Gå til innhold

Daten glemte meg, men overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uansett om han "glemte mobilen" eller ikke, altså glemte å sjekke osv - han visste jo at TS var på vei. Vanlige mennesker, når de venter på noen de er glad i, glemmer det ikke bort og slurver bort en time med noe annet. 

Enig med noen her at høres ut som det er litt skjevhet i interessen. At han bare "syns det er koselig" at hun er der med han, mens TS bruker en time av kvelden sin på å få møtt han, til ingen nytte.

Anonymkode: 89dee...8df

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irkan90
2 minutter siden, Trolltunge said:

Det er for vagt, og åpner bare for vage unnskyldninger. Det er bedre at ts er ærlig om at hun er sint, skuffet, og i tvil om ham nå. 

Vi kvinner må lære oss å være direkte angående hva vi tenker og føler til menn. Ikke pakke slikt inn og la gå, eller tro de selv skal forstå når ting føles feil. 

Jeg var gift i mange år før jeg innså dette, og kan skrive under på at det å gi tydelig beskjed om hva man føler er mye mer hensiktsmessig. 

Helt riktig.

Ellers er det utrolig mye synsing og spekulasjoner fra flere her som automatisk tenker at mannen må være en åndssvak drittsekk.

Ro dere ned. Det er en grunn til at TS har såpass sterke følelser for han. At han ikke har ryggrad eller guts til å si unnskyld på en ordentlig måte er nå en ting, men å avskrive typen pga. dette er en total overreaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva løser det å ikke snakke med han? Jeg skjønner at du er konfliktsky, men du kaster bort noe som kunne vert et godt forhold fordi du ikke tørr snakke med han. Skriv han en melding som en AB over meg fåreslo. 

Alle kan gjøre feil, kan vi ikke? 

Jeg kan fort glemme av tiden når jeg er ute blant venner og har drukket. Mobilen ligger i sofaen, musikken er på, samtalene er interessante. Plutselig har det gått en time når jeg trodde det hadde gått 10 min. 

Ringeklokken funker kanskje ikke heller. 

Anonymkode: 7ada7...31c

Jeg får tid til å tenke og det kommer dessverre hele tiden opp tegn som jeg ikke har lagt merke til før, men som nå gir mening. Kompisene har alltid blitt prioritert over meg, han har selv latt være å åpne ytterdøra (og heller ikke sagt ifra på sms)  når jeg har ringt på dørklokka på en planlagt date fordi han var opptatt på badet, en venninne av meg så han på tinder, han sa at han kun var der en liten periode for bekreftelse, osv. Det er ikke rart at jeg sitter her med en følelse av at han ikke respekterer meg. 

De AB'ene som sier at han sikkert bare prøvde å være hyggelig og egentlig ikke regnet med at jeg faktisk ville komme så sent hadde nok rett. Han var nok bare for feig til å si ifra om det ikke passet likevel. 

ts

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trodde ikke i sin villeste fantasi at du ville dukke opp. Så han hadde nok ikke engang nevnt muligheten for kompisene. Når du så ringte på, så ble han dritflau, og ble ertet av kompisene fordi dama hans kom til en guttekveld. Han lyver for dem, og alle later som de ikke hører deg, og ler godt når du går. Nå bare prøver han halvveis å beholde deg, men gidder ikke å legge mye energi i det. Her er det guttaboys som blir prioritert, okke som. 

Om 10-20 år er denne gjengen incels som klager over å ikke få seg dame.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (4 minutter siden):

Han trodde ikke i sin villeste fantasi at du ville dukke opp. Så han hadde nok ikke engang nevnt muligheten for kompisene. Når du så ringte på, så ble han dritflau, og ble ertet av kompisene fordi dama hans kom til en guttekveld. Han lyver for dem, og alle later som de ikke hører deg, og ler godt når du går. Nå bare prøver han halvveis å beholde deg, men gidder ikke å legge mye energi i det. Her er det guttaboys som blir prioritert, okke som. 

Om 10-20 år er denne gjengen incels som klager over å ikke få seg dame.

Jeg tror nok at kompisene var klar over det, men som noen sier at de kanskje fikk vite om en fest (som sikkert heller ikke var coronavennlig) et annet sted eller at en annen kompis også ville bli med dem og da ville vi blitt for mange. Da valgte han heller meg vekk

ts

Anonymkode: 8678b...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg får tid til å tenke og det kommer dessverre hele tiden opp tegn som jeg ikke har lagt merke til før, men som nå gir mening. Kompisene har alltid blitt prioritert over meg, han har selv latt være å åpne ytterdøra (og heller ikke sagt ifra på sms)  når jeg har ringt på dørklokka på en planlagt date fordi han var opptatt på badet, en venninne av meg så han på tinder, han sa at han kun var der en liten periode for bekreftelse, osv. Det er ikke rart at jeg sitter her med en følelse av at han ikke respekterer meg. 

De AB'ene som sier at han sikkert bare prøvde å være hyggelig og egentlig ikke regnet med at jeg faktisk ville komme så sent hadde nok rett. Han var nok bare for feig til å si ifra om det ikke passet likevel. 

ts

Anonymkode: 8678b...365

Jeg tror likevel du gjør deg selv en tjeneste med å være tydelig om din grense. Sjansen for at han ruller deg inn igjen er større om du nå gir cold treatment og så kryper han litt om en ukes tid og du er ensom. 

Hva med å tenke litt på det i dag, og så sende en melding i kveld om at det har vært hyggelig å holde på, men du ser det ikke er det du ønsker deg og slik avslutte. Jeg vet at tydelige grenser har gitt meg i alle fall en mektig følelse av empowerment og mestring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm skrev (8 minutter siden):

Jeg tror likevel du gjør deg selv en tjeneste med å være tydelig om din grense. Sjansen for at han ruller deg inn igjen er større om du nå gir cold treatment og så kryper han litt om en ukes tid og du er ensom. 

Hva med å tenke litt på det i dag, og så sende en melding i kveld om at det har vært hyggelig å holde på, men du ser det ikke er det du ønsker deg og slik avslutte. Jeg vet at tydelige grenser har gitt meg i alle fall en mektig følelse av empowerment og mestring. 

Jeg skal absolutt tenke på det i løpet av dagen (hva ellers kan jeg gjøre..) og prøve å formulere noe jeg kan sende ham som setter ord på dette 👍

ts

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal absolutt tenke på det i løpet av dagen (hva ellers kan jeg gjøre..) og prøve å formulere noe jeg kan sende ham som setter ord på dette 👍

ts

Anonymkode: 8678b...365

Og jo mer du legger merke til: husk at det beviser for deg at han ikke var noe å samle på. Kanskje det kan gjøre smerten du føler litt mindre. 😽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste er å avslutte med denne fyren, for det kommer mest sannsynlig til å skje igjen. Jeg har vært i en lignende situasjon, og angret på at jeg ikke avsluttet det tidligere. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit å høre, TS. Ta deg en skikkelig fridag fra eksamenslesingen til å tenke og å prøve å sette ord på det du føler. Det er litt viktig for din egen prosess til å gå videre, selv om du sier det til han eller ikke. Jeg hadde blitt kjempelei meg. Sånt gjør man ikke med en date man har gått ut med i 3 måneder. Da er man ikke interessert nok dessverre. Hvis det hele hadde vært en misforståelse hadde du fått en bedre forklaring og unnskyldning i etterkant. 

Anonymkode: 7f78c...ec8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg får tid til å tenke og det kommer dessverre hele tiden opp tegn som jeg ikke har lagt merke til før, men som nå gir mening. Kompisene har alltid blitt prioritert over meg, han har selv latt være å åpne ytterdøra (og heller ikke sagt ifra på sms)  når jeg har ringt på dørklokka på en planlagt date fordi han var opptatt på badet, en venninne av meg så han på tinder, han sa at han kun var der en liten periode for bekreftelse, osv. Det er ikke rart at jeg sitter her med en følelse av at han ikke respekterer meg. 

De AB'ene som sier at han sikkert bare prøvde å være hyggelig og egentlig ikke regnet med at jeg faktisk ville komme så sent hadde nok rett. Han var nok bare for feig til å si ifra om det ikke passet likevel. 

ts

Anonymkode: 8678b...365

OJ, ja ok.....

Så han har ditchet deg på planlagt date før? Som i at han aldri åpnet døra - eller gikk du etter 5 min? Og blitt oppdaget på Tinder?

Da gir denne hendelsen en ganske annen mening.

Jeg tenker du avslutter da. Det høres ikke spesielt hyggelig ut.

Men, jeg synes du bør være ærlig med ham om hvorfor - og være konkret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (Akkurat nå):

OJ, ja ok.....

Så han har ditchet deg på planlagt date før? Som i at han aldri åpnet døra - eller gikk du etter 5 min? Og blitt oppdaget på Tinder?

Da gir denne hendelsen en ganske annen mening.

Jeg tenker du avslutter da. Det høres ikke spesielt hyggelig ut.

Men, jeg synes du bør være ærlig med ham om hvorfor - og være konkret.

 

Han ditchet meg ikke, men jeg måtte vente 10 minutter utenfor på gata i uvitenhet fordi han var på badet (mest sannsynligvis på do ellerno) uten å gi beskjed. Så teorien om at han rett og slett var for feig til å si ifra i går kveld virker ikke helt fjern. 

ts

Anonymkode: 8678b...365

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han ditchet meg ikke, men jeg måtte vente 10 minutter utenfor på gata i uvitenhet fordi han var på badet (mest sannsynligvis på do ellerno) uten å gi beskjed. Så teorien om at han rett og slett var for feig til å si ifra i går kveld virker ikke helt fjern. 

ts

Anonymkode: 8678b...365

Akkurat det der kunne skjedd meg også. Har aldri med telefonen på do. Men dersom jeg venter besøk kan jeg finne på å spørre på mld om de er rett rundt hjørnet før jeg setter meg tilrette... 

Anonymkode: 75ef5...b46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er viktig å sette tydelige grenser for seg selv Ts..det virker som han tror han kan behandle deg som han vil - fordi du uansett finner deg i det (mtp tidligere opplevelser med han som du beskriver). Du er altfor snill, og det utnytter han dessverre. 
Jeg tror du vil få det bedre med deg selv, og bedre i fremtidige forhold, om du er helt tydelig på hva du forventer i et forhold helt fra start. 
Jeg tror også du får det bedre med deg selv etter denne opplevelsen, dersom du gir han tydelig beskjed om hva du føler om å bli behandlet på denne måten, og hvor skuffet du blir over at han tror det er greit å behandle deg på denne måten. 
Stå opp for deg selv :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle egentlig lese til eksamen, men det har jeg konkludert med ikke funker i dag 

Jeg har vært dødsforelsket i han i evigheter og han er vel sånn sett den første ordentlige kjærligheten jeg har hatt også. Det er ikke bare en vanlig person jeg har datet. 

Det er nok mer produktivt å kommunisere hva jeg føler rundt det, men "sorry for i går, lyst til å lage middag i dag? :) " er så altfor virkelighetsfjernt. Jeg får følelsen av at han egentlig har null respekt for meg og har foreløpig ikke svart han tilbake. Dersom jeg er like viktig for ham som han er for meg så får han prøve litt hardere. 

ts

Anonymkode: 8678b...365

TS, dette hjelper ikke. Han er en ung mann med lite erfaring i livet, og forstår ikke hvordan du hadde det. Hjelp han å forstå.

Hva med å forklare hvordan du hadde det først og fremst. Si at det var vondt at han glemte av deg, etter at du tråla gjennom et skummelt nabo helt alene og ble catcallet. Du var redd. Du trengte at han svarte deg. Du er såret og skuffet nå. 

Ta litt plass. Si hva du føler. Når du ser hvordan han reagerer på det så ser du om han er en omsorgsfull person, eller om han avviser deg og er en drittsekk.  

Det er bare å starte nå å ta plass. Du må kommunisere før eller siden for å få støtte og omsorg fra din partner. Forstår han ikke hvordan du har det, så kommer han seg ikke fremover han heller. 

Og du..det kan være at dette er mannen i ditt liv? Selv om han er en umoden dust akkurat nå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (39 minutter siden):

10-20 år er denne gjengen incels som klager over å ikke få seg dame

Høres mer ut som slike menn som har draget, og vet det, og derfor oppfører seg som dritt mot damer. De kommer nok ikke til å bli incels, siden det er mange damer som finner seg i mye dritt fra en kjekk mann. 

Anonymkode: 75ef5...b46

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres mer ut som slike menn som har draget, og vet det, og derfor oppfører seg som dritt mot damer. De kommer nok ikke til å bli incels, siden det er mange damer som finner seg i mye dritt fra en kjekk mann. 

Anonymkode: 75ef5...b46

Ja, det er også en mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres mer ut som slike menn som har draget, og vet det, og derfor oppfører seg som dritt mot damer. De kommer nok ikke til å bli incels, siden det er mange damer som finner seg i mye dritt fra en kjekk mann. 

Anonymkode: 75ef5...b46

Han er ung og litt ignorant, og han var full og måtte på do. Og så står det en kamerat og hoier og er full og gjør noe morsomt eller sier noe tull, så glemmer en umoden hjerne av at dama kanskje allerede er her. Husk at hjernen er ikke ferdig før man er 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 minutt siden):

Han er ung og litt ignorant, og han var full og måtte på do. Og så står det en kamerat og hoier og er full og gjør noe morsomt eller sier noe tull, så glemmer en umoden hjerne av at dama kanskje allerede er her. Husk at hjernen er ikke ferdig før man er 25.

Nei, ærlig talt. En fyr som er vill etter ei jente gjør ikke noe sånt, uansett alder. 

Anonymkode: 7f78c...ec8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt imponert over hvor mange synske mennesker det er her på KG, som vet nøyaktig hva som skjedde, hvorfor det skjedde og hva han tenkte.

Anonymkode: e0af6...ad0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...