Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Jeg har troen på at eggløsningen er rett rundt hjørnet ja. Plutselig kan EL-testen bli knall positiv! Krysser fingrene for at det skjer asap! 🤞 Og her inne er det ikke noe å skamme seg over at man prøver ut forskjellige ting for å optimalisere! Vi er maaange som har vært der flere ganger, med alt mulig rart ;)  Og te og slike ting skader ikke nei. Det er bare typisk at EL lar vente på seg nå, men er ikke teens skyld liksom. Venter spent på EL-test i ettermiddag! :duskedame:

Takk for motiverende ord @Amatariel!🤗 Du har helt rett i at den jo plutselig kan bli knallpositiv, det var det som skjedde forrige syklus når jeg tenker meg om. Likevel føles den positive testen såå langt unna akkurat nå! Kommer den i kveld? i neste uke? Aldri...?!

Haha, det er faktisk godt å høre! Det var nok prøver-basillen som bet meg så kraftig her i starten av PPen at jeg i full iver syklet ned på helsekosten, men ser jo at jeg absolutt ikke er den eneste som er villig til å legge av noen kroner på diverse rariteter dersom det kan ha noe for seg. 

Håper på en tidlig EL på dine vegne, så du kan komme deg fortest mulig over i DPO-land ❤️ Denne siden av EL synes jeg helt ærlig bare er stressende altså 🙊

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaa tiden før EL er veldig stressende. Man trenger liksom EL for å få prøve. Og så blir man så usikker når det ikke virker som den kommer (f.eks negative EL-tester), og med den usikkerheten følger frykt og stress. Det er vanskelig å stole på egen kropp altså! Jeg spesielt har vært igjennom uendelig lange sykluser før og vet godt hvordan det er, det kjennes på kroppen ennå. Jeg klarer liksom aldri å TRO ordentlig at kroppen har skjerpet seg. Men vips så kommer EL, og så føler jeg meg dum for at jeg ikke stolte på kroppen :icon_lol: Bare prøve å huske dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (3 timer siden):

Såå koselig at du følger med @nilci😍 Jeg er inne og snikleser i din dagbok også, men er dessverre ikke alltid så flink til å kommentere når jeg er innom... Håper virkelig at du og samboeren din har rett når dere har bestemt at det sitter nå i denne PPen! Jeg krysser også fingrene for at det blir denne syklusen du får se to rosa streker ❤️ Gleder meg til å følge med hos deg fremover 🤗  

Haha, ja det er faktisk helt utrolig typsik! I hvert fall når jeg denne ene gangen nærmest har drukket heksebrygg for å skulle få en tiiiidlig EL (var så utålmodig på å komme igang helt i starten av syklusen), så skjer det totalt motsatte. Tror jeg tar hintet om at jeg bare skal leve som normalt i syklusene fremover🙊

Hihi ja tydeligvis fungerer jo din kropp utmerket uten noe ekstra 🙊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Jaa tiden før EL er veldig stressende. Man trenger liksom EL for å få prøve. Og så blir man så usikker når det ikke virker som den kommer (f.eks negative EL-tester), og med den usikkerheten følger frykt og stress. Det er vanskelig å stole på egen kropp altså! Jeg spesielt har vært igjennom uendelig lange sykluser før og vet godt hvordan det er, det kjennes på kroppen ennå. Jeg klarer liksom aldri å TRO ordentlig at kroppen har skjerpet seg. Men vips så kommer EL, og så føler jeg meg dum for at jeg ikke stolte på kroppen :icon_lol: Bare prøve å huske dette...

Ja, ikke sant - det er nettopp det! Uten EL er det jo ingen prøveperiode, engang... Jeg kjenner meg SÅ igjen i det du skriver, altså. Jeg er nå sikker på at jeg har fått hormonkluss og at EL ikke kommer denne syklusen. Det er sånn det føles her og nå, men jeg vet jo innert inne at den mest sannsynlig bare er litt forsinket, uten at jeg har noe som helst logisk svar på hvorfor. Disse kroppene er tydeligvis rare noen ganger, meen vi får ikke gjort så mye annet enn å stole på at de vet hva de gjør?🙊

nilci skrev (18 timer siden):

Hihi ja tydeligvis fungerer jo din kropp utmerket uten noe ekstra 🙊😅

Haha, den har nå i hvert fall gjort det, så får vel gi den sjansen til å vise hva den duger til helt selv i neste runde, uten heksebrygg og mistillit :duskedame:🤪

 

CD 17, PP1

Jakten på eggløsningen fortsetter... Ingen positive tester å skimte så langt. Jeg har et håp om at den blir skikkelig mørk i kveld, men det har jeg jo sagt hver dag i mange dager nå. Føler meg i det minste litt mer "fruktbar" der nede i dag, om det er lov å si. De siste dagene har føltes som et lite trivelig sted for sædceller å leve i, litt sånn... tørt og trist? Nå kjennes det ut som om det kommer seg litt mer her! Sist syklus hadde jeg "vannete" cm dagen før jeg fikk EL-slim i tre dager. På den tredje dagen med EL-slim kom eggløsningen. Hååper prosessen skjer litt raskere denne gangen, og at vi ikke snakker EL på CD 20 eller senere her 🤞

Det hjelper heller ikke på at jeg i går leste at forsinket eggløsning kunne gi mindre sjanse for befruktning og større sjanse for spontanabort (modne egg som ikke slipper kan bli gamle og dermed få dårlig kvalitet), noe som medførte at jeg allerede da gav denne prøveperioden her litt opp. Jeg mistenker jo at kroppen egentlig var klar for EL allerede på CD 13 (som er vanlig for meg), ettersom EL-testen faktisk nesten var positiv på CD 12. 

Det er en tålmodighetsprøve, dette her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ALT jeg har for at du blir å få EL før CD20 altså! 🤞

Og det er godt mulig det ligger noe i det at kvaliteten blir noe dårligere ved sen EL, men jeg ville ikke stolt 100% på det altså. Det gjelder kanskje bare noen, og av og til. To av mine barn er unnfanget rundt CD30! Og i fjor da jeg hadde MA så ble den unnfanget på rekordtidlig EL for meg, CD16. Så føler liksom ikke at det er noen garantier.

Speeeent på ettermiddagens EL-test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Håper ALT jeg har for at du blir å få EL før CD20 altså! 🤞

Og det er godt mulig det ligger noe i det at kvaliteten blir noe dårligere ved sen EL, men jeg ville ikke stolt 100% på det altså. Det gjelder kanskje bare noen, og av og til. To av mine barn er unnfanget rundt CD30! Og i fjor da jeg hadde MA så ble den unnfanget på rekordtidlig EL for meg, CD16. Så føler liksom ikke at det er noen garantier.

Speeeent på ettermiddagens EL-test!

 Takk ❤️ Håååper også på sterk EL-test i ettermiddag, selv om jeg nå føler det ser mørkt ut...😭

Håper virkelig du har rett i dette! Jeg ble litt beroliget av å undersøke grafer i FF, med filter på "delayed ovulation" og kategorien "pregnancy". Der var det alt mulig av underlige, "ikke etter boka"-grafer, med EL oppi CD 40 osv., så det gir i det minste håp om at det ikke trenger å være en fasit på akkurat dette nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei dere, nåååå skjer ddet ENDELIG noe her! Jeg tror jeg har fått denne syklusens første EL-slim! Er det virkelig mulig å kunne bli SÅ lykkelig over noe så banalt?🥲 Nå gleder jeg meg plutelig litt mer til ettermiddagens EL-test likevel. Kom igjen nå, kroppen:duskedame:

(Holdt forresten på å legge ut bilde av EL-slimet mitt her nå, men tok meg i det🙊 Tror faktisk ingen andre enn meg selv har noe som helst glede i å se livmorsekretet mitt liksom, og det er HELT greit haha)

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god følelse ja! 😄 Min faste rutine som jeg anbefaler er å gå på do kl.13 (selv om det ikke kjennes ut som du må), så drikk så lite som mulig etter det. Gå på do og test kl.17 :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Har en god følelse ja! 😄 Min faste rutine som jeg anbefaler er å gå på do kl.13 (selv om det ikke kjennes ut som du må), så drikk så lite som mulig etter det. Gå på do og test kl.17 :duskedame:

Ååååh takk for godt tips😍 Dette skal jeg teste ut! Har ikke så mange tester igjen her nå, så hadde vært helt topp om jeg klarte å treffe på "peaken"! Har du (eller noen andre) erfaring med rfsu sine EL-tester, sammenliknet med babyplan sine tester? Ser de selger disse på apotekten, sånn dersom det likevel skulle bli nødvendig med en nødløsning😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd RFSU nei, har vært så fornøyd med Babyplan at jeg har kun holdt meg til dem (kjøper alltid maaange når jeg først handler 🙈). Og de rosa digitale fra CB da, de er spot on. Men dyre, så jeg bruker dem kun dersom en strek på babyplans test gjør meg usikker. Men mener jeg har sett andre her inne bruke RFSU og har sett positive EL-tester på dem ja. Greit å ha noen tester i bakhånd i alle fall, i tilfelle du skulle bli tom.

(og som et tips generelt for at det ikke skal gå så mange tester, så er det greit å KUN teste på ettermiddagen når man jakter på EL. Å øke til flere ganger i døgnet kan man gjøre når det virkelig skjer noe, f.eks styrkeøkning på testen)

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært innom her før nå, tror jeg? Uansett! Angående sen EL, så spurte jeg gynekologen min om dette, ettersom jeg har relativt sen eggløsning hver syklus. (Mellom CD18-21 og noen ganger CD26!!)

Hun mente det ikke hadde noen ting og si, det er kun på grunn av at hormonene som skal modne egget sendes ut litt senere i syklusen/etter menstruasjonen, men at modningstiden totalt for selve egget egentlig er den samme uansett kort/lang syklus. Så egget er normalt og man er ikke mindre fruktbar ☺️ Unntak skjer jo selvfølgelig, men da er sjansen større for at det er andre årsaker til det enn bare at EL er litt sein. Hun gynekologen er spesialist og jobber på en veldig anerkjent privat klinikk, så jeg velger i allefall å stole på det!  Tenkte jeg kunne dele det med deg 🙂

Lykke til med EL-test i dag! Selv fikk jeg positiv på CD20 for to dager siden, så jeg håper på EL i dag!! 🥚🥚🥚 tenk om this is the one!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spent på å høre om testen ble positiv idag! :yvonne: Jeg har brukt RFSU og babyplan sine tester, ikke mye forskjell på dem som jeg har merket hvert fall. Det eneste er at RFSU sine etterlot litt farge på kanten nederst og øverst i testvinduet, men strekene var like enkle å tyde som babyplan sine. Også bruker RSFU testene lenger tid på å tørke, tror det var 10 minutter. Liker derfor babyplan best, i tillegg til uslåelig pris på de. 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 timer siden):

Jeg har aldri prøvd RFSU nei, har vært så fornøyd med Babyplan at jeg har kun holdt meg til dem (kjøper alltid maaange når jeg først handler 🙈). Og de rosa digitale fra CB da, de er spot on. Men dyre, så jeg bruker dem kun dersom en strek på babyplans test gjør meg usikker. Men mener jeg har sett andre her inne bruke RFSU og har sett positive EL-tester på dem ja. Greit å ha noen tester i bakhånd i alle fall, i tilfelle du skulle bli tom.

(og som et tips generelt for at det ikke skal gå så mange tester, så er det greit å KUN teste på ettermiddagen når man jakter på EL. Å øke til flere ganger i døgnet kan man gjøre når det virkelig skjer noe, f.eks styrkeøkning på testen)

Takk for tilbakemeldingen din! 😄 Jeg merket meg at testene på apoteket var i en ehlt annen priskategori enn babyplan sine, så det sitter langt inne å skulle kjøpe tester der altså. 

Åh, du kan tro jeg gikk inn for å teste kun en gang om dagen denne gangen! Jeg skulle være sååå flink og ikke sløse noen tester, ettersom jeg gikk fullstendig amok forrige syklus. Faila dessverre allerede CD12, da testen var så sterk... "NÅ skjer det her!" tenkte jeg, og ventet bare på at testen skulle være knallrød de påfølgende dagene. Tar meg selv i plutselig å sitte med en test i hånda, og da er det gjort. Testetøs uten teste-selvkontroll 😩

sommerfugl154 skrev (23 timer siden):

Har ikke vært innom her før nå, tror jeg? Uansett! Angående sen EL, så spurte jeg gynekologen min om dette, ettersom jeg har relativt sen eggløsning hver syklus. (Mellom CD18-21 og noen ganger CD26!!)

Hun mente det ikke hadde noen ting og si, det er kun på grunn av at hormonene som skal modne egget sendes ut litt senere i syklusen/etter menstruasjonen, men at modningstiden totalt for selve egget egentlig er den samme uansett kort/lang syklus. Så egget er normalt og man er ikke mindre fruktbar ☺️ Unntak skjer jo selvfølgelig, men da er sjansen større for at det er andre årsaker til det enn bare at EL er litt sein. Hun gynekologen er spesialist og jobber på en veldig anerkjent privat klinikk, så jeg velger i allefall å stole på det!  Tenkte jeg kunne dele det med deg 🙂

Lykke til med EL-test i dag! Selv fikk jeg positiv på CD20 for to dager siden, så jeg håper på EL i dag!! 🥚🥚🥚 tenk om this is the one!

Så koselig at du fant veien inn hit! ❤️ Og tusen takk for oppklaringen rundt dette med sen EL og dårlig eggkvalitet. Det var virkelig vanskelig å finne informasjon rundt dette temaet på nettet, var mange motstridene "teorier" å lese der ute. Et sted leste jeg til og med at EL etter CD 13 ble regnet for sen EL (WTF?!), mens et annet sted stod det at EL først ble regnet for sen dersom den kom etter CD 21 (noe som høres mer fornuftig ut, men selv det tror jeg ikke vil være spesielt sent for noen). Uansett - velger å tro på spesialisten du har snakket med 😄 

Åh spennende! Ser i dagboken din at du fikk EL i går - så fantastisk! Nå er det bare å vente i spenneing🤞 Håååper jeg kan komme like etter deg her nå.

bittelillebolla skrev (14 timer siden):

Så spent på å høre om testen ble positiv idag! :yvonne: Jeg har brukt RFSU og babyplan sine tester, ikke mye forskjell på dem som jeg har merket hvert fall. Det eneste er at RFSU sine etterlot litt farge på kanten nederst og øverst i testvinduet, men strekene var like enkle å tyde som babyplan sine. Også bruker RSFU testene lenger tid på å tørke, tror det var 10 minutter. Liker derfor babyplan best, i tillegg til uslåelig pris på de. 👏

Takk for svar angående RFSU-testene, og for heiarop! ❤️ 

Jeg må dessverre skuffe deg her nå, for EL-testen ble slett ikke positiv i går, ei heller i dag tidlig!😩 Skikkelig skuffende, for det skaper så mye unødvendig usikkerhet og stress. For hver gang jeg får en negativ test i dagene hvor jeg tror og forventer at den skal bli positiv, kjenner jeg faktisk at jeg blir litt trist. Det er som om den negative testen lyser mot meg og forteller meg at det er noe i systemet som ikke fungerer som det skal, selv om jeg VET så godt at dette ikke er tilfellet.

Jeg har derfor bestemt meg for at jeg ikke kommer til å fortsette med EL-testingen fremover. Jeg har kommet frem til at testingen rett og slett medfører for mye stress og negativitet for meg til at det er verdt det, og jeg mistenker nesten at stresset rundt testingen kan ha påvirket til å utsette eggløsningen. Jeg vet det skal mye til for at stress skal kunne påvirke EL, men jeg opplevde faktisk det samme da jeg først startet med tempingen.

Hver dag jeg tok tempen helt i starten var jeg sikker på at jeg ikke ville få EL og stresset enormt mye rundt dette. EL kom i disse to første tempesyklusene senere enn normalt. Etter hvert som syklusene viste seg å være normale, og at jeg faktisk fikk økt temp etter EL som jeg skulle, roet jeg meg helt ned og stolte på at kroppen fikk dette til helt selv. Da kom plutselig EL tidligere.

Forrige syklus (som var første gang jeg forsøkte meg på EL-testing) opplevde jeg igjen sen EL for første gang siden da, etter 12 sykluser med EL på dag 13, 14 eller 15 (snitt på dag 14). Denne syklusen her har jeg stresset enda mer enn i forrige syklus (ettersom vi nå faktisk prøver å skape en baby), og EL har enda ikke meldt sin ankomst på CD 18... Dette kan så klart være helt tilfeldig, men jeg lurer faktisk på om jeg har klart å stresse så mye at det likevel har hatt en innvirkning. Jeg utløser jo helt klart mye stresshormoner nå, for jeg kjenner jo igjen følelsen av økt puls, anspenthet, klump i magen osv. (typsik adrenalin-rusj), og det er jo disse stresshormonene som kan påvirke produksjonen av kjønnshormonene. Normalt sett er jeg utrolig bedagelig og opplever minimalt med stress i livet... Uavhengig om det er stressingen eller ikke som fører til sen EL nå, så er den virkelig ikke positivt for noe og derfor en stor fordel å redusere (og forhåpentligvis bli helt kvitt). 

Beklager for et veldig negativt og dystert innlegg her nå, men kjenner bare at jeg så veldig gjerne vil klare å slappe av rundt prøvingen og ikke gjøre det om til et stressmoment, særlig ikke dersom dette viser seg å ta tid. Jeg aner bare ikke hvordan, haha. Altså, hvordan klarer noen å gå inn for å lage et barn, uten å tenke særlig over det? :bond:

Jeg føler i hvert fall at det å ikke EL-teste kan være en god start for meg, så jeg har herved tatt min aller siste negative EL-test☝️ Nå er det kun opp til tempingen og kroppslige tegn å vise når EL fant sted. 

Øsnker alle sammen en god fredag❤️ 

 

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj ja det er jo ikke sånn det skal være, at man bare blir lei seg av EL-testing. Den er jo ment som et hjelpemiddel og et nyttig verktøy. Om du ikke føler det er det så er det best å droppe det :Nikke: Høres ut som du har reflektert fornuftig rundt det så. Om dere har jevnlig sex så misser du jo ikke EL når den kommer, og når du temper så vil du jo vite hvor i dpo-land du er også. Så dette blir bra! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Oj ja det er jo ikke sånn det skal være, at man bare blir lei seg av EL-testing. Den er jo ment som et hjelpemiddel og et nyttig verktøy. Om du ikke føler det er det så er det best å droppe det :Nikke: Høres ut som du har reflektert fornuftig rundt det så. Om dere har jevnlig sex så misser du jo ikke EL når den kommer, og når du temper så vil du jo vite hvor i dpo-land du er også. Så dette blir bra! :duskedame:

Uff, nei det er virkelig sånn det skal være... Hadde en litt røff kveld i kveld i går og dårlig morgen, men etter at jeg hadde skrevet dette innlegget løsnet heldigvis motløsheten og den rasjonelle delen av meg klarte endelig å ta over styringen. Da klarte jeg å se situasjonen min litt mer uten ifra og bli litt mer avslappet til det hele, noe som føles veldig deilig! Dette går opp og ned tydeligvis haha🙈 

Etter trening i dag røk jeg på en liten smell da, og dro meg meg en pakke EL-tester hjem fra trening🥲 Føltes ikke helt riktig å gi si med testingen midt i syklusen allikevel, så jeg gir det en liiiiten sjanse til før jeg dropper det helt. Så lenge man klarer å holde følelsene ute av det mår testen viser «feil» svar, så er det jo faktisk et veldig nyttig hjelpemiddel.

Testet med en gang jeg kom hjem, så urinen var ikke så konsentrert som den burde. Resultatet ble veldig bra til tross, så nå er motivasjonen og optimismen igjen på plass her!😎 Skal drikke lite og holde meg frem til leggetid nå, og krysse fingrene for at endelig kan bli positiv nå🤞🏻 Det hadde vært sååå deilig😭

41623FD5-6650-4EE3-A8C4-FB27D8AB7BEC.thumb.jpeg.a90431ef7951aa7db7eec5fc43453fc7.jpeg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo veldig lovende ut! :yvonne: Ville bare si at jeg kjenner igjen den triste følelsen når test etter test blir negativ og det føles ut som EL aldri skal komme. Hadde en syklus hvor EL ikke dukket opp før CD49, og jeg ga faktisk opp EL testingen den syklusen. Ble rett og slett for trist å se på de svake strekene etter hvert. Fikk fanget opp EL med blodprøve ved en tilfeldighet. Nå tester jeg bare derfor kroppen gir meg signaler om at noe er på gang, men det er nok litt fordi det ikke er farlig for meg når jeg likevel ikke prøver enda, bare kartlegger. :) Tenker det er viktig at du gjør det som føles riktig for deg, og det er lov å ombestemme seg, mange ganger om du vil. ❤️ Det viktigste er jo å treffe vinduet, og om du tror du gjør det så er jo det kjempe bra! 🌷

Krysser fingrene hardt for positiv test i kveld!! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ooi kanskje det virkelig ikke var meningen at du skulle gi deg nei! 😊 Ser veldig lovende ut dette. Kan ikke skjønne annet enn at testen snart blir positiv, sannsynligvis i morgen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (12 timer siden):

Dette ser jo veldig lovende ut! :yvonne: Ville bare si at jeg kjenner igjen den triste følelsen når test etter test blir negativ og det føles ut som EL aldri skal komme. Hadde en syklus hvor EL ikke dukket opp før CD49, og jeg ga faktisk opp EL testingen den syklusen. Ble rett og slett for trist å se på de svake strekene etter hvert. Fikk fanget opp EL med blodprøve ved en tilfeldighet. Nå tester jeg bare derfor kroppen gir meg signaler om at noe er på gang, men det er nok litt fordi det ikke er farlig for meg når jeg likevel ikke prøver enda, bare kartlegger. :) Tenker det er viktig at du gjør det som føles riktig for deg, og det er lov å ombestemme seg, mange ganger om du vil. ❤️ Det viktigste er jo å treffe vinduet, og om du tror du gjør det så er jo det kjempe bra! 🌷

Krysser fingrene hardt for positiv test i kveld!! :)

Takk for for gode ord, @bittelillebolla❤️ 

Uff, CD 49 - det er jo vireklig uutholdelig! Forstår godt at du ikke kunne teste gjennom hele den syklusen der, nei... Men veldig bra at du i hvert fall fant ut at hadde hatt EL, det er jo  det aller virkigste☺️ 

Det er faktisk litt "godt" å høre at det ikke bare er meg som har reagert slik over noen negative EL-tester, man føler seg jo litt gal når man står midt i det. Det er liksom den frykten om at nå er det noe galt her jeg virkelig kjenner på. Selv om jeg vet at det er liten sjanse for at jeg plutselig har brukt opp alle eggene mine (🙄), fått PCOS over natten eller eller noe annet hormonelt kluss, så er det i den retningen der tankene mine har gått denne syklusen her. Jeg er så vant med å ha regelmessige sykluser med EL til en viss tid, og når syklusen nå plutselig avviker fra "normalen" sin, så kommer usikkerhet frem. Jeg jobber med å håndtere disse krisetankene da, og etter i går har det heldigvis gått mye, mye bedre ❤️ 

Amatariel skrev (12 timer siden):

Ooi kanskje det virkelig ikke var meningen at du skulle gi deg nei! 😊 Ser veldig lovende ut dette. Kan ikke skjønne annet enn at testen snart blir positiv, sannsynligvis i morgen?

Nei, jeg tror kanskje ikke det var meningen at jeg skulle gi opp heelt enda!😍 Testet i går kveld like før jeg la meg (ca 4 timer etter forrige test) og den var riktignok bittelitt svakere enn testen jeg postet her. Litt frustrerende, men det gikk heldigvis ikke inn på meg på samme måte som de negative testene de foregående dagene. Jeg klarte å holde meg fra å teste i dag tidlig (små gleder haha), så skal kun teste på ettermiddag (og eventuelt kveld, dersom nesten-positiv) fremover nå.

CD 19, PP1

I dag gjorde tempen min et lite hopp! Jeg vet ikke helt hva det betyr enda, om det er en litt høyere pre EL-temp, om det er selve EL, eller dagen etter. Det er vel kun de neste dagenes temper som vil gi svaret.

EL-testen jeg tok i går i 19.00-tiden var jo ganske sterk (på utvannet urin), så da jeg så tempen min i dag tidlig begynte jeg å lure på om EL-testen kunne ha blitt positiv i mellom 06.00 og 19.00, bare at jeg ikke fikk det med meg? Det er jo ca. 13 timer i mellom her hvor en evenutell peak kunne ha kommet og gått... Eller kanskje det bare er jeg som griper etter halmstrå her nå, men jeg lever foreløpig i håpet om at dette er tilfellet🙈 

Det er litt rart å tenke på at jeg nå normalt sett ville nærmet meg slutten på syklusen (ca. en uke til.), mens jeg nå fremdeles venter på eggløsningen. Jeg må innrømme at dette gjør at jeg har lave forventninger til at det skal klaffe denne syklusen her. Det virker liksom for godt til å være sant at det skal klaffe på første forsøk, attpåtil at det skal skje i en "avvikende" syklus. 

Her er i hvert fall dagens temp, så blir det spennende å se hva som skjer de neste dagene! 

image.thumb.png.f9308aab08843e1698fce6a30bea4097.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se. Kan selvfølgelig være en liten sjanse for at du ikke fanget LH-toppen og at EL var på CD17, men det er ganske uvanlig at toppen er såå kort. Men dette vil jo tempen evnt. (av)bekrefte 🤞 Ettermiddagens EL-test blir ekstra interessant i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Blir spennende å se. Kan selvfølgelig være en liten sjanse for at du ikke fanget LH-toppen og at EL var på CD17, men det er ganske uvanlig at toppen er såå kort. Men dette vil jo tempen evnt. (av)bekrefte 🤞 Ettermiddagens EL-test blir ekstra interessant i dag!!

Jaa veldig! Men vet liksom ikke helt hva jeg skal håpe på her, om det er knallpositiv test eller klart negativ😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...