AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #41 Skrevet 18. april 2021 ... var det du som tok initiativ til et forhold TS? Har bare dårlige erfaringer med å ta initiativ til å bli sammen med guttevenner. Jeg har gått på den smellen selv, og flere av mine venninner. Det ender ofte opp med at mannen tar deg for gitt, har jeg merket. Har en teori om at det enten er fordi han ikke var veldig forelsket i utgangspunktet, men tenkte; ja vi kan jo alltids prøve. Eller så er det fordi han ikke måtte jobbe/jakte for forholdet. Kanskje en kombinasjon? Anonymkode: 75ef5...b46 9
Maggi2 Skrevet 18. april 2021 #42 Skrevet 18. april 2021 Han tar deg nok litt for gitt ja. Han vet eller merker sannsynligvis at maktbalansen er i hans favør, ettersom du har vært forelsket i ham i evigheter. Mulig han er forelsket han også, altså, vet ikke hvordan oppførselen hans har vært tidligere i datingen? Jeg ville svart kort. "Passer ikke idag, kanskje til uken." Og så latt ham ta insj til neste møte også. 5
Hippogriff Skrevet 18. april 2021 #43 Skrevet 18. april 2021 Oi. Det du gjør nå forteller ham hvordan han kan tillate seg å behandle deg. Han har også vist at han ikke bare er respektløs, men at han også regner med å slippe unna med det. Jeg ville fryktet at om du aksepterer dette nå, setter dere her og nå en standard for forholdet framover. Jeg er ikke tilhenger av cold treatment og ville nok bare sagt rett ut hva jeg mente. Men cold treatment er definitivt mye bedre enn bare å akseptere dette, tror jeg. 13
Hippogriff Skrevet 18. april 2021 #44 Skrevet 18. april 2021 Maggi2 skrev (6 minutter siden): Jeg ville svart kort. "Passer ikke idag, kanskje til uken." Og så latt ham ta insj til neste møte også. Jeg syns det er å akseptere oppførselen hans. Han slipper unna med å ikke treffe henne et par dager. 17
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #45 Skrevet 18. april 2021 Sånt gjør man bare ikke. Sannsynligvis gjorde han noe du ikke skal vite, rus eller en annen dame (som han kanskje var med et helt annet sted). Ellers åpner man. Fy søren for en drittsekk. Det nytter ikke å forklare og drive oppdragelse med å fortelle at du ikke finner deg i deg (for det gjør du jo hvis du fortsetter med ham), eller forklare hvordan det såret deg (hadde han brydd seg, så hadde han aldri gjort sånn i utgangspunktet, og det er det svaret han kommer til å ro seg bort med: «hadde jeg visst at jeg betydde SÅ mye for deg så ville jeg selvfølgelig ha åpnet/vært ærlig/husket på etc). I starten pleier man å vise seg fra sin beste side hvis man er interessert. Se på hvordan han ER, ikke hvordan du skulle ønske at han var, og så finner du noen som er sånn som du ønsker. Du er forelsket og da er det vanskelig, man bygger et bilde i hodet og er forelsket i det, kanskje mer enn i selve personen. Men nå ser du hvordan han er, og det er søren ikke godt nok for verken deg eller noen andre. Uansett hvor fantastisk han er inni hodet ditt, så er han ikke det i virkeligheten. Verden er full av flotte menn som oppfører seg skikkelig, ta heller en av de. Anonymkode: 0b18f...4d1 24
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #46 Skrevet 18. april 2021 Hippogriff skrev (4 minutter siden): Oi. Det du gjør nå forteller ham hvordan han kan tillate seg å behandle deg. Han har også vist at han ikke bare er respektløs, men at han også regner med å slippe unna med det. Jeg ville fryktet at om du aksepterer dette nå, setter dere her og nå en standard for forholdet framover. Jeg er ikke tilhenger av cold treatment og ville nok bare sagt rett ut hva jeg mente. Men cold treatment er definitivt mye bedre enn bare å akseptere dette, tror jeg. Jeg er naturlig konfliktsky så jeg har nok litt problemer med å svare bare si rett ut hva jeg mener også for jeg klarer ikke å sette ordentlig ord på det. Det har gått over en god time og jeg har enda ikke svart ham og han har heller ikke prøvd å kontakte meg. Tror at jeg heller bare går for å at han enten prøver litt hardere eller så er vi ferdige på godt uten noen ordentlig avslutning. ts Anonymkode: 8678b...365 10
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #47 Skrevet 18. april 2021 Ville svart "Jeg synes det var ordentlig kjipt av deg å ikke følge opp daten vår i går. Jeg kastet bort lørdagskvelden på å reise dit du var, for så å ikke bli sluppet inn eller få kontakt med deg. Jeg liker deg veldig godt, men denne opplevelsen har gjort meg utrygg på deg og intensjonene dine. Hva holdt du på med da jeg sto utenfor og ventet? At du ikke så meldingene var ganske sløvt spør du meg. :(" Anonymkode: bd7f0...7e8 30
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #48 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): ... var det du som tok initiativ til et forhold TS? Har bare dårlige erfaringer med å ta initiativ til å bli sammen med guttevenner. Jeg har gått på den smellen selv, og flere av mine venninner. Det ender ofte opp med at mannen tar deg for gitt, har jeg merket. Har en teori om at det enten er fordi han ikke var veldig forelsket i utgangspunktet, men tenkte; ja vi kan jo alltids prøve. Eller så er det fordi han ikke måtte jobbe/jakte for forholdet. Kanskje en kombinasjon? Anonymkode: 75ef5...b46 Han tok initiativ til datingen, vi er ikke i et ordentlig forhold. Godt mulig at jeg har vært litt for mye på tilbudssiden og prøvd å legge til rette for hans ønsker. ts Anonymkode: 8678b...365 2
Hippogriff Skrevet 18. april 2021 #49 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er naturlig konfliktsky så jeg har nok litt problemer med å svare bare si rett ut hva jeg mener også for jeg klarer ikke å sette ordentlig ord på det. Det har gått over en god time og jeg har enda ikke svart ham og han har heller ikke prøvd å kontakte meg. Tror at jeg heller bare går for å at han enten prøver litt hardere eller så er vi ferdige på godt uten noen ordentlig avslutning. ts Anonymkode: 8678b...365 ❤️ Det du velger nå er også å stå opp for seg selv, og det er det viktigste. Skjønner godt at dette er kjipt. Men helt enig med deg - han må prøve hardere enn dette. 3
Gjest supernova_87 Skrevet 18. april 2021 #50 Skrevet 18. april 2021 Det avhenger av hvordan han reagerer når du sier at du kom, stod og ventet og dro igjen og sier at du ikke forstår hvorfor han ikke sjekket telefonen. Om han blir oppriktig lei seg, synes det er kleint og leit at du kastet bort tiden din, så hadde jeg vært sur og forventet at han gjorde/sa noe for å gjøre det godt igjen. Dersom han tar lett på det, og bagatelliserer ville jeg avsluttet. Mange kvinner har en lei tendens til å falle for potensiale. Vi vil helst forandre mannen, og tror at alt de gjør feil er fordi de har en eller annen usikkerhet eller skade. Og det kan jo være sant, men det betyr ikke at vi skal tåle den. Folk viser oss hvem og hvordan de er og da må vi åpne øynene og se.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #51 Skrevet 18. april 2021 Får vondt av deg ts, dette er kjempeleit. Jeg er ca 20 år eldre enn deg, og er gift med en mann på min alder, som lett kunne gjort noe slikt uten å overhodet mene noe vondt eller ha noe å skjule. Han er bare minimalt opptatt av mobilen sin, og i sosialt lag glemmer han helt tiden. Han kunne lett glemt av at jeg skulle komme, slik du opplevde her. Han har imidlertid en million andre, gode egenskaper som veier opp for dette 🥰 Nå er jo dette engang skjedd, og du har god grunn til å være sur. Men ta dette fra meg, konfliktsky og dronningen av silent treatment: si til ham hva du føler. At du er skikkelig lei deg, føler deg ignorert og i verste fall løyet til. Det vil lette følelsene dine også, for du VIL jo at han skal vite at dette ikke var ok? Anonymkode: 8e0a6...72a 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #52 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er naturlig konfliktsky så jeg har nok litt problemer med å svare bare si rett ut hva jeg mener også for jeg klarer ikke å sette ordentlig ord på det. Det har gått over en god time og jeg har enda ikke svart ham og han har heller ikke prøvd å kontakte meg. Tror at jeg heller bare går for å at han enten prøver litt hardere eller så er vi ferdige på godt uten noen ordentlig avslutning. ts Anonymkode: 8678b...365 Jeg hadde bare ikke klart å la være å svare og ville krevd en forklaring så jeg videre kunne vurdere. Cold tretthet er til ingen nytte. Antagelig fører det bare til undertrykking av følelser, og og en ukes tid er alt som før igjen. Du må snakke med han. Anonymkode: e766a...82b 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #53 Skrevet 18. april 2021 Hva løser det å ikke snakke med han? Jeg skjønner at du er konfliktsky, men du kaster bort noe som kunne vert et godt forhold fordi du ikke tørr snakke med han. Skriv han en melding som en AB over meg fåreslo. Alle kan gjøre feil, kan vi ikke? Jeg kan fort glemme av tiden når jeg er ute blant venner og har drukket. Mobilen ligger i sofaen, musikken er på, samtalene er interessante. Plutselig har det gått en time når jeg trodde det hadde gått 10 min. Ringeklokken funker kanskje ikke heller. Anonymkode: 7ada7...31c 12
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #54 Skrevet 18. april 2021 Er du sikker på at du kom til riktig hus? Anonymkode: bec11...afa 1
Gjest supernova_87 Skrevet 18. april 2021 #55 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Joda, jeg har nærmest ikke fått sovet i natt og kaster opp alt jeg har prøvd å få i meg. Tydeligvis så opplever jeg klassisk og akutt kjærligshetssorg. Å synes synd på meg selv, prosessere dette, og cold treatment står på dagens agenda. ts Anonymkode: 8678b...365 Cold treatment er egentlig bare enda et signal om at man ikke greier å sette sunne grenser. Det er fullt mulig at han vil beklage mer om du gjør det tydelig hvordan det påvirket deg. Vet han at du stod utenfor f.eks. Noe annet mange kvinner også gjør feil er at når noe galt oppstår forventer man at mannen skal forstå det av seg selv. Grensesetting er viktig nettopp for å gi andre muligheten til å lykkes i relasjoner med oss. Din oppførsel høres nå ut som du ikke vil han skal lykkes, og det er greit dersom du er bestemt på å avslutte forholdet. Mens hvis du innerst inne vil at han skal tolke stillheten som straff og komme krypende så skyter du deg selv i foten. Hvis du ønsker transparens og gi ham en real mulighet til å gjøre det godt igjen vær ærlig og tydelig. "Hei, for meg blir "sorry for I går" en billig utvei. Jeg er såret og irritert for å ha kastet bort tiden min, for så å bli ignorert. Jeg trenger noe mer hvis jeg skal vurdere å møte deg i dag, f.eks hva skjedde?". Og sånn til en annen gang, å lese litt om proaktive grenser, fy flate så mye jeg har fått ut av det i både kjærlighetsforhold, vennskap og jobb.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #56 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du sikker på at du kom til riktig hus? Anonymkode: bec11...afa Jepp. Riktig gate, riktig nummer på bygget, og navnene til kompisene stod på ringeklokka ts Anonymkode: 8678b...365 2
Trolltunge Skrevet 18. april 2021 #58 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skriv; "hva skjedde?" Anonymkode: e766a...82b Det er for vagt, og åpner bare for vage unnskyldninger. Det er bedre at ts er ærlig om at hun er sint, skuffet, og i tvil om ham nå. Vi kvinner må lære oss å være direkte angående hva vi tenker og føler til menn. Ikke pakke slikt inn og la gå, eller tro de selv skal forstå når ting føles feil. Jeg var gift i mange år før jeg innså dette, og kan skrive under på at det å gi tydelig beskjed om hva man føler er mye mer hensiktsmessig. 12
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #59 Skrevet 18. april 2021 Oi jeg vet ikke en gang om jeg hadde giddet å svare han. Jeg tipper også han enten ruste seg eller så hadde de besøk av noen damer de ikke ville du skulle møte. Anonymkode: ce339...c9f 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #60 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda, jeg har nærmest ikke fått sovet i natt og kaster opp alt jeg har prøvd å få i meg. Tydeligvis så opplever jeg klassisk og akutt kjærligshetssorg. Å synes synd på meg selv, prosessere dette, og cold treatment står på dagens agenda. ts Anonymkode: 8678b...365 Mmmm..... Kan det være han faktisk VAR litt brisen og trodde at «ikke høre telefon» = «hun er kanskje ikke på vei»? Dere har kjent hverandre fra før, og han oppfører seg ikke sånn til vanlig. Å kaste opp maten av engstelse osv tyder jo også på at kanskje du er i overkant nærtakende? Om han faktisk lot deg stå der med vilje er det jo over og ut med ham. Men jeg synes du skal spørre mer om hva som faktisk skjedde og se an responsen hans. Når det er sagt har jeg opplevd det samme-ish med en venn (eller; jeg trodde vi var venner....). Han inviterte meg til et arrangement og «vorspiel» før arrangementet med venner og sin partner. Gjentok invitasjonen flere ganger. Jeg skulle uansett dit med en annen venn, men det visste ikke han. Så når arrangementet nærmet seg så var han snål på SMS - så jeg spurte om det passet dårlig å treffes der, og at det ikke var noe problem i så fall. Han svarte neida, treffes klokka da og da. Han visste fortsatt ikke at jeg hadde avtale med andre også. Dagen kommer, han går tilfeldigvis forbi meg og hilser mer distansert enn vanlig - og drar en åpenbar «vi snakkes en annen gang» som anti-invitasjon. Jeg ble helt satt ut, og anså vennskapet som over fra den dagen. Det er helt greit at ting ikke passer, men det er helt banalt å invitere folk konkret- og så ditche på en sånn måte. Hadde jeg ikke allerede avtalt med noen hadde jeg jo stått der alene 🤷♀️ Jeg tok det opp med ham dagen etterpå, men selv da lot han som om alt var en misforståelse. Det var det rimelig åpenbart ikke. Men poenget er: jeg merket på hele hans oppførsel at dette var med vilje, og han gjorde ingenting for å beklage ordentlig. Han ville bare slippe unna. Så: spør før du konkluderer. Anonymkode: 1c05d...96e 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå