Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes i utgangspunktet at alle var "verdige" vinnere da alle har lagt inn en durabelig innsats i dette prosjektet. Håpte Anna og Jone skulle vinne, men er helt greit at Kurt og Veronica vant når jeg ser hvordan resten oppfører seg. Jeg forstår skuffelsen og følelsen av urettferdighet, jeg hadde nok også følt på det. Men de burde bare bitt det i seg og gratulert vinneren og så ikke uttalt seg noe mer... 

Anonymkode: 154fe...8e8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DutchVanDeLind skrev (1 time siden):


Jeg er uenig. Jeg tviler sterkt på at det har med kjønn å gjøre. Jeg får mer bildet av at det folk reagerar på er måten Anna snakker til Jone på. Selvsagt kan det være vinklet fra TV, men hun har vær spydig og nedlatende fra dag 1. Det kommer ofte kommentarer, blikk eller nedlatende piker fra henne på en veldig passiv aggressiv måte. Hun trenger ikke å si rett ut hva hun mener er teit/feil/galt. Hun gjør det veeeeldig klart for han med de spydige kommentarene og det kroppspråket og det føles veldig bevist ut. Jone kan og være ufin og furten andre veien og, men han legger i det minste ikke skjul på det. 

Helt riktig. Å de kan si at tonen mellom dem er sånn, men kropps språk, tonefall og mimikk lyver ikke.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vestavind skrev (10 timer siden):

De kan både  snekre og innrede :)  håper de og familien koser seg på hytta. Vel fortjent. 

Pappa Kurt har sagt at sønnen skal overta hyttejobbingen siden han er snekker..... Det viser at det med å like å holde i en hammer/sag ligger i familien

Anonymkode: 17c6e...9da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Pappa Kurt har sagt at sønnen skal overta hyttejobbingen siden han er snekker..... Det viser at det med å like å holde i en hammer/sag ligger i familien

Anonymkode: 17c6e...9da

Slutt å dra inn alle andre, jeeeees! Sønnen hans har ingen verdens ting med dette å gjøre, syns også stakkars Veronica får ufortjent mye hets og pes opp i dette!🤦‍♀️ 

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er jeg helt enig i, men det gjør det enda mindre forståelig hvorfor de mener at Kurt er for flink og de ikke unner KV seieren 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 0e599...188

Fordi KV hadde forssprang fordi Kurt allerede var for god i starten. Dette hadde ikke AJ. Selv om de vant mest inneuker, så vant fortsatt KV 3 uker på rad i starten.  Det derfor de vant de første 3 ukene. Skjønner ikke hvordan du ikke forstår dette.  Hadde de ikke vunnet disse, hadde ikke snekringen vært så god pga. Kurt sin allerede alt for gode ferdigheter hadde ikke KV vunnet. Dette kunne ikke de andre parene tatt igjen. Kommentarene til Lars om at Kurt er så flink hele veien. Folk sier ikke at AJ ikke er flinke, men Kurt var for flink til å være med i starten. 50 års erfaring er jo veldig mye i forhold til de andre parene. Ja AJ var også bedre enn meglerne og tvillingene, men langt ifra 50 års erfaringer. Du ser på klipp at de sliter med å kutte riktig. Det ser du aldri fra KV. Dessuten hadde ikke KV vunnet uten de 3 første ukene fordi de var overlegne når det kom til snekringen. Kurt har aldri slitt med oppgaver, skal lære opp dattera si. Dessuten har alle 3 parene gått ut og sagt at de synes Kurt var for god i forhold til hva de ble fortalt at deltakerne skulle være. De sier det NÅ fordi de ikke har LOV å si det før, pga de ikke har lov til å si ting som kan spoile hvem som vinner. Anna er flink, men ikke så flink i mine øyne. Hallo så dere kjøkkenbenken? Har dere sett hvor mye anna og Jone har kappet feil? Synes AJ er flinke, men ikke overkvalifiserte. Kurt derimot ser ikke ut til å streve med noe, det er derfor mange mener han er for flink. Ihvertfall i forhold til de andre deltakerne. Dessuten sier jo faktisk 3 par at de synes han er for flink. Tror faktisk ikke dette kommer av at de er dårlige tapere som mange skal kalle dem. Tror heller det er fordi nivået til Kurt ikke samsvarer de andre deltakerne. Dette er hele problemet med denne sesongen. Det er produksjonen sin feil.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi KV hadde forssprang fordi Kurt allerede var for god i starten. Dette hadde ikke AJ. Selv om de vant mest inneuker, så vant fortsatt KV 3 uker på rad i starten.  Det derfor de vant de første 3 ukene. Skjønner ikke hvordan du ikke forstår dette.  Hadde de ikke vunnet disse, hadde ikke snekringen vært så god pga. Kurt sin allerede alt for gode ferdigheter hadde ikke KV vunnet. Dette kunne ikke de andre parene tatt igjen. Kommentarene til Lars om at Kurt er så flink hele veien. Folk sier ikke at AJ ikke er flinke, men Kurt var for flink til å være med i starten. 50 års erfaring er jo veldig mye i forhold til de andre parene. Ja AJ var også bedre enn meglerne og tvillingene, men langt ifra 50 års erfaringer. Du ser på klipp at de sliter med å kutte riktig. Det ser du aldri fra KV. Dessuten hadde ikke KV vunnet uten de 3 første ukene fordi de var overlegne når det kom til snekringen. Kurt har aldri slitt med oppgaver, skal lære opp dattera si. Dessuten har alle 3 parene gått ut og sagt at de synes Kurt var for god i forhold til hva de ble fortalt at deltakerne skulle være. De sier det NÅ fordi de ikke har LOV å si det før, pga de ikke har lov til å si ting som kan spoile hvem som vinner. Anna er flink, men ikke så flink i mine øyne. Hallo så dere kjøkkenbenken? Har dere sett hvor mye anna og Jone har kappet feil? Synes AJ er flinke, men ikke overkvalifiserte. Kurt derimot ser ikke ut til å streve med noe, det er derfor mange mener han er for flink. Ihvertfall i forhold til de andre deltakerne. Dessuten sier jo faktisk 3 par at de synes han er for flink. Tror faktisk ikke dette kommer av at de er dårlige tapere som mange skal kalle dem. Tror heller det er fordi nivået til Kurt ikke samsvarer de andre deltakerne. Dette er hele problemet med denne sesongen. Det er produksjonen sin feil.

Anonymkode: 019b1...3f7

Det var da mange ting Jan gjorde som han aldri har gjort før, for eksempel sparkling. Han er enormt fingernem og nøyaktig, kjenner mange som har snekret mye mer enn han hjemme uten å være i nærheten av å ha samme finish. Dette handler mer om talent enn fryktelig mye erfaring. 

Anonymkode: deeb3...5b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi KV hadde forssprang fordi Kurt allerede var for god i starten. Dette hadde ikke AJ. Selv om de vant mest inneuker, så vant fortsatt KV 3 uker på rad i starten.  Det derfor de vant de første 3 ukene. Skjønner ikke hvordan du ikke forstår dette.  Hadde de ikke vunnet disse, hadde ikke snekringen vært så god pga. Kurt sin allerede alt for gode ferdigheter hadde ikke KV vunnet. Dette kunne ikke de andre parene tatt igjen. Kommentarene til Lars om at Kurt er så flink hele veien. Folk sier ikke at AJ ikke er flinke, men Kurt var for flink til å være med i starten. 50 års erfaring er jo veldig mye i forhold til de andre parene. Ja AJ var også bedre enn meglerne og tvillingene, men langt ifra 50 års erfaringer. Du ser på klipp at de sliter med å kutte riktig. Det ser du aldri fra KV. Dessuten hadde ikke KV vunnet uten de 3 første ukene fordi de var overlegne når det kom til snekringen. Kurt har aldri slitt med oppgaver, skal lære opp dattera si. Dessuten har alle 3 parene gått ut og sagt at de synes Kurt var for god i forhold til hva de ble fortalt at deltakerne skulle være. De sier det NÅ fordi de ikke har LOV å si det før, pga de ikke har lov til å si ting som kan spoile hvem som vinner. Anna er flink, men ikke så flink i mine øyne. Hallo så dere kjøkkenbenken? Har dere sett hvor mye anna og Jone har kappet feil? Synes AJ er flinke, men ikke overkvalifiserte. Kurt derimot ser ikke ut til å streve med noe, det er derfor mange mener han er for flink. Ihvertfall i forhold til de andre deltakerne. Dessuten sier jo faktisk 3 par at de synes han er for flink. Tror faktisk ikke dette kommer av at de er dårlige tapere som mange skal kalle dem. Tror heller det er fordi nivået til Kurt ikke samsvarer de andre deltakerne. Dette er hele problemet med denne sesongen. Det er produksjonen sin feil.

Anonymkode: 019b1...3f7

Det hadde vært bedre om KV hadde vært på nivå med TT og AC? Hvordan hadde resultatet sett ut da da tror du?  

Det har vært med snekkerkyndige i hver sesong av Sommerhytta uten at noen av de har vunnet. Interiør, fargevalg, smarte løsninger, utnyttelse av eiendommen, forståelse av oppgavene  og kreativitet er alle faktorer som spiller inn. Anna er jo åpenbart veldig mye bedre på interiør og farger enn AC og TT. Burde hun vært disket? 

Kurt vant på nøyaktighet. Der var TT og AC elendige. Selv om de så at det de hadde gjort ikke var pent så lot de være å gjøre noe med det. AC gjorde alle oppgaver sammen. Hvor mye mer hadde de fått gjort om de hadde gjort hver sine oppgaver istedenfor at den ene skulle stå og se på? Uteområdet deres fikk de aldri tid til å gjøre så mye med, men det handler jo også om å disponere tid. Hvofor er de ikke tilstede når de har vunnet snekker og ser på og lærer noen triks? Hva med å ta til seg tilbakemeldingene fra dommerne? 

Det var fullt mulig for AJ å slå KV så hvorfor de var med å klage på de forstår jeg ikke. 

De får klage på Finn som avgjorde hvem som vant hytta. Hvem vet. Kanskje han fikk med seg hvor usympatisk de andre oppførte seg mot KV og at det avgjorde hvem han ga hammeren til 🤷‍♀️

Anonymkode: 67c9f...a44

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 søker deltakere til ny sesong. Der står følgende i kriteriene for å delta:

Sitat

For å sikre en rettferdig konkurranse, er profesjonelle håndverkere, interiøreksperter, gartnere, eller personer med mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid, dessverre diskvalifisert fra å søke deltagelse i Sommerhytta.

Hva legger de i "mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid"? Det er jo en formulering som vil tolkes forskjellig.

Et par eksempler på folk fra min krets:

"Frank" er i 50-årene. Jobber som selger og bor i enebolig sammen med familien sin. Hagen er hans store hobby. Han har de siste årene bl.a. anlagt karpedam, bygget utestue med platting med utekjøkken utenfor, plantet hekk og anlagt et staudebed. "Frank" har også pusset opp en del innvendig, i vinter har han bl.a. lagt nytt gulv i stua, tapetsert rommet til tenåringsdatteren og lagt fliser i gangen. 

"Kari" er i 40-årene, jobber i klesbutikk og bor i leilighet sammen med katten sin. Interiør er hennes store hobby. Hun leser interiørblader og interiørblogger, og følger mange interiørkontoer på Instagram. "Kari" har stadig noen prosjekter på gang i leiligheten og gjør det meste selv. Bl.a. har hun malt og tapetsert, lagt gulv og med hjelp av kjæresten sin monterte hun nytt kjøkken fra Ikea i sommerferien i fjor. 

Er de for erfarne til å delta på Sommerhytta? 

Anonymkode: 8395d...daf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

TV2 søker deltakere til ny sesong. Der står følgende i kriteriene for å delta:

Hva legger de i "mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid"? Det er jo en formulering som vil tolkes forskjellig.

Et par eksempler på folk fra min krets:

"Frank" er i 50-årene. Jobber som selger og bor i enebolig sammen med familien sin. Hagen er hans store hobby. Han har de siste årene bl.a. anlagt karpedam, bygget utestue med platting med utekjøkken utenfor, plantet hekk og anlagt et staudebed. "Frank" har også pusset opp en del innvendig, i vinter har han bl.a. lagt nytt gulv i stua, tapetsert rommet til tenåringsdatteren og lagt fliser i gangen. 

"Kari" er i 40-årene, jobber i klesbutikk og bor i leilighet sammen med katten sin. Interiør er hennes store hobby. Hun leser interiørblader og interiørblogger, og følger mange interiørkontoer på Instagram. "Kari" har stadig noen prosjekter på gang i leiligheten og gjør det meste selv. Bl.a. har hun malt og tapetsert, lagt gulv og med hjelp av kjæresten sin monterte hun nytt kjøkken fra Ikea i sommerferien i fjor. 

Er de for erfarne til å delta på Sommerhytta? 

Anonymkode: 8395d...daf

Noen virker ikke å forstå at det er forskjell på å "ha erfaring med" og "ha mye erfaring med" noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Står ved mine ord. Hadde Anna ikke vært «mannen» i det teamet så hadde hun heller ikke fått så mye hets; ung og vakker kvinne som rokker med de inngrodde kjønnsrollene får tydeligvis mange til å se rødt. 

Anonymkode: edf64...f72

Så hvorfor får da Kurt så mye hets? 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath H. skrev (28 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/dette-far-taperne/73895049

I et avsnitt her bekrefter A og C at det ble snakket dritt bak ryggen på K og V fra dag 2. Virkelig "trivelige" folk de der 6 andre deltagerne! (ironi)

Å derfor mistet jeg all respekt for de AJ, AC og TT. Å selv om de sier at det ikke gikk utover KV, så sier V at hun merket det og følte at det var 6 mot de 2. Godt at det var KV som vant hytten sin. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath H. skrev (40 minutter siden):

Så hvorfor får da Kurt så mye hets? 😉

Fordi han kunne alt for mye ihht til reglene for å søke. Det går på tillit.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi han kunne alt for mye ihht til reglene for å søke. Det går på tillit.

Anonymkode: a38b3...d5e

Han kunne ikke noe mer enn Anna. Så hvorfor får ikke hun hets for det?

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi han kunne alt for mye ihht til reglene for å søke. Det går på tillit.

Anonymkode: a38b3...d5e

Hvordan i verden kan du vite det? Det er bare tull.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath H. skrev (6 minutter siden):

Hvordan i verden kan du vite det? Det er bare tull.

Man så vel det med det blotte øye helt fra start.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Han kunne ikke noe mer enn Anna. Så hvorfor får ikke hun hets for det?

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Klart han kunne mer enn Anna, det var lett for alle å se.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man så vel det med det blotte øye helt fra start.

Anonymkode: a38b3...d5e

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klart han kunne mer enn Anna, det var lett for alle å se.

Anonymkode: a38b3...d5e

Nå får du gi deg. Man så også med ett øye at Anna kunne mye fra dag 1, men hun får ikke hets pga det. Det er bare dere som er AJ tilhengere som er bitre og ikke vil innse at KV er verdige vinnere av hytta si. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

 

Nå får du gi deg. Man så også med ett øye at Anna kunne mye fra dag 1, men hun får ikke hets pga det. Det er bare dere som er AJ tilhengere som er bitre og ikke vil innse at KV er verdige vinnere av hytta si. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Synes Anna får utrolig mye hets jeg?

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vi må ha i bakhodet at det er et «reality»program som er limt sammen og ETTER at resultatet av alle konkurransene er ferdig. 
Og etter at alle episodene er offentliggjort, har deltagerne kommet med kommentarer i media:
-Tvillingene sier de ga tilbakemeldinger til TV2 allerede første/andre dagen om at de syntes nivået til Kurt var urettferdig høyt. 
-Tre av parene sier de meldte det samme utover i uke 1,2 og 3, men at TV2 avviste dette. 
-De sier at Lars sine positive tilbakemeldinger om Kurts snekring er tonet ned (!) i redigeringen, og at kommentarer som deltagerne kom med ang Kurts nivå ble utelatt. 
-Meglerne sier de holdt ut fordi de trodde at sannheten ville komme frem til slutt. De syns det er frustrerende at produksjonen har skjult at det ikke var en fair konkurranse.
 
 
Flere på KG argumenterer for at KV ikke kan ha vært så mye flinkere teknisk enn AJ, ettersom det sto 4-4 mellom dem etter at alle romhamrene var delt ut, så dette viser at nivåforskjellen mellom de to beste parene etterhvert ble lik. 
Det er vanskelig for oss seere å bedømme arbeidet ettersom det var påfallende dårlig filming av detaljer, så vi må stole på oversiktsbilder og dommernes kommentarer. 
 
Men iflg det vi så, var det virkelig fortjent at AJ vant f.eks badet? AJ manglet mer enn KV på dør/terskel, og det eneste Aina kunne trekke ned på hos KV, var at de manglet noe organisk (et par kurver)... Lars kalte KVs for et teknisk bad, det hørtes ganske perfekt ut. Så da må AJs dam mot det lille vannspeilet til KV ha telt så mye mer enn badet? 
 
AJ vant kjøkkenuka - på tross av kort benkeplate og dårligere kjøkkenhage. Fikk KV såpass mye trekk fordi Aina ikke likte stilblandingen med stolene eller at en liten frontlist var limt på feil?
 
Meglerne vant terrasseuka - jeg syns det luktet sympatihammer lang vei, og det var hyggelig:) Men kunne en nøytral dommer virkelig si at den terrassen og leveggen var bedre enn alle de andres?
 
Entre og stue: Mulig jeg husker feil, men jeg fikk inntrykk av at AJ vant over KV kun på stilen, Lars hadde vel ikke noe å trekke på KVs snekring? 
 
Smak er vanskelig å diskutere. Jeg vet hvem som er min favoritt (AJ), men jeg syns Ainas argumenter mot KV er svake. Hun kritiserte ikke glatte vegger og gull/marmor, men litt mangel på naturmaterialer og et tilfelle av stilblanding? (Der fikk meglerne ufortjent kritikk, syns jeg, Aina likte det hun kalte deres "kontinentale stil", men syns det var feil å blande med karmstoler og tallerkenhylle - på en hytte!)
 
Men selv om man likte AJs stil best, var den virkelig så mye bedre enn KV at den oppveier for snekringen til KV som vel utvilsomt var best? Mange på KG syns jo Veronica var bedre på styling enn Anna også.
Så hvordan kunne AJ vinne sine 4 hammere, det kunne vel like gjerne vært KV som vant dem også?
 
Jeg lurer litt på om ikke KV hadde vunnet enda flere hammere hvis ikke TV2 hadde tatt grep etter de 3 første ukene... Etter at de tre parene klagde, ble det pause for Kurt og Veronicas gullhammerrekke, til de igjen vant utebod i uke 7.  Jone og Anna vant bad, kjøkken, entre og stue i uke 4-9, og meglerne vant terrasse uke 5.
Jeg mistenker også at de tapende parene har rett i at redigeringen skjuler hvor mye flinkere Kurt egentlig var fra første stund. Akkurat som "personlighetene" ble redigert ned til rendyrking. Det er ikke akkurat noen bombe at det klippes ut av sammenheng og kan settes sammen til det ugjenkjennelige i reality.
 
Jeg mener absolutt ikke at det er juks å forberede seg, jeg ville gjort akkurat det samme. Veronica sa hun hadde planlagt dette 1 år. Jeg hadde hatt alle fargekoder, gulv, tekstiler og moodboards planlagt før innspillingen, that's me. Og jeg ville ha ligget i hardtrening mellom uttak og innspilling. 
Jeg håper Kurts forsprang bare besto av research 6 uker før start, men det er det vel bare han og hans nærmeste som vet. Uansett er det TV2 ansvar å velge ut deltagere rettferdig.
 
Å kalle de tapende parene for dårlige tapere syns jeg er feil. Det er tross alt ikke snakk om å tape et brettspill, men en hytte til 3-4 millioner. Det er fullt forståelig at de forteller at de syns konkurransen var urettferdig, og jeg skjønner godt hvis noen er bitre over å ha blitt slått på målstreken. 
 
Og jeg er mildt sagt overrasket over hvor mye usakligheter som blir stående umoderert på KG...

Anonymkode: 78e51...bdf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...