Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

Hva skjedde i går Annabel, ble det ikke temp? Ser for øvrig veldig bra ut i dag da! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (2 timer siden):

Hva skjedde i går Annabel, ble det ikke temp? Ser for øvrig veldig bra ut i dag da! 😊

Jeg var ute dagen før og hadde en god del øl, så merket da jeg våknet at «nope, den tempen jeg tar nå blir ikke korrekt🙃», og det ble den heller ikke. Den viste 39.69 grader, noe som pleier være tilfellet langt uti dpo-land🙈 Såå… veldig typisk at det var akkurat den dagen da, som er såpass essensiell for å stadfeste EL🤪

Der ser kanskje ut som jeg er 1 dpo i dag?🧐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, vi har fått oss valp, og jeg føler med andre ord at vi nå har fått oss baby🙊Den lille har vært ønsket såå lenge, og ventetiden har vært lang fremt til hun endelig kom i hus. Likevel - for en overgang det har vært!

Prøvingen har helt ærlig ikke fått tid til å være i hodet mitt den siste tiden her. Alle daglige rutiner er tilpasset den lille, og sex… har gått fra nærmest daglig til det som føles som en evighet haha😭 

Jeg vet at det nok ikke er «innafor» å skrive i en prøvedagbok inne på et prøveforum, så jeg beklager på forhånd❤️ Men helt ærlig håper jeg ikke det har klaffet denne måneden, og ønsker faktisk en blank test denne ganger. Tror rett og slett ikke jeg hadde klart å glede meg over det nå, midt i verste valpetåka. Vi visste jo selvfølgelig at hun kom i hus og at det ville bli tøft, så vi har vært klar over at vi kan risikere å få et spedbarn mens vi dealer med en unghund (uff, så naive). Vi visste likevel ikke at dette kom til å bli SÅ tøft, så tanken på å få en menneskebaby inn i dette kaoset her og nå… hjelp - det vil jeg faktisk ikke.

Neida, vi klarer akkurat det vi vil klare (det vet jeg veldig godt), og akkurat nå snakker nok den nybakte, slitne valpemoren i meg🙈 Det er bare en så ny situasjon for meg, og det å skulle håndtere to helt nye situasjoner på likt føles ekstremt overveldende.

Med andre ord - ferien her føles ut som alt annet enn ferie akkurat nå🐶 Håper dere andre har det fint, og det blir positive tester på dere!😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp 🥰 Det er slitsomt i starten, men så lenge en legger inn en god jobb nå i starten så er det ingen grunn for at det ikke skal gå fint med både baby og unghund i hus 😊  Jeg mener at barn har godt av å ha kjæledyr, selv om det krever litt mer fra oss voksne 😊  Tror det blir sååå bra 😄 Jeg har selv 2 stk og er veldig spent på hvordan det går når bønna vår kommer i desember 😅🙈  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med valp! 🐶 Aldri hatt det jeg, men kan levende forestille meg at det tar tid og energi. Sikkert ikke så dumt å virkelig ha et prosjekt som tar opp det meste av tiden når man faktisk er prøver. Det er i alle fall ikke noe gøy å havne 100% i prøvetåka... så nå er det bare å nyte deres nye hverdag ♥️

Det er i alle fall helt lov å føle at enkelte måneder passer bedre eller dårligere å bli gravide i, så det må du ikke tenke på. Håper det blir som du ønsker, men om du mot all formodning skulle bli gravid nå så går nok det også fint! Babyen kommer ikke med èn gang ;) Og iløpet av 9 måneder rekker vel valpen å bli en god del større og "mer moden" også eller (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (11 minutter siden):

Gratulerer med valp 🥰 Det er slitsomt i starten, men så lenge en legger inn en god jobb nå i starten så er det ingen grunn for at det ikke skal gå fint med både baby og unghund i hus 😊  Jeg mener at barn har godt av å ha kjæledyr, selv om det krever litt mer fra oss voksne 😊  Tror det blir sååå bra 😄 Jeg har selv 2 stk og er veldig spent på hvordan det går når bønna vår kommer i desember 😅🙈  

 

Tusen takk😍 jaa det virker så fint å vokse opp sammen med en firbent venn🥰 

Du har helt sikker rett angående at det får fint med en unghund og baby (og det samme sa oppdretteren vår og andre vi har snakket med), så tror nok bare det er den litt sjokkprega delen av meg som snakker her nå🙈 Åh så koselig med to stk.! Hvor gamle er de?

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Gratulerer så mye med valp! 🐶 Aldri hatt det jeg, men kan levende forestille meg at det tar tid og energi. Sikkert ikke så dumt å virkelig ha et prosjekt som tar opp det meste av tiden når man faktisk er prøver. Det er i alle fall ikke noe gøy å havne 100% i prøvetåka... så nå er det bare å nyte deres nye hverdag ♥️

Det er i alle fall helt lov å føle at enkelte måneder passer bedre eller dårligere å bli gravide i, så det må du ikke tenke på. Håper det blir som du ønsker, men om du mot all formodning skulle bli gravid nå så går nok det også fint! Babyen kommer ikke med èn gang ;) Og iløpet av 9 måneder rekker vel valpen å bli en god del større og "mer moden" også eller (?).

Tusen takk!🥰 Hun er virkelig verdens herligste. Akkurat nå ligger hun oppå meg og sover, mens hun lager noen herlige knirkelyder😭 Matfar ligger og sover nå, han måtte ha seg et par timer på øyet etter å ha vært ute med henne x antall ganger i natt og oppe kl. 5.00… Så er nok en liten smaksprøve på det som kommer🙊

Det har granater rett! Det blir nok bare litt ekstra krevende, men samtidig ekstra koselig også. Så få vi bruke den tiden vi har til å få en trygg og god hund🥰 De er visst veldig krevende i den alderen der (6 mnd. - 1 år). Da får de visst så mange egne meninger og vil tøye grenser (tenåringer🙄), men samtidig begynner de også å bli mer selvstendige og lydige i den alderen.
 

Det skal nok gå fint uansett utfall på testen - det vet jeg jo egentlig innerst inne. Vi har jo ønsket det og tenkt gjennom dette lenge, nå er det bare å stå i det og ikke freake helt ut🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (12 minutter siden):
Fioritura skrev (35 minutter siden):

Tusen takk😍 jaa det virker så fint å vokse opp sammen med en firbent venn🥰 

Du har helt sikker rett angående at det får fint med en unghund og baby (og det samme sa oppdretteren vår og andre vi har snakket med), så tror nok bare det er den litt sjokkprega delen av meg som snakker her nå🙈 Åh så koselig med to stk.! Hvor gamle er de?

Hehe, en går litt i valpebobla med lite søvn om masse nytt å forholde seg til 😅 første ukene er verst, så blir det bedre 😊 har to Rottweilere, en på 9 og en på 3. Han på 3 er fortsatt full i valpefakter, så vi håper han roer seg litt ned snart 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp! 😊  Det kan være fryktelig slitsomt med valp! Og jeg tror ikke man kan sette seg inn i "valpetåka" uten å ha vært der selv. Jeg har gått gjennom fem valpeperioder og det har vært fem veldig forskjellige valpetider/unghundsperioder. På to av hundene syntes jeg ikke de ble "behagelige" å ha i hus før de bikket 2,5 år 😅  Da min yngste var ti måneder gammel møtte jeg ei dame som veldig snart skulle få sin egen valp. Hun spurte om hunden min var voksen og da sa jeg "nei, hun er bare ti måneder". "Ja, men da er den vel voksen da", svarte hun... Lykke til med valpen om du tror den er voksen når den er ti måneder, tenkte jeg :fnise:  Vi valgte å få yngstemann i flokken da vi gjorde nettopp fordi vi ønsket at hun skulle være voksen før vi begynte med prøvingen. Ikke meningen å svartmale her altså, for tre av hundene har stort sett vært veldig greie og enkle å ha med å gjøre. Håper frøkna di blir av den sorten! 😊 🤞  Men jeg skjønner godt tanken om at man kanskje ikke ønsker seg positiv test akkurat nå, selv om man nok takler det om det er sånn det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 24, DPO 8/9, PP3
 

Tusen takk for tilbakemeldingen din @Lianne🥰 Så koselig med flere firbente barn😍Jeg ser absolutt hvorfor dere ventet altså, veeldig fornuftig av dere! Ingen av oss har hatt valp/unghund selv (kun erfaring med voksne hunder), så hadde vi visst hvor krevende det er (og kommer til å bli), ville vi nok gjort ting litt annerledes ja. Definitivt. Da ville vi nok utsatt å få barn til hunden var noe eldre og mer voksen i hodet, men det er jo for sent å endre på nå😕Dette blir virkelig et tøft år, og sannsynligvis et særdeles tøft 2022.

For dere, jeg tror nemlig jeg er gravid🥺 Jeg hadde så på følelsen at det er helt merkelig. På vei hjem ikveld tenkte jeg «testen jeg tar etterpå kommer til å være positiv». Og, to streker fikk jeg - denne gangen var den andre steken tydelig rosa😭 Tidligere denne syklusen, rundt da jeg skrev mitt forrige innlegg, var jeg i et så rart/redd/følelsesladd humør fordi jeg følte SÅ på meg at jeg faktisk kom til å bli gravid nå. Denne gangen føltes det så virkelig, liksom. I tillegg har vi nettopp fått en slags baby?! Hjelp😭😂😭

Merkelig nok er jeg mye roligere enn jeg trodde jeg ville være. «Håper jeg ikke får positiv test» skrev jeg i mitt forrige innlegg, og jeg mente det faktisk. Jeg ble skremt idet jeg så streken, men aller mest ble jeg lykkelig. Det er utrolig tidlig (kun 9 dpo) så myyye kan fortsatt skje. Jeg skal ta ny test og en digital i morgen tidlig bare for sikkerhets skyld. Null av de hundrevis av vanlige dpo-symptomene mine er til stedet, litt rar følelse i magen for to dager siden, rare temper, ikke ømme pupper? Veldig varm og svettende i kroppen?
 

Denne syklusen har jeg ikke tatt noen tilskudd (i pp1 og pp2 brukte jeg grapefruktkjerneekstrakt og fructus femina aks babyklisyer), jeg har gått på do RETT etter sex for å «grave» ut sæden, og jeg har ikke tenkt på koffeininntaket mitt at all. Trent steintøft og drukket alkohol. Jeg har rett og slett levd heelt som før, ikke tenkt prøving i det hele nesten. Vet at dette kun er tilfeldig altså, men synes nesten det er litt komisk…🙃

Det er ikke engang sikkert jeg er gravid engang, så jeg skal ikke ta helt av enda, haha. Men da jeg fortalte samboeren min nyheten var responsen «ja? Jeg sa det jo, jeg visste det kom til å sitte denne gangen. Jeg har vært forberedt lenge nå jeg🥰». Dette blir noen veldig spennende dager fremover altså! Men streken er rosa, sant??

EE67A09E-B942-49D6-AB38-DF1830245478.thumb.png.b9f4e38a3aaeb0b815529d84741715de.png

 

Endret av Annabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå JA! Du er gravid! Tenk at den sitter når man minst venter det! Skjønner du syns det er ubeleilig mtp valpen nå, men tenk så herlig at du slipper å bli langtidsprøver og sliter! :klemmer: dette kommer til å ordne seg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille i magen!! :klem: Det er helt tydelig en rosa strek der! Skjønner at det er skummelt, men jeg er helt sikker på at det vil gå helt fint. Jeg har hatt hund, og valpestadiet er ingen spøk. Jeg synes også det var slitsomt, men etter noen uker og spesielt etter de første månedene så endrer mye seg! Det blir mye lettere med tiden, og hunden vil ikke kreve like mye av deg når babyen blir født. Vil tippe at du har en helt annen "hunde-mamma-hverdag" om ikke så lang tid. Hos oss var den aller første måneden verst, så ble det bedre og bedre. Dette vil gå fint! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Ååå JA! Du er gravid! Tenk at den sitter når man minst venter det! Skjønner du syns det er ubeleilig mtp valpen nå, men tenk så herlig at du slipper å bli langtidsprøver og sliter! :klemmer: dette kommer til å ordne seg! 

Du har rett🥺 Tusen takk gode du, det er jeg så utrolig takknemlig og glad for - du aner ikke❤️ Selv om dette jo fremdeles kan gå galt, og vi kan ende opp med å slite likevel (men, den eventuelle tid, den sorg). Per nå ER jeg faktisk gravid, og det er en så vanvittig følelse.

81823865-E9D6-4019-B941-8228EA902D9D.jpeg.fdd16faa3b9f9f36923753c412ddfe96.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå gratulerer så mye!! 😍🎉 så utrolig koselig nyhet å komme inn til! Tenk at det skulle klaffe for oss begge! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (15 minutter siden):

Gratulerer med lille i magen!! :klem: Det er helt tydelig en rosa strek der! Skjønner at det er skummelt, men jeg er helt sikker på at det vil gå helt fint. Jeg har hatt hund, og valpestadiet er ingen spøk. Jeg synes også det var slitsomt, men etter noen uker og spesielt etter de første månedene så endrer mye seg! Det blir mye lettere med tiden, og hunden vil ikke kreve like mye av deg når babyen blir født. Vil tippe at du har en helt annen "hunde-mamma-hverdag" om ikke så lang tid. Hos oss var den aller første måneden verst, så ble det bedre og bedre. Dette vil gå fint! ❤️ 

Tusen takk for gode ord @bittelillebolla❤️ Det hjelper virkelig å høre! Jeg merker absolutt forskjell bare på den lille tiden vi har hatt henne. Så forhåpentligvis er hun en annen hund om 9 måneder, og vi har fått helt andre rutiner. Det er dessuten mange dyktige hundefolk her i området, og oppdretteren vår er nærmest en guru på denne rasen. Så vi skal søke så mye hjelp vi bare kan for at hun skal bli en lydig og fin hund💕

nilci skrev (14 minutter siden):

Åååå gratulerer så mye!! 😍🎉 så utrolig koselig nyhet å komme inn til! Tenk at det skulle klaffe for oss begge! ❤️

Tuuusen takk! Ja - tenk det! Så utrolig koselig😭😍 Så fint å være i samme termingruppe som noen man har fulgt en stund💕 Dette blir spennende tider for oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så spennende, gratulerer 😁 Jeg tror nok dette vil gå seg fint til jeg, blir jo koselig for ungen å vokse opp med en hund som er i nær alder 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tuusen takk @89jenta og @Atticmess:klem:💕

9 dpo kveld vs 10 dpo kveld

243CF650-A7D4-41AB-8E13-876832A37161.jpeg.df2d243a51a34028ba20f1d54df7ce51.jpeg

Veldig koselig og betryggende å se at det faktisk er en stigning der, selv om jeg vet at det ikke er en god ide å teste med strimler etter å ha fått positivt test… Jeg klarer nok dessverre ikke slutte med testingen før jeg har brukt opp det lille, store lageret av tester jeg hamstret inn etter forrige pp😭

Jeg merket at testen faktisk var svakere på morgenurin, selv om urinen da var veldig konsentrert? Jeg testet igjen noen få timer senere, på urin som var mye mer utvannet, og fikk en noe sterkere test enn på morgenen. Er ikke det litt merkelig? Kanskje hormonproduksjonen går litt i dvale om natten?🤪

Jeg håper så at denne spiren holder altså❤️

 

Endret av Annabel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, i dag har jeg allerede rukket å kjenne på noen ganske solide blaff med… kvalme?! Og vært ekstremt sliten. Er ikke det utrolig tidlig, bare 3+4?🥲 Magen murrer også en del, og puppene er nå spente og ømme.

Jeg har gått litt vel amok med testingen kan man si, så jeg har allerede begynt å få en solid testrekke her - til tross for at jeg kun er inni min tredje dag som gravid🙈 De to øverste testene er fra 9 dpo, morgen (den er helt blank) og kveld. De fire neste testene er fra 10 dpo, fra morgen til kveld. De to siste testene er fra i dag, øverste tatt på morgenurin og den andre tatt på mer utvannet urin på formiddagen. Min morgenurin er i hvert fall ikke den beste å teste på🤪

Jeg tenker å roe meg med testingen ved IKM, og deretter kun gå over til CB digital (om jeg får bli så heldig)🥰

CE88C166-BA03-4733-9734-5BD148D35915.jpeg.af92d24caa552cba07e97ef2b51fe1f8.jpeg

God søndag til dere alle🌸

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig fine streker 😍 hadde jeg vært deg så hadde jeg nok testet like my, om ikke mer 😅 og jeg tenker det er helt lov, med den historikken man har 😌 

god søndag til deg også 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii gratulerer så mye med både valp og en liten spire i magen ❤️🎉 Så stas at det ordnet seg, og det når du minst ventet (ønsket?) det 😳 Gleder meg til å følge deg fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...