Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

loveli skrev (19 timer siden):

Det er ikke så enkelt som at faren til den ene deltakeren har bekreftet det direkte, men folk har tolket det han har sagt dit hen. Av det jeg har sett så kan det være tolket feil. :)

Samme det da, tidligere så ble det lag runder spoiler hvem denne personen bar far til og evt hva som er sagt. Jeg ønsket ikke å se det, for de fleste som er med i programmet er unge, så det kunne minst vært faren til en på 3 av lagene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ginny skrev (25 minutter siden):

Det gjør jeg og 😁

Men det var mer av det i de tidligere sesongene. Og det er ekstra gøy når det er amatører som skal lære og utføre alt selv. Når hele konseptet er amatører som pusser opp/bygger, så er det litt mer det jeg vil ha fokus på. Men jeg ser at andre kan ha andre interesser enn meg og mange er sikkert mer interessert i forhold 😛

Ja, skjønner hva du mener🙂 ser begge deler, jeg.🤓 Virker som det er videoene til Otto, Adrian og Christine lærer av på yt..😄 syns jeg kjente igjen stemmen hans😄 Otto er dyktig da🤓🌟 vi får krysse fingrene for at vi får se litt mer av selve oppussingen også etterhvert!🤓😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens ep:

Spoiler

Et spørsmål jeg sitter igjen med: Har ikke deltagerene sett på dette programmet fra før av, slik at de vet hva som kommer. Joker har de siste sesongene alltid inneholdt mye flott inkl. snekker hjelp ol.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Christine og Adrian: Dem bruker sparkelmåler (flat sparkelspade) for å smøre ut fliselim istedenfor en tannsparkel (sparkelspade med tagger). Det ble derfor ujevnt og skjoldete i limet, og det er fare for at fliselimet kan glippe innimellom etter hvert. Fliselim må fordeles jevnt, og det må ikke være for mye eller for lite. Flisene var heller ikke i vater i det hele tatt, noe produksjonen brukte flere ganger tid på å påpeke gjennom filmingen i dag.  

Altså, hvorfor får dem ikke en rask opplæring i bruk av utstyr slik at deltakerne og produktet potensielt får fremstå som best mulig? Å gi dem innføring i bruk av sparkelspade og laser i 3 minutt hadde gjort den store forskjellen. Badet til Christine og Adrian står nå i fare for å bli revet etter finalen. Det kan jo ikke videreselges slik. Og dem kan umulig vinne denne uken. 

Og så var vi inne på deltakernes sikkerhet igjen. Når dem sager flis med vinkelsliper hvor støv, skitt og småsteiner flyr i lufta og opp i trynet deres så bør dem bruke maske, briller og hørselsvern. Den som holdt flisa burde brukt metallhansker siden dem er ufaglærte/newbies. Dem brukte kun briller. Det er faktisk svært kritikkverdig ettersom det er et tv-program. Det er uansett aldri OK å puste inn flisestøv. Ihvertfall ikke når kameracrewet står og ser på "live". 

Det virker som om at produksjonen er opptatt med å fremstille deltakerne som mest mulig idioter der inne, og har fraskrevet seg ansvaret for alt rundt.

Vi fikk også i denne episoden se lite fra innsiden av badene og jobben rundt dette, så det var nok en gang vanskelig å danne seg gode inntrykk av hvordan ting blir og hva som skjer hos de forskjellige. Det var mer fokus på samtalene når alle skal spise og hva som skjer ute i hagene.  Likevel ser det ut til at Ole og Trude, samt Anna og Jone (med hjelp av flislegger), ligger an til seier her. For der er flisleggingen meget bra. TV2 har jo også i reklamen for programmet spoilet reaksjonen til Lars når han får se badet til Anna og Jone til slutt... Det sa vel det meste. Så får vi se hvordan disse to parene gjør det på uteområdet. Her virker det som om at Anna og Jone skal legge inn en god innsats. Men man vet jo aldri med humøret til Finn, og hvilket tryne han liker best av deltakerne....

Uansett hvordan Kurt og Veronica gjør det denne uken så vinner dem ikke. Selv om dem fortjener å vinne. Stillingen må utjevnes. 

 

Er det pga dialekt du konsekvent skriver "dem" der det skal stå "de"? 🤔 det er et oppriktig spørsmål fordi jeg er nysgjerrig, ikke ment som kritikk.

Anonymkode: 44b7a...4dc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er det pga dialekt du konsekvent skriver "dem" der det skal stå "de"? 🤔 det er et oppriktig spørsmål fordi jeg er nysgjerrig, ikke ment som kritikk.

Anonymkode: 44b7a...4dc

Hehe. :Knegg:
Faktisk litt artig at du var så observant på noe jeg selv aldri har lagt merke til, eller har blitt korrigert på tidligere.
Jeg bruker konsekvent uttrykket "dæm" når jeg omtaler to eller flere personer uavhengig sammenheng, fra et dialektmessig perspektiv. "Kor e dæm?" istedenfor "hvor er de?". Jeg skriver på bokmål, men tenker dialekt. "Dem" blir "dæm" i mitt hodet, og da blir "hvor er dem?" riktig bokmål for meg. "De" rekker derfor aldri å bli et alternativ her. :) 

Så jeg har nok sikkert en feil som forplanter seg som følge av missmatch med dialekt. Jeg får nok garantert ikke en pris fra Språkrådet eller Riksmålsforbundet pga. dette, men pytt pytt :Knegg:
Jeg kommer nok heller ikke til å bruke tid på grammatisk analyse for å korrigere meg selv når jeg i framtiden skriver på KG, men jeg håper at "dem" ikke plager vettet av deg :P

Endret av Ctrl
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (16 minutter siden):

Hehe. :Knegg:
Faktisk litt artig at du var så observant på noe jeg selv aldri har lagt merke til, eller har blitt korrigert på tidligere.
Jeg bruker konsekvent uttrykket "dæm" når jeg omtaler to eller flere personer uavhengig sammenheng, fra et dialektmessig perspektiv. "Kor e dæm?" istedenfor "hvor er de?". Jeg skriver på bokmål, men tenker dialekt. "Dem" blir "dæm" i mitt hodet, og da blir "hvor er dem?" riktig bokmål for meg. "De" rekker derfor aldri å bli et alternativ her. :) 

Så jeg har nok sikkert en feil som forplanter seg som følge av missmatch med dialekt. Jeg får nok garantert ikke en pris fra Språkrådet eller Riksmålsforbundet pga. dette, men pytt pytt :Knegg:
Jeg kommer nok heller ikke til å bruke tid på grammatisk analyse for å korrigere meg selv når jeg i framtiden skriver på KG, men jeg håper at "dem" ikke plager vettet av deg :P

Nordnorsk? Jeg snakker nordnorsk selv, og bruker også mye "dæm". Men har vært konsekvent på å skrive "de" når jeg skriver bokmål, og har lært via Word at det ikke alltid er rett.. 😂 så siden jeg er litt nerd på språk, dialekter og grammatikk, så har jeg nylig lært meg når man bruker de og dem. Det er sikkert derfor jeg legger så ekstra godt merke til det, fordi jeg nettopp har knekt den koden selv (uten at det skal ha noe betydning for deg og din skriving, såklart. Jeg var bare oppriktig nysgjerrig! 🤓). Men, da skal jeg ikke avspore tråden noe mer. 😂🙈

Heia far og datter! 🥳

Anonymkode: 44b7a...4dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det er helt idiotisk å den faren med ,Vi ser jo at han har myyye mer erfaring enn de andre ,Skulle ikke vore lov. 
ser alt han gjør i snekkerarbeid ,på trappa ,skråskjæring og den kanten rundt  utekjøkken .og skjulte  skruer.at han har gjort dette før ,.skam dere tv 2 . å se de andre så skuffet ,stakkar .

Anonymkode: 779e3...b75

Hvorfor skal tv2 skamme seg? Fordi en helt normal, voksen mann er med sammen med datteren? Han er ikke profesjonell. Og han må da være på samme alder som tvillingene. Skal det være slik at alle parene må være like gamle da? 

Jeg tenker man heller bør forvente at folk har slått i en spiker og tatt i en sag før de melder seg på noe som dette. 

Jeg heier på far og datter!
 

Anonymkode: 6ee85...c99

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men hvorfor i all verden må de ha alle disse «tulleoppgavene» ute, i tillegg til prosjektene inne? De kunne heller hatt en egen uke som var satt av kun til opparbeiding og forskjønning av uteområdet, og så latt lagene få konsentrere seg om ett og ett rom inne i de andre ukene. Blomster-Finn kunne dermed fritas fra dommerjobben i alle inneukene. Penger spart, tv2! Et gratis tips fra meg😀

Anonymkode: b7449...6bb

Helt enig. Da kunne uteområdene blitt finere også, nå blir det mer sånn "oi vi må skynde oss å finne på noe ute også" - stil over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ariana807 skrev (4 timer siden):

Samme det da, tidligere så ble det lag runder spoiler hvem denne personen bar far til og evt hva som er sagt. Jeg ønsket ikke å se det, for de fleste som er med i programmet er unge, så det kunne minst vært faren til en på 3 av lagene.

Prøvde bare å si at det faktisk ikke er slik at faren til en av deltakerne har sagt at de ikke vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare miljøsvin når jeg ser dette... masse feilkapp, søppel osv. Og med dårlig håndverk må hyttene pusses opp IGJEN når de skal selges, og enda mer søppel. Jeg er ikke den som er mest miljøvennlige, men dette er bare rein sløsing.

Anonymkode: da1a7...ade

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Inne hos tvillingene burde de lagt ei hel flis midt på vaterstripa midt på veggen, da hadde man sluppet slike tynne flisslintrer mot sideveggene... Det ser bedre ut når man bruker størstedelen av flisa og ikke minstedelen.

 

16195501040151602319205512316912.jpg

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La noen andre merke til at Anna brukte venstrehånden til hjelp da hun plukket opp den siste anden i bassenget? Hun brukte venstrehånden til å lage bevegelser i vannet sånn at anden kom mot henne. Alle slet med at endene var for langt unna, men det virket som om reglene var at de ikke fikk gå rundt bassenget eller bruke hendene til å flytte på endene, så hvorfor ble ikke Anna diskvalifisert?

Anonymkode: a6a37...c9e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal tv2 skamme seg? Fordi en helt normal, voksen mann er med sammen med datteren? Han er ikke profesjonell. Og han må da være på samme alder som tvillingene. Skal det være slik at alle parene må være like gamle da? 

Jeg tenker man heller bør forvente at folk har slått i en spiker og tatt i en sag før de melder seg på noe som dette. 

Jeg heier på far og datter!
 

Anonymkode: 6ee85...c99

Enig - tenker også at når man får vite at man skal være med på et slikt program så prøver man lære seg noe før man kommer dit........

Anonymkode: 51354...c8e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (1 time siden):

Prøvde bare å si at det faktisk ikke er slik at faren til en av deltakerne har sagt at de ikke vinner.

Spoiler

Nå har jo faren til Jone skrevet på Facebook at Anna og Jone ikke vinner sommerhytta!

 

Anonymkode: 9fd7b...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jone er så dork ♥️ Tørreste vitsen i verden 🙈

Kunne ikke Kurt brukt han samboeren til Veronica til å gjøre noe fornuftig ute? I stedet for å henge rundt 🙈

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

La noen andre merke til at Anna brukte venstrehånden til hjelp da hun plukket opp den siste anden i bassenget? Hun brukte venstrehånden til å lage bevegelser i vannet sånn at anden kom mot henne. Alle slet med at endene var for langt unna, men det virket som om reglene var at de ikke fikk gå rundt bassenget eller bruke hendene til å flytte på endene, så hvorfor ble ikke Anna diskvalifisert?

Anonymkode: a6a37...c9e

 Nei så at hun mistet balansen og hånda ble tatt ned i bunn av bassenget for å ikke «falle» helt. Men så ikke at hun jukset.

La mer merke til far som ikke hadde hendene på rygge , men brukte dem på bakken for å støtte seg.

Endret av Ariana807
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns Adrian og Christine har de desidert fineste flisene på badet🤩 Tror sluttresultatet kan bli dødsbra😍🌟 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (25 minutter siden):

Syns Adrian og Christine har de desidert fineste flisene på badet🤩 Tror sluttresultatet kan bli dødsbra😍🌟 

Nytter lite når det er så innmari skeivt...

Anonymkode: 0f85a...4b6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie

For noen skeive fliser på veggene. Øynene mine 😳😳Merkelig at de synes det er fint selv. Jeg er altfor pirkete til sånt arbeid.  Hadde aldri i livet kjøpt disse hyttene mtp hvordan de ser ut. Selv om jeg vet hyttene som ikke blir solgt, blir renovert etter siste episode er sendt ..

Endret av Blinkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nytter lite når det er så innmari skeivt...

Anonymkode: 0f85a...4b6

Er så lite handy og har null peil på flislegging og snekring generelt så klarer ikke se at det er veeeldig skeeivt..😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...