Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 6.34):

Jeg har en følelse av at inngangspartiet vil avgjøre i morgen. Lars sa noe sånt som "alle har gjort greit arbeid," som, slik jeg forstår det, betyr at det ikke er arbeidet på hytta som skiller parene. Så det ser ut til at det blir Finn og Ainas tur til å skinne. 

Forøvrig ble jeg litt overrasket over å lese i tråden at noen ville ha trukker inn enda flere dommere, altså minst en maler eller takstmann (!) for å se på arbeidet til amatører i et tv-program 😄 I så fall burde det ifølge tråden vært leid inn en lysdesigner, en hagedesigner, landskapsarkitekt, osv osv. 

Og aller helst burde det vel vært med en parterapeut også! 😇😂

Anonymkode: dc3bb...71e

Altså...det er 3 par der som knapt har tatt i hammer og sag før de kom inn,så har du paret med far og datter der far er  dyktig med snekring..og kan alt med de forskjellige verktøyene..jeg synes denne settingen er utrolig urettferdig for de andre deltagerene,og de må nu vel begynne å lure på hvorfor de er der i det hele tatt! Castingen er rett og slett ikke rettferdig her og dette kunne TV2 gjordt bedre!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snacky skrev (5 timer siden):

Altså...det er 3 par der som knapt har tatt i hammer og sag før de kom inn,så har du paret med far og datter der far er  dyktig med snekring..og kan alt med de forskjellige verktøyene..jeg synes denne settingen er utrolig urettferdig for de andre deltagerene,og de må nu vel begynne å lure på hvorfor de er der i det hele tatt! Castingen er rett og slett ikke rettferdig her og dette kunne TV2 gjordt bedre!

Nå vet ikke jeg hvor godt deltakerne blir sjekket mtp kunnskap og erfaring før de starter. Baserer de seg på selvrapportering eller sjekker de faktiske ferdigheter? Og er folk bevisst på hvor god eller dårlig de er? F.eks har han eiendomsmegleren sagt flere ganger at han gleder seg sånn til interiørdelen, og da tenker man gjerne at han kan interiør og vil være av de beste der. Men det er de jo ikke. Og kanskje far har sagt at han har "snekra litt," og ikke ser seg selv som spesielt flink. Men det er han jo åpenbart. En ting er hvor dyktig man er, en annen ting er hvor fornøyd man er med det man gjør. Vi har jo både perfeksjonister og "jaja, det får være bra nok-" folk med i år. 

Dessuten skal det være en pakke her. De skal være personligheter som kommer gjennom ruta. Hadde alle vært like flinke og like "kjedelige" ville det ikke vært noe drama. 

Anonymkode: dc3bb...71e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror serien hadde blitt mye mer spennende om de delte ut 3 hammere hver uke!!

da kan alt sje, å det er mye lettere å snu på hvem som leder!

Anonymkode: 7e490...f9c

Helt enig. De kunne godt ha delt ut en hammer for hver dommer... En for snekkerarbeid, en for interiør og en for hage/planter... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (1 time siden):

Helt enig. De kunne godt ha delt ut en hammer for hver dommer... En for snekkerarbeid, en for interiør og en for hage/planter... 

Nei, ikke slik dommerpanelet er nå med "ekspertene" Finn og Aina som dømmer flytende basert på deres egne og skiftende meninger og trynefaktorer. Dem har allerede altfor stor innflytelse utifra deres lille "fagområde", for snekkerarbeidet er og må alltid være viktigst i dette programmet. Skal dommere strø rundt seg med gullhammere så må dem fornye dommerpanelet med mer faglig objektivitet, og legge om litt av ukeskonkurransene.

Men dem må også endre disse "stereotypiske" deltakerne. Jeg regner med at produksjonen mottar en drøss med søkere av alt mulig av kvalifikasjoner. Dem bør gå bort ifra deltakere med null peiling som aldri har tatt i en hammer, for å ta inn 4 par med én i hvert par har minimum snekkererfaring og/eller fagbrev i snekkerfaget. Liksom, la de "beste" kjempe imot hverandre i en sesong å se hvordan det ender. Kanskje hadde vi sett nytenkning, utførelse og kreativitet istedenfor kun kampen om å bli ferdige? Kanskje vi hadde sett at gullhammerne hadde fortjent blitt fordelt jevnt ut mellom parene. Kanskje vi hadde fått sett mer sammenheng og bedre bruk av materialer, som igjen hadde gitt mange kriterier å dømme ut ifra. 

Uansett så må programmet endre seg radikalt for at det skal deles ut 3 gullhammere pr. uke.

Det som dog virker litt ironisk i år er at vi aldri noensinne har sett at deltakerne har hatt så lite valgmuligheter. Alle velger jo det samme, alle gjør det samme og sluttproduktet blir det samme. Da vinner jo selvfølgelig de beste snekkerne, som er Kurt og Veronica. Så at dem leder 3-0-0-0 etter 3 uker er også produksjonen sin feil som legger opp til det med å skrenke inn valgmulighetene. 

Likevel, det virker som om at vi "alle" er enige om at endring av programmet er nødvendig. På mange måter har programmet skreket endring/fornyelse helt siden dem startet opp. Det har vært mye negativ støy rundt Sommerhytta, dommere, dømming og deltakere i alle år. Alle ser dette, bortsett fra produksjonen selv. Dem har huet plantet i sin egen ræv. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (4 timer siden):

Helt enig. De kunne godt ha delt ut en hammer for hver dommer... En for snekkerarbeid, en for interiør og en for hage/planter... 

jepp og kanskje en fra naboene? 

Anonymkode: 7e490...f9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ctrl said:

Det har vært mye negativ støy rundt Sommerhytta, dommere, dømming og deltakere i alle år. Alle ser dette, bortsett fra produksjonen selv. Dem har huet plantet i sin egen ræv. 

Var det støy om sesong 2 og 4 også? Har kun fått med meg greiene om KK... Synes forøvrig resultatet av sesong 2 var mer urettferdig enn i sesong 3.

Anonymkode: 120ea...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrefred, virker som mange her inne synes det er så forbanna urettferdig at Kurt og Veronica har stukket av med tre hammere allerede nå. De har levert best, PUNKTUM. Ja, Kurt har tydelig tatt i en hammer før(som de fleste andre har uavhengig om man er 25 eller 50) men de som melder seg på vet jo hva det går i? Har man knapt tatt i en hammer før så sier det jo seg selv at jo vanskeligere blir det? Men det er jo ikke umulig fordi om? Så slutt å sutre så jævlig over at de har håvet inn tre hammere allerede nå, det er så sinnsykt fortjent! Og når det er snakk om erfaring. Jone har jo jobbet på Maxbo i åresvis og burde derfor ha opparbeidet seg en god del kunnskap om verktøy og snekring generelt? Blir det nevnt? Nei. Syns Kurt og Veronica får unødvendig hat for å bare være veldig flinke og levere så bra gang på gang. Synes også samarbeidet dem i mellom er kjempe fint å se, kan ikke være det enkleste å jobbe sammen med faren sin eller omvendt, så syns de skal ha litt creds for det også! 

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Herrefred, virker som mange her inne synes det er så forbanna urettferdig at Kurt og Veronica har stukket av med tre hammere allerede nå. De har levert best, PUNKTUM. Ja, Kurt har tydelig tatt i en hammer før(som de fleste andre har uavhengig om man er 25 eller 50) men de som melder seg på vet jo hva det går i? Har man knapt tatt i en hammer før så sier det jo seg selv at jo vanskeligere blir det? Men det er jo ikke umulig fordi om? Så slutt å sutre så jævlig over at de har håvet inn tre hammere allerede nå, det er så sinnsykt fortjent! Og når det er snakk om erfaring. Jone har jo jobbet på Maxbo i åresvis og burde derfor ha opparbeidet seg en god del kunnskap om verktøy og snekring generelt? Blir det nevnt? Nei. Syns Kurt og Veronica får unødvendig hat for å bare være veldig flinke og levere så bra gang på gang. Synes også samarbeidet dem i mellom er kjempe fint å se, kan ikke være det enkleste å jobbe sammen med faren sin eller omvendt, så syns de skal ha litt creds for det også! 

Anonymkode: bbb3e...3e1

Har Kurt og Veronica fått hat her inne? Mesteparten av kritikken som jeg har lest i tråden handler om produksjonen av Sommerhytta, og veldig få skriver at det er ufortjent at Kurt og Veronica leder 3-0-0-0. Å kalle det hat var tungt. Faktisk får Kurt og Veronica mye støtte i denne tråden. For dem har jo vært best i en sesong hvor alle parene velger det samme. 

At Jone har jobbet på Maxbo i mange år gjør ikke Jone automatisk til en god snekker. Han trenger ikke ha særlig snekkerkunnskaper i det hele tatt for å være leder i en Maxbo-butikk. Det grunnleggende kan han nok, men det er noe annet enn utførelse. Synes for øvrig at Jone gjør en god jobb. Det er vel ikke snekkerutførelsen som gjør at dem ikke vinner, men ganske mye annet. Dem må gjøre det lille ekstra for å slå "perfeksjonistene" Kurt og Veronica. Det har dem ikke evnet så langt. 

Endret av Ctrl
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (På 25.4.2021 den 1.40):

Altså...det er 3 par der som knapt har tatt i hammer og sag før de kom inn,så har du paret med far og datter der far er  dyktig med snekring..og kan alt med de forskjellige verktøyene..jeg synes denne settingen er utrolig urettferdig for de andre deltagerene,og de må nu vel begynne å lure på hvorfor de er der i det hele tatt! Castingen er rett og slett ikke rettferdig her og dette kunne TV2 gjordt bedre!

Dette! Det er langt i fra rettferdig og jeg unner ikke far og datter seieren. Syntes at med tanke på tilbakemeldingen så kunne Christine og Adrian har vunnet. Synes virkelig progresjon burde ha betydning

Anonymkode: 788c4...b84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Har Kurt og Veronica fått hat her inne? Mesteparten av kritikken som jeg har lest i tråden handler om produksjonen av Sommerhytta, og veldig få skriver at det er ufortjent at Kurt og Veronica leder 3-0-0-0. Å kalle det hat var tungt. Faktisk får Kurt og Veronica mye støtte i denne tråden. For dem har jo vært best i en sesong hvor alle parene velger det samme. 

At Jone har jobbet på Maxbo i mange år gjør ikke Jone automatisk til en god snekker. Han trenger ikke ha særlig snekkerkunnskaper i det hele tatt for å være leder i en Maxbo-butikk. Det grunnleggende kan han nok, men det er noe annet enn utførelse. Synes for øvrig at Jone gjør en god jobb. Det er vel ikke snekkerutførelsen som gjør at dem ikke vinner, men ganske mye annet. Dem må gjøre det lille ekstra for å slå "perfeksjonistene" Kurt og Veronica. Det har dem ikke evnet så langt. 

Kommentaren under her for eksempel..men det er jo bekreftet at Anna og Jone ikke vinner så sjansen for at far og datter vinner er stor uansett hva folk måtte mene! 😄 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette! Det er langt i fra rettferdig og jeg unner ikke far og datter seieren. Syntes at med tanke på tilbakemeldingen så kunne Christine og Adrian har vunnet. Synes virkelig progresjon burde ha betydning

Anonymkode: 788c4...b84

 

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Har Kurt og Veronica fått hat her inne? Mesteparten av kritikken som jeg har lest i tråden handler om produksjonen av Sommerhytta, og veldig få skriver at det er ufortjent at Kurt og Veronica leder 3-0-0-0. Å kalle det hat var tungt. Faktisk får Kurt og Veronica mye støtte i denne tråden. For dem har jo vært best i en sesong hvor alle parene velger det samme. 

At Jone har jobbet på Maxbo i mange år gjør ikke Jone automatisk til en god snekker. Han trenger ikke ha særlig snekkerkunnskaper i det hele tatt for å være leder i en Maxbo-butikk. Det grunnleggende kan han nok, men det er noe annet enn utførelse. Synes for øvrig at Jone gjør en god jobb. Det er vel ikke snekkerutførelsen som gjør at dem ikke vinner, men ganske mye annet. Dem må gjøre det lille ekstra for å slå "perfeksjonistene" Kurt og Veronica. Det har dem ikke evnet så langt. 

Du vet at perfeksjonist kan være ganske negativt ladet? Virker sånn i denne sammenhengen. Nei, det gjør ikke Jone til en dyktig snekker i det hele tatt, han er ikke snekker han heller og det er ikke Kurt heller. Men det kan brukes som et argument på lik linje som at flere her inne på tråden har kommentert at Kurt har mange års erfaring med tanke på alder. Det som også skiller litt her er at Veronica er dyktig på interiør, Anna leverer dessverre ikke helt opp på den fronten. :)  Så her er det et par andre ting å ta hensyn til også. 

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år er det samme diskusjon om programmet og produksjon, kan ikke folk bare slutte å se? Så lager de ikke flere sesonger. 

Anonymkode: 40d9c...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommentaren under her for eksempel..men det er jo bekreftet at Anna og Jone ikke vinner så sjansen for at far og datter vinner er stor uansett hva folk måtte mene! 😄 

 

Anonymkode: bbb3e...3e1

Så det er hat fordi jeg ikke unner noe seiern? Du burde virkelig sette deg inn i hva hat betyr

Anonymkode: 788c4...b84

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at perfeksjonist kan være ganske negativt ladet? Virker sånn i denne sammenhengen. Nei, det gjør ikke Jone til en dyktig snekker i det hele tatt, han er ikke snekker han heller og det er ikke Kurt heller. Men det kan brukes som et argument på lik linje som at flere her inne på tråden har kommentert at Kurt har mange års erfaring med tanke på alder. Det som også skiller litt her er at Veronica er dyktig på interiør, Anna leverer dessverre ikke helt opp på den fronten. :)  Så her er det et par andre ting å ta hensyn til også. 

Anonymkode: d9969...53a

Men så brukte jeg anførselstegn rundt ordet perfeksjonist, som var ment til å formilde budskapet i det jeg skrev. Perfeksjonist kan også være svært positivt ladet. 

Jeg mente det utelukkende positivt. Fordi dem leverer nærmest perfekt hver gang. Det er derfor dem vinner. Sluttproduktet er så bra at det er umulig å la noen gå foran seg. Lars sa det jo selv forrige uke at dommerne hadde prøvd sitt beste på å finne ting å trekke dem ned på, men dem fant ingenting. Ergo, perfekt :) 

Enig i at Veronica er overraskende god i det hun holder på med, og at Anna og resten av gjengen ikke har levert. Kurt har erfaring, ja, men det er jo ikke umulig å slå dem. Det handler om å være kreativ, velge interiørvalg som er noe annet, anstrenge seg litt ekstra og levere litt ekstra. Anna og Jone er jo flinke snekkere dem også, men dem har jo helt falt igjennom rundt det å levere det lille ekstra. Dette har jeg savnet fra dem siden uke 1. Anne og Jone ville ha vunnet uke 1 hadde dem levert det lille ekstra, selv om Kurt og Veronica var litt bedre håndverkere. 

Dette så vi jo i forrige sesong. Øyunn og Levi vant hytta, men dem var jo langt ifra de beste snekkerne. Dem vant fordi dem tok treffende valg basert på dommerne, og dem vant fordi dem tenkte utenfor boksen. Skulle de beste snekkerne ha vunnet så ville det stått mellom 2 andre par heller. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommentaren under her for eksempel..men det er jo bekreftet at Anna og Jone ikke vinner så sjansen for at far og datter vinner er stor uansett hva folk måtte mene! 😄 

Anonymkode: bbb3e...3e1

Men det er jo et eksempel som omhandler uenighet. Det må da være lov i tråden? Du kan jo ikke kalle det eksempelet for hat. :) 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se ikveld når de skal gå løs på badet🤓 Hadde også vært litt gøy om de valgte litt ulike farger..ser for meg at tvillingene kan gå skikkelig crazycray med farger eller interiøret🤭😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig rart at noen tør å kjøpe disse hyttene jeg, mtp. hvor amatørmessig mye utføres. Er klar over at det sjekkes (og korrigeres) av fagfolk, men likevel...

Flott at de har lagt membran på badet på forhånd i det minste. 

Anonymkode: 0f85a...4b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommentaren under her for eksempel..men det er jo bekreftet at

Spoiler

Anna og jone

ikke vinner så sjansen for at far og datter vinner er stor uansett hva folk måtte mene! 😄 

 

Anonymkode: bbb3e...3e1

Spoiler!!! Jeg hadde ikke lyst til å se hvem det var som ikke vant! 🤬🤬🤬🤬🤬🤬 tidligere i tråden ble dette gjemt bak spoilere!! 🤬🤬

Legger til en her så jeg ikke gjentar innholdet og ødelegger for andre 🤬

Endret av Ariana807
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de velger veldig forskjellig bad. Ellers tror jeg ikke jeg gidder å se videre hvis de skal ha tilnærmet lik hytte. 

Edit: så ut som Trine og Turid og Jone og dama så ut til å like den samme innredningen. Aner meg at dette blir like kjedelig som vanlig. 

Endret av Omo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ariana807 skrev (4 timer siden):

Spoiler!!! Jeg hadde ikke lyst til å se hvem det var som ikke vant! 🤬🤬🤬🤬🤬🤬 tidligere i tråden ble dette gjemt bak spoilere!! 🤬🤬

Legger til en her så jeg ikke gjentar innholdet og ødelegger for andre 🤬

Det er ikke så enkelt som at faren til den ene deltakeren har bekreftet det direkte, men folk har tolket det han har sagt dit hen. Av det jeg har sett så kan det være tolket feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dagens episode var dårlig og kjedelig, hvorfor fikk vi ikke se ordentlig på hva de valgte seg ut av fliser og baderomsmøblement? Farger, stil etc.  Hva er planen til de ulike parene? Inne og ute? Fikk ihvertfall med meg at AJ skal slå på stortromma ute og inne blir det ikke høyglans..
 

Videre helt unødvendig å gjøre et stort nummer ut av at T var alene fordi det lå vel i kortene hele tiden at hun skulle få hjelp?! ((Siden det var så fokus på det så tenkte jeg faktisk etterhvert at oi, må hun virkelig gjennomføre uken alene? Kanskje ikke ok med en hjelper inn pga korona?))
 

Og syns det ble for mye av at de var så redd for å starte flisleggingen, hvem skal vi ringe, hvordan skal vi kutte etc.. 
 

Men men, mandagsepisodene er vel alltids litt treige 🙂 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...