Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!🥰

Jeg har i det siste følt litt på et behov for å dele tankene mine rundt å starte prøvingen på en liten baby, og da med noen som kanskje er i samme situasjon som meg og som føler/har følt på de samme tankene selv? Av ulike praktiske årsaker passer det dårlig å få en baby sent i år eller veldig tidlig til neste år, så jeg må dessverre vente litt før jeg kan kalle meg for en prøver😭 Vi skulle så klart få det til å fungere dersom det hadde skjedd, men vi har valgt å ha litt is i magen og sette i gang prøvingen slik at termin kan bli i mars og utover. 

Det er så klart naivt å tro at det skal gå med en gang, men samtidig så KAN det jo skje også?? Denne uvissheten synes jeg er vanskelig å forholde seg til, og jeg er nok en pessimist av natur. Har liksom en "følelse" av at vi kommer til å slite litt, uten at det ligger noe spesielt bak denne følelsen. Spiren kan faktisk sitte med en gang, eller vi kan være en av de mange parene som har behov for å få hjelp. Jeg vil bruke denne dagboken for å få tiden til å gå i disse månedene frem til prøvingen kan starte (og så klart videre i prøveperioden når den tid endelig kommer), og for å lufte eventuell bekymringer og gleder på veien. Prøvestartingen føles som en evighet til per nå, og jeg er så spent og gira! Altså, jeg har allerede startet på jod og folat... 

Såå, litt om meg: Jeg er 27 år og har en samboer som er like gammel som meg. Vi har begge faste jobber og bor i en leilighet som dessverre ikke er heeelt optimal for småbarn. Vi har bare to soverom, hvor det ene rommet optimalt sett må bli brukt som hjemmekontor. Vi tenker likevel at det skal gå greit å bo her litt med en baby før vi må kjøpe oss noe større :)  Av oss to er nok samboeren min den som er mest "barneperson" av oss to. Han har flere yngre tantebarn som han er veldig flink med og har passet mye på opp igjennom. Jeg har ingen småbarn i familien min og har generelt lite erfaring med barn. Jeg har faktisk vært usikker på om jeg i det hele tatt ønsker meg barn selv, men da jeg møtte samboeren min var det noe som klikket i meg og jeg endret virkelig mening totalt, haha!😍 Trodde faktisk ikke det var mulig å endre disse tankene så drastisk.

Jeg har tempet i over ett år nå, og føler jeg har fått grei kontroll over syklusen min. I gjennomsnitt er syklusen min på 27 dager (varier med 26-28 dager, en gang 25 og en gang 29), EL på dag 14 (tidligste EL på dag 13 og seneste på dag 17) og lutealfase på 13 dager (korteste LF 11 dager, lengste 14). Jeg har faktisk sett på preparater som skal forlenge lutealfasen, og har tenkt på å teste ut B6-vitaminer. I tillegg har jeg lest litt om bidronninggele for å forberede EL, men dette (og yamsrot) har jeg lest en del negativt om? Jeg tenkte også å bestille meg granatepleekstrakt for å få mer EL-slim, da jeg sliter med å få (i hvert fall finne) dette. Jeg må i så fall grave laaangt opp, og da er slimete VELDIG seigt/fast?! 

Forresten!: Forrige syklus kunne jeg teoretisk sett endt opp med å bli gravid, men det skjedde ikke. Den her "prøvingen" var litt spontant, og ikke timet til EL. Vi hadde vel sex (hvor han kom inni meg) to dager før EL, men de andre dagene brukte vi beskyttelse/hoppet av. Får håpe det på bedre lykke neste gang når vi skal prøve "ordentlig" 😎

OK dette ble veeldig langt, så jeg forstår at dette kanskje blir for veldig spesielt interesserte 🙈 Er det andre her inne som er i samme situasjon, som venter på å snart kunne starte prøvingen? 

Link til grafene mine i Fertility Friend finner dere her: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533

Endret av Annabel
La inn link til FF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en forresten nr. 2: Jeg har tidligere (med samme partner) hatt en kjemisk graviditet, uten at vi forsøkte. Jeg merket graviditeten ved at mensen uteble, grafen steg, og jeg tok en g-test som viste en svaak strek og CB som viste "gravid 1-2 uker". Noen dager senere (i underkantant av en uke forsinket) kom mensen så hardt som aldri før... Det er nok denne hendelsen spesielt som gjør at jeg mistenker at det er noe "galt" med meg, selv om jeg egentlig VET det er veldig, veldig vanlig med kjemisk og SA og ikke trenger bety noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen 😊

Ikke lenge til dere skal stare opp prøvingen da! 😊 Var selv der du er for et år siden, for meg var det en kombinasjon av at samboer ikke var klar og at det passet bedre å vente litt. Høres ut som du har tatt noen lure valg ift. å starte opp temping og slikt da, utrolig kjekt å ha den oversikten når du går inn i prøvingen.

Syns ikke det er naivt å tro at det kan klaffe med en gang, for noen gjør det jo det, for andre tar det lengre tid. Men det som går igjen er vell at vi alle ønsker at det skal gå så raskt som mulig. Det er som du sier litt vanskelig å forholde seg til, for man vet ikke hvor lang tid det vil ta, og plutselig ender man opp med å sette livet på vent for noe som tar tid å oppnå. Håper veldig at dere vil oppnå graviditet kjapt 🤞 Hvis dere har oppnådd en graviditet tidligere uten å prøve så syns jeg det virker som et godt tegn, utrolig synd at spiren ikke holdt løpet ut, men forhåpentligvis vil det gå neste gang ❤️

Jeg merker forresten heller ikke noe til el-slim, og vi er flere som sliter med å observere dette. Det trenger ikke å ha noe å si, men det skader jo ikke å forsøke å ta noe for det. Her inne er det flere som bruker slimløsende hostesaft, og har fått god effekt av det. Så er jo bare å prøve seg fram og se om det funker for seg 😊  Utifra det du skriver så høres dette veldig lovende ut, og hvis jeg var deg ville jeg nok ikke prøvd å forlenge lutealfasen, den er helt innafor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har opprettet egen dagbok! 😁 Velkommen skal du være ❤️ Jeg har også nettopp blitt prøver, selv om desember baby ikke gjør meg noe. Det er forståelig å ville ha baby på våren, det er en fantastisk tid og det er kanskje noe som passer dere best. Alle er individuelle. Uansett veldig spennende tider fremover, og det er veldig fint  å ha et sted man kan lufte tanker uten å gjøre partner lei av gnålet om babybabybaby (for ja, man snakker naturlig nok mye om det med partner). For mye av samme tema kan sikkert bli kjedelig for de fleste, men i denne perioden av livet er det helt naturlig å bli klar for barn. Høres ut som dere har alt tilrettelagt for det ❤️ 

Gleder meg til å følge deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif 

Velkommen hit! Du har virkelig en spennende tid i møte, og det er veldig fint å ha en dagbok hvor man kan nedtegne alt. Er veldig fint å være rundt flere i samme situasjon, så velkommen til prøvergjengen!

Jeg var også der du er nå, for ett år siden. Mannen var treig med å innse at vi ville ha flere ( :fnise:), men i mai startet vi. Ikke på førstemann som deg da, men fjerde og sistemann. Jeg har altså temmelig mye erfaring i bagasjen min, om det ene og andre. En ting kan jeg i alle fall si til deg nå, og det er at det er så bra at du har så god kontroll på syklusen allerede. At du temper, vet sykluslengde o.l er GULL verdt når man først starter som prøver. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har vært borti som har angret at de ikke gjorde dette tidligere. Så det vil du være veldig glad for når det først gjelder.

Av de preparatene du nevner så bruker jeg B6-vitamin med god suksess for lenger lutealfase. Tar også hostesaft for EL-slim. Jeg ser nemlig aldri noe til det (som ikke er farlig, for det er uansett langt oppi der, og jeg har blitt gravid flere ganger på tross av det). Men har opplevd selv å bli gravid en syklus jeg prøvde det, så nå prøver jeg igjen. Tar også babyklister. 

Masse lykke til når der er klare for prøvingen :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (12 timer siden):

Velkommen 😊

Ikke lenge til dere skal stare opp prøvingen da! 😊 Var selv der du er for et år siden, for meg var det en kombinasjon av at samboer ikke var klar og at det passet bedre å vente litt. Høres ut som du har tatt noen lure valg ift. å starte opp temping og slikt da, utrolig kjekt å ha den oversikten når du går inn i prøvingen.

Syns ikke det er naivt å tro at det kan klaffe med en gang, for noen gjør det jo det, for andre tar det lengre tid. Men det som går igjen er vell at vi alle ønsker at det skal gå så raskt som mulig. Det er som du sier litt vanskelig å forholde seg til, for man vet ikke hvor lang tid det vil ta, og plutselig ender man opp med å sette livet på vent for noe som tar tid å oppnå. Håper veldig at dere vil oppnå graviditet kjapt 🤞 Hvis dere har oppnådd en graviditet tidligere uten å prøve så syns jeg det virker som et godt tegn, utrolig synd at spiren ikke holdt løpet ut, men forhåpentligvis vil det gå neste gang ❤️

Jeg merker forresten heller ikke noe til el-slim, og vi er flere som sliter med å observere dette. Det trenger ikke å ha noe å si, men det skader jo ikke å forsøke å ta noe for det. Her inne er det flere som bruker slimløsende hostesaft, og har fått god effekt av det. Så er jo bare å prøve seg fram og se om det funker for seg 😊  Utifra det du skriver så høres dette veldig lovende ut, og hvis jeg var deg ville jeg nok ikke prøvd å forlenge lutealfasen, den er helt innafor 😊

Tuusen takk for en så hyggelig velkomst, dere! 🥰 Det er virkelig å verdifullt å ha et slikt sted som dette - så utrolig mye erfaring og kunnskap som er samlet på ett sted. 

Ja det er en utrolig spennende tid, dette her, virkelig! Gleder meg bare til å kunne sette igang ordnentig her nå. Tempingen startet jeg i utgangspunktet med fordi jeg tåler hormonell prevansjon veldig dårlig, og har vært borti ulike p-piller og p-stav opp igjennom. Startet å lese om temping for en del år tilbake, og det var hele tiden noe jeg ønsket å strate på "en eller annen  gang". Etter at jeg hadde vært sammen med samboeren min en liten stund en var det bare å hoppe i det (det er jo ofte en litt treeg start, før chartene begynner å gi mening) og det er jo så takknemlig for at jeg gjorde nå! 

Jeg leste forresten igjennom dagboken din her nå i dag tidlig (klarer ikke slutte når jeg først starter, synes det er så altfor spennende haha) og gleder meg til å følge med videre. Håper virkelig at det sitter for dere denne gangen! ❤️ Og takk for tipset med hostesaft, forresten, det skal jeg sjekke ut nærmere.

Ms.Sommerfugl skrev (12 timer siden):

Så gøy at du har opprettet egen dagbok! 😁 Velkommen skal du være ❤️ Jeg har også nettopp blitt prøver, selv om desember baby ikke gjør meg noe. Det er forståelig å ville ha baby på våren, det er en fantastisk tid og det er kanskje noe som passer dere best. Alle er individuelle. Uansett veldig spennende tider fremover, og det er veldig fint  å ha et sted man kan lufte tanker uten å gjøre partner lei av gnålet om babybabybaby (for ja, man snakker naturlig nok mye om det med partner). For mye av samme tema kan sikkert bli kjedelig for de fleste, men i denne perioden av livet er det helt naturlig å bli klar for barn. Høres ut som dere har alt tilrettelagt for det ❤️ 

Gleder meg til å følge deg! 

Tusen takk for det ❤️ 

Åhh, så spennende at du nettopp har blitt prøver - jeg skal definitivt sjekke ut dagboken din! 😄 

Angående å få en desemberbaby ville ikke det gjort meg noen ting i seg selv. Jeg er født relativt sent på året selv (oktober) og har alltid likt det. Det er mer det at jeg nettopp (denne måneden, faktisk) har startet i ny jobb, og vil jobbe der lengst mulig (men ikke for lenge heller haha) før baby. I tillegg står vi på ventelista til en valp, så planen er å få en annen liten en til sommeren som vi skal få brynet oss på. Da er det en fordel at valpen i hvert fall nærmer seg året før en lillebror/søster melding sin ankomst, har vi tenkt! Det vil jo alltid være noe som dukker op, men akkurat disse tingene er faktisk ganske store livshendelser det kan være greit å ta hensyn til, om mulig. Selv om det er vanskelig, må jeg innrømme heheh.

Haha, ja jeg kjenner igjen babybabybaybabay-gnålet. Hver gang jeg tar opp at "det kan jo hende det ikke går med en gang, så det kan være lurt å starte prøvingen i litt god tid", så er svaret alltdi "det kommer til å gå på første, jeg bare vet det". Litt irriterende, for jeg blir liksom den veldig pessimistiske når jeg sier den typen ting, selv om jeg egnetlig bare er realistisk... 

Amatariel skrev (10 timer siden):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif 

Velkommen hit! Du har virkelig en spennende tid i møte, og det er veldig fint å ha en dagbok hvor man kan nedtegne alt. Er veldig fint å være rundt flere i samme situasjon, så velkommen til prøvergjengen!

Jeg var også der du er nå, for ett år siden. Mannen var treig med å innse at vi ville ha flere ( :fnise:), men i mai startet vi. Ikke på førstemann som deg da, men fjerde og sistemann. Jeg har altså temmelig mye erfaring i bagasjen min, om det ene og andre. En ting kan jeg i alle fall si til deg nå, og det er at det er så bra at du har så god kontroll på syklusen allerede. At du temper, vet sykluslengde o.l er GULL verdt når man først starter som prøver. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har vært borti som har angret at de ikke gjorde dette tidligere. Så det vil du være veldig glad for når det først gjelder.

Av de preparatene du nevner så bruker jeg B6-vitamin med god suksess for lenger lutealfase. Tar også hostesaft for EL-slim. Jeg ser nemlig aldri noe til det (som ikke er farlig, for det er uansett langt oppi der, og jeg har blitt gravid flere ganger på tross av det). Men har opplevd selv å bli gravid en syklus jeg prøvde det, så nå prøver jeg igjen. Tar også babyklister. 

Masse lykke til når der er klare for prøvingen :duskedame:

Tuusen takk ❤️ Så koselig med svar fra deg 😄 Du virker å ha veldig god kunnskap rundt dette temaet, noe som er utrolig verdifullt i et haaav av ulike "råd" og meninger. Og en fjerdemann - herregud så koselig og spennende! Haha, bra at mannen din etterhvert innså at det var på tide med en til. Jeg skal absolutt følge med deg og din dagbok, håper minsten sitter veldig snart altså ❤️

Jeg er veldig glad for at jeg startet tempingen da jeg gjorde det, ja! Det tror jeg har dannet et veldig bra grunnlag for å starte prøvingen, men også hvis det skal vise seg at vi kommer til å slite litt med dette her. Jeg har veldig mange rundt meg som av ulike årsaker sliter/har slitt/vet de kommer til å slite med å bli gravide, så jeg har nok blitt litt preget av dette og tenkt det vil være lurt å ha et bevisst forhold til. 

Takk for tilbakemeldingen! Jeg vil nok teste B6 (bare fordi det uansett ikke kan skade) og hostesaft. Kan jeg spørre hvilken hostesaft du/dere bruker? Og hva er babyklister? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Vi er litt i samme situasjon faktisk, vi tenker å starte prøvingen i mai- med hensyn til covid vaksine dose to som jeg får i april. Det har også vært en hel del logistikk rundt dette en stund mtp jobbsituasjon, rettigheter osv- men vi mener vi nå har funnet en løsning som vil fungere, og er utrolig spent på den tiden vi går inn i. Bosituasjonen din/deres ligner på oss også, to soverom og et fungerer som kontor - så her er også planen å få det til midlertidig før vi ser oss om etter noe nytt. 
pr nå tar jeg folat «tilskudd», som anbefales før og under prøving og i starten av svangerskap. 
spent på å følge deg videre🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (15 minutter siden):

Ja det er en utrolig spennende tid, dette her, virkelig! Gleder meg bare til å kunne sette igang ordnentig her nå. Tempingen startet jeg i utgangspunktet med fordi jeg tåler hormonell prevansjon veldig dårlig, og har vært borti ulike p-piller og p-stav opp igjennom. Startet å lese om temping for en del år tilbake, og det var hele tiden noe jeg ønsket å strate på "en eller annen  gang". Etter at jeg hadde vært sammen med samboeren min en liten stund en var det bare å hoppe i det (det er jo ofte en litt treeg start, før chartene begynner å gi mening) og det er jo så takknemlig for at jeg gjorde nå! 

Jeg leste forresten igjennom dagboken din her nå i dag tidlig (klarer ikke slutte når jeg først starter, synes det er så altfor spennende haha) og gleder meg til å følge med videre. Håper virkelig at det sitter for dere denne gangen! ❤️ Og takk for tipset med hostesaft, forresten, det skal jeg sjekke ut nærmere.

Aah, det gir mening at du brukte BBT da ja. Jeg og har sliti med hormonprevensjon, så gått lite på det, men prøvd i perioder. Så jeg har også tenkt å bruke temping videre istedenfor. Skulle ønske jeg hadde lært om det mye tidligere da. Da hadde vi kunne kost oss uten kondom og piller tidligere, men så var vi ikke helt klare for å risikere en eventuell graviditet heller, så kanskje like greit 🤷‍♀️ Må være kjekt å ha det dataunderlaget på du har på tempingen! Gleder meg til jeg og har et godt grunnlag for tolking 😊

Hehe, kan bli ganske hekta når man først begynner å lese i en dagbok. Er veldig spennende å lese om andre sin reise.
Takk for at du håper med meg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forresten CD 4 her nå, og mensen har endelig avtatt for denne gang. Jeg er heldig og blør i kun 3 dager, pluss ettpar dager med litt spotting. Absolutt overkommelig, men likevel smertefullt når det står på😭

Denne syklusen kunne jeg forresten tenke meg å teste EL, da dette er noe jeg aldri har gjort før. Fertility friend mener at lutealfasene mine varier mer enn hva som er normalt, og antyder at noen av EL-dagene mine faktisk ikke er riktige. Jeg kjenner ikke EL tydelig på kroppen, og har som nevnt heller ikke tydelig EL-slim, så jeg har stort sett kun tempingen å gå etter. Jeg er likevel veldig sikker på at jeg faktisk HAR EL, da jeg alltid har en temperaturøkning etter EL (sakte økning sådan, jeg er en såkalt "klatrer") og jo har hatt en positiv gtest tidligere. Det kan likevel være greit å få det stadfestet, både for å tilfredsstille kontrollbehovet mitt, men også for å se om lutealfasen min kanskje kan være kortere enn antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (26 minutter siden):

Hei! Vi er litt i samme situasjon faktisk, vi tenker å starte prøvingen i mai- med hensyn til covid vaksine dose to som jeg får i april. Det har også vært en hel del logistikk rundt dette en stund mtp jobbsituasjon, rettigheter osv- men vi mener vi nå har funnet en løsning som vil fungere, og er utrolig spent på den tiden vi går inn i. Bosituasjonen din/deres ligner på oss også, to soverom og et fungerer som kontor - så her er også planen å få det til midlertidig før vi ser oss om etter noe nytt. 
pr nå tar jeg folat «tilskudd», som anbefales før og under prøving og i starten av svangerskap. 
spent på å følge deg videre🙌🏼

Oi, så spennende, og hyggelig at du stikker innom ❤️ Det virker til at vi absolutt er i samme båt om dagen, ja! 

Hvordan får dagene til å gå frem mot mai? Det føles liksom så utrolig lenge til... Selv forsøker jeg å nyte "friheten" så lenge som mulig; spare mest mulig, trene hardt, spise sushi og muggoster, drikke vin, være spontan (og helst sove mye/lenge - men det er jeg dessverre elendig på) osv. - rett og slett kose meg. Meeen samtidig er det jo sånn her jeg alltid har levd, så kjenner jo at jeg absolutt er klar for et litt annet liv nå! 

Atticmess skrev (24 minutter siden):

Aah, det gir mening at du brukte BBT da ja. Jeg og har sliti med hormonprevensjon, så gått lite på det, men prøvd i perioder. Så jeg har også tenkt å bruke temping videre istedenfor. Skulle ønske jeg hadde lært om det mye tidligere da. Da hadde vi kunne kost oss uten kondom og piller tidligere, men så var vi ikke helt klare for å risikere en eventuell graviditet heller, så kanskje like greit 🤷‍♀️ Må være kjekt å ha det dataunderlaget på du har på tempingen! Gleder meg til jeg og har et godt grunnlag for tolking 😊

Hehe, kan bli ganske hekta når man først begynner å lese i en dagbok. Er veldig spennende å lese om andre sin reise.
Takk for at du håper med meg 🤞

Jaa ikke sant! Jeg føler nesten man blir litt lurt i ungdommen, når det blir fremstilt som om man kan bli gravid bare av å se for lenge på en penis?! Samboeren min trodde for eksempel at jeg kunne bli gravid "når tid som helst" fordi det er dette han har hørt. Det tok litt tid, og en GOD del artikler om emnet, før han forstod hvordan og hvorfor temping faktisk fungerer når det gjøres korrekt. Nå har han faktisk blitt ganske pro på det hele selv haha. Men nei, det er jo absolutt ikke verdt å risikere graviditet når man ikke er klar for det! 

Tempingen føltes litt "meh" de første månedene. Husker jeg syntes det var veldig spennende å starte, men samtidig ville jeg jo bare ha mange grafer jeg kunne forholde meg til med en gang, haha! Men bare gi det litt tid, så vil det ikke ta lang tid før ser et mønster og da er det veldig givende :)  Hvor lenge har du tempet nå, forresten?

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (15 minutter siden):

Oi, så spennende, og hyggelig at du stikker innom ❤️ Det virker til at vi absolutt er i samme båt om dagen, ja! 

Hvordan får dagene til å gå frem mot mai? Det føles liksom så utrolig lenge til... Selv forsøker jeg å nyte "friheten" så lenge som mulig; spare mest mulig, trene hardt, spise sushi og muggoster, drikke vin, være spontan (og helst sove mye/lenge - men det er jeg dessverre elendig på) osv. - rett og slett kose meg. Meeen samtidig er det jo sånn her jeg alltid har levd, så kjenner jo at jeg absolutt er klar for et litt annet liv nå! 

Jaa ikke sant! Jeg føler nesten man blir litt lurt i ungdommen, når det blir fremstilt som om man kan bli gravid bare av å se for lenge på en penis?! Samboeren min trodde for eksempel at jeg kunne bli gravid "når tid som helst" fordi det er dette han har hørt. Det tok litt tid, og en GOD del artikler om emnet, før han forstod hvordan og hvorfor temping faktisk fungerer når det gjøres korrekt. Nå har han faktisk blitt ganske pro på det hele selv haha. Men nei, det er jo absolutt ikke verdt å risikere graviditet når man ikke er klar for det! 

Tempingen føltes litt "meh" de første månedene. Husker jeg syntes det var veldig spennende å starte, men samtidig ville jeg jo bare ha mange grafer jeg kunne forholde meg til med en gang, haha! Men bare gi det litt tid, så vil det ikke ta lang tid før ser et mønster og da er det veldig givende :)  Hvor lenge har du tempet nå, forresten?

Var veldig utålmodig også jeg i starten av 2020, satt å trippet føltes det ut som. Men så måtte jeg bare tenke at vaksinering er greit å ha unnagjort først  (jobber i Helse) Så da var det bare å smøre seg med tålmodighet , og etterhvert klarte jeg å liksom leve nesten som normalt sånn tankemessig også- rett og slett bare nyte hverdagen og «alenetiden» mens man kan, så det hjalp! Jobber fullt og har litt trening/ aktiviteter på ettermiddag så føler dagene flyyyr avgårde faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (54 minutter siden):

Jaa ikke sant! Jeg føler nesten man blir litt lurt i ungdommen, når det blir fremstilt som om man kan bli gravid bare av å se for lenge på en penis?! Samboeren min trodde for eksempel at jeg kunne bli gravid "når tid som helst" fordi det er dette han har hørt. Det tok litt tid, og en GOD del artikler om emnet, før han forstod hvordan og hvorfor temping faktisk fungerer når det gjøres korrekt. Nå har han faktisk blitt ganske pro på det hele selv haha. Men nei, det er jo absolutt ikke verdt å risikere graviditet når man ikke er klar for det! 

Tempingen føltes litt "meh" de første månedene. Husker jeg syntes det var veldig spennende å starte, men samtidig ville jeg jo bare ha mange grafer jeg kunne forholde meg til med en gang, haha! Men bare gi det litt tid, så vil det ikke ta lang tid før ser et mønster og da er det veldig givende :)  Hvor lenge har du tempet nå, forresten?

Ja ikke sant, man lærer aldri noe særlig om hvor mye tid det faktisk kan ta. Morsomt at du har fått lært opp samboeren da x)

Tar litt tid å samle opp dataen ja, men veldig interessant å ha den! Kan allerede begynne å se mønstre, men blir spennende å se om de er tilfeldige. Kan jo fortsatt være det når jeg har såpass lite å sammenlikne med.

Er på min 3. mnd med temping. Den første ble endel surr, og hadde kun termometer med 1 desimal. Er nå over på mitt tredje termometer, da jeg hadde lyst på et med høyere pipelyd, mer lagring og bluetooth overføring. Jeg er litt for glad i dingser merker jeg 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Takk for tilbakemeldingen! Jeg vil nok teste B6 (bare fordi det uansett ikke kan skade) og hostesaft. Kan jeg spørre hvilken hostesaft du/dere bruker? Og hva er babyklister? :) 

 

Jeg bruker Solvipect slimløsende hostesaft. Syns den smaker godt jeg 😅
Babyklisters egentlige navn er Fructus femina. Om du er nysgjerrig anbefaler jeg at du søker på det sammen med "gravid" så får du opp myye erfaringer og treff. Bare synd at de prøveforumene som eksisterte for mange år siden med utrolig mye info er nedlagte. Men finnes fortsatt mye bra info der ute altså. Babyklister kjøpes forresten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ME97 skrev (1 time siden):

Var veldig utålmodig også jeg i starten av 2020, satt å trippet føltes det ut som. Men så måtte jeg bare tenke at vaksinering er greit å ha unnagjort først  (jobber i Helse) Så da var det bare å smøre seg med tålmodighet , og etterhvert klarte jeg å liksom leve nesten som normalt sånn tankemessig også- rett og slett bare nyte hverdagen og «alenetiden» mens man kan, så det hjalp! Jobber fullt og har litt trening/ aktiviteter på ettermiddag så føler dagene flyyyr avgårde faktisk. 

Haha, det er der jeg nå! Er liksom så klar NÅ, da er det vanskleig å skulle la fornuften styre, selv jeg vet det er det riktige å gjøre. Veldig lurt av deg å vente til etter vaksineringen, da! Synes du er flink som takler ventetiden så bra - håper det blir sånn for meg også snart :) 

Atticmess skrev (32 minutter siden):

Ja ikke sant, man lærer aldri noe særlig om hvor mye tid det faktisk kan ta. Morsomt at du har fått lært opp samboeren da x)

Tar litt tid å samle opp dataen ja, men veldig interessant å ha den! Kan allerede begynne å se mønstre, men blir spennende å se om de er tilfeldige. Kan jo fortsatt være det når jeg har såpass lite å sammenlikne med.

Er på min 3. mnd med temping. Den første ble endel surr, og hadde kun termometer med 1 desimal. Er nå over på mitt tredje termometer, da jeg hadde lyst på et med høyere pipelyd, mer lagring og bluetooth overføring. Jeg er litt for glad i dingser merker jeg 🙈 

Ahh, 3. måned ja - spennende! Det er liksom da det begynner å bli gøy, fordi man kan se antydninger til mønstre.

Hahah, det er gøy med dubeditter da, så jeg forstår deg😂 Hva slags termometer er det du bruker?

Amatariel skrev (17 minutter siden):

Jeg bruker Solvipect slimløsende hostesaft. Syns den smaker godt jeg 😅
Babyklisters egentlige navn er Fructus femina. Om du er nysgjerrig anbefaler jeg at du søker på det sammen med "gravid" så får du opp myye erfaringer og treff. Bare synd at de prøveforumene som eksisterte for mange år siden med utrolig mye info er nedlagte. Men finnes fortsatt mye bra info der ute altså. Babyklister kjøpes forresten her.

Ohh, takk! Definitivt på lista mi, både hostesaften og klisteret. Jeg har generelt liten tro på homøpatiske legemidler, men når man leser alle historiene hvor det faktisk har fungert blir jeg likevel fristet til å tro at det kan ligge noe i det. Eller at det i hvert fall ikke kan gjøre noen skade :) 

Har du forresten noen erfaring med grapefruktkjerneekstrakt? Jeg har lest en del positivt om det, men vet ikke hvor effektiv det er sammenliknet med slimløsende hostesaft? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (25 minutter siden):

Ohh, takk! Definitivt på lista mi, både hostesaften og klisteret. Jeg har generelt liten tro på homøpatiske legemidler, men når man leser alle historiene hvor det faktisk har fungert blir jeg likevel fristet til å tro at det kan ligge noe i det. Eller at det i hvert fall ikke kan gjøre noen skade :) 

Har du forresten noen erfaring med grapefruktkjerneekstrakt? Jeg har lest en del positivt om det, men vet ikke hvor effektiv det er sammenliknet med slimløsende hostesaft? 

Nei vanskelig å vite hvor mye "virkning" det er i det. Men de bruker det på insemineringsklinikker i Danmark da. Og første gang jeg brukte det så ble jeg gravid med en spire som holdt (etter flere aborter). Så det skader i alle fall ikke.

Grapefrukt er omtrent noe av det verste jeg vet, så holder meg langt unna det :Knegg: Prøvde juicen en gang, men det var grusomt. Så desperat var jeg ikke :lol: Men hostesaft skal altså gi samme effekt, så da har jeg holdt meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Nei vanskelig å vite hvor mye "virkning" det er i det. Men de bruker det på insemineringsklinikker i Danmark da. Og første gang jeg brukte det så ble jeg gravid med en spire som holdt (etter flere aborter). Så det skader i alle fall ikke.

Grapefrukt er omtrent noe av det verste jeg vet, så holder meg langt unna det :Knegg: Prøvde juicen en gang, men det var grusomt. Så desperat var jeg ikke :lol: Men hostesaft skal altså gi samme effekt, så da har jeg holdt meg til det.

Jøss! Det virker jo absolutt ikke dumt å teste ut da :)  Jeg fant dette på nettet: "Flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fructus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fructus comp." Jeg finner det kun i et foruminnlegg, så vet ikke hva som er den opprinnelige kilden, men det er likevel veldig interessant!

Haha, jeg ser den!😅 Jeg hatet også smaken av grapefrukt før, men nå har jeg begynt å elske det av en eller annen merkelig grunn?! Da kommer jeg til å gå ut ifra pris med tanke på hva jeg skal velge🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annabel skrev (1 time siden):

Hahah, det er gøy med dubeditter da, så jeg forstår deg😂 Hva slags termometer er det du bruker?

Ja, har nå gått fra å ikke ha hatt termometer til å ha 3stk x) Bruker nå beurer OT30, syns egentlig det funker veldig bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Ja, har nå gått fra å ikke ha hatt termometer til å ha 3stk x) Bruker nå beurer OT30, syns egentlig det funker veldig bra 😊

Haha, kjekt å teste litt forskjellig! Bra at du har funnet et termometer som fungerer for deg da 😄 

Herregud, nå har jeg bestilt meg "babyklister" og vitamin B6... Jeg har blitt "gal prøver" selv FØR jeg har startet prøvingen ordentlig til og med. Merker jeg er nysgjerrig (og litt bekymret?!) på hvordan det her skal gå når vi faktisk skal starte prøvingen🙃

Jeg mistenker forresten at jeg hadde en tidlig SA/kjmisk før jeg startet å tempe og fikk ordentlig kontroll over syklusen min. En periode før jeg startet tempingen loggførte jeg sykluslengdene mine bare for å vite hvor lange de normalt var. Her viste det seg at den ene syklusen min var på 33 dager, noe som også var tilfellet den syklusen jeg faktisk fikk bekreftet at jeg hadde blitt gravid (altså jeg mistet dag 33, nærmere en uke etter IKM). Jeg har i hvert fall aldri hatt lenger syklus enn 29 dager så lenge jeg loggført syklusen min, og da kun ved en anledning. Det er først nå i ettertid at jeg har tenkt over om også dette kunne vært en tidlig SA, men akkurat dette får jeg jo aldri vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (10 minutter siden):

Herregud, nå har jeg bestilt meg "babyklister" og vitamin B6... Jeg har blitt "gal prøver" selv FØR jeg har startet prøvingen ordentlig til og med. Merker jeg er nysgjerrig (og litt bekymret?!) på hvordan det her skal gå når vi faktisk skal starte prøvingen🙃

Hihi, ja da er du virkelig med i gjengen! Jeg skulle egentlig også ta det med ro da vi startet prøvingen i mai i fjor... ta det litt som det kommer. Bare prøve på en liten sistemann... Men allerede i pp1 klarte jeg å dra å besøke Medicus da :rolleyes: Veldig vanskelig å ikke optimalisere det man kan gjøre, hvis det er noe, når man har et så sterkt babyønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Hihi, ja da er du virkelig med i gjengen! Jeg skulle egentlig også ta det med ro da vi startet prøvingen i mai i fjor... ta det litt som det kommer. Bare prøve på en liten sistemann... Men allerede i pp1 klarte jeg å dra å besøke Medicus da :rolleyes: Veldig vanskelig å ikke optimalisere det man kan gjøre, hvis det er noe, når man har et så sterkt babyønske.

Hahah, finnes det egentlig noe "ta det med ro" når det gjelder prøving?🙈 Da er man virkelig tålmodig, da!

Ja, det er nok noe med det, at man ønsker å legge mest mulig til rette og vite at man har gjort alt man selv kan gjøre for å optimalisere forholdene for at det skal sitte. Jeg har besøkt Medicus (takk for tipset forresten hehe) og nå også babyplan... Eggløsningstester og billige gtester er herved bestilit😎 Produktiv arbeidsdag dette her, gitt. Må definitvt sitte ettpar timer ekstra i dag, heh. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...