Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder en knapp på far og datter imorgen, tror de vinner. Det er så gjennomført i forhold til de andre. Tvillingene er morsomme, men jeg føler de somler veldig og er veldig lite nøyaktige.

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er greia med at man ikke kan ha gips, for det er ikke "hytte". Men å ha jacuzzi er helt innafor..? 🤔 

Anonymkode: dc3bb...71e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Holder en knapp på far og datter imorgen, tror de vinner. Det er så gjennomført i forhold til de andre. Tvillingene er morsomme, men jeg føler de somler veldig og er veldig lite nøyaktige.

Anonymkode: d9969...53a

Jeg har en følelse av at inngangspartiet vil avgjøre i morgen. Lars sa noe sånt som "alle har gjort greit arbeid," som, slik jeg forstår det, betyr at det ikke er arbeidet på hytta som skiller parene. Så det ser ut til at det blir Finn og Ainas tur til å skinne. 

Forøvrig ble jeg litt overrasket over å lese i tråden at noen ville ha trukker inn enda flere dommere, altså minst en maler eller takstmann (!) for å se på arbeidet til amatører i et tv-program 😄 I så fall burde det ifølge tråden vært leid inn en lysdesigner, en hagedesigner, landskapsarkitekt, osv osv. 

Og aller helst burde det vel vært med en parterapeut også! 😇😂

Anonymkode: dc3bb...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så det å være stresset, trøtt og overarbeidet gir frikort til å herse? Ja, de er mennesker - men det er også i slike situasjoner man bør klare å vise at man er voksen og moden nok til å behandle hverandre med respekt. Slike situasjoner bør ikke være en test for forholdet, men en påminnelse på hvorfor man er sammen med partner - og de gode egenskapene som h*n har. Det bør ikke være rom for å ta ut frustrasjonen sin på partner.

Jeg er på alderen til Anna, og kunne aldri ha behandlet samboeren min slik. De verste sidene mine fremkommer ikke i slike situasjoner, derimot de beste - for da viser jeg at jeg klarer å håndtere stress og slitenhet på en mer hensiktsfull måte. Samboer blir påminnet hvorfor han valgte meg, fordi jeg klarer å behandle han bra - uansett hvor sliten jeg egentlig er og hvor mye vi står i. 

De andre deltagerne opplever da like mye stress og arbeid som Anna og Jone, men klarer da å oppføre seg mot hverandre?

Anonymkode: ba737...de9

Hvor jævlig vanskelig er det å skjønne at dette er klippet, vi ser ikke alt som skjer, vi kjenner ikke disse folkene, vi vet ikke hvordan de faktisk behandler hverandre. For alt du vet får Anna juling av Jone hver kveld. Jeg tror jo ikke det er tilfelle, men poenget mitt er at vi ikke vet. Det at du reagerer anderledes på stress er ikke heller et argument for at Anna er kjip. Første uka var Guri mest opptatt av at tvillingene ikke kom helt overens og Aina ba dem være snille med hverandre. Heller ikke der vet vi hva som har skjedd. Det er ekte mennesker dette her, det at de er på tv betyr ikke at de ikke kan finne veien inn hit. Det er skikkelig ufint å henge ut folk så heftig som det som gjøres i dem tråden her, basert på at vi ser dem i 20-30 min på skjermen hver uke. Og som flere har påpekt, kjønnsroller virker å være litt snudd i dette forholdet, denne typen snakk fra en mann er relativt vanlig, "kona overreagerer" osv.

Anonymkode: 120ea...7e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke kjønnsroller eller det at Anna kan mer enn Jone, som er problemet. Problemet er hvordan hun snakker til og om ham. Som f.eks når Jone har kappet feil for ente gang, og istedet for å hjelpe så bare påpeker Anna at "nå gjorde du feil _igjen_." Og det at dette er gjentakende. Og Anna ser ikke ut til å vite så mye om hva Jone egentlig kan, da hun ser slik opp til sin far, at Jone ikke kan måle seg. Annas far påpeker at Anna "liker å være sjef," så at det kun er klippingen er vel naivt å tro. Klippingen fremhever. Men Anna er mer enn hva vi ser her, de to som par er mer enn hva vi ser. Og jeg tenker denne gangen, som alle åra før, hvor lett media slipper unna med hvordan det legges opp til mobbing av personer som bare tror de kan vinne en hytte. 

Anonymkode: dc3bb...71e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare sier det jeg. De to tvillingene sliter jeg med. Og det er helt sikkert mange (de fleste) som digger de av de samme grunnene som gjør at de irriterer meg. 

De ler bort alt av alvor, virker ikke ta ting seriøst, ser ikke sine egne begrensinger, fremstår som de ikke tar vare på seg selv ved at de røyker og har et dårlig kosthold. Og den dialekten 😑

De er nok noen fargeklatter og de trenger vi. Men jeg sliter altså. 

Anonymkode: 99b7a...f35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare sier det jeg. De to tvillingene sliter jeg med. Og det er helt sikkert mange (de fleste) som digger de av de samme grunnene som gjør at de irriterer meg. 

De ler bort alt av alvor, virker ikke ta ting seriøst, ser ikke sine egne begrensinger, fremstår som de ikke tar vare på seg selv ved at de røyker og har et dårlig kosthold. Og den dialekten 😑

De er nok noen fargeklatter og de trenger vi. Men jeg sliter altså. 

Anonymkode: 99b7a...f35

Jeg liker de nettopp fordi de ikke tar ting så seriøst. :)

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker de nettopp fordi de ikke tar ting så seriøst. :)

Anonymkode: 152a5...efb

synes de er flinke og...

Var stusselig med hvilke farger man kunne velge på hytta, men ble glad de valgte noe annet enn svart... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg liker de nettopp fordi de ikke tar ting så seriøst. :)

Anonymkode: 152a5...efb

Ja, det skjønner jeg mange gjør. Men når folk ser ut til å ta ting så lite seriøst, irriterer det meg. Ihvertfall i en konkurranse. 

Se på far og datter for eksempel. Eller Kjetil og Kjartan (?) for noen år siden. De har det gøy og ser ut til å trives, men når de jobber. Da jobber de. 

Å ha med folk som ikke tar ting alvorlig, er egentlig å bare gi seieren til de som gjør det. Men jeg kan ta feil pga klippen. Øyunn og Levi ga meg noe av det samme inntrykket i fjor. Men de endret seg halvveis inn i konkurransen og vant hele greia. 

Anonymkode: 99b7a...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det skjønner jeg mange gjør. Men når folk ser ut til å ta ting så lite seriøst, irriterer det meg. Ihvertfall i en konkurranse. 

Se på far og datter for eksempel. Eller Kjetil og Kjartan (?) for noen år siden. De har det gøy og ser ut til å trives, men når de jobber. Da jobber de. 

Å ha med folk som ikke tar ting alvorlig, er egentlig å bare gi seieren til de som gjør det. Men jeg kan ta feil pga klippen. Øyunn og Levi ga meg noe av det samme inntrykket i fjor. Men de endret seg halvveis inn i konkurransen og vant hele greia. 

Anonymkode: 99b7a...f35

Det gjør da tvillingene også.

Anonymkode: 37940...11d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør da tvillingene også.

Anonymkode: 37940...11d

Etter sine forutsetninger gjør de nok det. Men jeg tror de ville fått bedre tilbakemeldinger dersom de hadde tatt det litt mer alvorlig. Men mye kan ha skjedd i klippen. 

Det er altså hele pakka som gjør at jeg sliter, ikke bare hvor hardt man jobber. 

Man kan ikke like alle 🙂

Anonymkode: 99b7a...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en god egenskap å ikke ta seg selv så seriøst, også i konkurranser :) Det skal jo være gøy å være med på dette! 

 

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tror det er en god egenskap å ikke ta seg selv så seriøst, også i konkurranser :) Det skal jo være gøy å være med på dette! 

 

Anonymkode: 152a5...efb

Det er en god egenskap jeg håper mine konkurrenter har, om jeg hadde vært med 😄

Men som sagt. Det er hele pakka. Kan ikke like alle 🙂

Anonymkode: 99b7a...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det skjønner jeg mange gjør. Men når folk ser ut til å ta ting så lite seriøst, irriterer det meg. Ihvertfall i en konkurranse. 

Se på far og datter for eksempel. Eller Kjetil og Kjartan (?) for noen år siden. De har det gøy og ser ut til å trives, men når de jobber. Da jobber de. 

Å ha med folk som ikke tar ting alvorlig, er egentlig å bare gi seieren til de som gjør det. Men jeg kan ta feil pga klippen. Øyunn og Levi ga meg noe av det samme inntrykket i fjor. Men de endret seg halvveis inn i konkurransen og vant hele greia. 

Anonymkode: 99b7a...f35

:skratte:

Ser for meg Kjetil og Kjartan fra Kjetil og Kjartan show på Sommerhytta. Takk for dagens latter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare sier det jeg. De to tvillingene sliter jeg med. Og det er helt sikkert mange (de fleste) som digger de av de samme grunnene som gjør at de irriterer meg. 

De ler bort alt av alvor, virker ikke ta ting seriøst, ser ikke sine egne begrensinger, fremstår som de ikke tar vare på seg selv ved at de røyker og har et dårlig kosthold. Og den dialekten 😑

De er nok noen fargeklatter og de trenger vi. Men jeg sliter altså. 

Anonymkode: 99b7a...f35

Hva vet du egentlig om tvillingenes kosthold versus de andres?  Det er verken tid eller muligheter til å lage mat fra bunnen der inne (de har ikke kjøkken i hyttene enda) og fellesmaten er den samme for alle, så vidt jeg har fått med meg.

Anonymkode: 08f62...5c5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spoiler

Altså, wow! Ble veldig overrasket over ukens vinner. Enda en gang. Spent på å se om motivasjonen daler hos de andre, eller om de kan snu trenden.

 

Anonymkode: b6362...0f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Overrasket over ukas vinnere! De tidligere sesongene har det jo vært jevnere. Ikke sett sånne tegn på favorisering siden Kurt og Kjartan var med. 

Det virker og som om mange har sjekket opp Aina og Finns smakspreferanser. Det er ingen som har noen utpekt personlig stil i år, det er veldig svart og mørkt alt. Og det er jo sikkert manges personlige stil det, men jeg skulle ønske det var noen med litt mer farge. 
 

Angående det noen sa om konkurranser og å bare gå fordi det er bortkastet tid, det kan de vel ikke gjøre. De er kontraktbundet til å følge opplegget, da kan de ikke bare droppe ting. Og ofte kan de jo vinne bra premier for liten innsats. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):
  Skjul innhold

Altså, wow! Ble veldig overrasket over ukens vinner. Enda en gang. Spent på å se om motivasjonen daler hos de andre, eller om de kan snu trenden.

 

Anonymkode: b6362...0f3

Spoiler

Far og datter som vant igjen? De er veldig nøyaktige da og det er veldig gjennomført det de leverer! Heier på dem jeg. Tvillingene er alt for unøyaktige, Anna og Jone samarbeider dårlig og Anna har en smak som henger litt etter. Adrian og Christine virker til å være uvitende om det meste når det kommer til oppgavene så jeg tror de taper mye tid på å lese seg opp på nettet og se på yt videoer, litt sånn som tvillingene.. 

 

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Far og datter som vant igjen? De er veldig nøyaktige da og det er veldig gjennomført det de leverer! Heier på dem jeg. Tvillingene er alt for unøyaktige, Anna og Jone samarbeider dårlig og Anna har en smak som henger litt etter. Adrian og Christine virker til å være uvitende om det meste når det kommer til oppgavene så jeg tror de taper mye tid på å lese seg opp på nettet og se på yt videoer, litt sånn som tvillingene.. 

 

Anonymkode: bbb3e...3e1

Spoiler

Helt enig. De fortjente den hammeren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...