Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren til Anna sier de kun har lagt 7kvm med gulv sammen, hvorfor skrev da både Anns og Jone at han har hjulpet dem mye, og Anns vært med? Løgnere.

Anonymkode: da1a7...ade

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har lite å komme med annet enn å prøve å ironisere andres innlegg, ser jeg. 

Sannheten er at alle deltagerne var like kvalifisert. Sannheten er jo at A&J vant antall gullhammere på hytta. Sannheten er jo at K&V kunne ikke hevde seg mot A&J med tanke på hytta. Sannheten er jo at T&T og C&A leverte en bønn i bøtta-prestasjon. Sannheten er jo at T&T og C&A hadde null erfaring og kompetanse. Sannheten er jo at T&T valgte å bruke siste tiden før klokka ringte på å bade, kose seg med kaffe og ta seg en hvil på senga før klokka ringte. Sannheten er jo at T&T og C&A gjorde grove feil i arbeidet, som de faktisk la merke til seg og kommenterte underveis uten å rette på det. Sannheten er jo at T&T og C&A gjorde samme feil i uke 9 som i uke 1. Uavhengig av hva som ble sendt på TV! 

Anonymkode: d9165...245

Jeg får slutte med ironien et øyeblikk for å forklare litt, da: De tre parene kritiserer nettopp den fremstillingen som du oppfatter som sannheten: de sier at ting er tonet ned (f.eks Kurts nivå), utelatt (kritikk av castingen)  og overdrevet (f.eks pauser, konflikter).   

Og så er det litt merkelig at du sier "Sannheten er jo at T&T og C&A hadde null erfaring og kompetanse", samtidig som du syns det er feil å kritisere castingen...

Anonymkode: 78e51...bdf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får slutte med ironien et øyeblikk for å forklare litt, da: De tre parene kritiserer nettopp den fremstillingen som du oppfatter som sannheten: de sier at ting er tonet ned (f.eks Kurts nivå), utelatt (kritikk av castingen)  og overdrevet (f.eks pauser, konflikter).   

Og så er det litt merkelig at du sier "Sannheten er jo at T&T og C&A hadde null erfaring og kompetanse", samtidig som du syns det er feil å kritisere castingen...

Anonymkode: 78e51...bdf

Jeg sier ikke at det er feil å kritisere castingen hvis kritikken ellers treffer kun castingen. Men kritikken går ikke mot castingen. Kritikken går mot Kurt og Veronica. Kurt og Veronica fremstilles som uverdige vinnere. Som om at de har jukset. At Kurt er overkvalifisert (som er pisspreik) og ikke burde ha deltatt. Kritikken treffer Kurt og Veronica så mye at disse to må hele tiden forsvare seg ute i mediene. En seier med bitter smak om munnen der. 

Problemet er jo at kritikken er feil. Kurt har blitt godkjent som amatør. Han ER amatør. En nøye amatør med livserfaring som attpåtil er god å planlegge. T&T og C&A på sin side har null erfaring og kompetanse, og gadd ikke engang gjøre noe med det på forhånd etter at de søkte eller fikk beskjed om deltagelse. At noen på sommerhytta kunne mer enn dem er jo helt logisk å forstå, ettersom de ikke kan noe som helst. T&T og C&A kan aldri i verden mene og tro at de burde ha en fair sjanse å vinne en hytte i en snekkerkonkurranse uten å evne eller vite noe som helst om materialer, interiør og arbeid på forhånd. Det er ikke Kurt som er overkvalifisert. Det er T&T og C&A som er underkvalifisert. Og det visste de om før de søkte! Enhver med selvinnsikt ser jo at kritikken mot K&V og produksjonen for å caste feile folk handler jo utelukkende om de selv. Det er T&T og C&A som ikke burde vært med på programmet.

Angående overdrevet pauser og dårlig klipping, så ja, det har vært et monsterproblem i år. Men når du ser og hører tvillingene bade eller ligge på senga mens klokka ringer og at de reiser seg opp og sier "ah dette var deilig å gjøre rett før klokka ringte. Dette må vi gjøre oftere. Hihihihi", så lyver faktisk ikke klippingen. 

 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg får slutte med ironien et øyeblikk for å forklare litt, da: De tre parene kritiserer nettopp den fremstillingen som du oppfatter som sannheten: de sier at ting er tonet ned (f.eks Kurts nivå), utelatt (kritikk av castingen)  og overdrevet (f.eks pauser, konflikter).   

Og så er det litt merkelig at du sier "Sannheten er jo at T&T og C&A hadde null erfaring og kompetanse", samtidig som du syns det er feil å kritisere castingen...

Anonymkode: 78e51...bdf

På hvilken måte er Kurts nivå tonet ned? Det er da helt åpenbart at mannen er nøyaktig og flink gjennom hver eneste episode ...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg får slutte med ironien et øyeblikk for å forklare litt, da: De tre parene kritiserer nettopp den fremstillingen som du oppfatter som sannheten: de sier at ting er tonet ned (f.eks Kurts nivå), utelatt (kritikk av castingen)  og overdrevet (f.eks pauser, konflikter).   

Og så er det litt merkelig at du sier "Sannheten er jo at T&T og C&A hadde null erfaring og kompetanse", samtidig som du syns det er feil å kritisere castingen...

Anonymkode: 78e51...bdf

... Og hvis de mener at Kurt er overkvalifisert, så er jo iallefall Anna det også! Men det faller liksom helt mellom stolene, for de tapte jo, selv om de fikk flest gullhammere basert på hytta. 

Det hele er jo ulogisk. 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå gidder jeg ikke gjenta meg selv mer. Forstå det jeg skriver eller la være. Takk for laget i tråden, og god sommer!

Gratulerer til Kurt og Veronica. 👏🥳 Seieren var fortjent når de vant, men ble jammen enda mer fortjent dagene etterpå! 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Faren til Anna sier de kun har lagt 7kvm med gulv sammen, hvorfor skrev da både Anns og Jone at han har hjulpet dem mye, og Anns vært med? Løgnere.

Anonymkode: da1a7...ade

Ikke mer løgnere enn Kurt som lærte seg ting på YouTube 😂

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, PetterKanin said:

På hvilken måte er Kurts nivå tonet ned? Det er da helt åpenbart at mannen er nøyaktig og flink gjennom hver eneste episode ...

Ja, det er akkurat det som er litt sjokkerende, at han skulle være enda flinkere enn vi fikk se, men det er faktisk det de sier:

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-etter-finalen---burde-vaert-diskvalifisert/73884657

https://www.tv2.no/a/14020823/

Anonymkode: 78e51...bdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sier ikke at det er feil å kritisere castingen hvis kritikken ellers treffer kun castingen. Men kritikken går ikke mot castingen. Kritikken går mot Kurt og Veronica. Kurt og Veronica fremstilles som uverdige vinnere. Som om at de har jukset. At Kurt er overkvalifisert (som er pisspreik) og ikke burde ha deltatt. Kritikken treffer Kurt og Veronica så mye at disse to må hele tiden forsvare seg ute i mediene. En seier med bitter smak om munnen der. 

Problemet er jo at kritikken er feil. Kurt har blitt godkjent som amatør. Han ER amatør. En nøye amatør med livserfaring som attpåtil er god å planlegge. T&T og C&A på sin side har null erfaring og kompetanse, og gadd ikke engang gjøre noe med det på forhånd etter at de søkte eller fikk beskjed om deltagelse. At noen på sommerhytta kunne mer enn dem er jo helt logisk å forstå, ettersom de ikke kan noe som helst. T&T og C&A kan aldri i verden mene og tro at de burde ha en fair sjanse å vinne en hytte i en snekkerkonkurranse uten å evne eller vite noe som helst om materialer, interiør og arbeid på forhånd. Det er ikke Kurt som er overkvalifisert. Det er T&T og C&A som er underkvalifisert. Og det visste de om før de søkte! Enhver med selvinnsikt ser jo at kritikken mot K&V og produksjonen for å caste feile folk handler jo utelukkende om de selv. Det er T&T og C&A som ikke burde vært med på programmet.

Angående overdrevet pauser og dårlig klipping, så ja, det har vært et monsterproblem i år. Men når du ser og hører tvillingene bade eller ligge på senga mens klokka ringer og at de reiser seg opp og sier "ah dette var deilig å gjøre rett før klokka ringte. Dette må vi gjøre oftere. Hihihihi", så lyver faktisk ikke klippingen. 

 

Anonymkode: d9165...245

Jeg kjenner ikke igjen det du skriver, kritikken går nettopp på castingen, du kan jo lese selv. Ingen angrep på Kurt eller Veronica som personer. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-etter-finalen---burde-vaert-diskvalifisert/73884657

https://www.tv2.no/a/14020823/

 

Anonymkode: 78e51...bdf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke mer løgnere enn Kurt som lærte seg ting på YouTube 😂

Anonymkode: a38b3...d5e

Nå må du gi deg. Kurt har ihvertfall vært ærlig om det, mens Anna og faren forteller to forskjellige ting. I tillegg så skriver faren nedsettende ting om Veronica. 
Jeg vet ihvertfall hvem som fremstår som mest troverdig av de.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye som ikke har kommet fram på kamera, ja, fra både og på vegne av alle par. Ikke kun mot Kurt. 

Dere glemmer jo samtidig at A&J vant bad-, kjøkken-, stue- og entréuken. 4 av 5 rom tilknyttet hytta. Det er det vi vét. Dét er fakta. Og fakta er at A&J knuste K&V med snekring og interiør på selve hytta. Argumentet fra de andre deltagerne, og A&J spesielt, om at K&V da var uverdige vinnere blir jo helt pulverisert med faktaen her. For A&J var jo i en høyere liga enn ALLE.

T&T og A&C kunne definitivt gjort 100 ting annerledes for å klare å hevde seg. Blant annet det du skriver, men også alt fra prioriteringer (T&T valgte å ta seg et bad/kaffekos/en strekk på senga før klokka ringte med mye uferdig rundt seg, mens K&V og A&J løp som galninger med lakkboksen på spikerne på listene for å få det perfekt), til arbeidsmoral, til holdninger, til ignorering av sløvskap etc. Og dette har ingenting med K&V å gjøre. Heller ikke A&J. For T&T og A&C burde ikke engang meldt seg på konkurransen. A&C på sin side var ikke engang forberedt på hva de gikk til. Derfor, T&T og A&C hadde ikke noe som helst i seg som tilsvarer at de kunne ha hevdet seg i en normalsesong av Sommerhytta. Ingenting. Å da tro at du kan gi faen, se på Sommerhytta som en fin og rolig opplevelse, og bare møte opp å ha sjanse å vinne er jo intet mindre enn naivt og elendig gjort mot seerne og andre søkere. Og så presterer de å lage dårlig stemning og slakte vinnerne og produksjonen underveis og etterpå! Fordi de selv ikke kan, ikke vil og ikke orker nok! 

Kritikken er intet konstruert for at verken produksjon eller vinnere skal ta noe til etterretning. Kritikken er grunnløs og uten mål og mening. Kritikken er oppgulp fra dårlige tapere som ikke har selvinnsikt til å forstå hva de holder på med.

Skal avslutte min tirade i tråden nå. Selv om deltagerne faktisk fortjener hvert ett ord. Jeg er bare så sykt glad for at de beste menneskene vant hytta, og at de andre avslørte seg som elendige deltagere og motkonkurrenter med falske fasader. Og jeg minner nok engang om at jeg egentlig var A&J-tilhenger inn til beinmargen helt til finalen. 

Anonymkode: d9165...245

Nettopp fordi at AJ hadde den desidert beste hytta, burde de ikke da vunnet "SommerHYTTA"? 

Jeg tror frustrasjonen som går mot Kurt fra AJ, egentlig handler om at AJ sin hytte var best, men de tapte pga de to teite konkurranser i finaleuken... 

AC og TT vet at de hadde tapt mot AJ, men fordi AJ tapte hytta like mye som dem så er det lettere å gå på Kurt. Jeg forstår ikke at han har blitt så god av å se på YouTube, men... Deltakerne har sagt at mye av skrytet Kurt fikk av Lars er klippet bort. At det allerede første uken ble sagt at snekkere har mye å lære av Kurt. Da har han kanskje mer erfaring enn han oppga?

Kurt har sagt at han forberedte seg et år før deltakelsen. Så har han også sagt at han forberedte seg fra han ble valgt ut, 6 uker. Hva stemmer? Har han oppgitt til produksjonen alt han gjorde det året, eller bare de siste 6 ukene?

Jeg har en annen teori om at AJ har fått sympatihammere for å holde spenningen i programmet når man ser hvor mange feil de faktisk har hatt på snekkerarbeidet. Skulle egentlig KV fått alle hammerne i årets sesong?

Jeg vet ikke hva jeg skal tro altså (slik Finn ville sagt det), men det virker jo dumt at paret med best hytte ikke vinner "SommerHYTTA", hvis det vi har fått se stemmer. Men overrasket er jeg ikke. 😛

Det sagt, KV er verdlige vinnere, men det er mye som ikke går opp her.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, det er akkurat det som er litt sjokkerende, at han skulle være enda flinkere enn vi fikk se, men det er faktisk det de sier:

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-etter-finalen---burde-vaert-diskvalifisert/73884657

https://www.tv2.no/a/14020823/

Anonymkode: 78e51...bdf

Jeg ser at se sier det, men ingenting som faktisk tyder på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (7 minutter siden):

Nettopp fordi at AJ hadde den desidert beste hytta, burde de ikke da vunnet "SommerHYTTA"? 

Jeg tror frustrasjonen som går mot Kurt fra AJ, egentlig handler om at AJ sin hytte var best, men de tapte pga de to teite konkurranser i finaleuken... 

Jo, A&J burde ha vunnet basert på beste hytte. Best bad, kjøkken, stue og gang. Med nabo- og interiørhammer. K&V hadde kun best soverom og uteområde. Og jeg mener som sagt tidligere at A&J ble offer for C&A sympatihammer i terrasseuken når Adrian stod fram. Dessuten mener jeg at det var hull i huet at Finn ga K&V sin gullhammer, og ikke A&J. Slik jeg ser det, så burde A&J vunnet hytta i år. Faktisk så føler jeg at A&J er årets utgave av E&A. Leverte egentlig best, burde ha vunnet og jeg sliter med å forstå hvorfor de ikke gjorde det. 

Men i motsetning til i fjor, så mener jeg at K&V var verdige vinnere også, noe ikke Ø&L var. Det er fordi K&V leverte nesten på nivå med A&J hele veien. Det var ofte marginer. Det handlet mer om smak og behag i år. Det var forsåvidt også marginer og smak og behag når K&V vant foran A&J. Men til syvende og sist stod vi igjen med to ganske jevne par, som på hver sin måte fortjente å vinne hytta, bare at A&J egentlig var knappet bedre. 

Og så har vi jo disse omdiskuterte hammerne i finaleuken som egentlig tok bort seieren fra A&J og ga den til K&V. Ufortjent var det kanskje, men når konkurransen faktisk er sånn så må man jo bare godta det. Det er jo ikke K&Vs feil at A&J ikke vant disse konkurransene. Og når konkurransen var slik den var og K&V leverte den hytta de gjorde, så er de fortsatt verdige vinnere, selv om A&J hadde beste hytte. 

Totalt sett burde ingen deltagere klage over dette. Det var like vilkår for alle. Alle visste både på forhånd og underveis hva de stod ovenfor. Og da er det bare tøv å tråkke ned vinnerne fordi man selv ikke leverte. Enten det var i ukeskonkurransene eller i finalekonkurransene. 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (22 minutter siden):

Jeg har en annen teori om at AJ har fått sympatihammere for å holde spenningen i programmet når man ser hvor mange feil de faktisk har hatt på snekkerarbeidet. Skulle egentlig KV fått alle hammerne i årets sesong?

Angående dette. Nei. Jeg mener at gullhammerene ble riktig fordelt hele veien, bortsett fra sympatihammeren til A&C, uavhengig av stillingen. Men det er min mening det. K&V var ikke så god at de fortjente enda flere hammere.

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, loveli said:

... Deltakerne har sagt at mye av skrytet Kurt fikk av Lars er klippet bort. At det allerede første uken ble sagt at snekkere har mye å lære av Kurt. Da har han kanskje mer erfaring enn han oppga?

... Jeg har en annen teori om at AJ har fått sympatihammere for å holde spenningen i programmet når man ser hvor mange feil de faktisk har hatt på snekkerarbeidet. Skulle egentlig KV fått alle hammerne i årets sesong?

... Det sagt, KV er verdlige vinnere, men det er mye som ikke går opp her.

Det er min teori også. Det ble tatt grep med sympatihammere etter uke 3, og Kurts ferdigheter ble tonet ned. Fordi det ville vært katastrofe for konkurransen hvis noen var altfor flinke. Men helt klart beundringsverdig innsats fra KV.

Anonymkode: 78e51...bdf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flest gullhammere på hytten betyr ikke nødvendigvis det samme som "Ikke amatør" . Selv om ikke KV hadde vunnet ville jeg fortsatt syntes at K var overkvalifisert.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kjenner ikke igjen det du skriver, kritikken går nettopp på castingen, du kan jo lese selv. Ingen angrep på Kurt eller Veronica som personer. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-etter-finalen---burde-vaert-diskvalifisert/73884657

https://www.tv2.no/a/14020823/

 

Anonymkode: 78e51...bdf

Du leser dette slik man vil. Dette er kun ord uten dokumentasjon. Ord fra bitre deltagere i etterkant. 

Man trenger ikke hause opp Kurt mer enn nødvendig. Han var faktisk ikke så god. Han var helt ordinær for sin alder. Bare at han var nøye. Men han hadde sine feil også. Og han tok noen valg som i høyeste grad kan diskuteres. Så det er ingen grunn til å lansere teorien om at Kurt er en selvlært fagmann. For det er han faktisk ikke. Kontrastene blir dog store mot folk som ikke kan noe som helst, og som ikke burde vært deltagere i programmet pga det. 

Anonymkode: d9165...245

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flest gullhammere på hytten betyr ikke nødvendigvis det samme som "Ikke amatør" . Selv om ikke KV hadde vunnet ville jeg fortsatt syntes at K var overkvalifisert.

Anonymkode: 019b1...3f7

Hvilke kvalifikasjoner hadde Kurt som gjorde han overkvalifisert? Han har ikke engang jobbet som håndtlanger for snekker såvidt vi vet ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka holdt jeg med VK som vinnere av gullhammer. Stort sett helt til de begynte på kjøkkenet. Da falt jeg for stilen til AJ og stede gjennomførte den i hele hytta likte jeg svært godt.  AJ sin hytte var finest i mine øyne.

Problemet er at Anna sin væremåte fikk meg til å faktisk ikke unne henne noe hytte og heldigvis vant KV.

Nå i ettertid er jeg iallefall 100% sikker på at KV var verdige vinnere. Makan til syting og klaging av AJ har jeg aldri sett maken til. Hjelper ikke på at TT og AC også er med i hylekoret. De 3 parene bær aldri melde seg på konkurranser heretter, de er ekstremt dårlige tapere.

Hipp hipp hurra for KV 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet er vel at ingen skal være profesjonell håndverker og det er ingen av dem. Syns det er lavmål å drive slik etter en konkurranse. 

Anonymkode: f78d2...08c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...