Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021

Gullegg

Anbefalte innlegg

Ett bankende hjerte, og en tom fostersekk.. :hjerte:

Krysser alt jeg har for at siste klamrer seg fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til jeg og kan kjenne liv, noe så herlig 🥰 Skal på TUL etterpå, håper å få se en aktiv liten bebbis da ❤

Lillemorbare skrev (16 minutter siden):

Håper at den lille klamrer seg fast ❤ Veldig leit med en tom fostersekk og 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemorbare skrev (1 time siden):

Uff nei! ❤️

Men med forbehold om å høres litt hjerterå ut, kanskje det er til det beste at dere ikke plutselig fikk 3 unger på under 12 mnd? 😅💔 Men for all del, helt forjævlig at den ene ikke utviklet seg som den skulle. 

Masse lykke til med den lille som hjertet banket hos. 🥰 Håper alt vokser fint videre og at den blir frisk 😊

Er vel blighted ovum der det bare er en tom fostersekk? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

@Butter

Samme her. Har såvidt begynt å kjenne noe liv her og der. Et lite dunk her, noe kiling der og et og annet pop som fra såpebobler 😍 Er førstegangs så dette er såå stas! 🥰

Er under 2 uker til OUL her. Håper vi får vite kjønnet da, for det har vi begge lyst til 😊❤️

Heldige dere som har begynt å kjenne litt liv 😅 jeg er jo førstegangs, og kjenner etter for harde livet. Kanskje det er en rolig tass inni her🙈 eller så er det bare tidlig. Må ikke la katastrofetankene ta helt overhånd enda, er jo bare 16+1😅 magen vokser hvertfall, så det bør jo love godt🤗 grugleder meg til OUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange av dere er passert 12 uker ❤ selv er jeg 8+0 i dag, og termin en av siste dagene i desember kommer jeg fram til. Skal til jordmor i morgen, så veldig spent hva som skjer der 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (Akkurat nå):

Ser mange av dere er passert 12 uker ❤ selv er jeg 8+0 i dag, og termin en av siste dagene i desember kommer jeg fram til. Skal til jordmor i morgen, så veldig spent hva som skjer der 🙈 

Jeg er et sted mellom 8 + 5 og 9 uker, så vi er nok litt nærmere hverandre terminmessig. Jeg ligger dog helt på grensa til januar, visstnok, basert på første tidlige ultralyd. Samboeren min håper veldig at jeg klarer å holde den inne til 2022 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiffig skrev (9 minutter siden):

Jeg er et sted mellom 8 + 5 og 9 uker, så vi er nok litt nærmere hverandre terminmessig. Jeg ligger dog helt på grensa til januar, visstnok, basert på første tidlige ultralyd. Samboeren min håper veldig at jeg klarer å holde den inne til 2022 😅

Så gøy vi er fler som er så sent 🥰 har ikke vært på UL enda så har bare siste mens å gå ut i fra, og ut fra det jeg finner ut så blir min termin 28 desember 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (2 minutter siden):

Så gøy vi er fler som er så sent 🥰 har ikke vært på UL enda så har bare siste mens å gå ut i fra, og ut fra det jeg finner ut så blir min termin 28 desember 🙈 

App-er og sånt ga meg 24-25, men jordmor satte den til 29., men jeg er førstegangs, da, så det betyr vel litt seinere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiffig skrev (1 minutt siden):

App-er og sånt ga meg 24-25, men jordmor satte den til 29., men jeg er førstegangs, da, så det betyr vel litt seinere. 

Aha, er førstegangs jeg også 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (4 timer siden):

Håper at den lille klamrer seg fast ❤ Veldig leit med en tom fostersekk og 😢

Ja, det var veldig leit, men jeg er heller litt lettet over at det hvertfall var én.. 

Håper ultralyden din gikk fint. :hjerte:

Niny skrev (2 timer siden):

Uff nei! ❤️

Men med forbehold om å høres litt hjerterå ut, kanskje det er til det beste at dere ikke plutselig fikk 3 unger på under 12 mnd? 😅💔 Men for all del, helt forjævlig at den ene ikke utviklet seg som den skulle. 

Masse lykke til med den lille som hjertet banket hos. 🥰 Håper alt vokser fint videre og at den blir frisk 😊

Er vel blighted ovum der det bare er en tom fostersekk? 🤔

Helt ærlig.. Tanken har slått meg flere ganger siden igår. Hvor sinnsykt slitsomt hadde ikke det vært, 3 barn på under ett år, innen for samme året? :sjokkbla:

Brutalt ærlig, så er vi lettet over at det bare er en. Og vi har dårlig samvittighet for at vi føler oss lettet, men samtidig så synes vi jo det trist at det var mulighet for enda et barn som vi nå aldri får treffe. Så det er veldig mange følelser på en gang, med en svært god dose dårlig samvittighet. 

Ja, det stemner, var det gynekologen kalte det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (1 time siden):

Jeg er 9+4, så jeg er sent ute i desember selv! 

Lykke til hos jordmor, det er nok bare en koselig innføringsamtale, og jeg har til gode å møte en jordmor som ikke er så koselig at du vil kidnappe de og ha de med deg hjem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (2 timer siden):

Heldige dere som har begynt å kjenne litt liv 😅 jeg er jo førstegangs, og kjenner etter for harde livet. Kanskje det er en rolig tass inni her🙈 eller så er det bare tidlig. Må ikke la katastrofetankene ta helt overhånd enda, er jo bare 16+1😅 magen vokser hvertfall, så det bør jo love godt🤗 grugleder meg til OUL!

Jeg kjente ikke liv før uke 19 med Lillemor, som var etter OUL. Så ikke stress å la katastrofe tankene overta! :hjerte:

Når har du OUL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultralyden gikk veldig bra, et stykk frisk og rask bebbis. Fikk vite at morkaken logger i front, så er nok lenge før jeg kjenner liv da 🙈 Nå gleder jeg meg til OUL når vi får vite kjønn, det blir spennende 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (11 timer siden):

@Butter

Samme her. Har såvidt begynt å kjenne noe liv her og der. Et lite dunk her, noe kiling der og et og annet pop som fra såpebobler 😍 Er førstegangs så dette er såå stas! 🥰

Er under 2 uker til OUL her. Håper vi får vite kjønnet da, for det har vi begge lyst til 😊❤️

Det er fantastisk å kjenne liv uansett. Men er ekstra spesielt med nr 1 ja ❤️. Husker jeg satt på jobb og gledestårene rant 🙈😂. Det var så mye følelser involvert. 
Fysisk så kjenner jeg det helt likt som deg nå 😊.

De kan stort sett se kjønnet på OUL, så det kan du nok regne med. Spennende ❤️😊.

Når har du time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melie skrev (8 timer siden):

Med nr 1 var jeg ikke 100 % sikker før jeg var 17+2. Tror jeg kjente rundt uke 16. Det jeg kjente rundt uke 16 kjente jeg bare hvis jeg virkelig konsentrere meg. 

De sier at de fleste, særlig ikke førstegang, kjenner før uke 18-20. For noen drøyer det enda lengre. Mest sannsynlig er alt bra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (5 timer siden):

Ultralyden gikk veldig bra, et stykk frisk og rask bebbis. Fikk vite at morkaken logger i front, så er nok lenge før jeg kjenner liv da 🙈 Nå gleder jeg meg til OUL når vi får vite kjønn, det blir spennende 😁

Jeg fikk også høre at jeg hadde morkake foran og innstilte meg på å ikke kjenne noe før passerte uke 20. Men nå er jeg 16+4 og har kjent liv i godt over en uke. Men tror nok det kan være greit å innstille seg på at det kan ta tid. Uansett greit å vite, så du ikke lurer så på hvorfor du ikke kjenner noe ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk også høre at jeg hadde morkake foran og innstilte meg på å ikke kjenne noe før passerte uke 20. Men nå er jeg 16+4 og har kjent liv i godt over en uke. Men tror nok det kan være greit å innstille seg på at det kan ta tid. Uansett greit å vite, så du ikke lurer så på hvorfor du ikke kjenner noe ❤️

Ååh, herlig å kjenne det såpass tidlig fordeom. Får håpe litt da 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (2 timer siden):

De kan stort sett se kjønnet på OUL, så det kan du nok regne med. Spennende ❤️😊.

Når har du time?

Har hørt fosteret kan være vrien og knipe igjen eller krysse beina osv, så man ikke greier å se det 🙈😅

31 mai har vi time! Hååååper mannen får være med da jeg leste for 2 uker siden at KK i Bergen lurte på å åpne for partner å bli med på ultralydundersøkelser etter 17 mai 🤞😊 Håper bare ikke at smitten tar seg opp for mye så de tar det tilbake 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...