Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo ofte det som skjer, man gleder seg til det kommer, men husker ikke heeelt hva man plantet :ler: og hvor! :ninja:

 

Vurderte å skrive det ned. 🤣🤣 

Kan løken tas opp og brukes på nytt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (8 minutter siden):

Vurderte å skrive det ned. 🤣🤣 

Kan løken tas opp og brukes på nytt? 

I teorien kan den jo det, men jeg får det ikke så ofte til egentlig, da tenker jeg spesielt på tulipaner da, krokus og perleblomst og sånne type løk kommer jo ofte igjen om de får stå i fred i bedet :jepp:  Det gjør de jo sjelden hos meg, siden jeg glemmer hva jeg har plantet og er kjempeimpulsiv :fnise: I år og i fjor når jeg ikke har vært veldig i form til å styre like mye i hagen er det jo en del som har dukket opp, som nok ikke pleier å klare seg like godt alltid :ler:

Jeg har prøvd flere år å grave opp tulipaner og tørke dem til alt bladverk er tørt og oppbevare dem og plante på nytt, men har fått veldig lite igjen for det, så det gidder jeg ikke. Noen ganger er det tulipaner i bedet som kommer igjen flere år, men det er kun enkelte, men jeg lar alltid de jeg planter ut i bed stå, for sikkerhets skyld.

Mulig det er lettere på dine trakter da, her er det veldig vått hele vinteren, løk hater jo det.

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (33 minutter siden):

I teorien kan den jo det, men jeg får det ikke så ofte til egentlig, da tenker jeg spesielt på tulipaner da, krokus og perleblomst og sånne type løk kommer jo ofte igjen om de får stå i fred i bedet :jepp:  Det gjør de jo sjelden hos meg, siden jeg glemmer hva jeg har plantet og er kjempeimpulsiv :fnise: I år og i fjor når jeg ikke har vært veldig i form til å styre like mye i hagen er det jo en del som har dukket opp, som nok ikke pleier å klare seg like godt alltid :ler:

Jeg har prøvd flere år å grave opp tulipaner og tørke dem til alt bladverk er tørt og oppbevare dem og plante på nytt, men har fått veldig lite igjen for det, så det gidder jeg ikke. Noen ganger er det tulipaner i bedet som kommer igjen flere år, men det er kun enkelte, men jeg lar alltid de jeg planter ut i bed stå, for sikkerhets skyld.

Mulig det er lettere på dine trakter da, her er det veldig vått hele vinteren, løk hater jo det.

 

Perleblomst var det jeg hadde i! Ikke snøklokker. Burde plantet de i bedd da, og latt de stå. 

Tenkte å prøve å kunne bruke tulipanen på nytt, litt miljøvennlig å få til. Har du erfaring med allium? Plantet noen slike i beddet. Har du både stauder og løk i samme bed? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Perleblomst var det jeg hadde i! Ikke snøklokker. Burde plantet de i bedd da, og latt de stå. 

Tenkte å prøve å kunne bruke tulipanen på nytt, litt miljøvennlig å få til. Har du erfaring med allium? Plantet noen slike i beddet. Har du både stauder og løk i samme bed? 

 

Ja, har plantet mye allium, sjelden de kommer igjen her egentlig, men har hatt ett par gamle som kom igjen i veldig mange år, tror de stod fint til med god naturlig drenering. 

Håper du får til tulipanprosjektet ditt :jepp:

Ja, jeg har alt mulig rart i bedene mine, er det plass så planter jeg :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (5 timer siden):

Ja, har plantet mye allium, sjelden de kommer igjen her egentlig, men har hatt ett par gamle som kom igjen i veldig mange år, tror de stod fint til med god naturlig drenering. 

Håper du får til tulipanprosjektet ditt :jepp:

Ja, jeg har alt mulig rart i bedene mine, er det plass så planter jeg :Nikke:

Høres ut som et nydelig bed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spylte vinduer og vegger utendørs i dag der det var mye spindelvev.. og vi snakket myyye spindelvev. Spylte med høytrykk, ikke lett å få bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lett og lett etter timian, men finner det ikke. Typisk. Ingen stor krise, men liker å bruke fersk når jeg skal lage mat fra bunn. I dag tenkte jeg å lage hjortekaker. Og skal pynte kake til helgen, ville ha ferdige pikekyss, for det gidder jeg ikke lage selv, finner de ikke! 😖😖 Fant heldigvis pasjonsfrukt som jeg lette etter i går. 

Og så kom han psykiatriske sykepleieren fra kommunen i dag, og det hadde jeg glemt! Heller ingen krise, var oppe, hjemme og kaffen var på. Og nesten like greit, rekker ikke grue seg eller overtenke. Så ble bra..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (29 minutter siden):

Jeg har lett og lett etter timian, men finner det ikke. Typisk. Ingen stor krise, men liker å bruke fersk når jeg skal lage mat fra bunn. I dag tenkte jeg å lage hjortekaker. Og skal pynte kake til helgen, ville ha ferdige pikekyss, for det gidder jeg ikke lage selv, finner de ikke! 😖😖 Fant heldigvis pasjonsfrukt som jeg lette etter i går. 

Og så kom han psykiatriske sykepleieren fra kommunen i dag, og det hadde jeg glemt! Heller ingen krise, var oppe, hjemme og kaffen var på. Og nesten like greit, rekker ikke grue seg eller overtenke. Så ble bra..

Meny har fersk timian. Om du har en slik butikk nær der du bor.

Hjortekaker. Hvordan lages det? Og hva har du som tilbehør.

Bra det gikk bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Jeg har lett og lett etter timian, men finner det ikke. Typisk. Ingen stor krise, men liker å bruke fersk når jeg skal lage mat fra bunn. I dag tenkte jeg å lage hjortekaker. Og skal pynte kake til helgen, ville ha ferdige pikekyss, for det gidder jeg ikke lage selv, finner de ikke! 😖😖 Fant heldigvis pasjonsfrukt som jeg lette etter i går. 

Og så kom han psykiatriske sykepleieren fra kommunen i dag, og det hadde jeg glemt! Heller ingen krise, var oppe, hjemme og kaffen var på. Og nesten like greit, rekker ikke grue seg eller overtenke. Så ble bra..

Har du vært innom et konditori? Pleier ikke de å ha pikekyss der? 

Bra det gikk fint med psykiatrisk sykepleier, enda godt han ikke kom da mens du lusket rundt i hagen bevæpnet med vannkannen din :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 timer siden):

Meny har fersk timian. Om du har en slik butikk nær der du bor.

Hjortekaker. Hvordan lages det? Og hva har du som tilbehør.

Bra det gikk bra :)

Meny i nærheten av meg ble lagt ned og ble en sånn coop butikk. 😖 Men får innom en annen butikk igjen i morgen, ble ikke hjort i dag. Lager det som elgkarbonader, med løk, krydder, egg fløte og litt kavringsmuler. Har gooood saus til, grønnsaker, gjerne rotgrønnsaker, og stekt sopp. Og tyttebær. Veldig godt.

Rumle skrev (2 timer siden):

Har du vært innom et konditori? Pleier ikke de å ha pikekyss der? 

Bra det gikk fint med psykiatrisk sykepleier, enda godt han ikke kom da mens du lusket rundt i hagen bevæpnet med vannkannen din :fnise:

 

Tenkte ikke på konditori, det må jeg huske i morgen, takk. :jepp: Må kanskje slutte med den vannkanna, det høres skummelt ut om det kommer ut :ninja:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Meny i nærheten av meg ble lagt ned og ble en sånn coop butikk. 😖 Men får innom en annen butikk igjen i morgen, ble ikke hjort i dag. Lager det som elgkarbonader, med løk, krydder, egg fløte og litt kavringsmuler. Har gooood saus til, grønnsaker, gjerne rotgrønnsaker, og stekt sopp. Og tyttebær. Veldig godt.

Tenkte ikke på konditori, det må jeg huske i morgen, takk. :jepp: Må kanskje slutte med den vannkanna, det høres skummelt ut om det kommer ut :ninja:

Nei, nei, det er jo bare morsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 timer siden):

Nei, nei, det er jo bare morsomt :fnise:

😆 Vet ikke om jeg tør å ta sjansen. 

Rumle skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri smakt elg i det hele tatt, er karbonadedeig av elg noe man får kjøpt nå? Kunne vært artig å prøvd å lage :jepp:

Det kan nok hende, i butikker med rikt utvalg. Noen bestiller vel om man spør. Eller bestille rett fra jegere, de selger av og til. Har sett ferdiglagde i ferskvaren og. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke tid til hjorten før de vi fikk en panikkmelding fra to kompiser som drev å rev et vaskerom. Vi måtte dra og hjelpe til, og det var godt for makan til surring. Følte jeg kom som en HMS ansvarlig. 😂 Men ikke Jon Almås nivå! Langt i fra. Alle skap ble demontert og gjort klar til frakt. Så fikk vi kyllingburgere der. Det var hyggelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet så sent og mareritt igjen. Nå var det en gård og at det var farlig å gå inn i en låve forde det var onde ånder der, og et barn forvillet seg inn, det var stemmer og bare utrivelig stemning. Så nå er Jeg trøtt i trynet. 

:Gjesp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (43 minutter siden):

Sovnet så sent og mareritt igjen. Nå var det en gård og at det var farlig å gå inn i en låve forde det var onde ånder der, og et barn forvillet seg inn, det var stemmer og bare utrivelig stemning. Så nå er Jeg trøtt i trynet. 

:Gjesp:

Høres skummelt ut :unsure:

Jeg drømte i forrige uke at jeg var på jakt etter en spesifikk havrekaffemelk (som jeg hadde lest om i forbifarten noen dager før), men jeg fant den ingen steder. Stresset rundt i hele drømmen. Pussig, tenkte jeg da jeg våknet, både fordi jeg husker drømmer så sjelden og fordi jeg alltid drikker kaffen svart. Jaja, skru frem til helgen; gjett hva jeg kjøpte på butikken og har drukket i kaffen de siste dagene? Jupp, akkurat den havrekaffemelken :fnise:

Føler meg helt hjernevasket 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daryl Dixon skrev (11 timer siden):

Fikk ikke tid til hjorten før de vi fikk en panikkmelding fra to kompiser som drev å rev et vaskerom. Vi måtte dra og hjelpe til, og det var godt for makan til surring. Følte jeg kom som en HMS ansvarlig. 😂 Men ikke Jon Almås nivå! Langt i fra. Alle skap ble demontert og gjort klar til frakt. Så fikk vi kyllingburgere der. Det var hyggelig. 

Herlig 👍 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 minutter siden):

Høres skummelt ut :unsure:

Jeg drømte i forrige uke at jeg var på jakt etter en spesifikk havrekaffemelk (som jeg hadde lest om i forbifarten noen dager før), men jeg fant den ingen steder. Stresset rundt i hele drømmen. Pussig, tenkte jeg da jeg våknet, både fordi jeg husker drømmer så sjelden og fordi jeg alltid drikker kaffen svart. Jaja, skru frem til helgen; gjett hva jeg kjøpte på butikken og har drukket i kaffen de siste dagene? Jupp, akkurat den havrekaffemelken :fnise:

Føler meg helt hjernevasket 😅

😂 var den god da? Nå fikk jeg lyst på det.. 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

😂 var den god da? Nå fikk jeg lyst på det.. 🤔

Synes det! Men, nå har jeg begynt å eksperimentere med Henning Olsens salte karamellsaus oppi også, som den Ole brum jeg er, så det går som det pleier! :bond: Best å drikke svart kaffe! :ler:

Men, ja den er god! :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Synes det! Men, nå har jeg begynt å eksperimentere med Henning Olsens salte karamellsaus oppi også, som den Ole brum jeg er, så det går som det pleier! :bond: Best å drikke svart kaffe! :ler:

Men, ja den er god! :jepp:

 

😂😂 Blir skikelig søt kaffe da ja. Jeg bruker vanlig melk i, kanskje prøve havremel om den gir bittelitt annen smak. Bruker melk i te og jeg av og til..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...