Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De klager og klager. Allikevel sitter de med smilet bredt om munnen over verdien på over 100k de sitter igjen med. 
EF26E595-37EE-498C-80F5-817687657983.thumb.jpeg.24e1d3720e857f1fc6dc830ca1696757.jpeg

Anonymkode: 6ee85...c99

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og apropos spleis som mange er så negative til. Det er opp til enhver å gi, og selv gir jeg til det som treffer meg og det er virkelig mye forskjellig 😊 Gir samtidig fast til veldedighet og diverse organisasjoner, og det er helt frivillig å gi til det man synes er riktig ut fra eget hjerte, synspunkt og økonomi.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (2 timer siden):

Fascinerende at du motsier deg selv. I et tidligere innlegg påstår du hardnakket at tvillingene og meglerne ikke har hatt sjanse til å vinne hytten selv med jevnbyrdig motstandere fra tidligere sesonger. Før du nå snur tvert om å mener det ikke er manglende snekker ferdigheter som felte dem, men fargevalg, møbler og interiør. 

Kanskje du skulle gå tilbake å se tilbakemeldinger fra interiørdesigneren i årets sesong? Tvillingene og meglerne fikk gjennomgående skryt for sine valg av møbler og interiør. Det samme kan ikke sies om tilbakemeldingene til far og datter. Hun var kritisk til kaoset av messing, blanke fliser, stramme minimalistiske hyller og gedigne furustoler med utskjæringer. De kjølige beige fargene ble også kommentert. 

En annen fascinerende greie er din påstand om at tvillingene ble valgt ut på grunn av sin kreativitet, at den skulle være "deres våpen". Jeg kan ikke si jeg har sett noe pressemelding fra tv2 og Strix hvor de legger frem sin begrunnelse for å ha valgt ut disse parene.

🥳🥳🥳🙌🏼👏👏👏

Anonymkode: 5f3b0...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og apropos spleis som mange er så negative til. Det er opp til enhver å gi, og selv gir jeg til det som treffer meg og det er virkelig mye forskjellig 😊 Gir samtidig fast til veldedighet og diverse organisasjoner, og det er helt frivillig å gi til det man synes er riktig ut fra eget hjerte, synspunkt og økonomi.

Anonymkode: a38b3...d5e

Mange burde være negative til en sånn spleis. Folk må våkne.

Ja, alle støtter hva de vil, og desverre er det da viktigere for noen å støtte noen som allerede er vel bemidlet, som sitter med verdier for opp til 100k etter en konkurranse (deres ord), kan de ikke selge disse tingene, kjøpe et oppussingsobjekt og få en hytte på redelig vis? 

En sånn spleis er bare trist, og spør du meg burde det ikke være lovlig. Hva om folk tenker litt og sender penger til de som virkelig trenger det? Som er det eneste riktige, synes du ikke? 

Ekstremt kvalmt!!!!!

De burde skamme seg for å ta i mot disse pengene! Virkelig! To unge mennesker, med god økonomi og egen leilighet.... jeg hadde skammet meg dypt av å ta i mot disse pengene! Håper de sender pengene tilbake til en spleis med noen som trenger penger for å ikke dø! 

 

Anonymkode: 137e2...fd5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange burde være negative til en sånn spleis. Folk må våkne.

Ja, alle støtter hva de vil, og desverre er det da viktigere for noen å støtte noen som allerede er vel bemidlet, som sitter med verdier for opp til 100k etter en konkurranse (deres ord), kan de ikke selge disse tingene, kjøpe et oppussingsobjekt og få en hytte på redelig vis? 

En sånn spleis er bare trist, og spør du meg burde det ikke være lovlig. Hva om folk tenker litt og sender penger til de som virkelig trenger det? Som er det eneste riktige, synes du ikke? 

Ekstremt kvalmt!!!!!

De burde skamme seg for å ta i mot disse pengene! Virkelig! To unge mennesker, med god økonomi og egen leilighet.... jeg hadde skammet meg dypt av å ta i mot disse pengene! Håper de sender pengene tilbake til en spleis med noen som trenger penger for å ikke dø! 

 

Anonymkode: 137e2...fd5

Bør vi skamme oss for å tjene mer i lønn enn det vi trenger til bare det grunnleggende? For de pengene kan jo gå til andre som trenger det mer egentlig. Bør vi bruke penger på kino? De kunne gå til å brødfø en familie et annet sted? 

La nå folk bruke pengene på det de vil.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bør vi skamme oss for å tjene mer i lønn enn det vi trenger til bare det grunnleggende? For de pengene kan jo gå til andre som trenger det mer egentlig. Bør vi bruke penger på kino? De kunne gå til å brødfø en familie et annet sted? 

La nå folk bruke pengene på det de vil.

Anonymkode: 019b1...3f7

Det var jo sammenlignbart🙄

Anonymkode: 5f3b0...d56

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere enn meg som er lei av at det stadig kommer opp reportasjer om  taperne fra div aviser, blader, Tv kanaler osv? Mens vinnerne kommer helt i skyggen. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Liker å kverulere ser jeg..

De hadde jo ikke hatt sjangs. Det var så mye dårlig håndverk at med mindre de hadde konkurrert mot to like dårlige lag, hadde de ikke vunnet. 

At Aina gir de skryt for interiør sier egentlig en hel del om Aina. Den hjemmelagde sofaen for eksempel, det er noe av det verste jeg har sett. Aina sa jo også noe som at Anna var så utrolig flink til dette med å mikse farger og mønstre. Samtidig som hun strøk over noe kjipt sengetøy. 
Selv hadde jeg ikke valgt alt det samme som far og datter, men stilen deres er gjennomført mye bedre enn de andre sin. 

Anonymkode: 6ee85...c99

Så det er kverulering å påpeke at noen sier i mot seg selv? Eller er det kanskje kverulering å ha en annen oppfatning en deg? 

Du vet at smak og behag er individuelt fra person til person? At du har en formening om at stilen til far og datter er "gjennomført og mye bedre enn de andre sin", er ikke en fasit for at alle andre mener det samme. Et paradoks at interiørdesigneren ikke deler din mening. Forøvrig er ikke stilen og smaken til deltagerne problemet med årets sesong av Sommerhytta. 

Ctrl skrev (3 timer siden):

Nei, jeg har ikke motsagt meg selv. A&C og T&T ville aldri vunnet en tidligere sesong med det sluttproduktet de leverte i årets sesong. Det var totalt sett ikke bra nok. Men hadde de gjort ting annerledes, planlagt bedre, vært mer på, vært mer nøye, vært mer kreative og vist mer så kunne de ha hatt en sjanse i alle sesongene, også i år. Ingenting av dette er en motsigelse. Ikke alt handler om snekkerferdigheter. Men når du først nevner det, så vinner du ikke gullhammere med å liste rundt lysbryter og montere panel skjevt, eller å ha veggene fulle av "helligdager" i malingen. Dette handler dog ikke om ferdigheter, men om bevisst og uforståelig sløvskap.

Hvorfor unnlater du å sammenligne  C&A og T&T mot A&J i det avsnittet ditt om Aina? 

Både Finn og Lars nevnte tvillingenes kreativitet i finaleuken og i finalen, og påpekte at det burde de vist mer av for det var deres styrke (ikke ordrett sitat). Utover det kan jeg ikke bevise det på lik linje som du ikke kan bevise det du skriver. Men å tro at ikke Strix hadde kartlagt tvillingenes kreativitet på forhånd er jo litt pussig, er det ikke? For noe må jo tvillingene ha solgt seg inn med i kampen blant 1000-vis av søkere, og det foregår vel intervjurunder før inntak (ifølge Kurt). 

Jeg skjønner ikke hva du mener med  "unnlating av sammenligning". Det jeg kommenterte var at interiørdesigneren ikke hadde mye negativt å si om møbler, farger og interiøret til tvillingene og meglerne. I motsetning til far og datter. Så hva du mener med at jeg unnlot å sammenligne kjæresteparet, skjønner jeg ikke. Men interiørdesigneren, var som du vet, fornøyd med kjæresteparetets valg. Så konklusjonen blir da at hun jevnt over var fornøyd med tre pars valg, foruten vinnerne. 

Nå har jeg ikke uttalt at Strix ikke har kartlagt deltagerne. Jeg vet selvfølgelig at det er flere runder med intervju i en casting prosess. Det jeg kommenterte var din påstand om at tvillingene ble valgt ut på grunn av sin kreativitet og at det var denne som var deres sterkeste side. Som de da misbrukte når de ikke vant. Det er en teori du har hentet ut av intet og presenterer som fakta. At dommerne i finaleuken sier de er kreative betyr ikke at det er kriteriet de er plukket ut på. Tro det eller ei, det er et sammensatt spekter av ferdigheter og personlighet deltagerne blir valgt ut på. At de har bommet radikalt på sammensetningen i denne sesongen er en annen sak.

Endret av Oida
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (5 timer siden):

Så det er kverulering å påpeke at noen sier i mot seg selv? Eller er det kanskje kverulering å ha en annen oppfatning en deg? 

Du vet at smak og behag er individuelt fra person til person? At du har en formening om at stilen til far og datter er "gjennomført og mye bedre enn de andre sin", er ikke en fasit for at alle andre mener det samme. Et paradoks at interiørdesigneren ikke deler din mening. Forøvrig er ikke stilen og smaken til deltagerne problemet med årets sesong av Sommerhytta. 

Jeg skjønner ikke hva du mener med  "unnlating av sammenligning". Det jeg kommenterte var at interiørdesigneren ikke hadde mye negativt å si om møbler, farger og interiøret til tvillingene og meglerne. I motsetning til far og datter. Så hva du mener med at jeg unnlot å sammenligne kjæresteparet, skjønner jeg ikke. Men interiørdesigneren, var som du vet, fornøyd med kjæresteparetets valg. Så konklusjonen blir da at hun jevnt over var fornøyd med tre pars valg, foruten vinnerne. 

Nå har jeg ikke uttalt at Strix ikke har kartlagt deltagerne. Jeg vet selvfølgelig at det er flere runder med intervju i en casting prosess. Det jeg kommenterte var din påstand om at tvillingene ble valgt ut på grunn av sin kreativitet og at det var denne som var deres sterkeste side. Som de da misbrukte når de ikke vant. Det er en teori du har hentet ut av intet og presenterer som fakta. At dommerne i finaleuken sier de er kreative betyr ikke at det er kriteriet de er plukket ut på. Tro det eller ei, det er et sammensatt spekter av ferdigheter og personlighet deltagerne blir valgt ut på. At de har bommet radikalt på sammensetningen i denne sesongen er en annen sak.

Ctrl driver ingen selvmotsigelser, det er du som ser noen som ikke eksisterer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (20 timer siden):

Det er jammen meg godt vi er skrudd forskjellig sammen. For min  del er det stor urettferdighet når kunnskapen og erfaringen er så sprikende som den var på de fire parene.

Jeg vil også si det er noe spesielt at ikke parene fikk vite at de var plukket ut som deltakere samtidig. Far og datter fikk vite dette seks uker før innspillingen startet. Uker som far visstnok brukte på å se håndverker videoer på YouTube. I samme periode var meglerne i casting prosessen. Hvor de blant annet  spurte gang på gang om de andre parene hadde like lite kunnskap og erfaring som dem. Noe det ble bekreftet at de hadde, som vi jo har sett er langt fra sannheten. De ble så sendt rett i karantene for så å starte innspillingen. Så jo, mye rart og urettferdig i denne sesongen av Sommerhytta.

Vi har helt klart ikke sett samme programmet. Når et par står uten hammer i finalen, et par har en hammer og uten mulighet til å vinne hytte da er det langt fra jevnt.

Like urettferdig som når noen som har tippet Lotto vinner, mens noen som ikke har tippet Lotto ikke vinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Aina er en pussig dame.. hun elsker ton i ton, ting her og der ,tesktur  osv… så kan ikke se for meg hun liker stilen til AJ såååå godt. Kan aldri tenke meg hun bor i et striglet minimalist hjem.  Derimot kan jeg tenke meg Aina egentlig liker stilen til KV best, men at hun ser på Veronika som en stor konkurrent , fordi Veronika er utrolig dyktig når det kommer til stil, farger , teksturer osv! 
 

Dette beviser bare at Aina har elsket  Anna og Jone fra dag 1, mest pga personlighet og for å føle at hun kunne «guide» AJ så det kunne bli en lodge hytte som er så veldig i vinden for tiden!  

Aina så tidlig at Veronika var altfor lik henne selv og «konkurrent» i sitt eget fag 😅🙈 

Anonymkode: cd65f...3d3

100% uenig. Jeg syns ikke V er så god med interiør. Hun mangler kreativitet og komposisjonene er ikke helt på topp. Anna har mer et øye for interiør og innredning etter mitt syn. Dette ser en interiørekspert med en gang ;)

Anonymkode: 17455...1de

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (10 timer siden):

Fascinerende at du motsier deg selv. I et tidligere innlegg påstår du hardnakket at tvillingene og meglerne ikke har hatt sjanse til å vinne hytten selv med jevnbyrdig motstandere fra tidligere sesonger. Før du nå snur tvert om å mener det ikke er manglende snekker ferdigheter som felte dem, men fargevalg, møbler og interiør. 

Kanskje du skulle gå tilbake å se tilbakemeldinger fra interiørdesigneren i årets sesong? Tvillingene og meglerne fikk gjennomgående skryt for sine valg av møbler og interiør. Det samme kan ikke sies om tilbakemeldingene til far og datter. Hun var kritisk til kaoset av messing, blanke fliser, stramme minimalistiske hyller og gedigne furustoler med utskjæringer. De kjølige beige fargene ble også kommentert. 

En annen fascinerende greie er din påstand om at tvillingene ble valgt ut på grunn av sin kreativitet, at den skulle være "deres våpen". Jeg kan ikke si jeg har sett noe pressemelding fra tv2 og Strix hvor de legger frem sin begrunnelse for å ha valgt ut disse parene.

Om man først skal gå tilbake sier hun vel også at KV har så mye potensiale, og hun ønsker at de skal strekke seg til neste nivå. Fordi de er gode.

Anonymkode: 8e4ba...70d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bør vi skamme oss for å tjene mer i lønn enn det vi trenger til bare det grunnleggende? For de pengene kan jo gå til andre som trenger det mer egentlig. Bør vi bruke penger på kino? De kunne gå til å brødfø en familie et annet sted? 

La nå folk bruke pengene på det de vil.

Anonymkode: 019b1...3f7

Rart svar.

Nei, hvorfor skal vi skamme oss av å tjene penger når vi jobber? Men ja, kanskje litt av pengene vi har til overs kan brukes til de som virkelig trenger det? Trist at du ikke ser det. 

Og sitter du å sammenligner en hytte på 4mill med en kinotur? Med det sagt, kanskje det skulle blitt en greie? Hver gang folk med penger gjør noe ekstra, utenom å overleve, burde vi ha gitt like mye til noen som trenger det for å overleve? Så kan du gå på kino, og feks et barn få hjelp til en nødvendig operasjon samtidig? Verden hadde blitt et bedre sted. 

Men for all del, folk bruker penger på akkurat det de vil, jeg får bare disse spleisene helt opp i halsen... over 100k på to dager? (Så nå har de en egenkapital på over 200k med premiene) 

Det sitter folk i dette landet som har mistet alt de eier i løpet av denne pandemien, barn som trenger operasjoner for å overleve, aleneforeldre i små leiligheter uten penger til å en gang ta bussen til en strand osv osv.... Jeg regner med både Anna og Jone tjener bra, de har leilighet, sikkert foreldre med penger som kunne vært kausjonister.... men nå skal det norske folk hjelpe de med penger? 

Dere skal ikke starte en spleis så de kan kjøpe seg ny bil også da? Må vel ha bedre bil når de skal på hytta? Hva med en spleis til skiutstyr til vinteren? De trenger kanskje nytt perfekt utstyr? Og en evigvarende spleis til de mnd utgiftene på hytta? 

Folk har mistet fullstendig retningssansen. 

Anonymkode: 137e2...fd5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (1 time siden):

100% uenig. Jeg syns ikke V er så god med interiør. Hun mangler kreativitet og komposisjonene er ikke helt på topp. Anna har mer et øye for interiør og innredning etter mitt syn. Dette ser en interiørekspert med en gang ;)

Anonymkode: 17455...1de

Absolutt. Komposisjonene til KV er ikke bra (for å være mer korrekt så har hun ingen), ikke sammensetningene heller. Det er litt for mye overalt, hvor det ene tar det andre. Så istedenfor at tingene fremhever hverandre så sluker de hverandre. Spesielt i kjøkkenuken ble det tydelig at det å skape dynamikk, altså ulike grupperinger som snakker sammen og harmonerer, ikke er tilstede hos KV.

Men de brukte tidsriktige farger og noe som ligner noe folk har sett før og de ble nok reddet av dette. Folk TROR det er moderne når man bare får et glimt av det som er laget, men ser man nøyere etter så blir det hele litt surrete. Setter man programmet på pause og ser på kjøkkenet så ser det bare rotete ut. 

Det er jo pent å se på og man ser det er brukt tid på rommene, men det er faglig svakt gjennomført.

16234798341521454613717765291529.jpg

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg noen går for langt, det er startet spleis til KV for at de skal få innredet loftet! Hva? De har vunnet en premie til flere millioner og så starter noen en spleis til dem. Håper hver eneste krone som blir samlet inn vil bli gitt til et godt formål til noen som lite eller ingen ting.har!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (1 minutt siden):

Nå synes jeg noen går for langt, det er startet spleis til KV for at de skal få innredet loftet! Hva? De har vunnet en premie til flere millioner og så starter noen en spleis til dem. Håper hver eneste krone som blir samlet inn vil bli gitt til et godt formål til noen som lite eller ingen ting.har!

Slike spleier er idiotiske enten de går til vinnerne eller de spm ikke vant. Håper folk ikke gir til dette. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppland skrev (12 minutter siden):

Nå synes jeg noen går for langt, det er startet spleis til KV for at de skal få innredet loftet! Hva? De har vunnet en premie til flere millioner og så starter noen en spleis til dem. Håper hver eneste krone som blir samlet inn vil bli gitt til et godt formål til noen som lite eller ingen ting.har!

Hvordan vet man at pengene går der de skal? Er de som starter spleis pliktet til å gi pengene til den de sier spleisene er til? 

Mye rare spleiser nå ang sommerhytta. Ser Arber og Estra har fått inn over 200k på spleisene noen laget for de. God egenkapital til hytte. 

Anonymkode: 137e2...fd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nå vil TT ha overskuddet fra hyttesalget...

"- Vi har vært klar over at de andre hyttene blir lagt ut for salg. Vi synes det hadde vært fint om vi fikk tilbudet om å kjøpe for en rabattert pris, og ikke markedsverdi, forklarer Trine til KK, og legger til med et smil:

- Og enda bedre hadde det vært at hvis hytta gikk for over takst, for da kunne overskuddet gått til deltakerne som har jobbet ræva av seg i 10 uker. Som en slags liten kompensasjon."

https://www.kk.no/underholdning/dette-skjer-med-hyttene-til-de-tapende-lagene/73874952

Anonymkode: 0f85a...4b6

Leste de i det hele tatt kontrakten de signerte før de ble med? 😏 

Anonymkode: 0e599...188

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan vet man at pengene går der de skal? Er de som starter spleis pliktet til å gi pengene til den de sier spleisene er til? 

Mye rare spleiser nå ang sommerhytta. Ser Arber og Estra har fått inn over 200k på spleisene noen laget for de. God egenkapital til hytte. 

Anonymkode: 137e2...fd5

Har tenkt på det samme. Tvilen har av og til hvert der går virkelig pengene dit de skal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart svar.

Nei, hvorfor skal vi skamme oss av å tjene penger når vi jobber? Men ja, kanskje litt av pengene vi har til overs kan brukes til de som virkelig trenger det? Trist at du ikke ser det. 

Og sitter du å sammenligner en hytte på 4mill med en kinotur? Med det sagt, kanskje det skulle blitt en greie? Hver gang folk med penger gjør noe ekstra, utenom å overleve, burde vi ha gitt like mye til noen som trenger det for å overleve? Så kan du gå på kino, og feks et barn få hjelp til en nødvendig operasjon samtidig? Verden hadde blitt et bedre sted. 

Men for all del, folk bruker penger på akkurat det de vil, jeg får bare disse spleisene helt opp i halsen... over 100k på to dager? (Så nå har de en egenkapital på over 200k med premiene) 

Det sitter folk i dette landet som har mistet alt de eier i løpet av denne pandemien, barn som trenger operasjoner for å overleve, aleneforeldre i små leiligheter uten penger til å en gang ta bussen til en strand osv osv.... Jeg regner med både Anna og Jone tjener bra, de har leilighet, sikkert foreldre med penger som kunne vært kausjonister.... men nå skal det norske folk hjelpe de med penger? 

Dere skal ikke starte en spleis så de kan kjøpe seg ny bil også da? Må vel ha bedre bil når de skal på hytta? Hva med en spleis til skiutstyr til vinteren? De trenger kanskje nytt perfekt utstyr? Og en evigvarende spleis til de mnd utgiftene på hytta? 

Folk har mistet fullstendig retningssansen. 

Anonymkode: 137e2...fd5

Nei, jeg sammenlikner ikke en hytta på 4 millioner med en kinotur, men heller spleis på unødvendige saker med en kinotur. Som forøvrig folk kan legge hva de vil av penger i. Poenget er at det går til noe som ikke "er det mest moralsk riktige" (som å gi penger til fattige, trengende ett). 

Hvorfor skal ikke folk få gi penger til det de vil? Poenget er at det er jo dustete å gå på kino, om de pengene kunne gått til veldedighet istedenfor, over 200 kroner er mye mat for trengende. Er grensen ved flere hundre tusen? Hva med de som tjener fett over hva en trenger for å kjøpe inn mat og annet grunnleggende. De som bruker penger på ferieturer, betaler båter etc. Dette er jo mange tusen også som går til "mindre moralske ting". Folk kan lage spleiser på hva en de vil, folk kan gi penger til hva de vil.

Anonymkode: 019b1...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...