Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Hvilke kvalifikasjoner hadde Kurt som gjorde han overkvalifisert? Han har ikke engang jobbet som håndtlanger for snekker såvidt vi vet ...

Overkvalifisert i forhold til de andre deltakerne. 3 gullhammere på rappen med tilbakemeldinger der Lars sier at de ikke kan ta noe på det håndtverkmessige. De andre parene sliter, noe de aldri viser at Kurt gjør. Lars som hver eneste gang blir sjokkert over hvor flink Kurt her, ja vet han er bokbinder og derfor nøye, men det er ikke bare nøyaktighet for å gjøre godt arbeid. Å vite hva en skal gjøre, ha god oversikt og skjønn spiller med. Etter 3 gullhammere får fortsatt Kurt utmerket tilbakemelding på alt, men de får ikke gullhammere fordi skjevfordelingen mellom parene blir for store. Det er grunnlaget jeg baserer dette på. Om det er Kurt sin feil? Nei, med mindre han har løyet. Hvem sin feil er det? Dårlig casting, for mye nivåforskjell mellom deltakerne. Dessuten tviler jeg sterk på at Kurt ikke har mye erfaring når det kommer til oppussing, som er TV2 egne kriterier. Det er det jeg baserer grunnlaget mitt på. Om Kurt har jobbet ræva av seg: ja det har han. Jeg "blamer" ikke han. men jeg har lov å mene han er overkvalifisert selv om.

For å sikre en rettferdig konkurranse, er profesjonelle håndverkere, interiøreksperter, gartnere, eller personer med mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid, dessverre diskvalifisert fra å søke deltakelse i Sommerhytta.

Kilde funnet her:

https://www.tv2.no/a/11698152/

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, PetterKanin said:

Jeg ser at se sier det, men ingenting som faktisk tyder på det. 

De var til stede, og Jeg syns det de sier virker troverdig. Jeg er mer skeptisk til et klippet og limt program, jeg vet hvor enkelt det kan vinkles etter ønske. 

Anonymkode: 78e51...bdf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Overkvalifisert i forhold til de andre deltakerne. 3 gullhammere på rappen med tilbakemeldinger der Lars sier at de ikke kan ta noe på det håndtverkmessige. De andre parene sliter, noe de aldri viser at Kurt gjør. Lars som hver eneste gang blir sjokkert over hvor flink Kurt her, ja vet han er bokbinder og derfor nøye, men det er ikke bare nøyaktighet for å gjøre godt arbeid. Å vite hva en skal gjøre, ha god oversikt og skjønn spiller med. Etter 3 gullhammere får fortsatt Kurt utmerket tilbakemelding på alt, men de får ikke gullhammere fordi skjevfordelingen mellom parene blir for store. Det er grunnlaget jeg baserer dette på. Om det er Kurt sin feil? Nei, med mindre han har løyet. Hvem sin feil er det? Dårlig casting, for mye nivåforskjell mellom deltakerne. Dessuten tviler jeg sterk på at Kurt ikke har mye erfaring når det kommer til oppussing, som er TV2 egne kriterier. Det er det jeg baserer grunnlaget mitt på. Om Kurt har jobbet ræva av seg: ja det har han. Jeg "blamer" ikke han. men jeg har lov å mene han er overkvalifisert selv om.

For å sikre en rettferdig konkurranse, er profesjonelle håndverkere, interiøreksperter, gartnere, eller personer med mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid, dessverre diskvalifisert fra å søke deltakelse i Sommerhytta.

Kilde funnet her:

https://www.tv2.no/a/11698152/

Anonymkode: 019b1...3f7

At du mener han er overkvalifisert gjør ham ikke overkvalifisert. For oss som har vokst opp på bygda er dette så å si mer vanlig at en mann på hans alder kan enn at han ikke kan.

Så er det definisjonen på "MYE" her da ... Det står ingenting om at det ikke er lov å ha erfaring i det hele tatt.

 

Endret av PetterKanin
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

At du mener han er overkvalifisert gjør ham ikke overkvalifisert. For oss som har vokst opp på bygda er dette så å si mer vanlig at en mann på hans alder kan enn at han ikke kan.

Overkvalifisert i forhold til kriteriene til å delta i sommerhytta.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Overkvalifisert i forhold til kriteriene til å delta i sommerhytta.

Anonymkode: 019b1...3f7

Det er han neppe. En med mye erfaring ville jobbet mye fortere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Overkvalifisert i forhold til de andre deltakerne. 3 gullhammere på rappen med tilbakemeldinger der Lars sier at de ikke kan ta noe på det håndtverkmessige. De andre parene sliter, noe de aldri viser at Kurt gjør. Lars som hver eneste gang blir sjokkert over hvor flink Kurt her, ja vet han er bokbinder og derfor nøye, men det er ikke bare nøyaktighet for å gjøre godt arbeid. Å vite hva en skal gjøre, ha god oversikt og skjønn spiller med. Etter 3 gullhammere får fortsatt Kurt utmerket tilbakemelding på alt, men de får ikke gullhammere fordi skjevfordelingen mellom parene blir for store. Det er grunnlaget jeg baserer dette på. Om det er Kurt sin feil? Nei, med mindre han har løyet. Hvem sin feil er det? Dårlig casting, for mye nivåforskjell mellom deltakerne. Dessuten tviler jeg sterk på at Kurt ikke har mye erfaring når det kommer til oppussing, som er TV2 egne kriterier. Det er det jeg baserer grunnlaget mitt på. Om Kurt har jobbet ræva av seg: ja det har han. Jeg "blamer" ikke han. men jeg har lov å mene han er overkvalifisert selv om.

For å sikre en rettferdig konkurranse, er profesjonelle håndverkere, interiøreksperter, gartnere, eller personer med mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid, dessverre diskvalifisert fra å søke deltakelse i Sommerhytta.

Kilde funnet her:

https://www.tv2.no/a/11698152/

Anonymkode: 019b1...3f7

Problemet deres, mener jeg, er at dere overvurderer hvor mye kunnskap og erfaring man må ha for å kunne snekre godt. Vi snakker om å legge terrassebord og parkett, spikre opp panel og lister, og male. Man trenger ikke å ha erfaring i det hele tatt for å klare dette. Ikke litt engang. Og når man da er nøye av natur, bruker målestokken og sager med millimeterpresisjon, er opptatt av vater og ikke godtar slurvefeil underveis, så har man et grunnlag som gjør at man kan mestre alt jeg nettopp listet opp ovenfor uten særlig kunnskap og erfaring. 

Snekring er ganske enkelt. Tidkrevende, men enkelt. Det er så enkelt at casten regnet faktisk med at folk som ikke engang har tatt i en hammer skal klare å komme seg gjennom konkurransen godt. Med god grunn, hadde man bare vært innstilt, motivert og hatt en holdning for det. 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Det er han neppe. En med mye erfaring ville jobbet mye fortere.

Åssen vet du hastigheten til hvordan de jobbet?

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Åssen vet du hastigheten til hvordan de jobbet?

Anonymkode: 019b1...3f7

Man ser jo sånn noenlunde når ting er ferdige, selv om det klippes og limes.

Uteboden er det tydeligste eksempelet, en slik ville tatt meg kanskje ti timer å lage. KV hadde snekker etter å ha vunnet en konkuuranse på dag 2.

Endret av PetterKanin
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

3 gullhammere på rappen

Angående dette. Kurt og Veronica vant
- første uken med utekjøkken og minidrivhus. Dette utekjøkkenet hadde de planlagt på forhånd, og visste sporenstreks hva de skulle lage og gjøre. Det gjorde ikke de andre parene. A&J leverte også et meget godt kjøkken, og K&V vant marginalt.

- andre uken handlet om soverom. Her vant ikke Kurt og Veronica fordi de var så himla gode, men fordi resten var elendige.

- tredje uken handlet om fasade. Sette opp bordkle og male. Her skjedde det som skjedde sist uke. Kurt og Veronica vant ikke fordi de var så himla gode, men fordi resten var dårlige. De andre parene malte altså så dårlig at veggene var skjoldete.

Så hva sitter man igjen med? Jo, Kurt og Veronica vant ikke disse hammerene fordi de var uslåelige. Men fordi resten leverte dårlig. Ingen av disse ukesprosjektene krevde noe særlig med erfaring på forhånd for å mestre godt heller. 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overkvalifisert i forhold til kriteriene til å delta i sommerhytta.

Anonymkode: 019b1...3f7

Å hva mener du Anna er mtp møbelsnekring og styling? Hun er ingen amatør der.

Hun vet såpass at hun kan plukke ut materialer hun kan bruke i møbelsnekringen sin.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Man ser jo sånn noenlunde når ting er ferdige, selv om det klippes og limes.

De har kameraer på seg når de arbeider, så er ikke sikkert det er representativt. Ikke alle som synes det er lett å konsentrere seg når det står noen å filmer hva du holder på med. Dessuten vet vi ingenting om hvor mange pauser de tar seg heller, når de startet, når de slutter, når de er på butikken og handler inn varer, eller om de tar pause i ett prosjekt og begynner på et annet. Alt er jo klippet og limt.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har kameraer på seg når de arbeider, så er ikke sikkert det er representativt. Ikke alle som synes det er lett å konsentrere seg når det står noen å filmer hva du holder på med. Dessuten vet vi ingenting om hvor mange pauser de tar seg heller, når de startet, når de slutter, når de er på butikken og handler inn varer, eller om de tar pause i ett prosjekt og begynner på et annet. Alt er jo klippet og limt.

Anonymkode: 019b1...3f7

Se min redigering av forrige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å hva mener du Anna er mtp møbelsnekring og styling? Hun er ingen amatør der.

Hun vet såpass at hun kan plukke ut materialer hun kan bruke i møbelsnekringen sin.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Hun er helt åpenbart en amatørmøbelsnekker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jo, A&J burde ha vunnet basert på beste hytte. Best bad, kjøkken, stue og gang. Med nabo- og interiørhammer. K&V hadde kun best soverom og uteområde. Og jeg mener som sagt tidligere at A&J ble offer for C&A sympatihammer i terrasseuken når Adrian stod fram. Dessuten mener jeg at det var hull i huet at Finn ga K&V sin gullhammer, og ikke A&J. Slik jeg ser det, så burde A&J vunnet hytta i år. Faktisk så føler jeg at A&J er årets utgave av E&A. Leverte egentlig best, burde ha vunnet og jeg sliter med å forstå hvorfor de ikke gjorde det. 

Men i motsetning til i fjor, så mener jeg at K&V var verdige vinnere også, noe ikke Ø&L var. Det er fordi K&V leverte nesten på nivå med A&J hele veien. Det var ofte marginer. Det handlet mer om smak og behag i år. Det var forsåvidt også marginer og smak og behag når K&V vant foran A&J. Men til syvende og sist stod vi igjen med to ganske jevne par, som på hver sin måte fortjente å vinne hytta, bare at A&J egentlig var knappet bedre. 

Og så har vi jo disse omdiskuterte hammerne i finaleuken som egentlig tok bort seieren fra A&J og ga den til K&V. Ufortjent var det kanskje, men når konkurransen faktisk er sånn så må man jo bare godta det. Det er jo ikke K&Vs feil at A&J ikke vant disse konkurransene. Og når konkurransen var slik den var og K&V leverte den hytta de gjorde, så er de fortsatt verdige vinnere, selv om A&J hadde beste hytte. 

Totalt sett burde ingen deltagere klage over dette. Det var like vilkår for alle. Alle visste både på forhånd og underveis hva de stod ovenfor. Og da er det bare tøv å tråkke ned vinnerne fordi man selv ikke leverte. Enten det var i ukeskonkurransene eller i finalekonkurransene. 

Anonymkode: d9165...245

Til det uthevede; Du har rett, det å være med på Sommerhytta handler faktisk i stor grad om å ha flaks. Tror det irriterer meg og ødelegger programmet for min del, men som du sier så er det noe deltakerne burde være forberedt på. Sånn er reglene.

Kurt og Veronica virker som fine personer, unner de virkelig seieren! 

Men når programmet heter Sommerhytta er det vanskelig å svelge at beste kjøkkenhage, utekjøkken og bod vant. 😛 En kjøkkenhage, som i utgangspunktet er helt tullete på ei fjellhytte med frie geiter som beiter rundt hushjørnene... 🤣 Herregud...

Men at Anna klager på Kurt forstår jeg ikke. At AC og TT klager skjønner jeg 100%, da de spurte spesifikt om erfaringen til de andre deltakerne. Anna visste at hun var flink og har ikke spurt så vidt vi vet. Anna var også langt over hva AC og TT fikk forespeilet, men fordi Anna tapte hytta blir sinnet til AC og TT vendt mot Kurt. Lurer på hva som hadde skjedd om AJ vant? Ville AC og TT sagt det samme?

Det sier jo noe om hvor flink Anna er på interiør, når beste snekkerarbeid og en ok designet hytte taper for dem i både kjøkken, stue, gang og bad-ukene... For Anna spiller det filla rolle om Kurt er god på å skru, hun var også god på sin måte. Hun var mer god på alt, både snekkerarbeid og interiør.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (2 minutter siden):

Til det uthevede; Du har rett, det å være med på Sommerhytta handler faktisk i stor grad om å ha flaks. Tror det irriterer meg og ødelegger programmet for min del, men som du sier så er det noe deltakerne burde være forberedt på. Sånn er reglene.

Kurt og Veronica virker som fine personer, unner de virkelig seieren! 

Men når programmet heter Sommerhytta er det vanskelig å svelge at beste kjøkkenhage, utekjøkken og bod vant. 😛 En kjøkkenhage, som i utgangspunktet er helt tullete på ei fjellhytte med frie geiter som beiter rundt hushjørnene... 🤣 Herregud...

Men at Anna klager på Kurt forstår jeg ikke. At AC og TT klager skjønner jeg 100%, da de spurte spesifikt om erfaringen til de andre deltakerne. Anna visste at hun var flink og har ikke spurt så vidt vi vet. Anna var også langt over hva AC og TT fikk forespeilet, men fordi Anna tapte hytta blir sinnet til AC og TT vendt mot Kurt. Lurer på hva som hadde skjedd om AJ vant? Ville AC og TT sagt det samme?

Det sier jo noe om hvor flink Anna er på interiør, når beste snekkerarbeid og en ok designet hytte taper for dem... For Anna spiller det filla rolle om Kurt er god på å skru, hun var også god på sin måte. Hun var mer god på alt, både snekkerarbeid og interiør.

De fire klagde på Kurt fra dag to der inne pga ferdighetene hans.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å hva mener du Anna er mtp møbelsnekring og styling? Hun er ingen amatør der.

Hun vet såpass at hun kan plukke ut materialer hun kan bruke i møbelsnekringen sin.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

 Jeg diskuterer kun om Kurt, ønsker ikke å dra opp drama mellom disse to, for det er ikke disse 2 jeg diskuterer. Derfor jeg bare fokuserer på ham. Jeg diskuterer hans ferdigheter opp mot TV2s egne kriterier om mye oppussingserfaring. En kan diskutere mye på Anna, men nå holder jeg bare fokus på Kurt her. Ønsker ikke å sette disse opp mot hverandre. Det vil ta fokus fra hva jeg faktisk prøver å diskutere. Ønsker du å skrive at Anna ikke er overkvalifisert, så må du gjerne diskutere dette. Men er ikke dette jeg fokuserer på nå.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (1 minutt siden):

Til det uthevede; Du har rett, det å være med på Sommerhytta handler faktisk i stor grad om å ha flaks. Tror det irriterer meg og ødelegger programmet for min del, men som du sier så er det noe deltakerne burde være forberedt på. Sånn er reglene.

Kurt og Veronica virker som fine personer, unner de virkelig seieren! 

Men når programmet heter Sommerhytta er det vanskelig å svelge at beste kjøkkenhage, utekjøkken og bod vant. 😛 En kjøkkenhage, som i utgangspunktet er helt tullete på ei fjellhytte med frie geiter som beiter rundt hushjørnene... 🤣 Herregud...

Men at Anna klager på Kurt forstår jeg ikke. At AC og TT klager skjønner jeg 100%, da de spurte spesifikt om erfaringen til de andre deltakerne. Anna visste at hun var flink og har ikke spurt så vidt vi vet. Anna var også langt over hva AC og TT fikk forespeilet, men fordi Anna tapte hytta blir sinnet til AC og TT vendt mot Kurt. Lurer på hva som hadde skjedd om AJ vant? Ville AC og TT sagt det samme?

Det sier jo noe om hvor flink Anna er på interiør, når beste snekkerarbeid og en ok designet hytte taper for dem... For Anna spiller det filla rolle om Kurt er god på å skru, hun var også god på sin måte. Hun var mer god på alt, både snekkerarbeid og interiør.

Enig i alt du skriver, bortsett fra det som er uthevet. Men det har jeg forklart 9 ganger til nå i tråden, og det holder vel. 😜Men A&C og T&T visste at de gikk inn i en snekkerkonkurranse mot andre mer mangfoldige mennesker uansett, og at utgangspunktet for deltagelse ikke er satt til 0. Legger du da på dårlige holdninger, lite lærevillighet og begrenset arbeidskapasitet så får man et utgangspunkt som ikke engang gjør at de klarer å hevde seg selv om man egentlig ikke behøver særlig med erfaring. 

Snur man på det så er jeg sykt glad for at vi ikke hadde et program med jevngode kunnskapsnullere slik A&C og T&T var. Det hadde på dårlig norsk blitt et shit-show som jeg ikke hadde orket å se på.

Alle var amatører, selv om A&C og T&T var tidenes vonde mor blant amatørene. Jeg er ikke i det minste i tvil om hvem som ikke burde vært med i år. Og jeg er overrasket over at disse i det hele tatt gadd å melde seg på når interessen var så sykt laber både fra søknaden ble sendt inn, til telefon om intervju og deltagelse kom, til faktisk deltagelse og langt inn i deltagelsen. 

Og så skylder de på K&V liksom. Selv om de selv var elendige og A&J var hakket bedre enn K&V. Komisk opplegg! 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 Jeg diskuterer kun om Kurt, ønsker ikke å dra opp drama mellom disse to, for det er ikke disse 2 jeg diskuterer. Derfor jeg bare fokuserer på ham. Jeg diskuterer hans ferdigheter opp mot TV2s egne kriterier om mye oppussingserfaring. En kan diskutere mye på Anna, men nå holder jeg bare fokus på Kurt her. Ønsker ikke å sette disse opp mot hverandre. Det vil ta fokus fra hva jeg faktisk prøver å diskutere. Ønsker du å skrive at Anna ikke er overkvalifisert, så må du gjerne diskutere dette. Men er ikke dette jeg fokuserer på nå.

Anonymkode: 019b1...3f7

Det er klart at det er vesentlig. Når de andre mener at Kurt er overkvalifisert, også viser det seg at Anna også er det, men hun slipper unna. 

Jeg har dessuten ikke skrevet at Anna ikke er overkvalifisert.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er klart at det er vesentlig. Når de andre mener at Kurt er overkvalifisert, også viser det seg at Anna også er det, men hun slipper unna. 

Jeg har dessuten ikke skrevet at Anna ikke er overkvalifisert.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Jeg har fullt lov å diskutere bare Kurt opp mot programmets egne kriterier, uten å nevne Anna.

Har skrevet litt ut i fra mitt daglig språk der, kan se det kan mistolkes i denne settingen. Mente ikke å antyde at du mente det der. Så det trekker jeg isåfall tilbake.

Anonymkode: 019b1...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke mer løgnere enn Kurt som lærte seg ting på YouTube 😂

Anonymkode: a38b3...d5e

Det har vel Kurt sagt hele tiden. Mens de andre trekker tilbake det deltar sagt for å sverte Kurt. Ikke noe i vegen med å forbrede seg. 

Anonymkode: da1a7...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...