Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Der jeg er fra er det kun ett hyttefelt hvor hyttene går for over 1 mill. Vanlig pris er rundt 8-900000 Generelt nord for Dovre er det vel omtrent bare hitra/Frøya, Røros og Oppdal som har såpass dyre hytter at man må ut med mer enn 2.5 mill. Og så vidt jeg har forstått trenger man ikke lengr enda Oslo enn 2 timer for å finne priser ru det 2-2.5mill. Det er kun luksuskommunene og områdene like ved Oslo, Bergen og Stavanger som har de syke hytteprisene.

Anonymkode: bf91a...4f6

Rundt Trondheim er det ikke lett å finne en hytte med bra standard til under 3 mill. Mange har råd til hytter godt over dette, og det er faktisk rift om hytter i de høyere prisklassene. 

Anonymkode: fa5aa...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BrukonymAner skrev (18 timer siden):

Det gjør du nok. Har nok allikevel så å si null å si for hvordan den praktiske utførelsen blir om du ikke har tatt i noen av verktøyene du ser på videoene før, eller prøvd deg minst et par ganger på å gjøre det samme. Trenger ikke å være veldig oppegående for å se at "Kurt'en" nok holdt kraftig tilbake om hvor mye erfaring han egentlig hadde.  

Du staver "Anna'en" feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke hatt noen klare favoritter denne sesongen. Hellet en stund til å ikke like A og J, men fant ut at de ikke var så verst likevel. Hellet en stund mot V og K, men ble usikker i finaleuka fordi jeg syns alle var så søte og fortjente en hytte.
Nå etter all klagingen i media syns jeg spesielt to av parene er smålige, bitre og usymmpatiske mennesker og at det eneste rette var V og K som vinnere! Det var tydelig at førsteinntrykket av A og J stemte godt.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, folk bruker pengene sine på de de vil og det er frivillig å gi til spleisen(e) for at AJ skal få kjøpt hytta.

Jeg tror kanskje noe av grunnen til at mange reagerer negativt på spleisen (i tillegg til oppførselen/uttalelsene AJ har kommet med i etterkant av tapet) er at AJ er unge, 23 og 27 år, og de eier bolig, en halvpart av en tomannsbolig de har pusset opp mye. Det er noe mange på deres alder bare kan drømme om.

De sitter tilsynelatende bra i det økonomisk og hyttedrømmen kan fortsatt gå i oppfyllelse, de har jo mange år på seg til å få til det og de har et mye bedre utgangspunkt enn mange andre siden de har kommet seg inn på boligmarkedet i så ung alder (leste et sted at de kjøpte huset i 2018, da var vel hun 20 og han 24). 

I tillegg har Anna selv uttalt følgende til lokalavisa:

Sitat

 

"Sommerhyttene på Mjøsli ble lagt ut for salg allerede torsdag kveld, og hytta som Åmot-paret har pusset opp ligger ute for 4,1 millioner kroner. Det betyr at sannsynligheten for at Spleisingen fører til hyttekjøp nå, er heller liten.

– Om vi skulle få råd, tror jeg dessverre at det vil ta så lang tid at noen andre rekker å kjøpe den før oss. Pengene som blir samlet inn vil uansett bli satt til side og brukt på hytte i framtiden, siden det er formålet, sier Anna."

 

Jeg hadde fått mye mer respekt for AJ om de hadde takket nei til spleisen, siden de (høyst sannsynlig) uansett ikke kommer til å få kjøpt hytta fra Sommerhytta. Men givene synes jo tydeligvis det er greit å gi penger AJ kan sette på sparekonto for å få kjøpt seg hytte i fremtiden, så de får bare holde på.🙄

Anonymkode: 8395d...daf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Rundt Trondheim er det ikke lett å finne en hytte med bra standard til under 3 mill. Mange har råd til hytter godt over dette, og det er faktisk rift om hytter i de høyere prisklassene. 

Anonymkode: fa5aa...0f3

Akkurat nå i Trøndelag ligger det 475 hytter på finn.no setter du søket til under 2mill får du 238 hytter  I Trøndelag. De over 1,5 av disse har kloakk vann og strøm. Den over 1 mill av disse har strøm og god standard. Mange har septiktank k og noen har kloakk.
Under 1 mill trenger kanskje hytta et malingstrøk og den har kanskje ikke vann og kloakk, men de har strøm og så langt som elektriske toalett og hyttedusj med pumpe har kommet er jo det ingenting.  Og de fleste hyttene som forsvinner fra søket når du reduserer prissøket er på Oppdal, Hitra og frøya. Steder jeg ser på som luksusfelt.
tar du med Nordland Troms og Finnmark finner du 758 hytter på finn.no. hvorav 423 er under 2mill og over 200 av disse 758 hyttene vet vi allerede at ligger i luksusfeltene rundt trondheim.
Så jeg tror nok de fleste hyttene utenfor luksusfeltene i Trøndelag ligger under 2 mill
Og her er ikke alle de hyttene som selges privat uten å bli lagt ut på finn.no med.

Anonymkode: bf91a...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath H. skrev (2 timer siden):

Igjen, Anna og Jone fikk flere hammere for rommene enn Veronica og Kurt.. Så hvem som hadde erfaring de ikke sa et ord om burde ikke A og J diskutere i det hele tatt! Smålige er de!

 

Igjen, Kurt'en og datteren fikk et forsprang på tre hammere fordi han helt åpenbart hadde mye erfaring fra før. A & J hadde naturlig progresjon gjennom programmet, men tapte mot en fyr som ikke burde fått være med hvis TV2 hadde fulgt sine egne kriterier for deltakelse. Fyren er jo smart som holder tilbake om hva han hadde av erfaring, og nå er han og datteren 3-4 mill rikere. Andre synes sånt blir kvalmt og urettferdig. At de andre deltakerne reagerer på dette er fullt forståelig. 

Endret av BrukonymAner
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mange burde være negative til en sånn spleis. Folk må våkne.

Ja, alle støtter hva de vil, og desverre er det da viktigere for noen å støtte noen som allerede er vel bemidlet, som sitter med verdier for opp til 100k etter en konkurranse (deres ord), kan de ikke selge disse tingene, kjøpe et oppussingsobjekt og få en hytte på redelig vis? 

En sånn spleis er bare trist, og spør du meg burde det ikke være lovlig. Hva om folk tenker litt og sender penger til de som virkelig trenger det? Som er det eneste riktige, synes du ikke? 

Ekstremt kvalmt!!!!!

De burde skamme seg for å ta i mot disse pengene! Virkelig! To unge mennesker, med god økonomi og egen leilighet.... jeg hadde skammet meg dypt av å ta i mot disse pengene! Håper de sender pengene tilbake til en spleis med noen som trenger penger for å ikke dø! 

 

Anonymkode: 137e2...fd5

Folk kan gi til både svake og sterke. Fritt valg med egne penger 😊 Tror mange er misunnelig på disse spleisene gitt, ser sånn ut.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man ser at å være dårlig taper ligger i familien. Her klager da faren til Anna. Jeg spyr  

I tillegg hadde Anna sponsorer på instagrammen sin ift interiør.  Så er det noen som burde vært diska er det henne. 9328135A-58E0-47D6-A421-9734E819773F.thumb.jpeg.9678ee5d723f7bab7cbe9bcc47ae0821.jpeg

Anonymkode: 6ee85...c99

Synes ikke det er rart han føler for å forsvare datteren sin ♥️

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes ikke det er rart han føler for å forsvare datteren sin ♥️

Anonymkode: a38b3...d5e

Forsvare med å snakke nedlatende om andre? Vi oppegående mennesker ser at den kommentaren viser bare bitterhet og hat! SPAR OSS PISSPREIKET!🤦‍♀️ Den kommentaren var bare stygg mot Jenta som er uskyldig opp i alt hatet!!!

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsvare med å snakke nedlatende om andre? Vi oppegående mennesker ser at den kommentaren viser bare bitterhet og hat! SPAR OSS PISSPREIKET!🤦‍♀️ Den kommentaren var bare stygg mot Jenta som er uskyldig opp i alt hatet!!!

Anonymkode: d9969...53a

Jeg tror kanskje veldig mange ville gjort det samme. Datteren hans har fått mye hat for hvordan hun fremstilles på tv, så han kritiserer ko kurrenten for hvordan hun fremstilles på tv. For jo, Victoria gjorde kanskje mye på prosjektet, men 90% av hennes tilstedeværelse på programmet var blomstervanning mens hun fortalte hva Kurt skulle få gjort unna.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrukonymAner skrev (57 minutter siden):

Igjen, Kurt'en og datteren fikk et forsprang på tre hammere fordi han helt åpenbart hadde mye erfaring fra før. A & J hadde naturlig progresjon gjennom programmet, men tapte mot en fyr som ikke burde fått være med hvis TV2 hadde fulgt sine egne kriterier for deltakelse. Fyren er jo smart som holder tilbake om hva han hadde av erfaring, og nå er han og datteren 3-4 mill rikere. Andre synes sånt blir kvalmt og urettferdig. At de andre deltakerne reagerer på dette er fullt forståelig. 

Fikk et forsprang? Vel, Anna og Jone fikk et godt ettersprang da, siden de avsluttet de ordinære ukene med like mange hammere. Er det alltid slik at den som skårer det første målet spiller skittent? 
Uansett hvem som hadde vunnet ville de vært 3-4 mill rikere. 
"Fyren" er fargeblind, Anna har sponsorer på sin instakonto fordi hun er så dyktig på interiør. Er det noe urettferdig i Kurt sin deltagelse så er det urettferdig at Anna fikk delta også.
De andre deltagerne visste de risikerte å tape. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (1 minutt siden):

Jeg tror kanskje veldig mange ville gjort det samme. Datteren hans har fått mye hat for hvordan hun fremstilles på tv, så han kritiserer ko kurrenten for hvordan hun fremstilles på tv. For jo, Victoria gjorde kanskje mye på prosjektet, men 90% av hennes tilstedeværelse på programmet var blomstervanning mens hun fortalte hva Kurt skulle få gjort unna.

Å forsvare datteren mot all nett hets er en ting, men å komme med sånne uttalelser om Veronica som han gjorde, er bare lavmål og minner om bitterhet, og eplet faller tydeligvis ikke langt fra stammen i den familien.

Anna er tydeligvis vant til å få det som hun vil, og taklet ikke å tape, og bare komme på 2 plass. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å forsvare datteren mot all nett hets er en ting, men å komme med sånne uttalelser om Veronica som han gjorde, er bare lavmål og minner om bitterhet, og eplet faller tydeligvis ikke langt fra stammen i den familien.

Anna er tydeligvis vant til å få det som hun vil, og taklet ikke å tape, og bare komme på 2 plass. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Anna hadde jo en grusom personlighet fra dag 1. Stakkars Jone, en kuet sau.

Hun var jo nedlatende mot han heletiden, han var sur og grinete for alt. 

Mens hun var dronninga. Gjorde aldri noe feil.

Anonymkode: a1a97...576

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anna hadde jo en grusom personlighet fra dag 1. Stakkars Jone, en kuet sau.

Hun var jo nedlatende mot han heletiden, han var sur og grinete for alt. 

Mens hun var dronninga. Gjorde aldri noe feil.

Anonymkode: a1a97...576

Vi har tydeligvis sett to forskjellige utgaver av sommerhytta, for jeg oppfattet ikke Anna sånn, heller ikke Jone som kuet. 

Jeg synes det er helt horribelt hvor mye hets Anna får. Tydeligvis mange som får trusa helt i krøll og blir provosert over ei ung, vakker kvinne med bein i nesen som står på og jobber som en mann. Som tydeligvis truer de tillærte kjønnsrollene i samfunnet. 

Hadde Anna gjort som Veronica, vært søt og mild og overlatt alt til den mannlige parten mens hun selv har vannet blomster, dillet med puter og pledd så hadde nok ikke Anna fått så mye hets. Veronica som viste for hele landet at hun kunne faktisk ikke slå inn en spiker engang. 

Anonymkode: edf64...f72

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det opprettet en spleis for at Kurt og Veronica skal få en "velfortjent ferie til Maldivene etter den beinharde jobbingen på Sommerhytta"... 😲😖 

Ikke kritikk av K og V, men av de som oppretter slike spleiser... Jeg dauer ab skam :flau:

Anonymkode: 154fe...8e8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (42 minutter siden):

Jeg tror kanskje veldig mange ville gjort det samme. Datteren hans har fått mye hat for hvordan hun fremstilles på tv, så han kritiserer ko kurrenten for hvordan hun fremstilles på tv. For jo, Victoria gjorde kanskje mye på prosjektet, men 90% av hennes tilstedeværelse på programmet var blomstervanning mens hun fortalte hva Kurt skulle få gjort unna.

At en 50 år gammel mann skal ta det utover ei jente på 26 år er bare helt sjukt lavmål! Og hun heter forresten Veronica! Tror forresten bare det er bullshit det faren til Anna skrev, han har nok vært mye mer lærer enn han tør å stå for..for en ekkel mann!🤦‍♀️

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Anna hadde jo en grusom personlighet fra dag 1. Stakkars Jone, en kuet sau.

Hun var jo nedlatende mot han heletiden, han var sur og grinete for alt. 

Mens hun var dronninga. Gjorde aldri noe feil.

Anonymkode: a1a97...576

Å de gangene hun skrøyt litt av han, så avsluttet hun alltid med «Men jeg er bedre» Snakk om å være høy på seg selv.

Hun presterte også å si at nå har Jone bevist at han er bra nok for datteren deres (foreldrene hennes) Altså, er det noe man må bevise nå for tiden?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det opprettet en spleis for at Kurt og Veronica skal få en "velfortjent ferie til Maldivene etter den beinharde jobbingen på Sommerhytta"... 😲😖 

Ikke kritikk av K og V, men av de som oppretter slike spleiser... Jeg dauer ab skam :flau:

Anonymkode: 154fe...8e8

Enig, det er flaut 🙈

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At en 50 år gammel mann skal ta det utover ei jente på 26 år er bare helt sjukt lavmål! Og hun heter forresten Veronica! Tror forresten bare det er bullshit det faren til Anna skrev, han har nok vært mye mer lærer enn han tør å stå for..for en ekkel mann!🤦‍♀️

Anonymkode: d9969...53a

Ble ikke Anna og faren filmet mens de snekret i introen til programmet? Eller husker jeg feil? 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

 

Hun presterte også å si at nå har Jone bevist at han er bra nok for datteren deres (foreldrene hennes) Altså, er det noe man må bevise nå for tiden?

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Herregud, det var jo bare kødd, det sa hun jo rett etterpå og begge lo godt! 

Enkelte, som deg, burde tatt et kurs i å ikke ta alt så bokstavelig talt. 

Snakk om å ville se det verste i folk

Anonymkode: edf64...f72

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for Veronika som fikk ha med sin egen snekker? Vel, enda mer flaks for Jone som fikk med seg både snekker og interiørarkitekt i ett🤪 Anna var definitivt ikke uerfaren da de starta. Ung betyr ikke det samme som uerfaren. 

Det blir rett og slett mye dumme diskusjoner nå. Jeg kjenner jeg er glad det ble K&V som vant, de virker reale og sympatiske. Håper de koser seg på hytta si og så kan de andre deltagerne surmule i media så mye de vil.

Håper bare at deltagerne i neste runde setter seg litt bedre inn i kontrakten og betingelsene, og ikke blir fullstendig tatt på senga av at noen har tatt i en hammer og pussa opp litt før😇 Kunne bare sjekka ut forrige sesong så hadde de visst det. Ellers så får tv2 endre konseptet til «kun helt uerfarne» «erfarne» eller «meget erfarne» slik at utgangspunktet blir så likt som mulig.  

Anonymkode: faa09...aa3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...