Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ligget på bakken med hodet opp i busker mens jeg klipper fiberduk langs plantekant... og så hadde jeg ikke nok bark. Pokker. Må kjøpe mer. 

Skal ta runden ute og tømme potter med visne blomster og rydde litt opp. Kjøpe litt høstpynt.

Ryddet litt i et skap og fant bittelitt rest av kongerøkelse, falt for fristelsen å bruke det opp. Så nå lukter det jul! 🤫🤫 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Jeg har faktisk aldri prøvd kongerøkelse, er det litt krydret lukt?

Ja, litt søtlig krydder lukt. Jeg liker den godt, mest liker jeg nok alt av følelser og minner som hopper ut av skuffer og skap i hele kroppen min når jeg kjenner den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Ja, litt søtlig krydder lukt. Jeg liker den godt, mest liker jeg nok alt av følelser og minner som hopper ut av skuffer og skap i hele kroppen min når jeg kjenner den. 

Ja, sånn er det jo. Pleide dere å ha det i huset til jul i barndommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

Ja, sånn er det jo. Pleide dere å ha det i huset til jul i barndommen?

Ja, pappa tente det tidlig på morgenen. Så luktet det sånn når vi stod opp og så blandet det seg med matlukt og sånn utover dagen. Så den lukta ble veldig viktig etterhvert, noen år hadde vi det ikke, og et år så skulle pappa prøve å fylle huset med klementinlukt og la klementinskall på ovnen.. Ble en kvalmende brent appelsinlukt i stedet. :fnise: 

Jeg er veldig var på lukter... 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Ja, pappa tente det tidlig på morgenen. Så luktet det sånn når vi stod opp og så blandet det seg med matlukt og sånn utover dagen. Så den lukta ble veldig viktig etterhvert, noen år hadde vi det ikke, og et år så skulle pappa prøve å fylle huset med klementinlukt og la klementinskall på ovnen.. Ble en kvalmende brent appelsinlukt i stedet. :fnise: 

Jeg er veldig var på lukter... 🙄

Høres koselig ut :jepp:

Jeg også er kjempevar på lukter, spesielt vanilje reagerer jeg veldig på, så alle duftlys og parfyme med vaniljeduft kan jeg bare glemme, og det brukes MYE vanilje i duft :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

Høres koselig ut :jepp:

Jeg også er kjempevar på lukter, spesielt vanilje reagerer jeg veldig på, så alle duftlys og parfyme med vaniljeduft kan jeg bare glemme, og det brukes MYE vanilje i duft :ler:

 

Vanilje er kvalmende! Den styrer jeg unna og. Liker litt svake lukter i huset egentlig, og det som ofte skal lukte ren bomull kan lukte mildt og godt. Sånn fra rituals er forferdelige, på hotellet jeg var på nå i Oslo, der stinker hele resepsjonen en rituals lukt som heter happy Buddha. Grusomt! River i nesa, og etter hvert svir det bare og alt blir mer en salmiakkdunst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Vanilje er kvalmende! Den styrer jeg unna og. Liker litt svake lukter i huset egentlig, og det som ofte skal lukte ren bomull kan lukte mildt og godt. Sånn fra rituals er forferdelige, på hotellet jeg var på nå i Oslo, der stinker hele resepsjonen en rituals lukt som heter happy Buddha. Grusomt! River i nesa, og etter hvert svir det bare og alt blir mer en salmiakkdunst. 

Ja, det er skikkelig forstyrrende når man reagerer på duft, man blir jo helt dårlig :sukk:Jeg var i mange år plaget med mye akutt hodepineanfall, og den vaniljeduften var en av de største triggerne, selv roseduft med vaniljenoter kunne trigge ett vanvittig anfall, det var ikke noe særlig! Heldigvis har det roet seg de siste årene.

Bomullduftlys liker jeg ofte også, de har ofte en ren og ukomplisert duft :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (13 minutter siden):

Ja, det er skikkelig forstyrrende når man reagerer på duft, man blir jo helt dårlig :sukk:Jeg var i mange år plaget med mye akutt hodepineanfall, og den vaniljeduften var en av de største triggerne, selv roseduft med vaniljenoter kunne trigge ett vanvittig anfall, det var ikke noe særlig! Heldigvis har det roet seg de siste årene.

Bomullduftlys liker jeg ofte også, de har ofte en ren og ukomplisert duft :jepp:

Så godt der har roet seg. Reagerer du og på parfyme og sigarettlukt? 

Ren bomull er som om det henger nyvaskede klær til tørk, det liker jeg. :jepp:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Så godt der har roet seg. Reagerer du og på parfyme og sigarettlukt? 

Ren bomull er som om det henger nyvaskede klær til tørk, det liker jeg. :jepp:

 

Ja, parfyme med vanilje reagerer jeg ofte på. Var på sykehuset nylig og møtte en i gangen som var dynket i parfyme med mye vanilje, blir skikkelig kvalm med en gang, tar bare et sekund. En del andre parfymer tåler jeg godt. Sigarettlukt elsker jeg, rart men sant :ler: Kan reagere på sigarlukt av og til, hvis den er veldig krydret.

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (14 minutter siden):

Ja, parfyme med vanilje reagerer jeg ofte på. Var på sykehuset nylig og møtte en i gangen som var dynket i parfyme med mye vanilje, blir skikkelig kvalm med en gang, tar bare et sekund. En del andre parfymer tåler jeg godt. Sigarettlukt elsker jeg, rart men sant :ler: Kan reagere på sigarlukt av og til, hvis den er veldig krydret.

 

Og når man er på sykehuset er man så var på egentlig alt. 🤢 Greit nok at det opplyses om å ta hensyn, men burde være forbudt med noe annet enn deodorant.  

Jeg reagerer fryktelig på røyk, blir tett i nesa og får samme hodepine som man får ved bihulebetennelse. Og blir litt irritabel om av det..  :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (50 minutter siden):

Og når man er på sykehuset er man så var på egentlig alt. 🤢 Greit nok at det opplyses om å ta hensyn, men burde være forbudt med noe annet enn deodorant.  

Jeg reagerer fryktelig på røyk, blir tett i nesa og får samme hodepine som man får ved bihulebetennelse. Og blir litt irritabel om av det..  :sjenert:

Veldig enig! Egentlig rart at det ikke er ulovlig? :klo:

Kjedelig når man reagerer så sterkt, ja. 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på plantasjen. Ble da litt til å sette ved inngangsdøren. Glemmer fra år til år at katten elsker å herje med lyngen.. jaja. Ordnet det i morgen, var så sulten når jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg gjort et forsøk, så får vi se hva det blir til! Blomsterløk!! Godt mulig jeg har gjort feil, men vi får se. Plantet litt forskjellig i en potte jeg skulle ha høstlyng i. Den er så dyp så måtte utnytte plassen. Plantet noen tulipaner, krokus og snøklokker(tror de het det). Så når våren kommer og lyngen er gusten og tørr napper jeg ut den og så håper det spirer noe annet der. Har og satt noen løk i beddet. Har igjen litt løk som jeg vil ha i en karm og en potte, men vil ha noen flere typer løk og.. Og så må jeg ha mer jord. Ryddet unna noen potter, kastet og vasket det som trengtes. Lagt plan for overvintring av det som fortsatt står ute. 

Georginene og solsikkene er så fine nå, så fine at jeg vurderer å lage bukett selv til konfirmantforeldrene på lørdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Nå har jeg gjort et forsøk, så får vi se hva det blir til! Blomsterløk!! Godt mulig jeg har gjort feil, men vi får se. Plantet litt forskjellig i en potte jeg skulle ha høstlyng i. Den er så dyp så måtte utnytte plassen. Plantet noen tulipaner, krokus og snøklokker(tror de het det). Så når våren kommer og lyngen er gusten og tørr napper jeg ut den og så håper det spirer noe annet der. Har og satt noen løk i beddet. Har igjen litt løk som jeg vil ha i en karm og en potte, men vil ha noen flere typer løk og.. Og så må jeg ha mer jord. Ryddet unna noen potter, kastet og vasket det som trengtes. Lagt plan for overvintring av det som fortsatt står ute. 

Georginene og solsikkene er så fine nå, så fine at jeg vurderer å lage bukett selv til konfirmantforeldrene på lørdag. 

Ja, det må du jo gjøre! Det blir sikkert kjempefint! :jepp:

Bra jobbet med plantingen! Alltid spennende med løk, det er så koselig når det begynner å spire på våren 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (43 minutter siden):

Ja, det må du jo gjøre! Det blir sikkert kjempefint! :jepp:

Bra jobbet med plantingen! Alltid spennende med løk, det er så koselig når det begynner å spire på våren 😊

Blir spennende, håper at det blir bra. :jepp: nesten så spennende at jeg håper jeg glemmer det litt, så jeg blir overrasket når de kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (16 minutter siden):

Blir spennende, håper at det blir bra. :jepp: nesten så spennende at jeg håper jeg glemmer det litt, så jeg blir overrasket når de kommer.

Ja, det er jo ofte det som skjer, man gleder seg til det kommer, men husker ikke heeelt hva man plantet :ler: og hvor! :ninja:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...