Gå til innhold

Daten glemte meg, men overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lillevill skrev (4 minutter siden):

Han er ung og litt ignorant, og han var full og måtte på do. Og så står det en kamerat og hoier og er full og gjør noe morsomt eller sier noe tull, så glemmer en umoden hjerne av at dama kanskje allerede er her. Husk at hjernen er ikke ferdig før man er 25.

Det med at han kanskje var på do var en annen gang, ikke i går.

Han er også over 25

ts

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det med at han kanskje var på do var en annen gang, ikke i går.

Han er også over 25

ts

Anonymkode: 8678b...365

Hør nå på en eldre dame med litt erfaring. :P Jeg bare sier, ikke døm han 100% på denne hendelsen men med hele din kjennskap til han. Men ta det med som læring.  Sjekk hvordan han takler at du sier du er såret. Sjekk om han takler å innrømme feil og si unnskyld. Det er slike ting som viser hvem vi er som personer.

 Det du vil kanskje ha er en mann som faktisk kan si unnskyld og lære og utvikle seg, og som finner ut at du trenger han når du går alene en mørk kveld i en skummelt nabolag. Si hva du føler slik at han kan forstå deg.

For du vil vel finne ut om han er typen som støtter deg, eller ikke?

Det er slike konflikter som gjør at man oppdager hvem det er man er sammen med. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillevill said:

Han er ung og litt ignorant, og han var full og måtte på do. Og så står det en kamerat og hoier og er full og gjør noe morsomt eller sier noe tull, så glemmer en umoden hjerne av at dama kanskje allerede er her. Husk at hjernen er ikke ferdig før man er 25.

Ikke unskyld han...han visste godt hva han gjorde! Så han satt på do i 1 time og glemte at han hadde invitert over dama si?

TS, det finnes så mye bedre menn der ute..en mann som kommer til å elske deg, sette deg først og respekterer deg. Ser også at du skriver at dere har datet i 3 måneder og egentlig ikke er et i forhold. Denne karen er en guttevalp, ikke en mann. Han er dog flink til å manipulere og er sikkert veldig sjarnerende, men jeg kan love deg at dette ikke er mannen som kommer til å gjøre deg lykkelig.

Jeg surret meg borti samme tull da jeg var på din alder, men da jeg møtte mannen min føltes alt rett fra første stund. Det var ingen spill eller usikkerhet, han sa sine intensjoner og hva han lettte etter. Alt var bare enkelt og føltes trygt og godt fra første stund. Vi datet ikke i evigheter før vi definerte oss som kjærester, han var stolt av å være med meg og ville være med meg - og jeg det samme.

Jeg er 28 år nå, så er ikke slik at jeg ikke forstår dagens dating. 

Så TS gjør den fremtidige deg en stor tjeneste å fjern denne personen fra ditt liv, det kommer til å gjøre veldig vondt nå, men jeg kan garantere deg at om du blir så har du det ikke godt med deg selv før det til slutt blir slutt (som det kommer til å bli, enten når han dropper deg, eller når du ikke klarer det mer...)

Anonymkode: 3957b...738

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke unskyld han...han visste godt hva han gjorde! Så han satt på do i 1 time og glemte at han hadde invitert over dama si?

TS, det finnes så mye bedre menn der ute..en mann som kommer til å elske deg, sette deg først og respekterer deg. Ser også at du skriver at dere har datet i 3 måneder og egentlig ikke er et i forhold. Denne karen er en guttevalp, ikke en mann. Han er dog flink til å manipulere og er sikkert veldig sjarnerende, men jeg kan love deg at dette ikke er mannen som kommer til å gjøre deg lykkelig.

Jeg surret meg borti samme tull da jeg var på din alder, men da jeg møtte mannen min føltes alt rett fra første stund. Det var ingen spill eller usikkerhet, han sa sine intensjoner og hva han lettte etter. Alt var bare enkelt og føltes trygt og godt fra første stund. Vi datet ikke i evigheter før vi definerte oss som kjærester, han var stolt av å være med meg og ville være med meg - og jeg det samme.

Jeg er 28 år nå, så er ikke slik at jeg ikke forstår dagens dating. 

Så TS gjør den fremtidige deg en stor tjeneste å fjern denne personen fra ditt liv, det kommer til å gjøre veldig vondt nå, men jeg kan garantere deg at om du blir så har du det ikke godt med deg selv før det til slutt blir slutt (som det kommer til å bli, enten når han dropper deg, eller når du ikke klarer det mer...)

Anonymkode: 3957b...738

Jeg trodde hun ventet i ti min ? ikke en time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Hør nå på en eldre dame med litt erfaring. :P Jeg bare sier, ikke døm han 100% på denne hendelsen men med hele din kjennskap til han. Men ta det med som læring.  Sjekk hvordan han takler at du sier du er såret. Sjekk om han takler å innrømme feil og si unnskyld. Det er slike ting som viser hvem vi er som personer.

 Det du vil kanskje ha er en mann som faktisk kan si unnskyld og lære og utvikle seg, og som finner ut at du trenger han når du går alene en mørk kveld i en skummelt nabolag. Si hva du føler slik at han kan forstå deg.

For du vil vel finne ut om han er typen som støtter deg, eller ikke?

Det er slike konflikter som gjør at man oppdager hvem det er man er sammen med. 

Misforstå meg rett, jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg vil gjøre. Det eneste jeg vet er at jeg skal forsøke å kommunisere hva jeg føler rundt dette, se om han skjønner at hva han gjorde ikke var greit, komme med noen grenser (deriblant det med Tinder) som jeg endelig har fått mot til å si er totalt uaktuelt, og de om han tar dette til seg. Om han går rett i selvforsvar, så antar jeg at det er over og ut? 

ts

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillevill said:

Hør nå på en eldre dame med litt erfaring. :P Jeg bare sier, ikke døm han 100% på denne hendelsen men med hele din kjennskap til han. Men ta det med som læring.  Sjekk hvordan han takler at du sier du er såret. Sjekk om han takler å innrømme feil og si unnskyld. Det er slike ting som viser hvem vi er som personer.

 Det du vil kanskje ha er en mann som faktisk kan si unnskyld og lære og utvikle seg, og som finner ut at du trenger han når du går alene en mørk kveld i en skummelt nabolag. Si hva du føler slik at han kan forstå deg.

For du vil vel finne ut om han er typen som støtter deg, eller ikke?

Det er slike konflikter som gjør at man oppdager hvem det er man er sammen med. 

En god mann ville aldri latt den han liksom skulle være forelsket i gå alene på natten... Mannen min passer bokstavelig på at jeg går på innsiden av fortauet slik at han er mellom meg og trafikken.

Jeg er helt enig i at man må ha åpen kommunikasjon i et forhold, men denne mannen har ikke verdier som er forenlig med et godt forhold. 

(Han var også på Tinder om du ikke fikk med deg det...)

Anonymkode: 3957b...738

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde hun ventet i ti min ? ikke en time?

Jeg ventet i 10 min utenfor på gata på en date vi hadde fordi han var på do/dusjet/vasket badet/gjorde noe på badet istedenfor å slippe meg inn eller å sende meg en melding 

I går kveld ventet jeg i 15 minutter utenfor på gata (før jeg dro hjem) og vet enda ikke hvorfor han ikke svarte meg

ts 

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet han allerede da han ble oppdaget på Tinder. Men nå er jeg 39 år og har vært i fast forhold over 10 år. Mulig det er andre «regler» i datingverden nå en før. 

Anonymkode: fec64...fd4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillevill said:

Jeg trodde hun ventet i ti min ? ikke en time?

Han ventet en time før han kontaktet henne og spurte om hun var utenfor.

Det med 10 min var en gang hun kom over fot en date, det var en annen historie enn hva tråden handler om.

Anonymkode: 3957b...738

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Misforstå meg rett, jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg vil gjøre. Det eneste jeg vet er at jeg skal forsøke å kommunisere hva jeg føler rundt dette, se om han skjønner at hva han gjorde ikke var greit, komme med noen grenser (deriblant det med Tinder) som jeg endelig har fått mot til å si er totalt uaktuelt, og de om han tar dette til seg. Om han går rett i selvforsvar, så antar jeg at det er over og ut? 

ts

Anonymkode: 8678b...365

Ja, om han går rett i selvforsvar så er det dårlig kommunikasjon. Jeg mener ikke å forsvare han, men at du ser på det hele bildet og på magefølelsen og ta disse tingene du reagerer på med i tankerekka. Og kommunikasjon er bra, si hva du føler.

 Jeg var med en slik mann som egentlig var dritdårlig på å si unnskyld, ( etter ti år greier han det ennå ikke ) og gikk rett i forsvarsmodus om jeg sa noe. Det er ikke godt å aldri få støtte fra den man virkelig trenger det fra, den som virkelig skal elske deg. Jeg vet ikke om typen din er slik, men om han gjør ting som gjør deg ulykkelig, ikke nøy deg med et slikt forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En god mann ville aldri latt den han liksom skulle være forelsket i gå alene på natten... Mannen min passer bokstavelig på at jeg går på innsiden av fortauet slik at han er mellom meg og trafikken.

Jeg er helt enig i at man må ha åpen kommunikasjon i et forhold, men denne mannen har ikke verdier som er forenlig med et godt forhold. 

(Han var også på Tinder om du ikke fikk med deg det...)

Anonymkode: 3957b...738

Gode poeng her ja. :) 

Og så det med tinder nå. Det er jo rødt flagg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Useriøs og uakseptabel oppførsel av denne fyren. Ville sett på det som faresignal, og ikke datet han mer. 

Anonymkode: d198b...e5c

Enig. Han har ikke respekt for andres tid. Du overreagerer ikke, ts.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde dumpet han allerede da han ble oppdaget på Tinder. Men nå er jeg 39 år og har vært i fast forhold over 10 år. Mulig det er andre «regler» i datingverden nå en før. 

Anonymkode: fec64...fd4

Han sa at han bare hadde vært der en liten periode for bekreftelsen skyld. Jeg tror ikke at han har møtt noen for jeg har "bodd" hos ham halve uka i månedsvis og jeg er den eneste jenta han har oppe på snapchat og lignende. Er nok for bekreftelsens skyld og kanskje en uskyldig flørt, men jeg synes nå egentlig ikke at dette er greit uansett og skal ta det opp med ham når jeg forklarer meg

ts

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er dette en samtale jeg bør ta ansikt-til-ansikts eller over teksting? På den ene siden kan jeg lett vippes av pinnen ansikt-til-ansikt dersom han later som ingenting og bagatelliserer det med en kort unnskyldning etterfulgt av en klem, men jeg har kanskje samtidig lettere for å uttrykke meg ansikt-til-ansikt for jeg har aldri tatt en seriøs samtale over telefonen. Selv om jeg ikke er veldig flink til å uttrykke meg direkte når det kommer til seriøse temaer over teksting, så vil jeg nok være mye mer fokusert 

ts

Anonymkode: 8678b...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men er dette en samtale jeg bør ta ansikt-til-ansikts eller over teksting? På den ene siden kan jeg lett vippes av pinnen ansikt-til-ansikt dersom han later som ingenting og bagatelliserer det med en kort unnskyldning etterfulgt av en klem, men jeg har kanskje samtidig lettere for å uttrykke meg ansikt-til-ansikt for jeg har aldri tatt en seriøs samtale over telefonen. Selv om jeg ikke er veldig flink til å uttrykke meg direkte når det kommer til seriøse temaer over teksting, så vil jeg nok være mye mer fokusert 

ts

Anonymkode: 8678b...365

Jeg ville sagt ansikt til ansikt. Da kan du lettere se hans reaksjoner. Tekst/tlf er så lett å "sno seg unna" på et vis. Tøff deg opp og ta det  med han, si hva du føler rundt det hele. Bruk ordlyden "jeg føler.... "   for da angriper du ikke, men du sier med rene ord hva hans handlinger gjør med deg. Vær helt ærlig på det. Dine følelser er dine følelser og det har du rett på å ha.  Ingen følelser er noensinne feil, følelser bare ER. Men jeg lover deg at selv om det kan være tøft å være ærlig på det, så vil det lønne seg i lengden både for deg selv og for fremtidige relasjoner.  

*krysser fingrene for deg* :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Det er for vagt, og åpner bare for vage unnskyldninger. Det er bedre at ts er ærlig om at hun er sint, skuffet, og i tvil om ham nå. 

Vi kvinner må lære oss å være direkte angående hva vi tenker og føler til menn. Ikke pakke slikt inn og la gå, eller tro de selv skal forstå når ting føles feil. 

Jeg var gift i mange år før jeg innså dette, og kan skrive under på at det å gi tydelig beskjed om hva man føler er mye mer hensiktsmessig. 

Jeg tenkte det ikke åpna for noe annet enn for han å forklare hva som skjedde. 

Anonymkode: e766a...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med dette, eller er det for angripende? Burde jeg ha med noe om at jeg er lei meg? (blir så unaturlig for jeg sier jo aldri til folk at jeg er lei med eller lignende).

Ps takk til dere som har formulert ting

"Jeg føler at jeg ikke stoler helt på unnskyldningen om at du ikke så meldingene for du visste at jeg var på vei. Det virker som om du prøvde å være hyggelig og inviterte meg med, men egentlig ikke regnet med at jeg faktisk kom. Kanskje noe mer gøy eller spennende dukket opp, men jeg føler meg uansett dårlig behandlet og at du skylder meg en bedre unnskyldning enn «sorry for i går» når jeg bruker over en time av kvelden min og ikke blir sluppet inn eller får kontant med deg. Hva holdt du på med da jeg stod utenfor og ventet? At du ikke så meldingene var nokså sløvt"

ts

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for angripende. Og ja, ta med noe om at det gjorde noe med deg, at du faktisk ble litt lei deg. Selv om det er vanskelig å si... tror ofte at man må være så konkret til folk for at de skal forstå. 

men spørsmålet ditt der kommer han nok ikke til å svare konkret på. tror jeg da.. men vet jo ikke ;) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (5 minutter siden):

Ikke for angripende. Og ja, ta med noe om at det gjorde noe med deg, at du faktisk ble litt lei deg. Selv om det er vanskelig å si... tror ofte at man må være så konkret til folk for at de skal forstå. 

men spørsmålet ditt der kommer han nok ikke til å svare konkret på. tror jeg da.. men vet jo ikke ;) 

Ja, jeg får vel pusle inn "lei meg" en eller annen plass i det lille avsnittet :) 

ts

Anonymkode: 8678b...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva med dette, eller er det for angripende? Burde jeg ha med noe om at jeg er lei meg? (blir så unaturlig for jeg sier jo aldri til folk at jeg er lei med eller lignende).

Ps takk til dere som har formulert ting

"Jeg føler at jeg ikke stoler helt på unnskyldningen om at du ikke så meldingene for du visste at jeg var på vei. Det virker som om du prøvde å være hyggelig og inviterte meg med, men egentlig ikke regnet med at jeg faktisk kom. Kanskje noe mer gøy eller spennende dukket opp, men jeg føler meg uansett dårlig behandlet og at du skylder meg en bedre unnskyldning enn «sorry for i går» når jeg bruker over en time av kvelden min og ikke blir sluppet inn eller får kontant med deg. Hva holdt du på med da jeg stod utenfor og ventet? At du ikke så meldingene var nokså sløvt"

ts

Anonymkode: 8678b...365

Det er bra, meb jeg hadde tattvekk " kanskje noe mer gøy eller spennende dukket opp, men jeg..." for det virker litt som at du forstår at det kan ha skjedd. Heller bare "jeg føler meg dårlig behandlet..." osv. 

Lykke til TS 💪

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...