Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dame1989 skrev (På 2021-7-29 den 22.12):

Jeg var også 7+1 på forrige ultralyd :)

Ah, kult :) Du hadde en i uke 9 også, stemmer ikke det? Hvordan følte du den var i forhold til den i uke 7? Jeg vurderer en UL til snart ser du🙈

nilci skrev (På 2021-7-29 den 22.21):

Hurra hurra for fin ultralyd! For en fin liten en 🥰🤩 

 

bittelillebolla skrev (På 2021-7-29 den 22.28):

Hurra for lille klumpen! :nordvesta:Så fint å lese at ser bra ut! 🥰

 

Atticmess skrev (På 2021-7-30 den 7.29):

Ååh, koselig å se den lille 🥰 Godt at alt er i orden, nå er det bare å glede seg til neste ultralyd 😁

 

89jenta skrev (På 2021-7-30 den 11.26):

så gøy at ultralyden gikk bra! 😄🥰

 

Lykkee skrev (På 2021-7-30 den 22.01):

Herlig å se at alt gikk fint! 🥳👏🏻

 

Amatariel skrev (På 2021-7-31 den 0.27):

For en fin bønne! :hjertesmil: Gratulerer så mye med flott UL!

Tusen takk dere!❤️ Det var utrolig koselig og betryggende å se den lille på skjermen 🥺 Synes det er helt fascinerende at det allerede da banket et lite hjerte der inne?

Siden TUL for en uke siden har jeg hatt det litt tøft mentalt. Jeg følte meg i så altfor god form dagen etter TUL, men jeg hadde hjemmekontor og fikk sovet ekstra lenge den dagen, så jeg tenkte at den gode formen kom som følger av mer søvn. Det samme skjedde de påfølgende dagene, men da tenkte jeg at jeg nok følte meg så bra ettersom det var helg. Merket dog at treningen var mye lettere enn tidligere, og da jeg måtte stresse rundt på et senter lørdag ettermiddag for noen ærender uten å bli særlig sliten, begynte tankene å sette inn.

Mandag kom, og jeg følte meg fremdeles helt normal og ugravid. Ingen endringer på tirsdag - magen føltes til og med normalt flat igjen. Lysten på kaffe begynner å melde sin ankomst, og den intense, kvalmende sulten er ikke lenger å kjenne på. Begynner å bli mer og mer bekymret. Fra å føle meg så gravid og sliten i kroppen, til å plutselig bli helt meg selv igjen over natten, det kan umulig være et godt tegn? De siste dagene har jeg hatt null interesse av å følge med i gravidappene mine, og i går, da jeg bikket 8 fullgåtte uker, orket jeg ikke engang lese den nye oppdateringen om hva som skjer i kroppen min og med babyen denne uken. Det føltes ikke lenger relevant for meg. 

Det toppet seg i går kveld. Det siste symptomet jeg fremdeles kunne kjenne, nemlig sinnsykt ømme/spente og større pupper samt ømme/mørkere nipler, forsvant også. Puppene var nede i sin normale størrelse (jeg kunne både kjenne og se det så tydelig), de var nesten ikke noe vonde å klemme på, og niplene ble lysere og knapt såre i det hele tatt. "Ja ja," tenkte jeg, "da blir det ikke baby på oss i mars". Virkelig ingenting i kroppen tilsa at jeg var gravid lenger. Grusom følelse.

I dag tidlig var HELDIGVIS puppene tilbake igjen i sin normale gravidstørrelse, og de kjennes ømme og såre igjen! Jeg er så utrolig glad. Jeg følte meg også bittelitt uggen i dag tidlig (tenk å bli glad for det?!😂)!🥳 Jeg føler meg fremdeles ikke helt trygg igjen, men jeg tenker det er et godt tegn at et symptom som forsvinner faktisk kommer tilbake igjen? Jeg følger med i booking-listen til ultralydjordmoren jeg var hos i forrige uke, og vurderer om jeg booker en time til neste uke (ca. 2 uker siden forrige UL). Jeg har time der igjen i uke 12, så hadde i utgangspunktet ikke planlagt å ta nok en TUL før dette. Kjenner jeg meg selv rett ender jeg opp med å dra neste uke også...🙈 

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut med en sjekk hvis du er urolig 😊 Er jo et godt tegn at symptomene har kommet tilbake da, men skjønner godt at det var ubehagelig at de forsvant i noen dager.. Håper alt står bra til med den lille 🤞

Kan jo eventuelt høre om å få drop-in hos legekontoret for å måle hcg idag og imorgen eller mandag? Da får du jo sjekket at den øker slik den skal 😊🤞

Endret av Atticmess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (31 minutter siden):

Høres fornuftig ut med en sjekk hvis du er urolig 😊 Er jo et godt tegn at symptomene har kommet tilbake da, men skjønner godt at det var ubehagelig at de forsvant i noen dager.. Håper alt står bra til med den lille 🤞

Kan jo eventuelt høre om å få drop-in hos legekontoret for å måle hcg idag og imorgen eller mandag? Da får du jo sjekket at den øker slik den skal 😊🤞

Ja jeg føler meg heldigvis litt mer gravid igjen i dag, så satser på at det er et godt tegn🥰 Men ja, det var utrolig ekkelt! Og det varte liksom nærmere en hel uke😱 Takk, håper det jeg også💕

Fastlegen min har ferie til slutten av måneden, så når han er borte er hele kontoret stengt…🙄 Tror likevel ikke det ville beroliget meg tilstrekkelig, da jeg har lest at HCG kan stige som normalt selv om det er snakk om for eksempel MA. Så ville nok endt opp med en UL i tillegg, til tross for resultatene av en slik prøve🙈 Uff, det skal ikke være lett altså - så mange bekymringer!:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jeg kjenner meg sånn igjen i dette. Her går man og venter og venter på UL... endelig har man den og ser at alt er bra. Man er på rosa sky i èn dag, og så blir man usikker igjen. Tungt og slitsomt! Har vært sånn etter alle mine UL i dette og forrige svangerskap. Jeg ser for meg i fjern fremtid at det blir funnet opp et hjemme-UL-apparat! Tenk så deilig dèt hadde vært... men men. Enn så lenge må vi nesten bare stole på at ting ER bra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så godt at det er skummelt når symptomene plutselig forandrer seg. :( Kanskje det er et godt tegn, på at det begynner å lette litt og at månedene fremover skal bli lettere? Jeg har vurdert å kjøpe en doppler når jeg får positiv test, for å lete etter hjertelyden. Det sies at man finner den etter uke 12, men har sett mange youtubevideoer hvor de finner den så tidlig som uke 8. Liker spesielt denne videoen, men det finnes mange. 🥰 Ser for meg at det er koselig å gjøre sammen med besteforeldre for eksempel, for at de skal kunne ta del i det på et vis, og for sin egen trygghet når man blir urolig. Samtidig vet jeg jo at det ikke er anbefalt, fordi det kan være vanskelig å finne hjertelyden selv, spesielt tidlig i svangerskapet. Mange blir kanskje mer stresset av å ikke finne den, enn å ikke lete etter den i det hele tatt. Men det kan jo være noe å vurdere om du er mye engstelig, og du kjenner at det kunne være noe for deg? ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det samme selv. Har lite symptomer. Tisser litt oftere, litt ømme pupper på kvelden og litt oppblåst + kjenner svakt press/strekk nederst på magen på kveldene. Etter forrige ultralyd på mandag 10+6 har puppene blitt mye mindre ømme, men sluttet også med progesteronstøtten som kan gi graviditetssymptomer så prøver å tenke at det er derfor. 11+2 i dag og engstelig igjen 🙈 Neste ultralyd er 13+0. 

På ultralyden 7+1 så vi kun en klump med et blinkende hjerte. På ultralyden 10+6 så vi hode, kropp, 2 armer og 2 ben. Babyen sprellet med armer og ben og snudde seg rundt. Morsomt å se så stor forskjell :) Hadde også vokst fra ca 1-4 cm :)

Vis du er så engstelig ville jeg tatt en ultralyd om ca 2 uker (rundt 10+0) og så flytte den ultralyden i uke 12 til du er rundt 13 uker. Jeg fikk beskjed at de likte å ta organrettet ultralyd rundt uke 13 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, sist jeg gikk gravid så hadde jeg det akkurat det samme, husker plutselig at kvalmen, ømme brystene og vondtene som jeg hadde var borte over natten, også etter et par dager var det tilbake igjen🙈 så skjønner veldig godt at du blir bekymret når ting er «normalt» plutselig! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.8.2021 den 9.46):

Åh jeg kjenner meg sånn igjen i dette. Her går man og venter og venter på UL... endelig har man den og ser at alt er bra. Man er på rosa sky i èn dag, og så blir man usikker igjen. Tungt og slitsomt! Har vært sånn etter alle mine UL i dette og forrige svangerskap. Jeg ser for meg i fjern fremtid at det blir funnet opp et hjemme-UL-apparat! Tenk så deilig dèt hadde vært... men men. Enn så lenge må vi nesten bare stole på at ting ER bra :hug:

Uff, ikke sant… det er så frustrerende😭 Hadde vært så fantastisk om det var mulig å utføre UL hjemme, den ideen der støtter jeg fullt og helt😍 Håper vi snart klarer å slappe av mer (men det skjer vel typ aldri igjen, ei heller når ungen er ute🤣)

bittelillebolla skrev (På 5.8.2021 den 14.21):

Jeg skjønner så godt at det er skummelt når symptomene plutselig forandrer seg. :( Kanskje det er et godt tegn, på at det begynner å lette litt og at månedene fremover skal bli lettere? Jeg har vurdert å kjøpe en doppler når jeg får positiv test, for å lete etter hjertelyden. Det sies at man finner den etter uke 12, men har sett mange youtubevideoer hvor de finner den så tidlig som uke 8. Liker spesielt denne videoen, men det finnes mange. 🥰 Ser for meg at det er koselig å gjøre sammen med besteforeldre for eksempel, for at de skal kunne ta del i det på et vis, og for sin egen trygghet når man blir urolig. Samtidig vet jeg jo at det ikke er anbefalt, fordi det kan være vanskelig å finne hjertelyden selv, spesielt tidlig i svangerskapet. Mange blir kanskje mer stresset av å ikke finne den, enn å ikke lete etter den i det hele tatt. Men det kan jo være noe å vurdere om du er mye engstelig, og du kjenner at det kunne være noe for deg? ❤️ 

Tusen takk for gode ord kjære deg:klem: Ohh, det var et veldig godt forslag! Det skal jeg definitivt sjekke ut - det må være fantastisk å høre hjertet når man måtte ville det😍

Dame1989 skrev (På 5.8.2021 den 22.58):

Jeg føler det samme selv. Har lite symptomer. Tisser litt oftere, litt ømme pupper på kvelden og litt oppblåst + kjenner svakt press/strekk nederst på magen på kveldene. Etter forrige ultralyd på mandag 10+6 har puppene blitt mye mindre ømme, men sluttet også med progesteronstøtten som kan gi graviditetssymptomer så prøver å tenke at det er derfor. 11+2 i dag og engstelig igjen 🙈 Neste ultralyd er 13+0. 

På ultralyden 7+1 så vi kun en klump med et blinkende hjerte. På ultralyden 10+6 så vi hode, kropp, 2 armer og 2 ben. Babyen sprellet med armer og ben og snudde seg rundt. Morsomt å se så stor forskjell :) Hadde også vokst fra ca 1-4 cm :)

Vis du er så engstelig ville jeg tatt en ultralyd om ca 2 uker (rundt 10+0) og så flytte den ultralyden i uke 12 til du er rundt 13 uker. Jeg fikk beskjed at de likte å ta organrettet ultralyd rundt uke 13 :)

Uff, det skal virkelig ikke være lett altså! Selv om vi har statistikken på vår side (med god margin!) angående at dette faktisk går bra, så er det så vanskelig å tro på. Håper tiden frem til neste UL går fort for deg❤️

Love90 skrev (19 timer siden):

Jeg også, sist jeg gikk gravid så hadde jeg det akkurat det samme, husker plutselig at kvalmen, ømme brystene og vondtene som jeg hadde var borte over natten, også etter et par dager var det tilbake igjen🙈 så skjønner veldig godt at du blir bekymret når ting er «normalt» plutselig! ❤️

Tusen takk for beroligende ord - forstår at dette visst er sånn som kan skje uten at det er noe gale🥰 Må bare lære meg å tro på det🙈

 

8+4

Siden forrige oppdatering har puppene på nytt blitt superømme, og jeg har opplevd litt mer uggenhet de siste dagene. Har med andre ord begynt å føle meg litt mer gravid igjen, og det er veldig deilig å kjenne på. Formen er ellers veldig bra - treningen går som normalt (ish) og jeg har relativt mye energi, noe jeg setter veldig stor pris på.

Jeg føler likevel at det er litt for lenge å vente helt til uke 12 (i starten av september) med å se spiren igjen, så jeg fulgte @Dame1989 sitt råd og bestilte en UL i uke 10, samtidig som jeg flyttet timen jeg hadde i uke 12 til uke 13. Det er kanskje litt overkill med såå mange UL så tidlig i svangerskapet, men jeg ser faktisk ikke noe problem med det når det ikke har negative konsekvenser for babyen🙈 Det er en liten pris å betale for å bli beroliget (eller finne ut at noe er galt på et tidligst mulig tidspunkt). Håper tiden frem til uke 10 går fort og at alt er bra der inne🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter flere TUL fullt ut! Kommer definitivt til å gjøre det samme når min tid kommer 😊 Må være grusomt å kjenne på den usikkerheten hele tiden, er helt enig i at det er en liten pris å betale for å bli betrygget 🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (På 10.8.2021 den 1.39):

Jeg støtter flere TUL fullt ut! Kommer definitivt til å gjøre det samme når min tid kommer 😊 Må være grusomt å kjenne på den usikkerheten hele tiden, er helt enig i at det er en liten pris å betale for å bli betrygget 🙏🏼

Så gøy å tenke på at din tid kom ikke lenge etter dette innlegget her🙊😍 Men ja - jeg er helt enig! Skulle gjerne vært en av dem som  tenke "det går nok fint, null stress", men det skjønner jeg ikke er mulig engang haha.

9+6

Tenk, jeg bikker 10 uker i morgen! Det er ganske sprøtt å tenke på. På en måte har denne perioden frem til nå sneeglet seg av sted, samtidig som det har gått overraskende fort?

Jeg har neste ultralyd i morgen etter jobb, og jeg gruer meg veldig. Kjenner nervene komme hver gang jeg tenker på undersøkelsen, og jeg er så redd for at noe skal vise seg å være galt. Jeg føler meg jo ikke gravid i det hele tatt, annet enn i puppene?😂😭

Tenk om minien er altfor liten til å kunne være 10 uker, tenk om hjertet har sluttet å slå? Alle slike destruktive tanker starter å spinne i hodet mitt. Samtidig blir jeg såå glad når jeg tenker på at det kan faktisk hende alt er i skjønneste orden også, jeg klarer bare ikke å tro på det. Det skal i hvert fall bli utrolig deilig å få gjennomført timen - tror det hele vil føles litt mer virkelig da. Dersom alt er bra med fosteret ved 10 uker, er det veldig liten sjanse for at det skal gå galt (selv om det så klart kan skje likevel).

Måtte bare innom her for å blåse ut litt lenge oppbygde nerver, og samtidig ønske alle en fin dag

 

 

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til i morgen!! :klemmer: Det er skikkelig vanskelig å tro på at alt er fint... altså, et perfekt lite minimenneske inni magen? Det er ganske sprøtt. Jeg trodde nesten ikke på det mens jeg lå på UL-benken og så det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg i morgen 🥳 Tror det kommer til å gå heeelt fint! Gleder meg til oppdatering 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Masse lykke til på UL i morgen! :klem: Tenk at det finnes et bitte-bitte-lite menneske i magen din, som man kan titte inn på. 🤩 Gleder meg til å høre hvordan opplevelsen ble! Jeg tror det kommer til å bli en dag med masse glede! 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykketil med ultralyden imorgen🥰 skjønner så godt at det er vanskelig å skjønne ja at alt er fint! Har det helt likt selv. Er vanskelig å skjønne at noe er der også når man ikke har mage eller kjenner noe bevegelser osv enda! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...