Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kommentaren under her for eksempel..men det er jo bekreftet at Anna og Jone ikke vinner så sjansen for at far og datter vinner er stor uansett hva folk måtte mene! 😄 

 

Anonymkode: bbb3e...3e1

Hva faen er vitsen 🤬🤬 Kan du ikke lese og ser at denne tråden skal være fri fra spoiling 🤬🤬🤬

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å se Jone så glad😌🌟 Skulle ønske det var litt mer «spenstige» løsninger, virker som alle par kjører ganske basic! Forståelig nok i og med at de bare har én uke på seg😬 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i all verden må de ha alle disse «tulleoppgavene» ute, i tillegg til prosjektene inne? De kunne heller hatt en egen uke som var satt av kun til opparbeiding og forskjønning av uteområdet, og så latt lagene få konsentrere seg om ett og ett rom inne i de andre ukene. Blomster-Finn kunne dermed fritas fra dommerjobben i alle inneukene. Penger spart, tv2! Et gratis tips fra meg😀

Anonymkode: b7449...6bb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men hvorfor i all verden må de ha alle disse «tulleoppgavene» ute, i tillegg til prosjektene inne? De kunne heller hatt en egen uke som var satt av kun til opparbeiding og forskjønning av uteområdet, og så latt lagene få konsentrere seg om ett og ett rom inne i de andre ukene. Blomster-Finn kunne dermed fritas fra dommerjobben i alle inneukene. Penger spart, tv2! Et gratis tips fra meg😀

Anonymkode: b7449...6bb

Enig. Utrolig frustrerende å se på. Som om ikke å lage et bad på 4 døgn var nok for folk som aldri har gjort det før? 

Og det verste av alt, i dag sa Finn at han har store forventninger til dette ute-prosjektet. Han forventet at dem brukte spade, og gjorde en stor jobb med det. 

Altså, når tid har dem tid til det? Blir så utrolig frustrert av både opplegget og Finn. 

For øvrig også verdt å merke seg at det er andre sesongen på rad at en deltaker blir rammet av gule stafylokokker. I fjor gikk far ukesvis med høy feber, og endte opp med sykehusinnleggelse tilslutt.
Er dette tilfeldig, eller stammer dette fra materialer og/eller skader tilknyttet arbeidet?
Hvis sistnevnte, så bør Sommerhytta revurdere deltakernes "sikkerhet" til neste sesong. 

Er forresten også enig i vedkommende som skrev at episoden i dag var dårlig produsert. Nok engang fikk vi lite innblikk i hva deltakerne velger og gjør, fordi dem er så opptatt av å ta med ekstremt mye unyttig pisspreik. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn har vel i samtlige sesonger snakket om at vann i Hagen handler om vannspeil, speile himmelen. Grav ned noen fat og sett blomster og steiner rundt, det tar en time. Ferdig! 
 

Jeg skulle ønske de la litt mer fokus på tekniske ting. Jeg vil høre snekker Lars si noe om hvordan man faktisk flislegger eller bygger bad eller hva som helst. Lær meg å fore ut et vindu! Og jeg vil se materialer, fargevalg, sånne ting. Men det glir mer og mer over i drama mellom parene..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (2 timer siden):

Syns dagens episode var dårlig og kjedelig, hvorfor fikk vi ikke se ordentlig på hva de valgte seg ut av fliser og baderomsmøblement? Farger, stil etc.  Hva er planen til de ulike parene? Inne og ute? Fikk ihvertfall med meg at AJ skal slå på stortromma ute og inne blir det ikke høyglans..
 

Videre helt unødvendig å gjøre et stort nummer ut av at T var alene fordi det lå vel i kortene hele tiden at hun skulle få hjelp?! ((Siden det var så fokus på det så tenkte jeg faktisk etterhvert at oi, må hun virkelig gjennomføre uken alene? Kanskje ikke ok med en hjelper inn pga korona?))
 

Og syns det ble for mye av at de var så redd for å starte flisleggingen, hvem skal vi ringe, hvordan skal vi kutte etc.. 
 

Men men, mandagsepisodene er vel alltids litt treige 🙂 

Helt enig, er det sommervikarene som klipper årets sesong eller hva i alle dager. 
 

over halve episoden gikk til å vise Trude savne Trine, og resten besto av knoting med flisekutteren. Det er ikke satt av et eneste minutt til å vise hva parene har planlagt, mood board etc. Helt ærlig så er det hverken spennende eller interessant hvor høy crp Trine hadde, skjønner ikke hva produksjonen tenker med.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Ctrl skrev (34 minutter siden):

...
Er dette tilfeldig, eller stammer dette fra materialer og/eller skader tilknyttet arbeidet?
Hvis sistnevnte, så bør Sommerhytta revurdere deltakernes "sikkerhet" til neste sesong

...

Helt enig!

Og det burde de uansett. I dag ble det boret i mang en flis uten vernebriller, hørselsvern eller hansker... Anna sto og holdt seg for ørene med hendene mens Jone sto over flisene med vinkelsliperen...

HMS er ikke akkurat i fokus, veldig overraskende all den tid man kanskje kan definere området/hytta som byggeplass. Det er jo privateide hytter, men deltakerne er på en måte ansatt for å jobbe på hyttene i 10 uker og da er det vel egentlig visse lover og regler som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (1 time siden):

Finn har vel i samtlige sesonger snakket om at vann i Hagen handler om vannspeil, speile himmelen. Grav ned noen fat og sett blomster og steiner rundt, det tar en time. Ferdig! 
 

Jeg skulle ønske de la litt mer fokus på tekniske ting. Jeg vil høre snekker Lars si noe om hvordan man faktisk flislegger eller bygger bad eller hva som helst. Lær meg å fore ut et vindu! Og jeg vil se materialer, fargevalg, sånne ting. Men det glir mer og mer over i drama mellom parene..

Da anbefaler jeg deg å se på «sinnasnekker’n» istedenfor🥸

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Anna og Jone har komt seg veldig! Nå er de favorittparet mitt der inne. 

Anonymkode: 56cbe...680

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som klager på spilling. Hva med å ikke gå inn på kg før episoden er sendt/legges ut på sumo? Ikke verre en det ;) Det er tross alt et TV program ! ! 🤣

Anonymkode: 15bb6...13c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Til dere som klager på spilling. Hva med å ikke gå inn på kg før episoden er sendt/legges ut på sumo? Ikke verre en det ;) Det er tross alt et TV program ! ! 🤣

Anonymkode: 15bb6...13c

Nå var det sist snakk om å spoile hvem som vant i finalen her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til dere som klager på spilling. Hva med å ikke gå inn på kg før episoden er sendt/legges ut på sumo? Ikke verre en det ;) Det er tross alt et TV program ! ! 🤣

Anonymkode: 15bb6...13c

Fordi folk er engasjerte i diskusjoner rundt gårsdagens episode. Hva med å ikke skrive på KG før episoden er sendt på TV? Like enkelt det... 

Anonymkode: 87f23...d39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi folk er engasjerte i diskusjoner rundt gårsdagens episode. Hva med å ikke skrive på KG før episoden er sendt på TV? Like enkelt det... 

Anonymkode: 87f23...d39

Ja, eller opprette en egen spoilertråd eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Til dere som klager på spilling. Hva med å ikke gå inn på kg før episoden er sendt/legges ut på sumo? Ikke verre en det ;) Det er tross alt et TV program ! ! 🤣

Anonymkode: 15bb6...13c

Det står "ingen spoiling" i trådtittelen.

Anonymkode: 37940...11d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt idiotisk å den faren med ,Vi ser jo at han har myyye mer erfaring enn de andre ,Skulle ikke vore lov. 
ser alt han gjør i snekkerarbeid ,på trappa ,skråskjæring og den kanten rundt  utekjøkken .og skjulte  skruer.at han har gjort dette før ,.skam dere tv 2 . å se de andre så skuffet ,stakkar .

Anonymkode: 779e3...b75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gårsdagens episode fikk vi se en far som ikke er like erfaren med fliser som med planker.

Fordi far har brukt maskiner og jobbet med planker har gan troen på seg selv til å gå får litt vanskeligere løsninger, mens de litt ferskere både ser etter enklere løsninger og gjør ting litt mindre nøye. 

Det som taler mest imot far/datter er at de deler så lite og far gjør så mye mer at datter ikke lærer noe. På sikt kan jo det gjøre de mer sårbare enn når de andre får opp dampen og hvor begge bidrar likt. 

Jeg synes at far/datter har klart bedre til nå, de har hele tiden gjort litt mer. Skal bli spennende med badet nå som de ikke lenger har erfaringsoverlegenhet. 

Anonymkode: ac846...3a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Synes det er helt idiotisk å den faren med ,Vi ser jo at han har myyye mer erfaring enn de andre ,Skulle ikke vore lov. 
ser alt han gjør i snekkerarbeid ,på trappa ,skråskjæring og den kanten rundt  utekjøkken .og skjulte  skruer.at han har gjort dette før ,.skam dere tv 2 . å se de andre så skuffet ,stakkar .

Anonymkode: 779e3...b75

De andre vet godt hva dem har meldt seg på, så er ikke et spor synd i dem! Det jeg syns var mest tragisk av å se åssen de rotta seg sammen og snakket om hvor misfornøyde de var for at de hadde vunnet tre hammere allerede. For ikke å snakke om misunnelige. Det handler om å ta seg sammen å være voksne! Som jeg vet er alle som er med over 20 år og da bør man oppføre seg deretter! 

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Synes det er helt idiotisk å den faren med ,Vi ser jo at han har myyye mer erfaring enn de andre ,Skulle ikke vore lov. 
ser alt han gjør i snekkerarbeid ,på trappa ,skråskjæring og den kanten rundt  utekjøkken .og skjulte  skruer.at han har gjort dette før ,.skam dere tv 2 . å se de andre så skuffet ,stakkar .

Anonymkode: 779e3...b75

Ja, helt forferdelig at noen faktisk innehar kunnskaper i en konkurranse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (15 timer siden):

Da anbefaler jeg deg å se på «sinnasnekker’n» istedenfor🥸

Det gjør jeg og 😁

Men det var mer av det i de tidligere sesongene. Og det er ekstra gøy når det er amatører som skal lære og utføre alt selv. Når hele konseptet er amatører som pusser opp/bygger, så er det litt mer det jeg vil ha fokus på. Men jeg ser at andre kan ha andre interesser enn meg og mange er sikkert mer interessert i forhold 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Christine og Adrian: Dem bruker sparkelmåler (flat sparkelspade) for å smøre ut fliselim istedenfor en tannsparkel (sparkelspade med tagger). Det ble derfor ujevnt og skjoldete i limet, og det er fare for at fliselimet kan glippe innimellom etter hvert. Fliselim må fordeles jevnt, og det må ikke være for mye eller for lite. Flisene var heller ikke i vater i det hele tatt, noe produksjonen brukte flere ganger tid på å påpeke gjennom filmingen i dag.  

Altså, hvorfor får dem ikke en rask opplæring i bruk av utstyr slik at deltakerne og produktet potensielt får fremstå som best mulig? Å gi dem innføring i bruk av sparkelspade og laser i 3 minutt hadde gjort den store forskjellen. Badet til Christine og Adrian står nå i fare for å bli revet etter finalen. Det kan jo ikke videreselges slik. Og dem kan umulig vinne denne uken. 

Og så var vi inne på deltakernes sikkerhet igjen. Når dem sager flis med vinkelsliper hvor støv, skitt og småsteiner flyr i lufta og opp i trynet deres så bør dem bruke maske, briller og hørselsvern. Den som holdt flisa burde brukt metallhansker siden dem er ufaglærte/newbies. Dem brukte kun briller. Det er faktisk svært kritikkverdig ettersom det er et tv-program. Det er uansett aldri OK å puste inn flisestøv. Ihvertfall ikke når kameracrewet står og ser på "live". 

Det virker som om at produksjonen er opptatt med å fremstille deltakerne som mest mulig idioter der inne, og har fraskrevet seg ansvaret for alt rundt.

Vi fikk også i denne episoden se lite fra innsiden av badene og jobben rundt dette, så det var nok en gang vanskelig å danne seg gode inntrykk av hvordan ting blir og hva som skjer hos de forskjellige. Det var mer fokus på samtalene når alle skal spise og hva som skjer ute i hagene.  Likevel ser det ut til at Ole og Trude, samt Anna og Jone (med hjelp av flislegger), ligger an til seier her. For der er flisleggingen meget bra. TV2 har jo også i reklamen for programmet spoilet reaksjonen til Lars når han får se badet til Anna og Jone til slutt... Det sa vel det meste. Så får vi se hvordan disse to parene gjør det på uteområdet. Her virker det som om at Anna og Jone skal legge inn en god innsats. Men man vet jo aldri med humøret til Finn, og hvilket tryne han liker best av deltakerne....

Uansett hvordan Kurt og Veronica gjør det denne uken så vinner dem ikke. Selv om dem fortjener å vinne. Stillingen må utjevnes. 

 

Endret av Ctrl
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...