Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kopiert fra en på facebooksiden "Reality -TV under lupen"

SOMMERHYTTA sesong 5
Jeg sitter igjen med en ekkel smak i munnen over det jeg har vært vitne til den siste tiden og jeg er så skuffet at jeg finner ikke ord! Folk får gi til hva de vil for min del, om det så er spleis til sokkeløse barn på Holmenkollen, eller til Petter Stordalen for at Koronaen rammet.
 
Men jeg syns vel det hadde vært mere riktig å starte en spleis til gode formål, som det finnes mange av! Det er folk som ikke har råd til å ta med seg barna på ferie og folk som mangler det meste etter tap av jobb og inntekt som en følge av Koronaen.
 
Det jeg reagerer på er at folk samler inn til penger for at Anna og Jone skal få seg ei hytte og det andre jeg reagerer på, er at to unge friske, oppegående, arbeidsføre mennesker i full jobb, ikke setter foten ned og sier: "Nei takk" til en sånn spleis, gjør meg direkte uvel å være vitne til.
 
Anna og Jone har det meste og mer enn mange andre på samme alder. De har fast arbeid i bank og han som butikksjef hos Maxbo og de har til livets opphold.
 
Det er ingen menneskerett at ei ung jente på 23 og en ung mann på 27 år skal ha ei hytte!
Hadde de vunnet den, greit, men det gjorde de altså ikke!
 
Hensikten var vel også at de skulle kunne kjøpe hytta de sjøl hadde istandsatt; "Mjøsli Lounge", for ordlyden på spleisen er følgende: «Hjelp Anna og Jone så de får kjøpt den fine hytta de bygde under sommerhytta på Mjøsli. Hjelp det ungeparet så de får kjøpt seg denne fine hytta de bygde, Pengene går til Anna og Jone sin konto.».
Men de kan vel ikke regne med at hytta er som da de forlot den, for den hytta skal selges og er mye er satt i stand for det!
 
Tror ikke det ville blitt noe hjertelig naboforhold på Mjøsli, sånn som de har svertet far og datter i ettertid. Veldig respektløst!
 
Anna fikk dessverre oppleve mye hets for sin væremåte og det var ikke måte på hvor mye folk fant som var galt med henne. Jeg forsvarte henne hver gang noe sånt dukket opp og ba de verste om å besinne seg, for er det noe jeg ikke fikser, så er det sånne ting. I tillegg kom det en god moderator inn i gruppa, som tok grep og stengte ute de som var skikkelige nettroll og da roet seg faktisk ting seg.
 
De fleste skjønte etter noen uker at det ville stå mellom disse to parene; Anna og Jone og Kurt og Veronica.
Men jeg skjønte nesten at det måtte være noe mer som vaket i sivet, da Anna og Jone dukket opp over alt med historien om hets og at hun ventet på drapstrusler. Plutselig var de i alle aviser, ukeblader, TV, radio rett før finalen.
 
Et smart trekk, for de færreste tolererer sånt og nå fikk de masse sympati og støtteerklæringer. Når det søte unge paret, med støtte fra tvillingene Trine og Trude og meglerparet Adrian og Christine så forteller om all urettferdigheten i Sommerhytta og at Kurt kunne så ufattelig mye mer enn dem
Ja, da renner nok pengene inn i kassa.
 
Vinnerne Kurt og Veronicas seier og glede har kommet helt i skyggen av Anna og Jone, som tydeligvis trives godt i rampelyset nå. - Men, det var nå på Kurt og Veronica fokuset skulle vært!
Jeg syns det er en dårlig og simpel oppførsel av Anna og Jone, når de går ut og dolker Kurt og Veronica i ryggen i ettertid.
Et par de har tilbragt hele 10 sammen med.
 
Det syns jeg er en så skammelig og sjofel oppførsel av en som selv har fått føle på mye hets.
Uten å blunke og uten skam, så uttaler hun med støtte fra de tre andre parene til media at: Kurt og Veronica har ikke fortjent å vinne hytta. -Vinneren skulle aldri fått delta - Kurt skulle vært diskvalifisert - Kurt hadde langt større håndverkerferdigheter enn det som er vist på tv, og at konkurransen ikke ble rettferdig - De hevder at produksjonen har skjult Kurts høye ferdighetsnivå -Vi må ta til takke med en ordentlig kjip andreplass, - Det ble veldig tydelig at han kan mye, og det stilte vi spørsmål ved. Det føltes helt umulig for alle oss andre. Vi snakket med produksjonen, som gikk litt i forsvarsposisjon. Det ble litt ledd bort, sier Anna Rosenlund Skretteberg til Se og Hør.
 
Kurt har ingen profesjonell erfaring med snekring og bygging. Han er utdannet bokbinder, og har aldri hatt andre jobber enn det. Som bokbinder er han nødt til å utvise en utrolig presisjon i alt han gjør. Veronica (26 år) går på skole. Veronica ville lære og gjøre dette sammen med faren sin og ha mere tid med han og hun jobbet som en helt for å få dette i mål sammen med faren sin.
 
At de forberedte seg godt bør ikke og skal ikke brukes mot dem, for det hadde Anna gjort også! Hun hadde svingt hammeren før.
Jeg har virkelig vondt av disse flotte menneskene, som må oppleve at de andre snur ryggen til dem og omtaler dem på så dårlig vis.
Jeg lurer på om Anna og Jone i det hele tatt har tenkt over, eller ofret det en tanke, hvordan dette påvirker Kurt og Veronica?
 
De har i likhet med de andre stått på i 10 uker med den samme drømmen som dem selv?
Hvorfor klager de i ettertid? - Om TV2 har brutt noen regler som strider mot det deltagerne har skrevet under på, fikk de heller ha lagt ned arbeidet der og da og reist hjem!
 
De fremstiller det nå som om de nesten har jobbet for knapper og glansbilder, for at TV2 skal lage god TV.
Men ingen har reist derfra uten å ha fått noe igjen. De har nemlig beholdt alt hva de har vunnet i konkurranser med mange flotte premier til flere tusen kroner. De har beholdt gavekort fra sponsorer og alt hva de har kjøpt inn for ukesbudsjettet; møbler inne, bord, pyntegjenstander, sengeklær, sengetøy, håndklær, gardiner, utemøbler etc. til mange tusen kroner.
 
De har fått en fast sum for å delta - dekket faste utgifter og de har blitt sponset med gratis leiebil i 10 uker. I noen sesonger tidligere fikk deltagerne også beholde en del av verktøyet de har brukt under innspilling, men jeg vet ikke om det er tilfelle denne sesongen. - Nei, de har i hvert fall ikke reist tomhendt derfra!
Man må tåle å tape en konkurranse uten å sutre over at noen andre er bedre enn dem.
 
Anna og Jone burde ha svelget stoltheten og skuffelsen, uten å tråkke andre mennesker ned, sånn som de har gjort med vinnerne. En nedrig handling, som jeg sliter med å ta inn over meg at disse jeg syntes så godt om kunne gjøre. Min respekt for dem har forsvunnet for alltid. Det samme gjelder de to andre parene.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: e497b...da9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (På 11.6.2021 den 20.31):

Uke 1: Utekjøkken og minidrivhus - Kurt og Veronica
Uke 2: Soverom og utebenk - Kurt og Veronica
Uke 3: Fasade og inngangsparti - Kurt og Veronica
Uke 4: Bad og vann i hagen - Anna og Jone
Uke 5: Terrasse og levegg - Christine og Adrian
Uke 6: Kjøkken og utehage - Anna og Jone
Uke 7: Utebod - Kurt og Veronica
Uke 8: Entré og inngangsparti - Anna og Jone
Uke 9: Stue - Anna og Jone

Anna og Jone vant altså 4/5 inneuker: Store prosjekt som bad, kjøkken, entré og stue. 
Kurt og Veronica vant 1/5 inneuker som var soverom, men tok 3/4 uteprosjekt: Utekjøkken, fasade og utebod. 

Tenk litt over dette før Kurt kritiseres for å være for flink for programmet. Og så kan man jo lure på om det beste paret egentlig vant selv om Kurt og Veronica var god og verdige vinnere. Ifølge gullhamrene som ble utdelt i forbindelse med hytta var Anna og Jone suverent best. Det synes for øvrig naboene også. Det mener også totalt sett utdeling av gullhammere etter at dommerne hadde gitt sine i finalen, hvis man ser bort ifra disse pisskonkurransene i finaleuken som premieres med gullhammer. 

Så kan man jo spekulere i hvorfor det er slik at et utekjøkken og en utebod veies likt mot bad og kjøkken, og om utekjøkken og utebod i det hele tatt burde vært med. Men men, sånn er det. 

Poenget er uansett at Kurt og Veronica var ikke suverent best og hadde ikke et særlig mye høyere nivå enn Anna og Jone. Kanskje tvert imot. Det var tilfeldigheter og flaks som vippet alt i favør Kurt og Veronica. Det virker litt rart at Anna og Jone har best kjøkken, bad, gang og stue, får nabohammer og interiørhammer, og enda ikke vinner. 

Jeg synes derimot det er veldig rart at man kan vinne kjøkkenuken med en benkeplate som er kappet for kort, og den eneste kjøkkenløsningen hvor man ikke har utnyttet hele veggen, men etterlatt et glis på 30 cm! Det henger jo ikke på greip!

Anonymkode: c3db4...2ea

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes derimot det er veldig rart at man kan vinne kjøkkenuken med en benkeplate som er kappet for kort, og den eneste kjøkkenløsningen hvor man ikke har utnyttet hele veggen, men etterlatt et glis på 30 cm! Det henger jo ikke på greip!

Anonymkode: c3db4...2ea

Ser den, og begge deler var forsåvidt rart for meg også. Men likevel hadde jeg lett foretrukket Anna og Jones kjøkken foran de andre, og tenker de fortjente kjøkkenhammeren til tross for dette 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrukonymAner skrev (På 12.6.2021 den 18.04):

De andre deltakerne har vel heller ikke reagert på det at de tapte. Det de reagerer på er at dette skulle være en konkurranse mellom folk med så og si likt grunnlag for oppussing. Tre strake hammere i starten av programmet som vel aldri har skjedd før sier jo alt om hvor skjevt det grunnlaget egentlig var. Kurt'en var på et helt eget nivå allerede fra start, det så jo alle, og da måtte det nesten et mirakel til om noen andre skulle vinne. Som sagt, AJ startet på et relativt lavt nivå på snekringen som de to andre parene, men hadde naturlig progresjon og ble bedre og bedre, ganske likt paret som vant i fjor. 

Hvem som helst med et visst antall følgere kan vel få sponsorer på IG. Om man er dyktig på interiør er langt mer smak og behag og øyet som ser. 

Så da beviste vel A&J at man ikke trenger mer enn 3 uker på å få samme ferdighetsnivå som Kurt da? Så dersom han har brukt 6 uker før innspilling på å øve seg, så er vel A&J dobbelt som flinke som bare trengte 3 uker?

Anonymkode: c3db4...2ea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 21.14):

Man så vel det med det blotte øye helt fra start.

Anonymkode: a38b3...d5e

Enkelte er flinke til å tegne uten å måtte ta flere kurs, andre er naturtalent i matte, andre har et øre for språk. At det da er sjokkerende og utrolig for folk at noen kan måle 196cm og kappe etter en strek uten å være tømrer er for meg da helt utrolig!

Anonymkode: c3db4...2ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enkelte er flinke til å tegne uten å måtte ta flere kurs, andre er naturtalent i matte, andre har et øre for språk. At det da er sjokkerende og utrolig for folk at noen kan måle 196cm og kappe etter en strek uten å være tømrer er for meg da helt utrolig!

Anonymkode: c3db4...2ea

Ja, noen tar ting lett.

Jeg er en sånn person som kunne vært med på sommerhytta uten noe erfaring og gjort de veldig bra pga jeg tar ting lett og kommer veldig fort inn i ting. 

At andre da skal blir sjalu og mene jeg jukser er sårende. 

Vil det da si at om man tar ting lett kan man ikke være med på konkurranser? 

Anonymkode: 196ca...398

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jone jobbet ikke som butikksjef i Maxbo da innspillingen av Sommerhytta pågikk, dette er en jobb han fikk i ettertid.

Veronica er da ikke god med interiør? Hun blander stiler, lager rotete inntrykk og det blir stivt og upersonlig. 

Å trekke inn at Anna er så flink på interiør og har jobbet med det så lenge eller at hun har lært så mye av faren sin synes jeg blir helt feil. Anna har lært mens hun har pusset opp, hun hadde ikke mye erfaring med oppussing som Kurt hadde som faktisk lærte opp datteren i programmet. 

Håper de som eventuelt får en Spleis er fornuftige og gir bort pengene til et godt formål.

 

Skjønner ikke at V&K fikk Finns hammer. Uteområdet til A&J var mye bedre på alle måter.

At A&J fikk flere hammere enn V&K for rom har jo ingen ting å si, skal det være forskjell på en hammer for utebod og en hammer for stue? Den ene kan jo ikke telle mindre enn den andre, det blir feil. 

Anonymkode: 6bf95...834

Anna og Jone hadde jo nesten ikke planter, de hadde bare ekstremt mye grus og flere snekra møbler!🤦‍♀️ Finn hadde jo egentlig veldig lite å dømme hos de sånn egentlig. 

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER KURT OG VERONIKA! 

Kos dere på hytta!

 

Anonymkode: 137e2...fd5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes derimot det er veldig rart at man kan vinne kjøkkenuken med en benkeplate som er kappet for kort, og den eneste kjøkkenløsningen hvor man ikke har utnyttet hele veggen, men etterlatt et glis på 30 cm! Det henger jo ikke på greip!

Anonymkode: c3db4...2ea

Far og datter hadde heller ikke feilfritt kjøkken; ene kjøkkendøra lot seg ikke åpne eller noe sånt. Var i allefall noe skikkelig feil der også, så ingen av de fire kjøkkena var ferdigstilte og perfekt utført. 

Jeg likte best Anna og Jone sitt kjøkken; det var mere gjennomført og hadde en klassisk stil. Passet på ei hytte. Far og datter sitt kjøkken med marmor, gull og barløsning appellerte ikke til meg i det hele tatt. 

Anonymkode: edf64...f72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Far og datter hadde heller ikke feilfritt kjøkken; ene kjøkkendøra lot seg ikke åpne eller noe sånt. Var i allefall noe skikkelig feil der også, så ingen av de fire kjøkkena var ferdigstilte og perfekt utført. 

Jeg likte best Anna og Jone sitt kjøkken; det var mere gjennomført og hadde en klassisk stil. Passet på ei hytte. Far og datter sitt kjøkken med marmor, gull og barløsning appellerte ikke til meg i det hele tatt. 

Anonymkode: edf64...f72

Greit nok, men den benkeplata var jo KRISE🤦‍♀️🤣 skal se at det var det hjemmesnekra bordet som redda hele greia, hahahah

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (19 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i alderen til Kurt, den er vel uvesentlig i denne sammenhengen. Det deltagerne har reagert og klaget på, som er gjentatt til det kjedsommelige, er den enorme forskjellen på kunnskapsnivået til parene. Tvillingene og meglerne var uten mulighet til å vinne hytten før de startet konkurransen.

Ja, det har i tidligere sesonger naturlig nok vært forskjell på ferdighetsnivå, men ikke så ekstremt som i år. Det har ikke skjedd før at et par har gått inn i finaleuken uten hammer. Det har heller aldri skjedd at det etter bare noen uker var klart at to par i realiteten var ute av konkurransen.

Ansvaret for det ligger ikke på "deltagere uten selvinnsikt som aldri skulle meldt seg på", som en del brukere her argumenter med, men elendig casting. Det er tv2 og Strix som har ansvaret for å plukke ut deltagere med forholdsvis likt utgangspunkt. Der sviktet de radikalt denne sesongen.

En ting kan vi enes om, kjæresteparet har liten grunn til å klage, de hadde etterhvert samme nivå som far&datter. Men tvillingene og meglerne har all grunn til å føle seg lurt.

Den store forskjellen er at tidligere sesonger har nivået på alle fire par vært jevnere. Noe som ikke var tilfellet i år.

Hva skjedde så etter sesongen med far& datter du nevner her?  De ble slått av KK, og da startet et rabalder uten like, det som er nå er ingenting i forhold. Det var konspirasjonsteorier om KK som omtrent var omgangsvenner med interiørdesigneren og blomster Finn. Taperne skulle engasjere advokat og det ble samlet startet spleis for minst to av taperne. Far&datter fikk inn i overkant av 400 000,-. Ingen harselering med dem for at de tok i mot disse pengene. 

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men du hopper jo fullstendig bukk over at Anna tydeligvis hadde ganske bra med erfaring! Det er vel ingen som har snekret så mange møbler før i løpet av sommerhytta?

Dersom Kurt og Veronica hadde vært på samme nivå som tvillingene, da hadde jo Anna og Jone vunnet samtlige hammere bortsett fra den ene. I tillegg var det helt likt mellom K&V og A&J helt inn i finalen. K&V vant to konkurranser, og endte dermed opp å vinne med en eneste hammer, og sånn sett «flaks» at de vant. A&J er dermed de som har vunnet flest ukesfinaler. Det er altså ikke snakk om utklassing mellom 1. og 2. plass her.

I tillegg er det sånn at enkelte mennesker er mer handy og lærer fortere enn andre. Jeg og min samboer har bygd hus selv, helt uten tidligere erfaring. Jeg gikk fra 5 tommeltotter til 2 ila noen dager, min samboer er nede i 8 tommeltotter etter 2 år. 

Jeg har ingen problemer med å tro at Kurt har gjort «normal» oppussing og vedlikehold av hus, og ellers lært av å Google, men det er fordi jeg 1. lærer fort selv 2. faktisk har bygd noe uten tidligere erfaring så jeg vet det er fult mulig. 
Jeg tipper alle som skriker om at dette ikke er mulig enten er som min samboer og har 10 tommeltotter uavhengig av hvor mye de prøver, eller aldri har prøvd seg på oppussing selv.

 

Anonymkode: c3db4...2ea

Som du ser har jeg sitert meg selv. Det av den grunn at jeg ikke orker å gjenta,meg selv. Der vil du se at jeg "ikke har hoppet fullstendig bukk over" det faktum at Anna/kjæresteparet hadde en del erfaring fra før.

Min samboer og jeg har drevet med "normal oppussing" av leilighet og hytte. Læringskurven var bratt med hjelp av far, svigerfar og YouTube videoer. Vil ikke si vi har ti tommeltotter. Med det i bagasjen deler jeg ikke ditt syn angående Kurt. For meg var det tydelig at han god erfaring fra tidligere. Jeg reagerer også på at han i en setting sier han forberedte seg i et år fra søknad ble sendt, mens han i en annen sier han forberedte seg i seks uker ved å se YouTube videoer. Hva er fakta? Forøvrig har jeg vanskelig for å tro alle hans ferdigheter kommer fra å se YouTube videoer. Kan igjen dra sammenligning til min samboers og min oppussing av hytte. Praksis og YouTube videoer samtidig gir resultater.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg og mannen min melde oss på sommerhytta?

Vanskelig å vite hvor grensa går. Ingen av oss er håndtverkere. Jeg jobber i hjemmetjenesten og han har en typisk kontorjobb innen salg. 

Vi har pusset opp to kjøkken. Vegger, tak, innredning, fliser, gulv. 

Lagt varmekabler og fliser i to rom. 

Snekret terrasse og levegg. 

Malt innvendig og utvendig hus. 

Anlagt tomt med jord og rullegress. Plantet busker og trær, bed med blomster. 

Listet rom. Satt opp gipsplater. 

Vi er 30 år. 

Ville vi blitt valgt ut, eller har vi pusset opp for mye? Vi har lært alt underveis. Sett på videoer osv. 

 

Anonymkode: 21590...0bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager tar folk helt av fordi det er opprett en spleis.. det samme har vært gjort de siste sesongene. Så hvorfor er det så mye verre denne gangen??

folk bestemmer selv om de vil støtte eller ikke. 
 

Anonymkode: f9a8a...6e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg og mannen min melde oss på sommerhytta?

Vanskelig å vite hvor grensa går. Ingen av oss er håndtverkere. Jeg jobber i hjemmetjenesten og han har en typisk kontorjobb innen salg. 

Vi har pusset opp to kjøkken. Vegger, tak, innredning, fliser, gulv. 

Lagt varmekabler og fliser i to rom. 

Snekret terrasse og levegg. 

Malt innvendig og utvendig hus. 

Anlagt tomt med jord og rullegress. Plantet busker og trær, bed med blomster. 

Listet rom. Satt opp gipsplater. 

Vi er 30 år. 

Ville vi blitt valgt ut, eller har vi pusset opp for mye? Vi har lært alt underveis. Sett på videoer osv. 

 

Anonymkode: 21590...0bb

Synes dere høres for flinke ut 😊 Men om dere hadde vært ærlige og fortalt alt dette til produksjonen så er det opp til de å vurdere.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan jeg og mannen min melde oss på sommerhytta?

Vanskelig å vite hvor grensa går. Ingen av oss er håndtverkere. Jeg jobber i hjemmetjenesten og han har en typisk kontorjobb innen salg. 

Vi har pusset opp to kjøkken. Vegger, tak, innredning, fliser, gulv. 

Lagt varmekabler og fliser i to rom. 

Snekret terrasse og levegg. 

Malt innvendig og utvendig hus. 

Anlagt tomt med jord og rullegress. Plantet busker og trær, bed med blomster. 

Listet rom. Satt opp gipsplater. 

Vi er 30 år. 

Ville vi blitt valgt ut, eller har vi pusset opp for mye? Vi har lært alt underveis. Sett på videoer osv. 

 

Anonymkode: 21590...0bb

Dette er jo helt normal hobbysnekring.

Anonymkode: 2ae7f...024

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes dere høres for flinke ut 😊 Men om dere hadde vært ærlige og fortalt alt dette til produksjonen så er det opp til de å vurdere.

Anonymkode: a38b3...d5e

Hæ? For flinke?? Dette er ting alle kan lære seg og gjøre. Det er ikke noe spesielt ved det.

Anonymkode: 2ae7f...024

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan jeg og mannen min melde oss på sommerhytta?

Vanskelig å vite hvor grensa går. Ingen av oss er håndtverkere. Jeg jobber i hjemmetjenesten og han har en typisk kontorjobb innen salg. 

Vi har pusset opp to kjøkken. Vegger, tak, innredning, fliser, gulv. 

Lagt varmekabler og fliser i to rom. 

Snekret terrasse og levegg. 

Malt innvendig og utvendig hus. 

Anlagt tomt med jord og rullegress. Plantet busker og trær, bed med blomster. 

Listet rom. Satt opp gipsplater. 

Vi er 30 år. 

Ville vi blitt valgt ut, eller har vi pusset opp for mye? Vi har lært alt underveis. Sett på videoer osv. 

 

Anonymkode: 21590...0bb

Med styret rundt årets sesong friskt i minnet, tror jeg dere har litt for mye erfaring.  Jeg er helt grønn på oppussing selv, men tenker dette er noe over snittet på hva den jevne nordmann har gjort selv.  Spørres det ikke spesifikt etter folk med lite erfaring innen oppussing?  

Anonymkode: 08f62...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Greit nok, men den benkeplata var jo KRISE🤦‍♀️🤣 skal se at det var det hjemmesnekra bordet som redda hele greia, hahahah

Anonymkode: d9969...53a

Jeg tror det falt på hjemmesnekra bord + jevnt over god snekring, beste stylingen og ikke minst det aller beste uteprosjektet med dammen. Enig i avgjørelsen den uken. Men også enig i at benkeplaten og designet av kjøkkenet/plassutnyttelse med det mellomrommet var krise. Syntes imidlertid ikke at de andre deltakerne var i nærheten av et like godt resultat helhetlig, så det fikk da berettiget ikke konsekvenser.

Det var faktisk den eneste uken jeg trodde TT hadde en liten sjans til å vinne, selv om jeg forstår hvorfor de ikke gjorde det. Likte veldig godt de malte bakplatene deres og skal ta den ideen til meg ☺️

Anonymkode: 77c95...e2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg og mannen min melde oss på sommerhytta?

Vanskelig å vite hvor grensa går. Ingen av oss er håndtverkere. Jeg jobber i hjemmetjenesten og han har en typisk kontorjobb innen salg. 

Vi har pusset opp to kjøkken. Vegger, tak, innredning, fliser, gulv. 

Lagt varmekabler og fliser i to rom. 

Snekret terrasse og levegg. 

Malt innvendig og utvendig hus. 

Anlagt tomt med jord og rullegress. Plantet busker og trær, bed med blomster. 

Listet rom. Satt opp gipsplater. 

Vi er 30 år. 

Ville vi blitt valgt ut, eller har vi pusset opp for mye? Vi har lært alt underveis. Sett på videoer osv. 

 

Anonymkode: 21590...0bb

Handler ikke så mye om at dere er flinke, men at produksjonen setter dere opp mot folk med ca. like mye erfaring som dere. Dere har jo masse erfaring, så hvis produksjonen satte dere opp med noen som aldri hadde rørt en hammer hadde konkurransen vært urettferdig. Slik som med Kurt også, har dere lov å søke og bli med. Men det er opp til produksjonen å finne passende deltakerpar.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...