Gå til innhold

Daten glemte meg, men overreagerer jeg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At han ikke gidder å ringe engang? Hadde jeg sagt til en venn at de kan komme til et sted, og visste de var på vei, så hadde jeg jo ikke GLEMT de bort etterpå??? Og jeg hadde jo i det minste ringt de etterpå og vært så ufattelig lei meg og spurt om det gikk bra og hvordan jeg kunne gjort det godt igjen osv. Jeg hadde vært så sykt lei meg for å ha skuffet og ødelagt kvelden deres. At han sender "sorry boris" på mld er jo bare latterlig. Høres ikke ut som han bryr seg, selv om det var et uhell.

Anonymkode: 89dee...8df

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

At han ikke gidder å ringe engang? Hadde jeg sagt til en venn at de kan komme til et sted, og visste de var på vei, så hadde jeg jo ikke GLEMT de bort etterpå??? Og jeg hadde jo i det minste ringt de etterpå og vært så ufattelig lei meg og spurt om det gikk bra og hvordan jeg kunne gjort det godt igjen osv. Jeg hadde vært så sykt lei meg for å ha skuffet og ødelagt kvelden deres. At han sender "sorry boris" på mld er jo bare latterlig. Høres ikke ut som han bryr seg, selv om det var et uhell.

Enig i alt!

Anonymkode: 42f81...6c4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som eksen min...

Da vi bodde noen timer unna hverandre så avtalte vi å møtes i Oslo på en gitt dato og et gitt klokkeslett. Dagen kom og jeg fikk ikke tak i han på sms eller ringing. Så at han var aktiv på facebook osv, så jeg tok "hintet" men klarte ikke legge det helt fra meg. 
Sendte han en melding og sa at jeg dro til Oslo og forventet at han holdt sin del av avtalen. 
Dro hjem fra Oslo etter å ha gått rundt i sentrum alene i noen timer. Han dukket aldri opp og jeg fikk melding kl 2330 på kvelden "unnskyld, jeg sov til nå... det var ikke meningen" *blablablabla* 

Jeg sa at det var fryktelig dårlig gjort og han lovet bot og bedring. 

Så avtalte vi en ny date og det samme skjedde igjen.. Ung , naiv og helt blåst i topplokket lot jeg det passere. Vi holdt sammen i ti år, hvor han ila den tiden løy om utroskap - men forsnakket seg etter noen år.. Han møtte ALLTID for sent til avtaler både med meg alene og meg og foreldrene mine osv. Han laget seg tinderprofil etter en krangel. Venninna mi oppdaget det og sa ifra til meg. Jeg konfronterte og fikk "det var den gangen vi krangla og jeg egentlig ikke hadde tenkt å ta deg tilbake" (jeg var en psychobitch som satte ned foten etter en hendelse som ikke var innafor) 

Han elsket å bryte meg ned for hver minste ting jeg potensielt kunne gjøre feil. Jeg kuttet poteter i skiver på feil måte, jeg hakket kjøttdeigen feil i panna, jeg gikk med fargerike sokker.. Så fikk han det til å virke som at jeg var sykt heldig som hadde han og at han gadd å være sammen med meg.. (for han kunne tross alt vare velge og vrake) Så når jeg bygget opp selvtilliten min og det begynte å bli synlig, så gjorde han noe for å holde meg nede på bunn-nivå igjen. 
Fikk samlet mot til å dumpe han for noen år siden, og det er nesten litt deilig at han gikk rett i kjelleren (til tross for alle de andre damene han kunne få som var MYE bedre enn meg) 

Uansett: ts. Gi han gjerne flere sjangser, men stå opp for deg selv også! Ikke "la det gå" fordi "meldingen virker troverdig". Sett en standard og vær tydelig på hvor dine grenser går. Så slipper du å bli en dørmatte, som jeg var i mange mange år. 

Anonymkode: ae957...f39

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, TS, men dette her høres virkelig ikke bra ut, uansett hva slags unnskyldning han kommer med. Bare det at du etter TRE måneder har hatt så mange grunner til å være skeptisk til hans, og at du har måtte komme med unnskyldninger for ham så mange ganger, det er et ekstremt dårlig tegn. Han er også 25 år og voksen, ikke en tenåring.... Alderen hans er derfor ingen unnskyldning i denne sammenhengen (jeg er bare 2 år eldre enn dere og har ansatt meg og mine venner som voksne lenge nå). Beklager å si det TS, men han er faktisk ikke speislet interessert i deg, fordi handlingene hans ikke viser det. Han liker deg nok og vil ha deg i livet sitt, men ikke dersom han må ofre noe eller anstrenge seg for det. 

Du fortjener så mye bedre, tro meg. Jeg har selv vært i et forhold hvor jeg følte jeg var mer interessert i ham enn hva han var i meg, og det tok nesten 5 år før jeg klarte å bryte ut. Heldigvis var jeg bare 24/25 år på tidspunktet jeg ble singel, så jeg sløste ikke bort FOR mange år av livet mitt på ham. Tenker likevel med skrekk på hva som hadde skjedd dersom jeg aldri hadde turt å gå, for det kunne veldig lett ha skjedd. Jeg var dessverre trollbundet av ham altfor lenge, og han visste alltid hva han skulle si for å få meg tilbake på kroken (intelligent og sjarmerende fyr). Alltid. 

Nå har jeg verdens mest fantastiske samboer som gjør mer for meg enn hva jeg gjør for meg selv engang. Det er som natt og dag i forhold. Han har aldri fått meg til å måtte finne på unnskyldninger for ham eller gitt meg grunn for å overanalysere noe etc. Han ville gått over lava for meg, det hviser ham gjennom handlinger (og ord, men akkurat det er mindre viktig) hver dag.

Anonymkode: 138fc...ffa

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bakgrunnsinformasjon: Jeg dater en fyr på 3 måned, men vi har vært gode venner en stund før. 

I går kveld så hadde vi planer om å henge sammen etter at han hadde vært sammen med noen kompiser (innenfor coronarestriksjoner), men han ble visstnok overtalt om å bli med hjem til noen av disse kompisene istedenfor (igjen innenfor coronarestriksjoner). Han sa at jeg var hjertelig velkommen av kompisene hans og selv om klokka var litt over 21 om kvelden så tenkte jeg pyttsann det er lørdag, jeg ser aldri folk utenom ham, og å bli litt kjent med noen av kompisene er vel ingen dårlig deal.

kl 21:20 sendte han melding og lurte på om jeg var på vei, han la også til at han var litt full

kl 21:45 ankom jeg adressen (det tok over en halvtime for meg å komme meg dit. ikke gøy når det er mørkt, man går alene, og blir catcallet). Jeg begynte å sende ham meldinger om at jeg var der, ringte ham et par ganger, ringte på dørklokka, osv. Ingen respons.

kl 22:00 gikk jeg lei og dro hjem (igjen, enda en halvtime). Da jeg kom hjem fikk jeg en melding fra ham hvor han lurte på om jeg var utenfor, jeg svarte jo nei, han beklaget seg (virket ikke noe full) og sa at han ikke hadde sett meldingene. 

Jeg skjønner ikke hvordan han ikke kan ha sjekket mobilen på en time når han vet at jeg skulle komme, og verken han eller kompisene hørte/så telefonen hans eller dørklokka ringe. At han ikke så meldingene mine virker bare som en unnskyldning og jeg føler meg ikke respektert i det hele tatt. 

Kort fortalt, jeg er pottesur, men overreagerer jeg? 

Anonymkode: 8678b...365

Jeg har selv opplevd slike hendelser og det er drit irriterende. Jeg ville dog gitt han en sjanse til å forbedre seg på punktet og tenkt at kanskje det var en "once in a lifetime" greie. Men skjer det igjen så...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da har han svart

Han skjønner at jeg føler hva jeg føler og innrømmet at han ikke fulgte godt nok med siden de spilte et spill og han glemte å se på mobilen. Han trodde heller ikke at jeg ringte på og angrer på at han ikke fortalte meg hvilket nummer han skulle ringe på (jeg fant dog ut av dette selv, men ingen åpnet). Han sier flere ganger at han er kjempe lei seg og hadde veldig lyst til at jeg skulle komme og hadde håpet på at vi kunne spise middag sammen i dag så han kunne unnskyldt seg ordentlig

Det virker veldig oppriktig, men jeg synes fremdeles at det er rart at jeg ikke fikk kontaktet ham eller noe kontakt da jeg ringte på dørklokka

ts 

Det virker som om en del ikke fikk med seg dette.

Han virket oppriktige lei seg og vi fikk snakket ut om det. Det virker som om det var en (unødvendig) feil som ikke skal skje igjen og at han skal bli mer oppmerksom. Jeg skal i alle fall gi han muligheten til å unnskylde seg ansikt-til-ansikt, komme med noen krav om hvordan jeg vil ha ting, og vi får se hvor det går derfra. 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han virket oppriktige lei seg og vi fikk snakket ut om det. Det virker som om det var en (unødvendig) feil som ikke skal skje igjen og at han skal bli mer oppmerksom. Jeg skal i alle fall gi han muligheten til å unnskylde seg ansikt-til-ansikt, komme med noen krav om hvordan jeg vil ha ting, og vi får se hvor det går derfra. 

ts

Jeg leste dette svaret (og hele tråden) før jeg skrev min kommentar ettpar poster over her, og det endret dessverre ikke mitt syn på ham. Som noen andre skrev er det veldig lett å beklage og gi uttrykk for anger med ord, og mange er utrolig gode på nettopp dette, men det er handlingene over tid som faktisk har noe å si. Akkurat her ligger han jo dårlig an, med en Tinderprofil, glemte dates og en totalt ubrukelig "sorry for i går" på bare tre måneder... Det er altfor mange røde flagg, TS. Og det er dessverre sjeldent relasjoner som starter med røde flagg ender noe godt.

I tillegg bryr han seg ikke om du gå i til sammen en halvtime i et "skummelt" nabolag en lørdag kveld for å komme til ham! Det oser ikke akkurat omtake av noe slikt. Men jeg skal ikke dømme deg, for det er helt og holdent ditt eget valg, og du som vet hvordan han er når du er med ham osv. Likevel, ikke avfei de velmente rådene vi som har hatt liknende erfaringer tidligere kommer med i tråden, vi gir de kun fordi vi selv har lært på den harde måten og ønsker å skåne andre fra samme typen opplevelser ❤️ Ha det i bakhodet i hvert fall når du er med ham i tiden fremover. Lykke til! 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg leste dette svaret (og hele tråden) før jeg skrev min kommentar ettpar poster over her, og det endret dessverre ikke mitt syn på ham. Som noen andre skrev er det veldig lett å beklage og gi uttrykk for anger med ord, og mange er utrolig gode på nettopp dette, men det er handlingene over tid som faktisk har noe å si. Akkurat her ligger han jo dårlig an, med en Tinderprofil, glemte dates og en totalt ubrukelig "sorry for i går" på bare tre måneder... Det er altfor mange røde flagg, TS. Og det er dessverre sjeldent relasjoner som starter med røde flagg ender noe godt.

I tillegg bryr han seg ikke om du gå i til sammen en halvtime i et "skummelt" nabolag en lørdag kveld for å komme til ham! Det oser ikke akkurat omtake av noe slikt. Men jeg skal ikke dømme deg, for det er helt og holdent ditt eget valg, og du som vet hvordan han er når du er med ham osv. Likevel, ikke avfei de velmente rådene vi som har hatt liknende erfaringer tidligere kommer med i tråden, vi gir de kun fordi vi selv har lært på den harde måten og ønsker å skåne andre fra samme typen opplevelser ❤️ Ha det i bakhodet i hvert fall når du er med ham i tiden fremover. Lykke til! 

Jeg er fullstendig enig i alt dette. Han har vist tegn til å ikke bry seg nok om deg, flere ganger, over lang tid. Et menneske som virkelig er forelsket eller har nok omtanke hadde aldri gjort slike feil!

Du fortjener bedre TS. 

Anonymkode: 42f81...6c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei nei nei... Snakk om å sette seg selv i en sårbar offer-rolle med en slik melding. Han fikk henne ikke til å gå gjennom et ubehagelig område, det valgte hun helt selv da hun takket ja til å komme. Det kan ikke han stå til ansvar for.

Hadde heller svart noe ala: Jeg har null problem med å forstå om du ble revet med og ville fortsette kvelden med kompisene dine. Men det hadde spart oss begge mye tid og styr dersom du bare hadde sagt det som det var og ikke hadde invitert meg bort for å lette på samvittigheten din. Da kunne jeg også lagt andre planer en lørdagskveld. Det å invitere noen med på en fest for å så ikke låse opp er temmelig shitty gjort, ikke minst det å "glemme" det en liten halvtime senere. Og jeg er litt i tvil om jeg har lyst til å fortsette da jeg raskt mister interessen for noen som ikke er ærlige eller respekterer meg eller tiden min.  Om du/dere ikke ønsker besøk så ikke inviter. Simple as that.

Anonymkode: a44ca...ad0

Du kom meg i forkjøpet. Og dramatisere ferden på vei til kompisen hans er bare...ja...dramatisering. Det blir for åpenbart at man forsøker å eskalere situasjonen og griper fatt i enhver mulighet for å klandre han for ting som er utenfor hans kontroll, og som man selv faktisk må ta ansvar for.

Han skal holdes ansvarlig for å ha kastet bort tiden hennes på en lørdagskveld, og han trenger å bli fortalt at dette er respektløs oppførsel og noe TS ikke har tålmodighet eller interesse av å gjennomgå på ny. That's it. 

Anonymkode: d7d44...672

• Liker 4
Gjest irkan90
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Du høres kjempefornuftig ut. Håper det løser seg ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Svaret han er jo bare piss og babbel. Han svarer akkurat det du vil høre, men unnskylder ingenting.  

Håper du får en bedre avklaring når dere møtes. Men jeg hadde ikke akseptert svaret hans som noe unnskyldning. Snakker om å ro for harde livet. 

Anonymkode: a31b6...a15

• Liker 4
Skrevet

Fortsett med å stå opp for deg selv og still krav! Da får du raskt avklart om han ønsker å prioritere et forhold med deg eller ikke. Jeg heier på deg 🙌🏻

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det TS? Hvor mye har han gjort for å gjøre opp for seg? Regner med at han har kommet med blomster på døren din, i det minste sendt deg blomster. Men håper han har gjort noe mer for å vise at han virkelig angrer, og at han ikke skal oppføre seg slik igjen. 

Anonymkode: c572c...fdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Støtter dette 100%. En «oppriktig unnskyldning»? Den kom jo som et svar på at du selv tok initiativ og sa fra. Det første du fikk var «sorry for i går», ikke glem det. Ikke la deg blende av at han nå ser at han har gått for langt og prøver å ro seg i land. Som jeg har skrevet tidligere i tråden, det er handlingene som teller, ikke ordene (som kommer på ditt initiativ).

Hadde han ment unnskyldningen så ville den kommet uoppfordret og uforbeholdent. Hadde han brydd seg så ville han fulgt med på telefonen når han visste at du var på vei og ringt og etterlyst deg når du ikke dukket opp. Ikke gitt f og sendt «sorry for i går» dagen etterpå. Det er mye som skurrer her.

Anonymkode: 0b18f...4d1

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere overdramatiserer det veldig. Dumpe noen fordi man mistet kontakten med dem en time i fylla? Det kan skje hvem som helst, men man kan da ikke ta det høytidlig. Shit happens, og hvis fyren ellers er verdt det så kommer man over denne tabben også. 

Anonymkode: bbd81...ccc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 10.20):

Bakgrunnsinformasjon: Jeg dater en fyr på 3 måned, men vi har vært gode venner en stund før. 

I går kveld så hadde vi planer om å henge sammen etter at han hadde vært sammen med noen kompiser (innenfor coronarestriksjoner), men han ble visstnok overtalt om å bli med hjem til noen av disse kompisene istedenfor (igjen innenfor coronarestriksjoner). Han sa at jeg var hjertelig velkommen av kompisene hans og selv om klokka var litt over 21 om kvelden så tenkte jeg pyttsann det er lørdag, jeg ser aldri folk utenom ham, og å bli litt kjent med noen av kompisene er vel ingen dårlig deal.

kl 21:20 sendte han melding og lurte på om jeg var på vei, han la også til at han var litt full

kl 21:45 ankom jeg adressen (det tok over en halvtime for meg å komme meg dit. ikke gøy når det er mørkt, man går alene, og blir catcallet). Jeg begynte å sende ham meldinger om at jeg var der, ringte ham et par ganger, ringte på dørklokka, osv. Ingen respons.

kl 22:00 gikk jeg lei og dro hjem (igjen, enda en halvtime). Da jeg kom hjem fikk jeg en melding fra ham hvor han lurte på om jeg var utenfor, jeg svarte jo nei, han beklaget seg (virket ikke noe full) og sa at han ikke hadde sett meldingene. 

Jeg skjønner ikke hvordan han ikke kan ha sjekket mobilen på en time når han vet at jeg skulle komme, og verken han eller kompisene hørte/så telefonen hans eller dørklokka ringe. At han ikke så meldingene mine virker bare som en unnskyldning og jeg føler meg ikke respektert i det hele tatt. 

Kort fortalt, jeg er pottesur, men overreagerer jeg? 

Oi, uff ❤️

Virket ikke som han tok det så veldig seriøst, da hadde han hold på telefonen, ringt deg og spørs om du var fremme etc. 

Det blir respektløst.. han kastet bort din tid 😕 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ts

Ja jeg leste også dette svaret og syns det var...dust av han likevel. Tror du oppriktig han hadde kommet med en skikkelig unnskyldning, med mindre du hadde presset det frem? Han sendte deg en "sårry" og regnet med han var i boks.  Det var ikke før du presset på at han beklager seg. Dvs, kommer først og fremst med masse unnskyldninger. 

Jeg tror han er lei seg fordi du ble sur og ville konfrontere han. Ikke fordi han ødela kvelden og tok opp masse av tiden din etc. Det er en vesentlig forskjell.

Men bra du er skeptisk. Ikke la folk tråkke på deg, og ikke kast bort tiden din på mennesker som ikke matcher interessen din.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dagens mennesker burde lese en og annen "skikk og bruk"-bok for generell oppførsel og folkeskikk. Folk møter ikke til avtaler, gir ikke beskjed, kommer i ettertid og "beklager, jeg sov/glemte/spilte". Det er ofte ikke en gang viktige årsaker til at man har uteblitt. For bare 30 år siden tror jeg ikke dette var like vanlig blant voksne. 

Anonymkode: 258f2...832

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me 

Han har gjort det samme flere ganger... handlinger sier mer en ord. Han er en ‘gutta-først’-mann.

Anonymkode: b342c...955

• Liker 7
Skrevet

image.jpeg.2251f5aed0a520efbf28ce2126ad8a58.jpeg 

❤️

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...