Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke akkurat slik at deltakere klager på andre i f.eks 71 grader nord eller Farmen. «Buhu, han er mye mer trent enn meg og kan kompass. Dårlig gjort at han kan det, men ikke jeg!» Eller «Buhu, den dama har øvd på melkespannholding. Jeg har ikke sett et melkespann engang!»

Anonymkode: 54a71...2dc

Folk klikker alltid av sjalusi når det er penger i bildet :) 

 

Anonymkode: a1a97...576

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hele diskusjonen er helt merkelig, jeg. Skulle de som går ut av EM si det samme? «Portugal er mye bedre enn oss, de har Ronaldo. Feige lag, det er urettferdig. Han burde ikke fått lov å være med.» Det et jo sånn konkurranser er! I sommerhytta er de jo heldige, der står det på så ekstremt mye mer enn bare snekring. Interiør, uterom, planter. Jeg synes det er mye rarere at folk med SÅ lite erfaring er villige til å jobbe i ti uker med noe de ikke kan (eller liker), og likevel ha forventninger om at de skal vinne. Dette er femte (?) sesong, det er ikke noen overraskelse at det er mye jobb og at man må kunne eller lære seg litt. Levi og Øyunn valgte snekker og Levi fotfulgte snekkeren for å lære mest mulig. Det gjorde ikke ikke de som trengte det denne sesongen, for å si det sånn.

Anonymkode: bbd2f...f6b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg synes hele diskusjonen er helt merkelig, jeg. Skulle de som går ut av EM si det samme? «Portugal er mye bedre enn oss, de har Ronaldo. Feige lag, det er urettferdig. Han burde ikke fått lov å være med.» Det et jo sånn konkurranser er! I sommerhytta er de jo heldige, der står det på så ekstremt mye mer enn bare snekring. Interiør, uterom, planter. Jeg synes det er mye rarere at folk med SÅ lite erfaring er villige til å jobbe i ti uker med noe de ikke kan (eller liker), og likevel ha forventninger om at de skal vinne. Dette er femte (?) sesong, det er ikke noen overraskelse at det er mye jobb og at man må kunne eller lære seg litt. Levi og Øyunn valgte snekker og Levi fotfulgte snekkeren for å lære mest mulig. Det gjorde ikke ikke de som trengte det denne sesongen, for å si det sånn.

Anonymkode: bbd2f...f6b

Merkelig sammenligning. Om du skal delta i EM i fotball er du gjennom kvalifiseringskamper. Er du og laget ditt dårlige ryker dere ut og kommer aldri så langt som til å spille mot Ronaldo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 time siden):

Merkelig sammenligning. Om du skal delta i EM i fotball er du gjennom kvalifiseringskamper. Er du og laget ditt dårlige ryker dere ut og kommer aldri så langt som til å spille mot Ronaldo.

Men i alle konkurranser er noen bedre en andre. Om man taper kan man ikke klage over at noen andre er bedre, og at det er urettferdig. I EM er det lag som er dårligere enn Portugal, de spiller likevel, og ryker raskt ut. Det er jo det hele konseptet konkurranse dreier seg om. Om man har sett én episode av Sommerhytta fra tidligere ser man jo at det er store forskjeller i snekkerferdighetene. Og å kritisere Kurt sin alder er jo hvertfall merkelig, da måtte det vært aldersgrense for å være med da. Kan jo hende det å være eldre enn de andre har ulemper også, men det snakker ingen om.

Anonymkode: bbd2f...f6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Oida said:

Merkelig sammenligning. Om du skal delta i EM i fotball er du gjennom kvalifiseringskamper. Er du og laget ditt dårlige ryker dere ut og kommer aldri så langt som til å spille mot Ronaldo.

Betyr ikke at alle som har kvalifisert seg er like gode 🤷‍♀️

Anonymkode: 0e599...188

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men i alle konkurranser er noen bedre en andre. Om man taper kan man ikke klage over at noen andre er bedre, og at det er urettferdig. I EM er det lag som er dårligere enn Portugal, de spiller likevel, og ryker raskt ut. Det er jo det hele konseptet konkurranse dreier seg om. Om man har sett én episode av Sommerhytta fra tidligere ser man jo at det er store forskjeller i snekkerferdighetene. Og å kritisere Kurt sin alder er jo hvertfall merkelig, da måtte det vært aldersgrense for å være med da. Kan jo hende det å være eldre enn de andre har ulemper også, men det snakker ingen om.

Anonymkode: bbd2f...f6b

Men om ungen din skal gå et barneskirenn, også dukker det opp mange eldre, hadde det vært rett da?

Anonymkode: 26d34...a0e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av poenget med komkurranse-reality er jo at det skal stå igjen en vinner. Nå vant de som vant, da synes jeg det blir litt teit å samle penger til de som ikke vant fordi det er synd på de. Livet er urettferdig, sånn er det bare. Så jeg synes ikke noe om den spleisen. Hva med de som kom på 3.plass da, skal vi gi penger til de også bare for å bøte på? Eller hvorfor ikke bare gi alle lagene penger først som sist så blir alle fornøyde 

Anonymkode: 940b1...3e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men om ungen din skal gå et barneskirenn, også dukker det opp mange eldre, hadde det vært rett da?

Anonymkode: 26d34...a0e

Sammenligner du Sommerhytta med en gjeng voksne mennesker og et barneskirenn? Måtte jo uansett ha godtatt det dersom det var lov med flere aldersgrupper, man vet jo premisset av konkurransen før man melder seg på. En ung jente på 23 år orker sannsynligvis mer enn en på over 50. Jeg orket hvertfall utrolig mye mer og klarte meg med vesentlig mindre søvn da jeg var i tjueårene, og jeg er bare 40. Det er ikke bare fordeler med å være eldre.

Anonymkode: bbd2f...f6b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor snakkes det så mye om at noen har mer erfaring enn andre? Slik har det da vært alle sesongene?!

De tar inn personer med forskjellig erfaring, mikkel og cornelius i fjor, far og datter året før....

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DutchVanDeLind skrev (5 timer siden):


Nope. Gå inn på Veronicas Facebook og velg venner. Søk på ”Trine” så er hun ikke der lenger. Det var hun for noen dager siden. Går du inn på Trines Facebook og sjekker hennes venner ser du at hun er venn med alle de andre, unntatt Kurt & Veronica. 

Ja, jeg gjorde det. Det er bare Adrian som mangler

Anonymkode: 2ae7f...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna og Jone har benyttet enhver anledning til å komme i media. Vinnerne av Sommerhytta kommer langt i bakevja, og gleden av å vinne er tatt ifra dem.

Så nå er altså Anna og Jone såkalte kjendiser som vi vil få se framover i programmer som Kjendis Farmen og Skal Vi Danse osv...

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi stopper nå.

Vinneren er kåret.

Ikke skriv mer i tråden her nå, takk!

Gå ut å puss opp, bygg hytter eller annet. Uten å delta i en konkurranse.

Anonymkode: a1a97...576

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes vi stopper nå.

Vinneren er kåret.

Ikke skriv mer i tråden her nå, takk!

Gå ut å puss opp, bygg hytter eller annet. Uten å delta i en konkurranse.

Anonymkode: a1a97...576

Du kan jo bare droppe å gå inn på denne tråden. Er ingen som tvinger deg. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo bare droppe å gå inn på denne tråden. Er ingen som tvinger deg. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Ja, det er ganske merkelig med folk som prøver å avslutte tråder på et diskusjonsforum. 

Men så er man vel ganske merkelig som skriver i denne tråden til å begynne med, så vi er alle litt rare. 🤪 Sommerhytta liksom, hvem bryr seg? Dette er glemt lenge før Sankthans. Men noe skal man jo drive med når man sitter i solveggen og nyter fuglekvitret. 🤣 Sommerhyttatrådene er som en guilty pleasure hvert år. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo allerede neste sesong i gang. Så får håpe for de fleste av dere at ingen der vet hva en hammer er. Eller får neste håpe de ikke vet hva en hytte er... 

Foreslår at de caster femåringer neste gang, så de er sikker på at de ikke kan noe, må grundige sjekkes hvem som har brukt mest tid i sandkassa. For Gud forby at man kan snekre når man skal bygge en hytte.

Nivået på kommentarene hadde også stemt bedre om dette var barnehagenivå... da skal jeg ha sympati... når femåringen står der og gråter, og sier at det er urettferdig, for Petra kunne MYE mer enn meg... Pappan til Petra har bygd hundehus *buhu.... 

Anonymkode: 137e2...fd5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå er jo allerede neste sesong i gang. Så får håpe for de fleste av dere at ingen der vet hva en hammer er. Eller får neste håpe de ikke vet hva en hytte er... 

Foreslår at de caster femåringer neste gang, så de er sikker på at de ikke kan noe, må grundige sjekkes hvem som har brukt mest tid i sandkassa. For Gud forby at man kan snekre når man skal bygge en hytte.

Nivået på kommentarene hadde også stemt bedre om dette var barnehagenivå... da skal jeg ha sympati... når femåringen står der og gråter, og sier at det er urettferdig, for Petra kunne MYE mer enn meg... Pappan til Petra har bygd hundehus *buhu.... 

Anonymkode: 137e2...fd5

Får håpe at deltagerne der er mer voksne enn de som kom på den "dødskjipe" 2 plassen. De følger sikkert også med i media, og har fått med seg stormen etter årets Sommerhytta, så hvis noen der vil ha blest og bli kjendiser, gjør de som AJ, eller så går de videre i livet. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså her diskuteres det opp og ned i mente. Og det er sammenblanding mellom kritikk av de kjipe "taperne" som bare snakker stygt om vinnerne, og at sånn oppførsel med å rakke ned på andre bør man ha seg frabedt, samtidig som det tydelig er "fritt vilt" å komme med stygge personkritikker av "taperne" for de tingene som vises på TV og kommer ut i media. 
Tror det er mange her som kanskje burde sett på sitt eget og tenkt "er det noe av det jeg skriver nå, som egentlig er "uthengning" av mennesker jeg ikke kjenner? "

Nå har jeg sett to sesonger av sommerhytta. Og jeg dum som jeg er, så tror jeg tydelig at produksjonen tar lærdom, og at neste sesong blir bedre enn den forrige. 

Men dersom dette skal være et konsept det er interessant for meg som seer å se på, så bør produksjonen se på hva de leverer. 
1. Dette er et konsept som gjør det mulig for et par å vinne en premie med stor verdi. Derfor bør det fremstå for meg som seer at alle deltagerne har en viss mulighet til å vinne. Kriteriene for hva som skal til for å vinne bør også være forståelige for den gjengse seer. 

2. Programmet handler om bygging av hytte, og dommerne er fagfolk/eksperter. Da bør det som vises i programmet kanskje også være interessant for, og ha en viss verdi for, folk som pusser opp hytte/hus og er interessert i hva som utføres og hvordan det gjøres. (Som å ha litt tips og triks innimellom, eller følge deltagerne litt mer detaljert.) 

3. Det bør etterstrebes at vinnerne oppleves som "verdige". Som at de som har gjort det meste rett, også har mest sjans til å vinne. Klippingen av programmet bør faktisk vise at vinnerne er verdige. (Ikke fremstille noen som helt hjelpeløse og med elendige løsninger, og så hylle dem som "de som hadde best stil og mest fremdrift til slutt. Ref. ØL fra i fjor.) 
Da slipper man en del støy i etterkant, og folk sympatiserer i større grad med vinnerne.

4. Dommerne bør fremstå som nøytrale. Ikke slik at det allerede fra uke 3 er lett å se hvem som for de forskjellige dommernes gullhammer. (Da kunne man jo hatt en betydelig kortere programserie, med utdeling av dommerhammere etter 3-4 uker.) 

5. Casten bør passe på at nivåforskjellen ikke er så stor at enkelte par allerede i uke 2 gir opp og kun gjør et minimum av jobb. Det er lite spennende for oss seere å se på. Vi ønsker jo å se 4 ferdige hytter, på ganske likt nivå, med forskjellige stiler. Ikke som i år, der det var to bra hytter, og to der fokuset var på hvor dårlig alt var, og egentlig ikke hvilken stil hytta hadde. 
Det er også mulig noen potensielle deltagere bør skjermes fra seg selv. Altså spares fra å delta, fordi de ikke har nok forståelse av konseptet, ikke riktige forutsetninger for å komme seg gjennom det, eller ikke rett motivasjon for å delta. 

6. Det er et mål at hyttene bør bli så individuelle som mulig. (I år var det helt håpløst, at de hadde så få valg, og at enkelte sponsorer leverte så mange sponsinger, at mye av interiør og løsninger var tilnærmet likt. Ref: Omtrent samme kran på alle utekjøkken.) 


Det er ikke noe av dette som er noen deltageres ansvar. De er valgt ut, og gjør sitt beste ut fra de forutsetningene de får. 

Anonymkode: aad7e...379

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men i alle konkurranser er noen bedre en andre. Om man taper kan man ikke klage over at noen andre er bedre, og at det er urettferdig. I EM er det lag som er dårligere enn Portugal, de spiller likevel, og ryker raskt ut. Det er jo det hele konseptet konkurranse dreier seg om. Om man har sett én episode av Sommerhytta fra tidligere ser man jo at det er store forskjeller i snekkerferdighetene. Og å kritisere Kurt sin alder er jo hvertfall merkelig, da måtte det vært aldersgrense for å være med da. Kan jo hende det å være eldre enn de andre har ulemper også, men det snakker ingen om.

Anonymkode: bbd2f...f6b

Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i alderen til Kurt, den er vel uvesentlig i denne sammenhengen. Det deltagerne har reagert og klaget på, som er gjentatt til det kjedsommelige, er den enorme forskjellen på kunnskapsnivået til parene. Tvillingene og meglerne var uten mulighet til å vinne hytten før de startet konkurransen.

Ja, det har i tidligere sesonger naturlig nok vært forskjell på ferdighetsnivå, men ikke så ekstremt som i år. Det har ikke skjedd før at et par har gått inn i finaleuken uten hammer. Det har heller aldri skjedd at det etter bare noen uker var klart at to par i realiteten var ute av konkurransen.

Ansvaret for det ligger ikke på "deltagere uten selvinnsikt som aldri skulle meldt seg på", som en del brukere her argumenter med, men elendig casting. Det er tv2 og Strix som har ansvaret for å plukke ut deltagere med forholdsvis likt utgangspunkt. Der sviktet de radikalt denne sesongen.

En ting kan vi enes om, kjæresteparet har liten grunn til å klage, de hadde etterhvert samme nivå som far&datter. Men tvillingene og meglerne har all grunn til å føle seg lurt.

fjær skrev (1 time siden):

Men hvorfor snakkes det så mye om at noen har mer erfaring enn andre? Slik har det da vært alle sesongene?!

De tar inn personer med forskjellig erfaring, mikkel og cornelius i fjor, far og datter året før....

 

 

Den store forskjellen er at tidligere sesonger har nivået på alle fire par vært jevnere. Noe som ikke var tilfellet i år.

Hva skjedde så etter sesongen med far& datter du nevner her?  De ble slått av KK, og da startet et rabalder uten like, det som er nå er ingenting i forhold. Det var konspirasjonsteorier om KK som omtrent var omgangsvenner med interiørdesigneren og blomster Finn. Taperne skulle engasjere advokat og det ble samlet startet spleis for minst to av taperne. Far&datter fikk inn i overkant av 400 000,-. Ingen harselering med dem for at de tok i mot disse pengene. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til neste sesong, jeg er veldig glad for at det gikk den veien det gikk i år og at det var akkurat Kurt og Veronica som vant ❤️ spesielt etter å ha sett hvor ufyselig parene i ettertid har oppført seg! Trine og Trude hadde ikke sjans fra dag en og det hadde vel ikke meglerparet heller. Hadde det ikke vært for de to karene som kom inn å hjalp Trine/Trude, jeg klarer ikke skille de, så hadde ikke badet og plattingen vært i nærheten så bra, tror det faktisk hadde vært helt KRISE om ikke Trine/Trude hadde fått hjelp de to gangene. Og da mener jeg KRISE. Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye å gjøre i hyttene til tvillingene og meglerparet før de blir solgt. Når man er med på et slikt program så må man være åpen for at det går begge veier, man må være forberedt på å tape, sånn er det bare. De har fått med seg alt løst av interiør fra hyttene og alt de har vunnet i konkurranse..alt fra fancy pizzaovn, hagemøbler og Jacuzzi. Dette er DYRE ting. Og jeg irriterer meg grønn over vedkommende som opprettet denne spleisen, det skal jeg være ærlig å si. Selv om det er fult lovlig. Det blir bare så veldig veldig veldig feil når man ser hvilke type andre innsamlinger som ligger ute mellom den spleisen.😥  Fikk veldig vondt av meldingen Veronica la ut som kjæresten hadde skrevet i går. det er vondt at de nærmeste må gå dem i forsvar mot all hetsen og hatet de mottar spesielt fra de andre deltakerne. Jeg har bare hatt et skikkelig godt inntrykk av Kurt og Veronica gjennom hele sesongen, eneste paret jeg har likt helt fra første stund. Jeg hadde lett blitt venninne med Veronica om sjansen hadde bydd seg og Kurt virker som en veldig snill mann! ❤️  Nei uff, dette endte bare trist. Jeg håper jeg får se flere bilder av vinnerparet fremfor det bitre og hatefulle taper paret fremover.  ❤️ Hurra for Kurt og Veronica ❤️ FORTJENT! ❤️ 

Anonymkode: 027ec...981

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...