har de hatt vanskelig for å tro på meg. 

Nå starter turistsesongen snart og det kommer nok til å være kun norske i år og. Til dere som lurer på hvilken nasjon som har de fæleste turistene så kan jeg fortelle at det nok er oss. Av den grunn gruer jeg meg ekstra til sommeren i år. Får klump i magen av å gå på jobb for jeg vet at det vil være mange duster som oppnår glede av å være ekle til andre.

Anonymkode: 49343...86b

Jeg tror dessverre dette gjelder de fleste som har direkte kontakt med mennesker i jobben sin. Noen har en dårlig dag, noen forstår ikke hvordan ting fungerer og takler det ved å være uhøflig og legge skylden over på den ansatte, noen har en form for komplekser og vil markere seg ved å komme med helt hinsides krav og holdninger (du klarer ikke å lure meg!!!) og andre er generelt så kravstore og egoistiske at de ikke evner å se at det de krever vil føre til store problemer for ansatte, andre kunder eller bedriften.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som trafikkbetjent:

Vi gjemmer oss i buskene for å ta folk i å feilparkere.

Vi får provisjon av det vi skriver.

Vi får ikke gitt bøter hvis fører sitter i bilen eller at motoren er på.

Vi kan skru tiden fremover på maskinen slik at vi slipper å vente til p-tiden går ut.

Alle slipper bot hvis de «skal bare».. Selv om de står på fortauet eller på gangfelt.

Anonymkode: 60be5...8b2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber som trafikkbetjent:

Vi gjemmer oss i buskene for å ta folk i å feilparkere.

Vi får provisjon av det vi skriver.

Vi får ikke gitt bøter hvis fører sitter i bilen eller at motoren er på.

Vi kan skru tiden fremover på maskinen slik at vi slipper å vente til p-tiden går ut.

Alle slipper bot hvis de «skal bare».. Selv om de står på fortauet eller på gangfelt.

Anonymkode: 60be5...8b2

😂😂😂 Nice try! 

Anonymkode: 9ef37...dac

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 16.48):

Jeg jobber på hotell. Her er alt ganske etter boka både på renhold, mat og arbeidsgiverfronten. Jobber i en av de store kjedene. 

Det mest sjokkerende som skjer til oss er hvordan gjeste oppfører seg. Det er faktisk så ille til tider at når jeg har viderefortalt historier (selvsagt anonymisert) til venner og familie så har de hatt vanskelig for å tro på meg. 

Nå starter turistsesongen snart og det kommer nok til å være kun norske i år og. Til dere som lurer på hvilken nasjon som har de fæleste turistene så kan jeg fortelle at det nok er oss. Av den grunn gruer jeg meg ekstra til sommeren i år. Får klump i magen av å gå på jobb for jeg vet at det vil være mange duster som oppnår glede av å være ekle til andre.

Anonymkode: 49343...86b

Kan du gi noen eksempler? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 15.50):

Jobber i plantebutikk. Vi selger planter vi vet har sykdommer, fordi sjefen mener det ikke er så ille. Enkelte av plantene kan jeg kjenne at lukter permetrin i ukesvis fordi de bare blir sprayet ned gjentatte ganger i håp om å bli kvitt f.eks. lus.

Angående smittevern så vasker vi aldri handlevogner selv om det står at vi skal det, og selv om vi har satt opp skilt om at vi gjøre det, og ingen fyller ut desinfeksjonsloggen som sier at alle kontaktflater skal desinfiseres minimum en gang om dagen, så jeg antar det heller ikke blir gjort.

Relatert til dette ble en lokal matbutikk nylig konfrontert med at de bare hadde vann i dispenseren som skulle hatt antibac. Det var rimelig kleint for dem.

Anonymkode: 6735b...d6e

Haha seriøst? Hvilken matbutikk var det? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 3.54):

Jobber som helsefarbeider sammen med sykepleiere og andre helsefagarbeidere og dem misbruker benzodiazepinene og til tider A preparater! En av de går til og med på amfetamin, har lyst til å melde det inn 

Anonymkode: febb7...86f

Jeg jobber som sykepleier. Vi har jevnlige kontroller på A-preparater. Det var en periode vi hadde en del småfeil i regnskapet, manglet en tablett her og der. Plutselig sa en ansatt opp jobben og siden har regnskapet alltid stemt..

Anonymkode: 343d1...53b

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 16.48):

Jeg jobber på hotell. Her er alt ganske etter boka både på renhold, mat og arbeidsgiverfronten. Jobber i en av de store kjedene. 

Det mest sjokkerende som skjer til oss er hvordan gjeste oppfører seg. Det er faktisk så ille til tider at når jeg har viderefortalt historier (selvsagt anonymisert) til venner og familie så har de hatt vanskelig for å tro på meg. 

Nå starter turistsesongen snart og det kommer nok til å være kun norske i år og. Til dere som lurer på hvilken nasjon som har de fæleste turistene så kan jeg fortelle at det nok er oss. Av den grunn gruer jeg meg ekstra til sommeren i år. Får klump i magen av å gå på jobb for jeg vet at det vil være mange duster som oppnår glede av å være ekle til andre.

Anonymkode: 49343...86b

Samme her! Hotellet er veldig bra, og aldri opplevd noe sjokkerende som det andre skriver her. Vi kaster maten fra tellerknerne, vi vasker slik som det skal. Hver uke bli hele kjøkkenet vasket ned, og all gammel mat kastes osv. 

Det eneste som sjokkerer her er gjestene! De gjør så utrolig mye rare, syke, sjokkerende, sleme, morome, frekke ting at man kan bli helt utslått. 

Anonymkode: 52dae...e54

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 10.35):

Klart den er det om ingen tør å melde ifra

Anonymkode: aac67...490

Den som melder fra, mister som regel jobb 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst å dytte opp denne tråden jeg. Veldig lærerik, men resulterer nok at jeg aldri ønsker å bo på hotell eller spise ute mer 😅

Anonymkode: dd852...7ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...