Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

loveli skrev (1 minutt siden):

Man får dekket faste utgifter. :) Man får ikke lønn.

Takk for svar!

Anonymkode: 0e32b...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant å se Hvem som slettet Veronica/Kurt som venn på Facebook etter at det begynte å komme hat andre veien. Trine hadde Veronica som venn Selv når de slengte dritt på Kurt i media men når kjæresten til Veronica skrev det kritiske innlegget for noen timer siden er de plutselig ikke venner lenger. Hun er fortsatt venn med alle andre i sesongen unntatt de to. 

bad vibes indeed. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DutchVanDeLind skrev (3 minutter siden):

Interessant å se Hvem som slettet Veronica/Kurt som venn på Facebook etter at det begynte å komme hat andre veien. Trine hadde Veronica som venn Selv når de slengte dritt på Kurt i media men når kjæresten til Veronica skrev det kritiske innlegget for noen timer siden er de plutselig ikke venner lenger. Hun er fortsatt venn med alle andre i sesongen unntatt de to. 

bad vibes indeed. 

Kanskje likegreit. Veronica fortjener bedre venner uansett. 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DutchVanDeLind skrev (4 minutter siden):

Interessant å se Hvem som slettet Veronica/Kurt som venn på Facebook etter at det begynte å komme hat andre veien. Trine hadde Veronica som venn Selv når de slengte dritt på Kurt i media men når kjæresten til Veronica skrev det kritiske innlegget for noen timer siden er de plutselig ikke venner lenger. Hun er fortsatt venn med alle andre i sesongen unntatt de to. 

bad vibes indeed. 

Veldig lett å forstå. 

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig får jeg slappet av, hvorfor skulle jeg ikke det? Dette betyr jo nada. :)

Kanskje det er dette intervjuet? Pressesjefen forsøker å pynte på fadesen og de seks som klagde ble sendt til psykolog 😅

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje det er dette intervjuet? Pressesjefen forsøker å pynte på fadesen og de seks som klagde ble sendt til psykolog 😅

Anonymkode: a38b3...d5e

Linken https://www.tv2.no/a/14020823/

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvilke foreldre som har slengt med leppa i sosiale medier? Ref. instagramposten til Veronicas kjæreste. 

Anonymkode: 29883...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som vet hvilke foreldre som har slengt med leppa i sosiale medier? Ref. instagramposten til Veronicas kjæreste. 

Anonymkode: 29883...a54

Det er vel han selv som har slengt mest med leppa 😅

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker bare å minne på en ting: Foreldre/samboere/venner som skriver dritt på instagram/facebook etc. skal holdes ansvarlig for hva de skriver, men det betyr ikke at det er meningen til noen av deltakerne. Vil bare si det fordi jeg har foreldre som skriver ting jeg ikke kan finne meg i, som ikke er mine meninger.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DutchVanDeLind skrev (33 minutter siden):

Interessant å se Hvem som slettet Veronica/Kurt som venn på Facebook etter at det begynte å komme hat andre veien. Trine hadde Veronica som venn Selv når de slengte dritt på Kurt i media men når kjæresten til Veronica skrev det kritiske innlegget for noen timer siden er de plutselig ikke venner lenger. Hun er fortsatt venn med alle andre i sesongen unntatt de to. 

bad vibes indeed. 

Hæ? Er Jo bare Adrian som ikke er venn med henne men..

Anonymkode: 2ae7f...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lass4r skrev (1 time siden):

Det er vel snakk om en telefonsamtale hatt med en person dette tenker jeg. Og det er ikke direkte usant å si at ja, alle som er med er amatører, selv om Kurt kunne en del. Det er jo heller ikke sikkert at de visste hvor god Kurt var. Det er vel ikke sånn at de tester deltakerne i forkant, de blir jo nødt å basere seg på egne vurderinger. 

En telefonsamtale? Vet du hvordan casting foregår? Det er ikke telefonsamtaler, det er flere møter ansikt til ansikt. Bakgrunnen til søkere blir sjekket. Det samme med ferdigheter og kunnskap. Det er tydeligvis på dette området de har bommet totalt denne sesongen. Far&datter og kjæresteparet hadde forholdsvis likt utgangspunkt. Tvillingene og meglerne skulle aldri blitt valgt ut som konkurrenter til dem. Det er ikke noe tvillingene og meglerne skal lastes for, det ligger på tv2 og Strix. Det er deres ansvar og sørge for at de fire parene har så likt utgangspunkt som det er mulig å få til. Noe som var veldig tydelig fra starten av ikke var tilfellet.

Meglerne spurte på hver runde de var inne til intervju om alle deltagere var like uerfaren som dem. Noe de fikk bekreftet gang på gang. På siste møte, hvor de fikk vite de var valgt ut, spurte de igjen og fikk samme bekreftende svar. Så å komme med slengere om at de burde visst hva de gikk til faller på egen urimelighet. Forøvrig spurte også tvillingene om alle var nybegynnere, og fikk samme svar som meglerne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (4 minutter siden):

En telefonsamtale? Vet du hvordan casting foregår? Det er ikke telefonsamtaler, det er flere møter ansikt til ansikt. Bakgrunnen til søkere blir sjekket. Det samme med ferdigheter og kunnskap. Det er tydeligvis på dette området de har bommet totalt denne sesongen. Far&datter og kjæresteparet hadde forholdsvis likt utgangspunkt. Tvillingene og meglerne skulle aldri blitt valgt ut som konkurrenter til dem. Det er ikke noe tvillingene og meglerne skal lastes for, det ligger på tv2 og Strix. Det er deres ansvar og sørge for at de fire parene har så likt utgangspunkt som det er mulig å få til. Noe som var veldig tydelig fra starten av ikke var tilfellet.

Meglerne spurte på hver runde de var inne til intervju om alle deltagere var like uerfaren som dem. Noe de fikk bekreftet gang på gang. På siste møte, hvor de fikk vite de var valgt ut, spurte de igjen og fikk samme bekreftende svar. Så å komme med slengere om at de burde visst hva de gikk til faller på egen urimelighet. Forøvrig spurte også tvillingene om alle var nybegynnere, og fikk samme svar som meglerne. 

Fikk inntrykk av at Adrian hadde tatt kontakt separat fra selve castingintervjuet for å forhøre seg om hva de andre deltagerne hadde av erfaring, så det var det jeg refererte til :)  Om ordet "nybegynnere" faktisk ble brukt stiller det seg litt annerledes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Noen som vet hvilke foreldre som har slengt med leppa i sosiale medier? Ref. instagramposten til Veronicas kjæreste. 

Anonymkode: 29883...a54

Faren til Anna skrev i en FB-kommentar at Veronica var heldig som hadde hatt med egen snekker, så hun kunne gå og vanne blomstene. Det var hun god til...

Anonymkode: bbd2f...f6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst man skal finne noen som stiller tilnærmet helt likt må man jo bare ha med unge voksne i 20 årene - tidlig 30 årene.(1990-2000) Som ikke har gått bygg og anlegg på vgs selvfølgelig.. er jo som oftest begrenset med erfaring i den aldersgruppa. 

Anonymkode: 027ec...981

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert fra en på facebooksiden "Reality -TV under lupen"

SOMMERHYTTA sesong 5
Jeg sitter igjen med en ekkel smak i munnen over det jeg har vært vitne til den siste tiden og jeg er så skuffet at jeg finner ikke ord! Folk får gi til hva de vil for min del, om det så er spleis til sokkeløse barn på Holmenkollen, eller til Petter Stordalen for at Koronaen rammet.
 
Men jeg syns vel det hadde vært mere riktig å starte en spleis til gode formål, som det finnes mange av! Det er folk som ikke har råd til å ta med seg barna på ferie og folk som mangler det meste etter tap av jobb og inntekt som en følge av Koronaen.
 
Det jeg reagerer på er at folk samler inn til penger for at Anna og Jone skal få seg ei hytte og det andre jeg reagerer på, er at to unge friske, oppegående, arbeidsføre mennesker i full jobb, ikke setter foten ned og sier: "Nei takk" til en sånn spleis, gjør meg direkte uvel å være vitne til.
 
Anna og Jone har det meste og mer enn mange andre på samme alder. De har fast arbeid i bank og han som butikksjef hos Maxbo og de har til livets opphold.
 
Det er ingen menneskerett at ei ung jente på 23 og en ung mann på 27 år skal ha ei hytte!
Hadde de vunnet den, greit, men det gjorde de altså ikke!
 
Hensikten var vel også at de skulle kunne kjøpe hytta de sjøl hadde istandsatt; "Mjøsli Lounge", for ordlyden på spleisen er følgende: «Hjelp Anna og Jone så de får kjøpt den fine hytta de bygde under sommerhytta på Mjøsli. Hjelp det ungeparet så de får kjøpt seg denne fine hytta de bygde, Pengene går til Anna og Jone sin konto.».
Men de kan vel ikke regne med at hytta er som da de forlot den, for den hytta skal selges og er mye er satt i stand for det!
 
Tror ikke det ville blitt noe hjertelig naboforhold på Mjøsli, sånn som de har svertet far og datter i ettertid. Veldig respektløst!
 
Anna fikk dessverre oppleve mye hets for sin væremåte og det var ikke måte på hvor mye folk fant som var galt med henne. Jeg forsvarte henne hver gang noe sånt dukket opp og ba de verste om å besinne seg, for er det noe jeg ikke fikser, så er det sånne ting. I tillegg kom det en god moderator inn i gruppa, som tok grep og stengte ute de som var skikkelige nettroll og da roet seg faktisk ting seg.
 
De fleste skjønte etter noen uker at det ville stå mellom disse to parene; Anna og Jone og Kurt og Veronica.
Men jeg skjønte nesten at det måtte være noe mer som vaket i sivet, da Anna og Jone dukket opp over alt med historien om hets og at hun ventet på drapstrusler. Plutselig var de i alle aviser, ukeblader, TV, radio rett før finalen.
 
Et smart trekk, for de færreste tolererer sånt og nå fikk de masse sympati og støtteerklæringer. Når det søte unge paret, med støtte fra tvillingene Trine og Trude og meglerparet Adrian og Christine så forteller om all urettferdigheten i Sommerhytta og at Kurt kunne så ufattelig mye mer enn dem
Ja, da renner nok pengene inn i kassa.
 
Vinnerne Kurt og Veronicas seier og glede har kommet helt i skyggen av Anna og Jone, som tydeligvis trives godt i rampelyset nå. - Men, det var nå på Kurt og Veronica fokuset skulle vært!
Jeg syns det er en dårlig og simpel oppførsel av Anna og Jone, når de går ut og dolker Kurt og Veronica i ryggen i ettertid.
Et par de har tilbragt hele 10 sammen med.
 
Det syns jeg er en så skammelig og sjofel oppførsel av en som selv har fått føle på mye hets.
Uten å blunke og uten skam, så uttaler hun med støtte fra de tre andre parene til media at: Kurt og Veronica har ikke fortjent å vinne hytta. -Vinneren skulle aldri fått delta - Kurt skulle vært diskvalifisert - Kurt hadde langt større håndverkerferdigheter enn det som er vist på tv, og at konkurransen ikke ble rettferdig - De hevder at produksjonen har skjult Kurts høye ferdighetsnivå -Vi må ta til takke med en ordentlig kjip andreplass, - Det ble veldig tydelig at han kan mye, og det stilte vi spørsmål ved. Det føltes helt umulig for alle oss andre. Vi snakket med produksjonen, som gikk litt i forsvarsposisjon. Det ble litt ledd bort, sier Anna Rosenlund Skretteberg til Se og Hør.
 
Kurt har ingen profesjonell erfaring med snekring og bygging. Han er utdannet bokbinder, og har aldri hatt andre jobber enn det. Som bokbinder er han nødt til å utvise en utrolig presisjon i alt han gjør. Veronica (26 år) går på skole. Veronica ville lære og gjøre dette sammen med faren sin og ha mere tid med han og hun jobbet som en helt for å få dette i mål sammen med faren sin.
 
At de forberedte seg godt bør ikke og skal ikke brukes mot dem, for det hadde Anna gjort også! Hun hadde svingt hammeren før.
Jeg har virkelig vondt av disse flotte menneskene, som må oppleve at de andre snur ryggen til dem og omtaler dem på så dårlig vis.
Jeg lurer på om Anna og Jone i det hele tatt har tenkt over, eller ofret det en tanke, hvordan dette påvirker Kurt og Veronica?
 
De har i likhet med de andre stått på i 10 uker med den samme drømmen som dem selv?
Hvorfor klager de i ettertid? - Om TV2 har brutt noen regler som strider mot det deltagerne har skrevet under på, fikk de heller ha lagt ned arbeidet der og da og reist hjem!
 
De fremstiller det nå som om de nesten har jobbet for knapper og glansbilder, for at TV2 skal lage god TV.
Men ingen har reist derfra uten å ha fått noe igjen. De har nemlig beholdt alt hva de har vunnet i konkurranser med mange flotte premier til flere tusen kroner. De har beholdt gavekort fra sponsorer og alt hva de har kjøpt inn for ukesbudsjettet; møbler inne, bord, pyntegjenstander, sengeklær, sengetøy, håndklær, gardiner, utemøbler etc. til mange tusen kroner.
 
De har fått en fast sum for å delta - dekket faste utgifter og de har blitt sponset med gratis leiebil i 10 uker. I noen sesonger tidligere fikk deltagerne også beholde en del av verktøyet de har brukt under innspilling, men jeg vet ikke om det er tilfelle denne sesongen. - Nei, de har i hvert fall ikke reist tomhendt derfra!
Man må tåle å tape en konkurranse uten å sutre over at noen andre er bedre enn dem.
 
Anna og Jone burde ha svelget stoltheten og skuffelsen, uten å tråkke andre mennesker ned, sånn som de har gjort med vinnerne. En nedrig handling, som jeg sliter med å ta inn over meg at disse jeg syntes så godt om kunne gjøre. Min respekt for dem har forsvunnet for alltid. Det samme gjelder de to andre parene.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (6 timer siden):

Jeg er jo enig med deg i det aller meste.

Men de spurte og fikk ukorrekt svar. Hvordan er det ikke løgn.

Det er ikke et ukorrekt svar at de var på samme nivå, altså amatørnivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Faren til Anna skrev i en FB-kommentar at Veronica var heldig som hadde hatt med egen snekker, så hun kunne gå og vanne blomstene. Det var hun god til...

Anonymkode: bbd2f...f6b

Mer lavmål enn dette går det faktisk ikke an å bli. Håper ikke Anna har arvet de egenskapene. 

Anonymkode: 29883...a54

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hæ? Er Jo bare Adrian som ikke er venn med henne men..

Anonymkode: 2ae7f...024


Nope. Gå inn på Veronicas Facebook og velg venner. Søk på ”Trine” så er hun ikke der lenger. Det var hun for noen dager siden. Går du inn på Trines Facebook og sjekker hennes venner ser du at hun er venn med alle de andre, unntatt Kurt & Veronica. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat slik at deltakere klager på andre i f.eks 71 grader nord eller Farmen. «Buhu, han er mye mer trent enn meg og kan kompass. Dårlig gjort at han kan det, men ikke jeg!» Eller «Buhu, den dama har øvd på melkespannholding. Jeg har ikke sett et melkespann engang!»

Anonymkode: 54a71...2dc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...