Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

89jenta skrev (12 timer siden):

så utrolig fine streker 😍 hadde jeg vært deg så hadde jeg nok testet like my, om ikke mer 😅 og jeg tenker det er helt lov, med den historikken man har 😌 

god søndag til deg også 🌻

Tusen takk😍 Haha, godt det ikke bare er meg!😅 Det blir nesten umulig å stoppe🙊 Men som du sier, når man har opplevd at det har gått galt tidligere, har man kanskje også et større behov for å forsikre seg om at alt står bra til❤️

Lykkee skrev (8 timer siden):

Oii gratulerer så mye med både valp og en liten spire i magen ❤️🎉 Så stas at det ordnet seg, og det når du minst ventet (ønsket?) det 😳 Gleder meg til å følge deg fremover! 

Tuusen takk!❤️ Ja det var veldig typisk at det skulle skje akkurat denne PPen altså🙈 Jeg ble likevel overlykkelig da jeg fikk positiv test, så da ble heldigvis tankene jeg hadde hatt tidligere helt glemt
 

3+5/12 dpo, CD 27, PP3

Jeg er litt irritert på meg selv for at jeg tok dagens test på den måten jeg gjorde…🙄 I går kveld tok jeg en test etter å holdt meg i 4 timer uten å drikke. I dag tok jeg en test etter å holdt meg i knappe 2 timer, etter å ha drukket både kaffe og vann. Altså hvordan tenkte jeg at det var en god ide?!😂

Dette resulterte naturlig nok i at dagens test er svakere enn gårsdagens, og det skal tydeligvis ikke mer til for å gjøre meg nervøs for at dette ikke går veien. I tillegg begynner jeg å kjenne etter i kroppen, og plutselig føles ikke puppene så ømme og fyldige lenger? Uff, så stresset allerede… Hvordan i alle dager skal dette her gå fremover?🤪

IKM er i overimorgen, og det skal bli så deilig å komme over det første hinderet. Jeg har også lovet meg selv å slutte med strimmeltestene (og tempingen) da, så forhåpentligvis vil det medføre mindre stress. Testrekken min har forresten kommet inn i lett mer ordna forhold nå (vi får besøk i dag, så måtte fjerne dopapiret de lå oppå på badet🙈), og jeg håper virkelig at morgendagens test viser en økning igjen🤞🏻

832F469C-5F9C-4D9B-AB71-21C0B67A09E9.jpeg.8befd96d0d4c460c43fea0b9a0d2d227.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg har vært sånn her tussete maaaange ganger i svangerskap selv. Heldigvis klarte jeg å inneha en viss fornuft når jeg ble gravid i mai her. Jeg sluttet og tempe ved positiv test, og tester ikke med strimler etter IKM - kun digitale tester èn gang i uken. Det tror jeg hjalp litt for å bli fullstendig gal. For disse strimlene er jo ikke lagd for å være noe gode på synlig hcg-økning. Så man blir bare bekymret og stirrer på tester hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.7.2021 den 10.31):

Jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg har vært sånn her tussete maaaange ganger i svangerskap selv. Heldigvis klarte jeg å inneha en viss fornuft når jeg ble gravid i mai her. Jeg sluttet og tempe ved positiv test, og tester ikke med strimler etter IKM - kun digitale tester èn gang i uken. Det tror jeg hjalp litt for å bli fullstendig gal. For disse strimlene er jo ikke lagd for å være noe gode på synlig hcg-økning. Så man blir bare bekymret og stirrer på tester hele dagen...

Uff, det er så stressende😔 Men så godt å lese at du har klart å være mer laid back denne gangen, det er virkelig ikke en selvfølge å få til❤️  Kunne det ikke bare vært sånn at positiv test betød baby?!:bond:

3+6 (CD 28, dpo 13)

Jeg føler det er en evighet siden positiv test nå, men egentlig har jeg ikke kommet meg forbi IKM engang?😂 Det er så merkelig å tenke på, og ikke minst skummelt med tanke på alt som kan gå galt😔 

I dag har jeg vært skikkelig sliten og trøtt, og vært litt uggen i mage og kropp. Men nå i kveld har jeg kjent på skikkelig PMS-humør (skikkelig følsom/grått av ingenting) som jeg pleier å få dagen før mensen… Jeg håper bare så at det ikke er et reelt PMS-symptom og at mensen holder seg unna i morgen! Jeg tør knapt tempe i morgen merker jeg, for sist jeg opplevde å miste sank tempen samme dag som blødningen startet 😕 Mistenker kanskje at HCG-produksjonen da kanskje stoppet ved IKM, ettersom det er et lite tempdropp der? Eller så er det bare helt tilfeldig.

Tempen til nå har heldigvis vært veldig fin!

E65141D9-82D6-4097-BCC9-218601C51022.thumb.png.31d16079917b269c8a1b98d297bf015a.png

Under ser dere tempen tidligere i år da jeg opplevde SA, og det er betryggende å se at tempen så langt har holdt seg finere denne gangen. Håper såå for morgendagens temp altså😭🤞🏻 I morgen tar jeg også min siste strimmeltest, så det blir veldig spennende.


4647F1D1-B8E8-4B89-B63B-1E19302A242F.thumb.png.7791ac145a992b508d4dae4a74e41d19.pngDagens test var ikke så sterk som jeg hadde håpet, men den var heller ikke svakere enn i går slik jeg ser det. Teststreken var ikke helt «heltrukken», men det er nok en skavank på selve testen som ikke bør ha noe å si. Hjelpe meg, merker virkelig at jeg blir helt gal av dette her 😂

02EEAD31-5224-4C02-89E2-05FA8E262ADE.thumb.jpeg.62aaa45b17be204f2131692aeab12fa6.jpeg

Endret av Annabel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, se på den test-rekken da! 🥰 Synes den ser kjempe flott ut. Forstår likevel sååå godt at det er nervepirrende når styrken svinger. Spesielt når man har opplevd en SA tidligere. Tempen din tikker hvert fall fint oppover, og jeg krysser alt jeg har for at den vil være høy og fin i morgen også! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (9 timer siden):

Åå, se på den test-rekken da! 🥰 Synes den ser kjempe flott ut. Forstår likevel sååå godt at det er nervepirrende når styrken svinger. Spesielt når man har opplevd en SA tidligere. Tempen din tikker hvert fall fint oppover, og jeg krysser alt jeg har for at den vil være høy og fin i morgen også! ❤️ 

Tuusen takk, du er så god!🥰 Tempen viste seg heldigvis å være høy i dag også, selv om det var enormt nervepirrende😭

I dag er jeg 4+0 (14 dpo) og datoen for IKM uten blod i sikte. En liiiten milepæl er nådd😍 I dag tidlig fikk jeg også dette:

072E3B52-AF86-4CD6-91C0-F262B51BF0CD.jpeg.62e2664737bdb915753da3a2c350a998.jpeg

Ting går i hvert fall i riktig retning enn så lenge, så nå skal jeg forsøke å senke skuldrene en liten stund! Frem til neste (og forhåpentligvis siste) digitale test skal tas i neste uke🙏🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for perfekt økning!! 😊 Nå kan du senke skuldrene litt og vite at hcg er på vei opp. Anbefaler null strimler fra nå, og vente til den neste digitale ja :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yey for 2-3! Det er så fint å få bekreftelse på at det går riktig vei! Satser på den neste uken til ny test går fort 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, herlighet så koslig! 🥰🥰 Gratulerer så masse! Det blir nok travelt, men sikkert veldig koselig med baby og hund! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 7.7.2021 den 8.04):

Hurra for perfekt økning!! 😊 Nå kan du senke skuldrene litt og vite at hcg er på vei opp. Anbefaler null strimler fra nå, og vente til den neste digitale ja :klemmer:

 

nilci skrev (23 timer siden):

Yey for 2-3! Det er så fint å få bekreftelse på at det går riktig vei! Satser på den neste uken til ny test går fort 🤩

 

89jenta skrev (19 timer siden):

Hurra for økning 🥳

 

bittelillebolla skrev (10 timer siden):

Hurra for 2-3 uker! :hoppendeglad: For en glede! ❤️ 

 

Lianne skrev (5 timer siden):

Ååh, herlighet så koslig! 🥰🥰 Gratulerer så masse! Det blir nok travelt, men sikkert veldig koselig med baby og hund! 😊

Tuusen takk dere:strix: Det var en VELDIG deilig følelse! Må innrømme at bekymringene dessverre kom raskt tilbake, da. Måtte tempe i dag også, selv om jeg hadde lovet meg selv å slutte med det, bare for å se et «bevis» på at det faktisk foregår noe inni kroppen min.
 

Heldigvis viste termometeret den høyeste tempen så langt i syklusen, men jeg veet at tempen kommer til å synke en eller gang - og akkurat det vil jeg helst ikke få med meg🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, gratulerer SÅ mye!!

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

 Så utrolig hyggelig at du nå kommer etter ❤️ Blir en spennende tid for dere fremover nå da! Håper du slipper unna veldig kvalme og sånt 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (På 8.7.2021 den 17.09):

Åååå, gratulerer SÅ mye!!

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

 Så utrolig hyggelig at du nå kommer etter ❤️ Blir en spennende tid for dere fremover nå da! Håper du slipper unna veldig kvalme og sånt 🥰

Tuusen takk gode du!😍 Så kjekt å endelig komme etter dere💕 Nå håper jeg bare spiren sitter altså🤞🏻Ser at du har bikka 12 uker nå, det må være en fantastisk følelse🥳🥰

 

4+3

Nå nærmer jeg meg tidspunktet hvor jeg mistet forrige gang jeg var gravid, og det føles litt skummelt. Da startet jeg å blø kvelden 4+6. Det startet med lys brun, rennende utfold, som etter hvert utviklet seg til en mensaktig blødning (som var litt mer intens og varte litt lenger enn vanlig)😔 Ser for meg at det blir en enormt deilig følelse å (forhåpentligvis) komme gjennom denne dagen uten noen blødninger🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er min erfaring også - at man slipper mange kilo av skuldrene når man kommer over tidspunktet man har mistet før. Håper de kommende dagene går fort for deg :hug:og at blødning holder seg heeelt unna. Jeg teller også ned disse dager til 'min mistedato'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Det er min erfaring også - at man slipper mange kilo av skuldrene når man kommer over tidspunktet man har mistet før. Håper de kommende dagene går fort for deg :hug:og at blødning holder seg heeelt unna. Jeg teller også ned disse dager til 'min mistedato'. 

Tusen takk❤️ I natt drømte jeg faktisk at jeg hadde mistet alle symptomene og fikk «1-2 uker» på CB, det var så fælt og livaktig! Men FOR en deilig følelse det var å våkne og innse at «oi shit, jeg er fremdeles gravid?!»

Håper dagene frem til din dato også går fort og uten noen form for blødninger:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 10.7.2021 den 11.49):

Tuusen takk gode du!😍 Så kjekt å endelig komme etter dere💕 Nå håper jeg bare spiren sitter altså🤞🏻Ser at du har bikka 12 uker nå, det må være en fantastisk følelse🥳🥰

Veldig hyggelig nyhet absolutt! 🥰 Krysser fingrene for at den sitter for deg denne gangen! 🤞🏼❤️ Har bikka 12 uker ja, men kommer ikke til å klare å senke skuldrene helt før vi har fått vært på ny ultralyd og sett at det enda er liv der inne merker jeg. Da skal jeg heller prøve juble litt forsiktig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eira2020 skrev (På 11.7.2021 den 17.30):

Veldig hyggelig nyhet absolutt! 🥰 Krysser fingrene for at den sitter for deg denne gangen! 🤞🏼❤️ Har bikka 12 uker ja, men kommer ikke til å klare å senke skuldrene helt før vi har fått vært på ny ultralyd og sett at det enda er liv der inne merker jeg. Da skal jeg heller prøve juble litt forsiktig ☺️

Tusen takk, og i like måte!🥰 Spennende å følge med deg videre❤️

 

 

4+6

I dag er dagen her, dagen hvor jeg startet å blø forrige graviditet. Nervene  ar i høygir da jeg våknet for å ta tempen, men heldigvis droppet den ikke denne gangen🥺 Jeg er så utrolig takknemlig! Samtidig klarer jeg ikke la være tenke på alt som kan gå galt videre. Prøver å glede meg for hver dag som går da❤️

Skulle ønske jeg var like naiv som det min mor har fortalt hun var da hun ble gravid med meg🙈 Da tok hun en test som var positiv og det var det🤷🏻‍♀️ Drakk masse kaffe, spiste det meste av mat, koste seg og kjente ikke til hvor vanlig det var med SA osv. Nå er det faktisk jeg som har «lært» henne litt opp haha, hun ble f.eks. helt sjokkert over at man kunne teste positiv FØR uteblitt mens, og at graviditetstester var blitt billige?!

876FA066-74C7-46F2-A994-F95EBC6148A5.thumb.png.754f29a42b1ca1fe9e2d13733f70b8b3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er over når du mistet sist! Det hjelper såå mye for psyken. Det var nok faktisk noe som var bedre før... Internett gir mye kunnskap, men også frykt. Hadde ikke internett da jeg ventet nr.1 så ante ikke noe om ting som kunne gå galt 🙊 det var selvsagt veldig deilig. Tok én test da, og kun OUL. Helt blottet for bekymring da... Tenk så annerledes det kan være en stund senere. Men men, vi må bare komme oss igjennom disse ukene nå, sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Godt å høre at du er over når du mistet sist! Det hjelper såå mye for psyken. Det var nok faktisk noe som var bedre før... Internett gir mye kunnskap, men også frykt. Hadde ikke internett da jeg ventet nr.1 så ante ikke noe om ting som kunne gå galt 🙊 det var selvsagt veldig deilig. Tok én test da, og kun OUL. Helt blottet for bekymring da... Tenk så annerledes det kan være en stund senere. Men men, vi må bare komme oss igjennom disse ukene nå, sånn er det bare. 

Ja, virkelig!💕 Haha åå så deilig det må ha vært🤩 Kunnskap er jo egentlig helt supert, samtidig kan det gjøre oss unødvendig fulle av bekymringer. Håper ukene fremover går fort for oss begge💪🏻
 

5+0

I dag entrer jeg svangerskapsuke 6, og nok en milepæl er nådd. I dag fikk jeg 3+ på CB digital, som er den siste testen jeg har tenkt til å ta denne graviditeten (med mindre noe skulle skje). Dette hadde jeg nesten ikke turt håpe på, i hvert fall ikke nå😭 Jeg er bare så glad, veldig forsiktig glad, men glad💗

A04253B1-99FA-44B7-A344-7D54267BC801.thumb.jpeg.f1fb506d598ecc7bbc43fdd7310e1f70.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...