Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fylte drømme bollene helt sykt gigantisk store med krem, og folk ELSKET det 😂 Jeg pleide også da jeg lagde frozen yoghurt å lage et hulrom i midten av begeret når jeg fylte på is, og kunder fikk jordbær strøssel heeelt til toppen 😏 også delte vi ut filmer gratis til stam kunder som vi stolte på 😂

Mao var du med på å drive stedet konkurs. Det er kostnadskalkyler for alt og de drømmebollene skal for eksempel ha en viss mengde krem, ellers selger man med tap. Samme med iskremen. Å gi ut filmer gratis er indirekte tyveri. 

Forstår ikke helt hvorfor du er stolt av dette.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 19.03):

I starten av 20 årene fikk jeg assistentjobb på skjermet enhet på sykehjem, med alvorlig demenspasienter. 
 

Mange kjerringer som hadde jobbet der 20-30 år, og nesten blitt til en del av pasientgruppa. Skreik, kjefta og bannet på de forvirra stakkars gamle. Prøvde å varsle ledelsen flere ganger, forskjellige folk hver gang. Måtte bare slutte. Ble utnyttet veldig av mange av de ansatte, og klarte ikke lengre å være en del av det grusomme stedet. 

Anonymkode: c0f79...431

Har jeg opplevd også 

Anonymkode: 2a251...9ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonaSunde skrev (12 minutter siden):

Mao var du med på å drive stedet konkurs. Det er kostnadskalkyler for alt og de drømmebollene skal for eksempel ha en viss mengde krem, ellers selger man med tap. Samme med iskremen. Å gi ut filmer gratis er indirekte tyveri. 

Forstår ikke helt hvorfor du er stolt av dette.

Sjefen var ikke en god person på noen måte 🙈 Tro meg han fortjente det. Det vi gjorde kunne ført til bot. Det han gjorde kunne ført til fengsel på livstid 😜 Hadde folk vist om hva han hadde gjort så hadde stedet vært konkurs på dagen. Vi anmeldte ikke han, og han anmeldte ikke oss. Det vi ansatte gjorde der med å gi ut gratis ting, hadde pågått i 10 år før jeg startet der. Jeg lærte av de andre ansatte, det var min første jobb og jeg gjorde bare som de andre ansatte sa jeg skulle gjøre 

Anonymkode: 94df8...a04

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååsa skrev (12 minutter siden):

Det er en grunn til at jeg ikke synes det er stas å bo på hotell (jeg vet hvor skittent det er) eller liker å spise ute (jeg vet at maten kan ha vært "jukset" med). 

Både jeg og min mann hadde jobb i disse bransjene som unge, så vi "dater" hjemme. Det er ikke snakk om at vi betaler mange tusen kroner for noe vi VET er ekkelt. 

Etter mange år i bransjen for matproduksjon (fabrikker) så kan jeg fortelle deg at maten du kjøper i butikken heller ikke er steril, og kan ha blitt håndtert av skitne mennesker som driter i hygienereglene og “jukser” med maten. Så å date hjemme sikrer deg ikke fra å spise “ekkel” mat😏

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa
MiaHI skrev (19 minutter siden):

Etter mange år i bransjen for matproduksjon (fabrikker) så kan jeg fortelle deg at maten du kjøper i butikken heller ikke er steril, og kan ha blitt håndtert av skitne mennesker som driter i hygienereglene og “jukser” med maten. Så å date hjemme sikrer deg ikke fra å spise “ekkel” mat😏

Usj! 

Kan du gi meg noen eksempler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååsa skrev (2 minutter siden):

Usj! 

Kan du gi meg noen eksempler? 

Tja...det er så mange. Kort fortalt er du aldri trygg på hva du spiser så lenge du har kjøpt det i butikk eller restaurant. Et eksempel er fra en godterifabrikk der man måtte ha på hansker hvis man skulle da direkte på godteriet. En ansatt sto å hostet grovt rett inn i hanskene han hadde på før han fortsette å klasse på konfekten han pakker i esker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Råååsa
MiaHI skrev (Akkurat nå):

Tja...det er så mange. Kort fortalt er du aldri trygg på hva du spiser så lenge du har kjøpt det i butikk eller restaurant. Et eksempel er fra en godterifabrikk der man måtte ha på hansker hvis man skulle da direkte på godteriet. En ansatt sto å hostet grovt rett inn i hanskene han hadde på før han fortsette å klasse på konfekten han pakker i esker.

Takk for at du forteller. Jeg har alltid sett for meg at maskiner gjorde alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååsa skrev (4 minutter siden):

Takk for at du forteller. Jeg har alltid sett for meg at maskiner gjorde alt. 

Maskiner gjør mye, men i alle fabrikker jeg har vært innom i Norge er det også en del manuell håndtering. Da har man med mennesker å gjøre, og mennesker kan være ganske jævlige. Har også besøkt endel fabrikker i utlandet, og der er det enda mer manuell håndtering. Mye i norske butikker rr produsert i utlandet.

Endret av MiaHI
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (51 minutter siden):

Etter mange år i bransjen for matproduksjon (fabrikker) så kan jeg fortelle deg at maten du kjøper i butikken heller ikke er steril, og kan ha blitt håndtert av skitne mennesker som driter i hygienereglene og “jukser” med maten. Så å date hjemme sikrer deg ikke fra å spise “ekkel” mat😏

Så det er jo pakken som er skitten, ikke maten inni 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så det er jo pakken som er skitten, ikke maten inni 

Anonymkode: 5516f...f0c

På stedet jeg nevnte trengte man ikke hansker for å ta på pakken/emballasjen, men når man tok rett på «nakent produkt» som det kalles. Så i nevnte eksempel var det nok maten inne som fikk hostespytt på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herremann74
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 15.17):

Arbeidet en sesong som flyvertinne for Norwegian for noen år siden, og ble forsøkt klådd på rumpen av en flykaptein. Fikk siden vite at han oppførte seg slik mot alle de unge vertinnene der.

Det som sjokkerte meg, var at dette var ansett som helt dagligdags og uproblematisk på basen der (SVG), det var liksom bare sånn han var. Hadde ikke trodd at det patriarkalske hierarkiet stod så sterkt på en kvinnedominert arbeidsplass i Norge i vår tidsalder.

Anonymkode: b0a85...680

Så han kanskje at du brukte stay ups under skjørtet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en gang som servitør på en restaurant, av typen «temmelig dyrt og med godt voksent klientell». Skulle bære noen tallerkner ut fra kjøkkenet og oppdaget et ekkelt krøllete hår på maten på den ene tallerkenen. Tok den med tilbake til kjøkkenet og pekte på håret og kokken bare fisket det ut med hendene, tørket saussølet fra kanten på tallerkenen med en klut og sendte meg ut til gjestene med maten. 😳

Den kluten de bruker til å tørke av kantene på tallerknene slik at alt ser pent ut er jeg også skeptisk til. Den lå der hele dagen og ble brukt til alle tallerknene. Regner med de tok en ny klut hver dag, men vet jo ikke... 🤷‍♀️
 

 

Anonymkode: ea620...4ab

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 20.21):

Når kundeservice automatisk svarer "vi har for tiden stor pågang" så er det aldri sant. Bare vi som later oss og klikker på Insta og sånt. Sjokkerende!

Anonymkode: a2fa2...8b8

Ånei, ikke si det da🙈😂

jeg jobber på et kundesenter med myye kø for tiden, og vi jobber rævva av oss. Fikk høre veldig direkte av en kunde en gang at vi satt nok og drakk mest kaffe og skravla. Det var nesten tårer i øya når jeg sliten så ned på den ørtende KALDE kaffekoppen for dagen, som jeg nok en gang ikke rakk mer enn to slurker av i forsøket på å kutte ned køen🥲

Anonymkode: 910dd...4bf

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familiemedlem jobbet i hifi-bransjen. Reklamasjonsprodukter, eller varer som kom tilbake fra reparasjon, ble lagt tilbake i originaleske, tapet med originaltape og solgt på nytt - som nye.

På en hotellrestaurant: Gjenstående vin i flasker, etter spisegjester, ble helt over dersom det var samme vinen, og samlet i flasker og solgt som vin pr. glass senere på kvelden.

 

Anonymkode: aeeaf...630

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 15.56):

Jeg jobber med ungdom med ulike typer funksjonshemming (tilrettelagt skole). Noen av de jeg jobber med er rett og slett jævlige. Kan sitte på pause og beskrive ungdommene med ord som "fitte", "kjerring", "bortskjemt drittunge" osv. Gjør narr av måten de snakker og ter seg på. Stiller helt urimelige krav og setter grenser bare fordi de kan. Blir oppgitt over at en autist ikke bare kan ta seg sammen og er så "vanskelig". Ja, jeg kunne fortsatt i det uendelige med eksempler. Jeg sier selvsagt hva jeg synes om denne oppførselen, men må innrømme det er en vanskelig balansegang. Nå har en av kollegene mine lagt meg for hat på grunn av at jeg konfronterte den dårlige oppførselen hans og det gjør det vanskelig å samarbeide.

Jeg elsker jobben min og er utrolig glad i disse ungdommene,men jeg vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg holder ut. 

Anonymkode: 6e40d...1b5

Uff forstår deg godt..  men håper for barnas skyld at du fortsetter, høres ut som de trenger deg ❤

Anonymkode: acc3e...5ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på en cafe mange år tilbake. Hadde alltid stengevakt og var like stress hver gang. Det var på et lite senter og alle måtte ha forlatt bygge iløpet av klokka 18:30. Var du inne i bygget etter det , slo alarmen seg av på fullguffe og vektere kom. 

Skjedde flere ganger. Ikke rart når jeg fikk kun rundt 30 min (etter stengetid) på å vaske, rydde, kasseoppgjør, retur, kaste mat helt på egen hånd. 

I tillegg til dette så var vekterne der ofte på kvelden for å sjekke om vi ansatte ikke stjal med oss mat... 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber i bakeri.

Brettene og brødformene blir aldri vaska, men fetta om og om igjen før bruk.

Mister vi noe på gulvet, og det ikke får så mye skitt på seg, plukker vi det opp igjen.

Ting er ikke "ferskt" ved at alt lages på morgenen. Vi lager store porsjoner av diverse varer hver dag og fryser alt ned, og tar det frem dagen før på kjøla for å tine, og så i ovnen. (Tror de fleste visste det, men ganske mange jeg kjenner som tror at vi lager ALT vi selger på morgenen)

Kakene i disken kan ha stått i opptil 5 dager. Et triks er å se om kaka ser "våt" ut. Ser den fuktig ut er det stor sjanse for at den har vært i kjøla, og tatt frem igjen neste dag.

 

Ellers er det ikke så ille egentlig... bortsett fra at arbeidsforholdene er helt ræva og man har få rettigheter.

Anonymkode: 0d129...338

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEYou skrev (På 2.5.2021 den 21.46):

Hvorfor river de ut de siste sidene?

Festlig å tenke på nestemann som leser boka 😅

Anonymkode: 52840...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Festlig å tenke på nestemann som leser boka 😅

Anonymkode: 52840...089

Ja kjempe gøy! Var sååå gøy da jeg endelig fikk tak i siste boken i en serie på biblioteket og de 3 siste sidene manglet 😬😬😬 hele oppsumeringen og svaret på det store spørsmålet ble borte😝🤣🤣

Anonymkode: 52dae...e54

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja kjempe gøy! Var sååå gøy da jeg endelig fikk tak i siste boken i en serie på biblioteket og de 3 siste sidene manglet 😬😬😬 hele oppsumeringen og svaret på det store spørsmålet ble borte😝🤣🤣

Anonymkode: 52dae...e54

Lol 😅

Anonymkode: 52840...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...