Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest loveli

Ganske overrasket over vinnerne i dag, hammerne pleier å bli jevnt fordelt. Det har blitt delt ut ganske mange trøstehamre i tidligere sesonger. 

Kanskje Tv2 har tatt til seg kritikken og faktisk dømmer folk rettferdig i ukeskonkurransene i år?

Kan Kurt og Veronica ta 8/9/10 av 10 hamre? Eller har de fått sin siste hammer før finaleuka for å beholde spenningen i programmet?

Jeg er FOR rettferdig dømming, men ser jo at konkurransen blir totalt ødelagt hvis ett par får 7 av 10 hamre og konkurransen praktisk talt er over to uker før finalen...

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nja. Kjenner folk fra samme traktene som disse to, de snakker ikke så utpreget. Tror det er vel så mye sosiolekt som dialekt. 

Anonymkode: 99b7a...f35

Dialekter utvannes når folk flytter på seg. Og disse er nok to som holder godt vedlike dialekta. Takk og pris på at det finns jordnære folk som disse, befriende! 

Anonymkode: d7213...3f0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes tvillingene imponerte mest på uteområdet, deretter meglerene. Mens far og datter selvfølgelig er nøye på arbeidet, men det blir litt kjedelig egentlig. 

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt er så likt jeg. Det er kjedelig at alle maler i samme farger, to og to har like plattinger, like blomsterkasser osv... Det er fryktelig kjedelig.. Fenger ikke så veldig. Har bare sett 2 episoder denne uka. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Ganske overrasket over vinnerne i dag, hammerne pleier å bli jevnt fordelt. Det har blitt delt ut ganske mange trøstehamre i tidligere sesonger. 

Kanskje Tv2 har tatt til seg kritikken og faktisk dømmer folk rettferdig i ukeskonkurransene i år?

Kan Kurt og Veronica ta 8/9/10 av 10 hamre? Eller har de fått sin siste hammer før finaleuka og de blir nå brukt for å skape en spenning for seerne fordi konkurransen startet så hardt?

Jeg er FOR rettferdig dømming, men ser jo at konkurransen blir totalt ødelagt hvis ett par får 7 av 10 hamre og konkurransen praktisk talt er over to uker før finalen...

Den ideelle hammerfordelinga før man går inn i finaleuka må være 3-2-2-2, så skal man følge dette, vil det bli smått med hammere til far og datter framover.   Nå har de tre andre parene større læringspotensial enn Kurt og Veronica, så de andre kan utvikle seg mer, slik at det jevner seg litt ut på sikt.  Men at de nå er skyhøye favoritter er det vel ingen tvil om.  (Så var det også få i fjor som trodde at Øyunn og Levi skulle vinne etter uke 3...)

Anonymkode: 08f62...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den ideelle hammerfordelinga før man går inn i finaleuka må være 3-2-2-2, så skal man følge dette, vil det bli smått med hammere til far og datter framover.   Nå har de tre andre parene større læringspotensial enn Kurt og Veronica, så de andre kan utvikle seg mer, slik at det jevner seg litt ut på sikt.  Men at de nå er skyhøye favoritter er det vel ingen tvil om.  (Så var det også få i fjor som trodde at Øyunn og Levi skulle vinne etter uke 3...)

Anonymkode: 08f62...5c5

Det er noe jeg gleder meg til å se, om hammeren til Lars i år også går til de som har hatt størst utvikling og ikke de som er best, for da går ikke den til Far og Datter som har klint til med god snekring fra første uke av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer litt på hvordan vektinga mellom de forskjellige dommer-grenene er 

Frem til nå ser det ut som at snekkeringen har trumfet alt av kreative/hage innslag, så da er vel Aina og Finn bare til pynt da?

 

Anonymkode: 91839...d6a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far og datter kan vel snart ikke vinne flere hammere, for ellers vil det jo snart bli avgjort hvem som vinner hytta + at det må være utrolig demotiverende for de andre.

Men de har fortjent hammeren hver gang de har vunnet den da. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av oppgitt og ikke oppgitt.

Fordi jeg synes Kurt og Veronika fortjener gullhammeren, siden det de gjør er veldig gjennomført og bra. 

Men, samtidig merker jeg jo at konkurransen blir litt kjedelig og mister spenning om Kurt og Veronika får flere hammere fremover. 

Pluss, jeg tanker jo det må være litt demotiverende for de andre deltagerne, som har vist god progresjon å enda ikke være «gode nok».

Så for konkurransens del håper jeg ikke de andre deltagerne mister motet, og at hammerene blir litt jevn fordelt fremover, slik at vi bevarer spenningen :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Blueberrymuffin skrev (På 23.4.2021 den 10.36):

Blanding av oppgitt og ikke oppgitt.

Fordi jeg synes Kurt og Veronika fortjener gullhammeren, siden det de gjør er veldig gjennomført og bra. 

Men, samtidig merker jeg jo at konkurransen blir litt kjedelig og mister spenning om Kurt og Veronika får flere hammere fremover. 

Pluss, jeg tanker jo det må være litt demotiverende for de andre deltagerne, som har vist god progresjon å enda ikke være «gode nok».

Så for konkurransens del håper jeg ikke de andre deltagerne mister motet, og at hammerene blir litt jevn fordelt fremover, slik at vi bevarer spenningen :) 

Jeg mener å huske at jeg faktisk syntes utekjøkkenet til kjæresteparet var finest. Når man så hvor flinke far og datter var på snekring hadde det kanskje vært lurt å gitt gullhammeren til noen andre mens de hadde sjans.

Ellers er det jo nytt for året at gullhammerne ikke gis til de som trenger den for å jevne ut konkurransen. Ny taktikk for at ikke programmet skal virke like fikset som de foregående årene?

Neida, tipper vi fremover vil se gullhamre gis ut til de med best progresjon. Må ikke glemme at finale-gullhammeren til Lars ga Sommerhytta-seieren til et lag med mest progresjon i forfjor. Eller, til de som har vært best fra start i fjor. Ja, litt tilfeldig der altså, ikke lett å vite hva som vil bli begrunnelsen i år. Vi får bare vente og se. 

Men hvis den beste skal vinne og ikke de med best progresjon, burde ikke da alle deltakerne stille mer likt? Jeg mener, ellers er det jo bare å ha med seg en med bred erfaring og god kunnskap og det å pusse opp i 10 uker blir nærmest en formalitet for å skaffe seg hytta. Det funket ikke for far og datter i forfjor, men virker til å funke i år. Bedømmingen er ikke til å bli klok på.

Hm.. 

Enten må de få inn deltakere som stiller mer likt, eller så må de dømme mer for progresjon? Skulle man gått for progresjon kunne nesten tvillingene vunnet denne uken.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje vært lettere for andre deltagere å hanke med seg noen hamre hvis de hadde hatt rene snekker-uker, interiør-uker og hage-uker. Da hadde deltakerne i tillegg fått tid til å konsentrere seg ordentlig om de ulike oppgavene slik at man unngår at feks hage blir et halvhjerta sideprosjekt, og de som er gode på noe annet enn snekring ville også kunne skinne mer.

Videre kunne seerne kanskje lært litt om hva man bør tenke på når man innreder/skal velge farger i en hytte, hvordan man kan plante best i en hyttehage (krukker vs bed feks) og Lars kunne kommet med sine tips til snekring av diverse.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (4 minutter siden):

Det hadde kanskje vært lettere for andre deltagere å hanke med seg noen hamre hvis de hadde hatt rene snekker-uker, interiør-uker og hage-uker. Da hadde deltakerne i tillegg fått tid til å konsentrere seg ordentlig om de ulike oppgavene slik at man unngår at feks hage blir et halvhjerta sideprosjekt, og de som er gode på noe annet enn snekring ville også kunne skinne mer.

Videre kunne seerne kanskje lært litt om hva man bør tenke på når man innreder/skal velge farger i en hytte, hvordan man kan plante best i en hyttehage (krukker vs bed feks) og Lars kunne kommet med sine tips til snekring av diverse.

Enig. Synes seerne lærer minimalt. Det er den der vindu-demonstrasjonen hvert år, og så litt halvhjerta blomstersnakk. Synes blomsterdama engasjerer lite, når det man lærer er lecakuler, og at man kan velge hvilke sommerblomster som helst 🤷‍♀️

Anonymkode: 0f85a...4b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes V&K er flinke og gjør det fint. Jeg liker stilen. Men når det er sagt, så var det veldig jevnt denne uka. Når ingen skiller seg såååå voldsomt ut, kunne det vært lett å gi hammeren til noen andre for spenningens del. Det skal jo tross alt være tv-underholdning😉 

 

Ellers synes jeg Aina og Finn virker litt avmålte  på et vis. Litt dempa og tilbakeholden kanskje? De har jo tidligere sesonger fått voldsom kritikk for at de bestemmer for mye og tidlig får sine favoritter. Kanskje det er et bevisst valg fra produksjonen å dempe de to? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes også dømmingen er litt rar. Og snekringen teller litt for mye - om tvillingene hadde litt rustikke blomsterkasser så syntes jeg ikke det var nok til å trekke de på, det er jo hytte og helheten var jo fin! 

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (1 time siden):

Ellers synes jeg Aina og Finn virker litt avmålte  på et vis. Litt dempa og tilbakeholden kanskje? De har jo tidligere sesonger fått voldsom kritikk for at de bestemmer for mye og tidlig får sine favoritter. Kanskje det er et bevisst valg fra produksjonen å dempe de to? 

Finn sa vel til Lars i gårsdagens program at planter kunne trumfe godt snekkerarbeid hvis det var gjort veldig bra arbeid med hagen.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (8 timer siden):

Jeg synes V&K er flinke og gjør det fint. Jeg liker stilen. Men når det er sagt, så var det veldig jevnt denne uka. Når ingen skiller seg såååå voldsomt ut, kunne det vært lett å gi hammeren til noen andre for spenningens del. Det skal jo tross alt være tv-underholdning😉 

 

Ellers synes jeg Aina og Finn virker litt avmålte  på et vis. Litt dempa og tilbakeholden kanskje? De har jo tidligere sesonger fått voldsom kritikk for at de bestemmer for mye og tidlig får sine favoritter. Kanskje det er et bevisst valg fra produksjonen å dempe de to? 

Jeg syns Finn virker lite interessert, rett og slett..? Nesten som han bare har lyst til å bli ferdig. 

Anonymkode: dc3bb...71e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg syns Finn virker lite interessert, rett og slett..? Nesten som han bare har lyst til å bli ferdig. 

Anonymkode: dc3bb...71e

Det er vel ikke allverdens å beskue så tidlig i programmet heller, så hvis det, hvor interessant kan ei blomsterpotte og et bed være...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vært en del klager de tidligere sesongene på at Finn og Aina har hatt for mye å si, og at deres personlige smak har fått telle for mye. Så kanskje det er grunnen til endringen i år, at Lars har fått mer å si? 

Syns de var flinkere i tidligere sesonger til å ha med noe som seerne kunne lære av, det er mye mer fokus på forhold deltagerne mellom enn hus og hage. 

Men! De skal ha for at de har fjerna den lyden fra introen sin, den kneppelyden eller hva det var på slutten. Den irriterte meg veldig i tidligere sesonger 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært fint å bytte ut blomster og interiør dommere. 

Anonymkode: da1a7...ade

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror serien hadde blitt mye mer spennende om de delte ut 3 hammere hver uke!!

da kan alt sje, å det er mye lettere å snu på hvem som leder!

Anonymkode: 7e490...f9c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...