Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...


someone_here

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som er for juridisk abort, hva mener dere skal skje om barnet oppsøker far? Hvordan skal denne "aborten" fungere i praksis?

Anonymkode: af737...2aa

Det kan fungere slik at far sier fra seg alle rettigheter og plikter, mens barnet selvsagt har rett til å vite hvem faren er når det blir myndig.

Vi har jo allerede en form for juridisk abort i dag, som kvinner kan ta på vegne av far og barn: de kan velge å bli enslige mødre og har faktisk rett på hjelp fra helsevesenet til å gjøre det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

The Words skrev (2 minutter siden):

De klarer vel ikke å svare det helt åpenbare; at sex er såpass viktig for dem, at dersom de skulle se for seg en sexløs fremtid så mister de fullstendig livsmotet. Ikke en mulighet for mennene altså! Selv om det ville løst farskapsproblemet deres. 😄

Haha ja, merk deg hvordan de vrir seg unna det spørsmålet hver gang noen prøver å ta det opp med dem 😂

 

Anonymkode: 4de6a...d7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (1 minutt siden):

Hva snakker du om? Red pill?

Gutter får bedre resultat på nasjonale prøver i f.eks. matte enn jenter, mens jenter får bedre karakter i standpunkt, det er fakta.

Og hvorfor kan ikke dere bare la være å ha sex, dersom dere ikke vil bli mødre?

Dette er jo ikke problemstillingen her, det er jo DERE som ikke vil bli fedre??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (1 minutt siden):

Joda, det har du, men svaret gjelder for kvinner også, og da blir det plutselig vanskelig, for det betyr at man må revurdere selvbestemt abort også, eller?

Kanskje jeg misforstår, og du mener at det kun er menn som skal være ansvarlig for egne handlinger? Det er jo en rød tråd...

Hvordan i all verden klarer du å lese svarene mine sånn, når jeg flere ganger har skrevet at jeg mener at begge partner skal bruke prevensjon og/eller sterilisere seg?

Anonymkode: 4de6a...d7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Words skrev (8 minutter siden):

Tviler.

Det sa enkelte menn for 100 år siden da kvinner ville ha like rettigheter også, ingen overraskelse at dagens feminister sier det samme :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (2 minutter siden):

Det kan fungere slik at far sier fra seg alle rettigheter og plikter, mens barnet selvsagt har rett til å vite hvem faren er når det blir myndig.

Vi har jo allerede en form for juridisk abort i dag, som kvinner kan ta på vegne av far og barn: de kan velge å bli enslige mødre og har faktisk rett på hjelp fra helsevesenet til å gjøre det.

Skal barnet da få mulighet til å oppsøke far i etterkant? Barnet "eksisterer" jo ikke for far. 

Anonymkode: af737...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Words skrev (1 minutt siden):

Dette er jo ikke problemstillingen her, det er jo DERE som ikke vil bli fedre??

Okei, flott, da fjerner vi all mulighet til abort, så har vi like rettigheter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan i all verden klarer du å lese svarene mine sånn, når jeg flere ganger har skrevet at jeg mener at begge partner skal bruke prevensjon og/eller sterilisere seg?

Anonymkode: 4de6a...d7c

Dette er et eksempel på den måten denne type menn "argumenterer" på....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Skal barnet da få mulighet til å oppsøke far i etterkant? Barnet "eksisterer" jo ikke for far. 

Anonymkode: af737...2aa

Jeg mener det er en rettighet alle soleklart burde ha, å kunne få kjenne sitt biologiske opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke ha være mest mulig like rettigheter da? Kvinner står jo fortsatt fritt til å få barn, med eller uten partner.

 

Men det er jo ikke mulig å gjøre dette rettferdig. Menneskets reproduksjon er noe av det mest urettferdige som finnes! Jeg gråt etter naturfagtimene da vi fikk lære om puberteten, og den gang visste jeg ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RehabilitertIncel said:

Men faen slutt å gnåle om juridisk abort. Det medfører bare at feministene og damene banker gjennom en ungkarsskatt sånn at menn blir skattlagt hardere for å betale for at norske kvinner skal realisere barnedrømmen

La heller de mannfolka som er ansvarlige betale seg ihjel. Jeg er ikke interessert i å finansere norske kvinners menns tabber

Rettet det for deg.

Anonymkode: 73df5...ca1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (Akkurat nå):

Jeg mener det er en rettighet alle soleklart burde ha, å kunne få kjenne sitt biologiske opphav.

Det er en rettighet men far har jo abortert bort barnet. Eller mener du at menn skal få i muligheten til å få barn og ikke måtte bidra?

Hva om far ombestemmer seg da og ønsker kontakt med barnet?

Anonymkode: af737...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke en del av mennene i disse aborttrådene.

Dere vil ikke at kvinner skal ha rett til abort, men hvis hun bærer frem og føder barnet så vil dere ha rett til juridisk abort?

Anonymkode: 73df5...ca1

Stråmann. Ingen menn her ønsker at kvinner ikke skal ha rett til en abort, men bruker det som et eksempel.

Som sagt tidligere i tråden, det er meningsløst å diskutere dette her. Stråmannargumenter og misrepresentasjon av saken.

Anonymkode: e05e7...6c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan i all verden klarer du å lese svarene mine sånn, når jeg flere ganger har skrevet at jeg mener at begge partner skal bruke prevensjon og/eller sterilisere seg?

Anonymkode: 4de6a...d7c

Så du mener at begge kjønn skal være forpliktet til å ta oppdra et barn om det oppstår en uønsket graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tamsi said:

Men det er jo ikke mulig å gjøre dette rettferdig. Menneskets reproduksjon er noe av det mest urettferdige som finnes! Jeg gråt etter naturfagtimene da vi fikk lære om puberteten, og den gang visste jeg ikke mye.

Selvsagt kan vi ikke gjøre det 100% rettferdig, men hvorfor ikke gjøre det litt mer rettferdig hvis vi kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Words skrev (1 minutt siden):

Dette er et eksempel på den måten denne type menn "argumenterer" på....

Ja jeg har skjønt det, det blir nemlig alltid mistenkelig stille rett etter jeg har gjentatt svaret mitt.

Anonymkode: 4de6a...d7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest RehabilitertIncel
Just now, AnonymBruker said:

Rettet det for deg.

Anonymkode: 73df5...ca1

Meh kvinners tabbe for de er flaskehalsen når det kommer til sex. Om de velger å ligge med ubrukelige menn så er det kvinners tabbe at de sitter igjen som alenemødre. Jeg legger ene og alene ansvaret på kvinner. Ubrukelige menn vil alltid være ubrukelige, men kvinner er dobbelt så ubrukelige om de velger å ligge med dem, og i tillegg bli gravide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (2 minutter siden):

Okei, flott, da fjerner vi all mulighet til abort, så har vi like rettigheter?

Hva har dette med juridisk abort for menn å gjøre????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (Akkurat nå):

Så du mener at begge kjønn skal være forpliktet til å ta oppdra et barn om det oppstår en uønsket graviditet?

Ja det gjør jeg. Og jeg mener begge kjønn skal bruke prevensjon eller sterilisere seg om barn ikke er ønskelig i det hele tatt ( Sterilisering hos menn kan jo til og med reverseres ) . Jeg vet selv at jeg hadde ikke klart å ta abort og tok dermed ansvar og steriliserte meg før fylte 30.

Anonymkode: 4de6a...d7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Grovt sett kan mannen bestemme over sitt eget liv ved å ikke befrukte en kvinne. Dette kan han unngå ved å:
1) bruke kondom
2) sterilisere seg om han ikke har et ønske om barn overhodet
3) sterilisere seg med fryse ned sæd 
4) velge en kvinne som ikke ønsker barn selv
5) velge en kvinne som er til å stole på og som faktisk bruker prevensjon
6) velge en kvinne som ikke vil sette et barn til verden mot hans vilje 
 

Anonymkode: eecab...a54

1. Kondom har en betydelig risiko for å ikke fungere.

2. Sterilisering fungerer heller ikke alltid og tilbys ikke før du er 25 år. Det er 7-10 år med potensiell utrygg sex.

3. Samme som 2

4. Umulig å vite om en kvinne er ærlig om å ikke ønske barn.

5. Umulig å vite 100% om en kvinne er til å stole på.

6. Umulig å vite om en kvinne ikke vil sette et barn til verden mot ens vilje før det faktisk skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...