Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

CD 28, dpo 11

Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har følt meg så... rar (faktisk gravid?!) de siste dagene, at jeg nærmest har forventet å få positiv g-test når jeg har testet. Har aldri opplevd noe slikt tidligere. I går morges var jeg helt sikker på at testen skulle bli positiv. Brystene var så vonde og sprengte at jeg natt til i går våknet, og da hadde jeg drømt at samboeren min klemte så hardt på puppene mine at det sprutet blod ut av dem😬😅

Han sluttet å komme inni meg dag 9/10 og hoppet av i svingen frem til dagen etter at EL-testen ble negativ, altså CD 18. det er med andre ord liten sjanse for at jeg faktisk er gravid, og det er heller ikke sånn at jeg har gått rundt og håpet intenst på det (selv om jeg uansett synes det er en veldig spennende periode i syklusen), ettersom desemberbarn av ulike grunner passer ganske dårlig. Så, jeg vet faktisk ikke helt hva som skjer med meg🙈

Jeg har 3 ulike alternativer:

1. Enten lurer kroppen min meg trill rundt (fordi underbevisstheten min ønsker det veldig intenst), og jeg får mensen Akkuart som vanlig om ettpar dager.

2. Jeg har opplevd en kjemisk graviditet og derfor har fått annerledes symptomer denne syklusen (syntes jeg kunne skimte noe heeelt svakt på en g-test dpo 9).

3. Jeg er faktisk gravid, men testene har ikke slått ut ennå og «streken» dpo 9 var bare en tilfeldig skygge.

Nå tror jeg mest på alternativ 1, eventuelt 2.

B4578458-0858-41BA-B0F8-E1254E494FD5.thumb.png.1c959ef16aed82376de097bded094d16.png
 

Mine «symptomer» siden dpo 5-6 (tenker det kan være greit å notere dem ned, så vet jeg hva kroppen min normalt kan føle selv om den kanskje IKKE er gravid haha)

- Ømme bryster og såre nipler, mer intens smerte enn vanlig. Stråling inn i brystvorten på en måte. Kombinasjon av verking og sårhet. Spesielt store og vonde natt til dpo 10.

- Myyyye stikkinger og ubehag i nedre mageregion og i underlivet. Kombinasjon av mild murring og stikking. Faktisk litt i lysken også, natt til i dag og i dag. Ved ett tilfellet skikkelig «knivstikk» nede i magen, og litt sårhet i skambenet. Altså veldig mye rart haha.

- Forhøyede BBT. Jeg har aldri hatt så høy kroppstemperatur som jeg har hatt de siste 3 dagene. Fra tidligere «rekord» på rett over 36.70 til 36.80-85 denne syklusen.

- Økt utflod. Jeg har ved et par anledninger de siste dagene trodd at mensen kom, men det har bare vært økt, mer flytende utflod. Jeg har merket den som «creamy» i ff, men vil si den er mer vannete/melkete enn kremet.

- Svimmelhet på ettermiddag/kveld dpo 9 og 10. 

- Generelt mer sliten og trøtt enn vanlig, men det kan henge sammen med dårligere søvn de siste dagene.

 

 

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, ja dette blir interessant å se fremover. En ting er i alle fall sikkert er at når man begynner å ha ubeskyttet sex og kommer så nært EL at man i teorien kan bli gravid, så begynner tanker og følelser og oppføre seg rart/annerledes. Man legger plutselig også merke til ting mye mer, slik som f.eks ømme bryst. Så litt sånt spiller kanskje inn, at du analyserer mer?

Tempen din er jo også veldig høy, men inkonsekvent (fordi du temper på sene klokkesletter?). Så kan hende de ikke kan medregnes i tolkingen. En ting er sikkert, og det er at det blir spennene. Du har mange alternative utfall, og i bunn og grunn kan jo svaret være i hvilket som helst av dem. De neste dagene blir helt klart interessante å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Hm, ja dette blir interessant å se fremover. En ting er i alle fall sikkert er at når man begynner å ha ubeskyttet sex og kommer så nært EL at man i teorien kan bli gravid, så begynner tanker og følelser og oppføre seg rart/annerledes. Man legger plutselig også merke til ting mye mer, slik som f.eks ømme bryst. Så litt sånt spiller kanskje inn, at du analyserer mer?

Tempen din er jo også veldig høy, men inkonsekvent (fordi du temper på sene klokkesletter?). Så kan hende de ikke kan medregnes i tolkingen. En ting er sikkert, og det er at det blir spennene. Du har mange alternative utfall, og i bunn og grunn kan jo svaret være i hvilket som helst av dem. De neste dagene blir helt klart interessante å følge med på.

Ja, det er nettopp det jeg også tenker, at jeg VET det er en teoretisk sjanse for en graviditet (selv om den er liten) og dermed spiller kanskje kroppen min meg et stort puss. Så nei, jeg stoler absolutt ikke på disse symptomene her, det er sikkert og visst. Det blir i hvert fall noen spennende dager fremover ja, virkelig!

Og ja, angående temp så sover jeg uten vekkerklokke i ferier/helger, så de er tatt 1 time - 1,5 time senere enn vanlig. Men det har jeg jo også gjort i juleferie og sommerferie også, og dagen derpå, uten at det har blitt så høyt😬 Så jeg aner virkelig ikke... Et annet alternativ er jo at jeg faktisk er syk eller begynner å bli det?😅

Spennede dager for deg også nå fremover altså🤞🏻 Gleder meg til å følge med i dagboken din fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det er kroppen din som spiller deg et puss, men at det faktisk sitter en spire! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (2 timer siden):

Håper ikke det er kroppen din som spiller deg et puss, men at det faktisk sitter en spire! 

Takk!❤️ Jeg håper jo egentlig det  jeg også🙊


Men i dag har jeg i grunnen mistet troa mer og mer. I kveld har jeg hatt sterke mensmurringer, som jeg vanligvis pleier å ha idet mensen kommer (pleier aldri starte en dag eller noen timer før). Det har blitt mange turer inn på toalettet (med tampongen i lomma) bare for å sjekke at det ikke har kommet blod😅 Nå ligger jeg i senga og var helt sikker på at jeg nettopp begynte å blø, men det viste seg å være... utflod🙃 (sorry hvis dette er TMI haha)

Så nå er jeg nesten heeelt sikker på at tempen har sunket i morgen tidlig, og at mensen kommer. Jeg blir veldig overrasket hvis ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 29, dpo 12

Fremdeles høyere temperatur enn vanlig dpo-temp i dag (36.73). De kraftige mensmurringene i natt ga seg omsider (eller jeg sovnet), og i dag merker jeg ikke noe til det, litt i lysken bare. Puppene er fremdeles fyldigere og ømme.
 

Det blir noen spennende dager fremover altså. Uansett utfall på dette her er det ingen tvil om denne syklusen i hvert fall har oppført seg veldig merkelig!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (9 timer siden):

Takk!❤️ Jeg håper jo egentlig det  jeg også🙊


Men i dag har jeg i grunnen mistet troa mer og mer. I kveld har jeg hatt sterke mensmurringer, som jeg vanligvis pleier å ha idet mensen kommer (pleier aldri starte en dag eller noen timer før). Det har blitt mange turer inn på toalettet (med tampongen i lomma) bare for å sjekke at det ikke har kommet blod😅 Nå ligger jeg i senga og var helt sikker på at jeg nettopp begynte å blø, men det viste seg å være... utflod🙃 (sorry hvis dette er TMI haha)

Så nå er jeg nesten heeelt sikker på at tempen har sunket i morgen tidlig, og at mensen kommer. Jeg blir veldig overrasket hvis ikke!

Absolutt ikke TMI, det er din dagbok 👏🏻 Skal du teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (4 timer siden):

CD 29, dpo 12

Fremdeles høyere temperatur enn vanlig dpo-temp i dag (36.73). De kraftige mensmurringene i natt ga seg omsider (eller jeg sovnet), og i dag merker jeg ikke noe til det, litt i lysken bare. Puppene er fremdeles fyldigere og ømme.
 

Det blir noen spennende dager fremover altså. Uansett utfall på dette her er det ingen tvil om denne syklusen i hvert fall har oppført seg veldig merkelig!🙈

Ja, rart og interessant dette! Hva med test i dag, har du tatt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (23 timer siden):

Absolutt ikke TMI, det er din dagbok 👏🏻 Skal du teste? 

Amatariel skrev (19 timer siden):

Ja, rart og interessant dette! Hva med test i dag, har du tatt det?

Glemte visst å svare dere i går!💛

Testen i går var, som forventet, også blenda. Jeg følte meg mer som jeg pleier å gjøre mellom EL og TR i går, kun litt uggen i magen på ettermiddagen, litt spente bryster, og stikking i mage/underliv først da jeg hadde lagt meg. La i stor grad fra meg gravid-tankene dpo 11, men la de nok helt bort i går.

CD 30, dpo 13 (IKM?)
I dag er tempen min noe lavere enn i går, men fremdeles det jeg normalt ville betegnet som i det øvre temp-skiktet for meg å være (36.65). Jeg tipper at jeg starter på ny syklus enten i dag eller i morgen, og det går veldig fint, faktisk også det som jo var planen (vanskelig p glemme når tankene tar overhånd). Da kan se frem mot en ny syklus hvor det forhåpentligvis vil være en reell, god sjanse for befruktning, og ikke kun en teoretisk sjanse slik det har vært nå.

Nå skal jeg kun teste igjen (min siste test, heh) dersom TR ikke melder sin ankomst i løpet av morgendag. Da vil jeg trolig teste igjen tirsdag morgen, dpo 15. 
 

Det er forresten så koselig å følge med på alle dere andre i disse dager, og se såå mange positive tester😍 Forhåpentligvis blir det bare flere og flere av dem i tiden fremover🤞🏻 lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten testen min fra 9 dpo som jeg har slitt litt med å få ut av tankene. Den gjorde meg ganske sikker på at jeg skulle se noe tydeligere dagen etterpå, så jeg ble litt forvirret da de neste testene var helt blanke. Den er jo utrolig svak, men den er absolutt synlig (for meg i alle fall🙈). Men den er kanskje ikke rosa, og dermed ikke en gravid-strek? 
C5C030C1-8007-4AF0-834D-D419A0A4D336.thumb.jpeg.a221750e47955011f6b7a5ad7dadea89.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en slik for litt siden, det viste seg å vere en skyggestrek. Var skråsikker på at den skulle bli sterkere også 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk en slik for litt siden, det viste seg å vere en skyggestrek. Var skråsikker på at den skulle bli sterkere også 🙄

Ånei! Burde ikke være lov 😭Setter jo så mange tanker i sving. Dette var i tillegg min andre babyplan-test noen sinne, så hva var oddsen for at akkuart DEN skulle være sånn?🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkee skrev (1 minutt siden):

Så kjedelig med blenda test 😟 Håper de neste testene viser noe annet! 

Jaa, samme her! Forberedt på at de ikke gjør det da, og det er jo faktisk egentlig til det beste (altså hvis du spør fornuften, ikke følelsene haha🤪). Tar det som en positiv overraskelse om det motsatte skulle skje🙊 

Og du er vel i den nervepirrende verneperioden selv nå? Når tenker du å ta første test?😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (8 minutter siden):

Ånei! Burde ikke være lov 😭Setter jo så mange tanker i sving. Dette var i tillegg min andre babyplan-test noen sinne, så hva var oddsen for at akkuart DEN skulle være sånn?🙄

Ja det var sykt irriterende! Nå har jeg omsider fått en babystrek, og det var tydelig forskjell på de🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Jaa, samme her! Forberedt på at de ikke gjør det da, og det er jo faktisk egentlig til det beste (altså hvis du spør fornuften, ikke følelsene haha🤪). Tar det som en positiv overraskelse om det motsatte skulle skje🙊 

Og du er vel i den nervepirrende verneperioden selv nå? Når tenker du å ta første test?😍

Ja, men jeg kjenner jeg har litt sånn blandede følelser. Jeg blir sikkert litt skuffet i det testen blir hvit, men samtidig er det helt greit om det drøyer en liten stund mtp ny jobb 😅

Har altså ikke laget noen plan for når testingen begynner enda. Håper jeg klarer å vente til IKM, men det gjenstår å se 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fioritura skrev (22 timer siden):

Ja det var sykt irriterende! Nå har jeg omsider fått en babystrek, og det var tydelig forskjell på de🙈

Åååh det er så koselig! Gratulerer så mye med ekte babystrek 🥰

Lykkee skrev (19 timer siden):

Ja, men jeg kjenner jeg har litt sånn blandede følelser. Jeg blir sikkert litt skuffet i det testen blir hvit, men samtidig er det helt greit om det drøyer en liten stund mtp ny jobb 😅

Har altså ikke laget noen plan for når testingen begynner enda. Håper jeg klarer å vente til IKM, men det gjenstår å se 🙈

Kjenner meg veldig igjen i det! 🙈 Oi, du har litt av en selvkontroll om du klarer å vente til IKM altså haha! Men åhh for en spennende tid altså, gleder meg til å følge dagboken din fremover 😍

CD 31, dpo 14

Ok, dagens temp levner ingen tvil om hva som er på ferde. Tempen droppet helt ned til 36.20, og det betyr at TR lusker rett rundt hjørnet. Jeg må innrømme at jeg ble skuffet i dag tidlig da jeg så temperaturen, selv om jeg VISSTE det ville skje. Vi har jo aktivt forsøkt å unngå en gravidetet, både ved hjelp av EL og temping, så jeg ville blitt veldig overrasket om jeg faktisk var gravid. Likevel - denne DPOen her har oppført seg såpass annerledes til meg å være, at jeg på et tidspunkt var overbevist om at vi likevel hadde truffet EL på en eller annen måte.

Denne syklusen har gitt meg de høyeste tempene med ganske god margin, jeg har opplevd de mest "sprengte" brystene jeg kan huske å ha hatt, jeg har kjent på mengder med ulike stikkinger og murringer i magen, økt utflod og slithenhet. Særlige de tunge/vonde brystene var ekstra fremtredene da tempene var på sitt høyeste, noe som samsvarer med at progesteronnivået av en eller annen grunn må ha vært forhøyet i denne perioden. Vurderer kanskje å bestille en gynekologtime for å ta celleprøve og samtidig undersøke om alt ubehaget nede i magen og lysken etter EL kan komme av cyster? Det kan vel i så fall også påvirke hormonene? Det ene "hugget" nede i magen var så brutalt at det ikke kan være helt bra, selv om det bare varte etpar sekunder.

 I tillegg er dette den lengste syklusen jeg har hatt i løpet av de 13 syklusene jeg har tempet (sett bort ifra den gangen jeg hadde en tidlig SA). Den lengste syklusen min tidligere har vært på 29 dager (opplevd 2 ganger, da med EL på CD 16 og 17 i følge FF). Så tja, dette har uansett vært en unormalt spennede og lærerik syklus må jeg innrømme 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lære om syklusen sin ja. Men skjønner du på en måte syns dette var skuffende... men tydelig eksempel på at symptomer egentlig ikke kan tolkes så tidlig. De samme symptomene betyr ofte gjerne PMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen den følelsen av at man ikke prøver, men samtidig innerst inne håper litt likevel. Samtidig er jo litt godt å kunne glede seg til da det virkelig blir spennende. :) Kjempe fin lengde på lutealfasen din også. Blir veldig spennende når du setter i gang prøvingen for fullt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Fint å lære om syklusen sin ja. Men skjønner du på en måte syns dette var skuffende... men tydelig eksempel på at symptomer egentlig ikke kan tolkes så tidlig. De samme symptomene betyr ofte gjerne PMS.

Ja, det er nettopp det 😕... Følte likevel at det var noe annerledes denne måneden, for jeg pleier vanligvis ikke ha så mye symptomer mellom EL og TR. Men likevel glad for at jeg får vite dette så tidlig, til den "ordentlig" prøvetiden starter, at en syklus kan få kroppen til å oppføre seg riktig så annerledes uten at det trenger å ha noen betydning. Det kan forhåpentligvis bidra til å minimere fallhøyden liiiiittegran (selv om jeg tviler på det, kommer nok til å bygge opp forventninger så det holder uansett🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...