Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (4 timer siden):

Ååhh, så spennende med første ordentlig syklus, og faktisk første prøveperiode? Gratulerer med eggløsningen:duskedame:Helt enig, det er noe ekstra spennende med å følge de som ligger ca. likt som deg selv i syklusen!

Haha, jeg satt å leste om (og så på bilder av) positive tester 7 DPO, og plutselig satt jeg på doen med testen selv. Hadde sååå lyst til å se en strek, men kan nok trygt konkludere med at den var fullstendig blendahvit. Lurer på om jeg bare skal krype til korset og starte testingen for fullt fra og med i morgen av (8 DPO) jeg også 😂 Får liksom mindre dårlig samvittighet når jeg gir meg selv "tillatelse" til å gjøre det, haha. 

Dagens hvite test, 7 dpo 😭😂

BF67A6DF-100F-40E3-AD34-175B7EEFA4D8.thumb.png.796d7a7185a5da823bf50783b46b111d.png

Ja, det er ekstremt spennende! 😍Endelig ble alt litt mer ekte - ekstremt etterlengtet etter mange lange måneder.. 

Skjønner deg så godt altså 🤭😅 Glad vi snart er der at det er mer «innafor» å sette i gang 🙊 Krysser virkelig fingrene for at vi kan være heldige nå flere av oss 🤞🏼🎊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

God morgen, fine folk

I går fikk jeg en veldig trist beskjed om at et nært familiemedlem mest sannsynlig ikke har så lenge igjen. Ingen mistenkte at det var noe alvorlig som det viste seg å være, så dette har vært veldig tøft. Prøvingen og alle bekymringen knyttet til dette blekner liksom veldig i forhold, merker jeg. Jeg har alltid sett for meg at familiemedlemmet skulle være der den dagen jeg fikk barn, noe som med liten sannsynlighet vil skje. Det gjør vondt å tenke på. Likevel skal livene våre fortsette, men kjenner virkelig at jeg har fått et nytt perspektiv akkurat nå ❤️ 

CD 28, 8 DPO, PP1

Såå ifra det ene til det andre (som denne dagboken her egentlig handler om)...

I går fikk jeg noe som liknet på EL-slim, bare at det var helt hvitt. Det kunne strekkes mange ganger, og det kunne strekkes langt. Jeg har aldri sett dette før, men så har jeg heller aldri vært såå bevisst på hva som skjer der nede til enhver tid heller🙊 Uansett, jeg noterer alt som er "annerledes" som noe positivt i disse dager. Jeg merket også etpar små kviser på haka i går, som ikke var typsike PMS-kviser (de pleier komme dagen før/samme dag som TR og gjøre vondt), men mye mindre og ikke vonde. Ikke hørt at dette er et graviditetstegn da, meeen jeg tar det jeg får, haha.

Ellers har jeg ingen typiske symptomer å vise til. Murrer og stikker litt i nedre mageregion, men det gjør det alltid på denne tiden. Puppene er heller ikke uvanlige. Testen i dag var også negativ, men det var også helt forventet såå tidlig, så den tar jeg ikke med i vurderingen. Føler meg likevel ikke gravid, men håper det endrer seg om noen dager. Vurderer å vente til fredag med neste test allikevel, for disse negative testene her var visst ikke så spennende som jeg håpet på. 

Tempen i dag var fin, da!  :duskedame:

?i=10159344&

Jeg får jo ikke brukt overlay-funksjonen til FF lenger, og det merker jeg faktisk er veldig kjedelig haha. Jeg vil jo se om denne skiller seg ut! I tillegg savner jeg muligheten til å se andre grafer i FF, så spørs om jeg ikke ryker på et premium-abbonement her om ikke denne syklusen ender med en positiv test. Visste faktisk ikke at jeg brukte denne appen her SÅ mye:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om familiemedlemmet.. ❤ Sånt er tøft, og skjønner at det er leit å tenke på at hen ikke får møtt det nye tilskuddet i familien når den tid kommer. Føler med deg ❤ Dere får nyte tiden som er igjen ❤

Og spennende med første prøveperioden og dpo-land! Syns jo grafen er veldig spennende 😁🤞 Nei, gleder meg til å følge med her de neste dagene nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om familiemedlemmet 💔 Håper dere får brukt den verdifulle tiden som er igjen godt ❤️

Krysser fingrene for dere nå altså 🤞🏼 Skjønner at det kanskje ikke er så motiverende med de negative testene. Det er virkelig et spørsmål om tålmodighet i disse DPO-dagene 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om familiemedlemmet ditt :troest: Håper det går bra etter forholdene.

Veldig fin temp i dag, så den skjønner jeg du er fornøyd med! Og så håper vi alt vi kan for at de kjedelige negative testene endrer seg til å bli det helt motsatte snart. 🤞 for en spennende svak strek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støttende ord, @Atticmess, @Eira2020 og @Amatariel, dere er gode ❤️ Det er utrolig tøft, men samtidig en god påminner om å ta vare på menneskene som er i livet her og nå og å leve i nuet. 

CD 30, 9 DPO, PP1

I dag har jeg virkelig en sterk følelse av at det ikke har klaffet, altså. Klarer ikke helt å sette ord på det, men føler meg liksom altfor normal. Samtidig var jeg jo helt overbevist om at det måtte være noe forrige syklus, ettersom blant annet puppene var så sprengte og ømme som de aldri før har vært, så mengden symptomer trenger jo absolutt ikke spille noen rolle. Kvisen jeg nevnte i går har virkelig poppet frem i dag, så den minner mer om en PMS-kvise nå (selv om det er altfor tidlig å få det på denne tiden for meg). Våknet opp skikkelig svett i dag da, om det er noe å merke seg. 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er skrulletiden... ingenting gir mening og man begynner å forberedte seg hardt på det verste... Jeg tenker egentlig veldig likt som deg. Samtidig har jeg jo blitt gravid så mange ganger før, og kun èn gang av de 7 har jeg skjønt det i forkant. Og da har jeg virkelig prøvd å kjenne etter... alt var så normalt. Jeg bare må linke til dette innlegget mitt jeg skrev i fjor på 10 dpo. Kunne vel ikke vært mer sikker på at jeg ikke var gravid.... men neste dag så kom det plutselig frem noe svaaaakt. Så vi får ikke gi opp helt ennå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Ja nå er skrulletiden... ingenting gir mening og man begynner å forberedte seg hardt på det verste... Jeg tenker egentlig veldig likt som deg. Samtidig har jeg jo blitt gravid så mange ganger før, og kun èn gang av de 7 har jeg skjønt det i forkant. Og da har jeg virkelig prøvd å kjenne etter... alt var så normalt. Jeg bare må linke til dette innlegget mitt jeg skrev i fjor på 10 dpo. Kunne vel ikke vært mer sikker på at jeg ikke var gravid.... men neste dag så kom det plutselig frem noe svaaaakt. Så vi får ikke gi opp helt ennå! :klemmer:

Ja, vireklig en skrulletid dette her... Altfor skummelt og nervepirrende! :(  Tror jeg mentalt har forberedt meg selv på et negativt resultat nå, at jeg ikke tør å tenke på at dette faktisk skal gå. 

Åh, det innlegget du lenket til gav jo masse håp! Ønsker sååå at vi får positive tester til tross for at alt føles så "normalt" akkurat nå, det hadde vært så fantastisk ❤️ Og det er vel nå det virkelig blir spesielt skummelt for deg som tester ut ovirtelle, håperhåperhåper på at streken kommer tydeligere og tydelig frem dag for dag nå🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dere, må bare lufte her... Utpå dagen i dag har brystene blitt mer såre/ømme, uten at trenger å bety noe som helt. Av en eller annen grunn fikk jeg meg til å klemme på den ene nippelen min, og det kom en helt klar, gjennomsiktig væske ut?! Jeg har lest at man kan få melk i brystene ved forhøyet prolaktin (altså hormonet som kun skal produseres etter en fødsel), så sånn sett er det vel ikke et graviditetstegn, men snarere et tegn på hormonkluss.

Har ikke merket noen andre negative symptomer hormonkluss, så kan hende det her er et sånt merkelig engangstilfelle av noe slag. Uansett en veldig bissar opplevelse da, haha. Noen andre som har opplevd dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme på 10 dpo bare i forrige syklus her. Skrev om det her. Og som du jo da forstår så var ikke det noe graviditetstegn :( men tror ikke det er ensbetydende med hormonkluss. Jeg har aldri hatt så lite hormonkluss som nå, så jeg tenkte det var et engangstilfelle. Googlet at flere opplever dette, så ikke helt unormalt.

Men spennende med ømme bryst ellers da! Jeg ønsker meg det sååå. Har ikke hatt det i dpo-land helt siden jeg ble gravid i fjor sommer, så jeg tror min kropp reagerer med ømme bryst når jeg blir det. Men har ikke noe sånt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir utrolig spennende å følge med her de neste dagene altså! Lever gjennom dere andre jeg i påvente av min tullete eggløsning 😂 håper sånn for dere alle sammen! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese om familiemedlemmet ditt! :troest: Forstår så godt tankene dine rundt det at hen kanskje ikke får møtt barnet deres. Slikt er så vondt! ❤️ Ta vare på deg selv, og på tiden dere har igjen sammen. Den vil bety mye senere. 🌷

Jeg fikk faktisk melkedråper fra brystene mine i januar, men det var før eggløsning. Det var lysegule dråper fra begge bryst, så ikke klar væske slik som du fikk. Tok blodprøver hos legen som viste veldig lett forhøyet prolaktin, helt øverst på referansenivå. Det gikk over helt av seg selv, og legen så ikke ut til å bekymre seg over det i det tatt. Ikke merket noe siden, og har hatt nye blodprøver nå uten at de nevnte noe om prolaktin så jeg regner det med ordnet seg av seg selv. Fikk beskjed av gyn. at prolaktin lett kan øke av stress, og hun tenkte at det var det som skjedde med meg. Men når det er sagt, så tror jeg klar væske kanskje er enda mer uskyldig enn melk. 🙈 Så jeg tror egentlig ikke du har noe å bekymre deg for, men om det ikke går over av seg selv, eller det bare er fra det ene brystet så hadde jeg kanskje nevnt det for legen bare for å slippe å bekymre meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 timer siden):

Jeg opplevde akkurat det samme på 10 dpo bare i forrige syklus her. Skrev om det her. Og som du jo da forstår så var ikke det noe graviditetstegn :( men tror ikke det er ensbetydende med hormonkluss. Jeg har aldri hatt så lite hormonkluss som nå, så jeg tenkte det var et engangstilfelle. Googlet at flere opplever dette, så ikke helt unormalt.

Men spennende med ømme bryst ellers da! Jeg ønsker meg det sååå. Har ikke hatt det i dpo-land helt siden jeg ble gravid i fjor sommer, så jeg tror min kropp reagerer med ømme bryst når jeg blir det. Men har ikke noe sånt nå...

Oi, så merkelig!? Som du også skriver er ikke dette noe jeg har hatt for vane å gjøre (aner faktisk ikke hvorfor jeg plutselig fikk trang til å klemme på de nå heller haha) tidligere heller, så jeg aner jo ikke om det er en "normal" ting for meg. Trooor ikke det er da... Etter litt googling har jeg blitt mer beroliget, det hjelper å høre at andre har opplevd det samme uten at det har vært et tegn på noe galt😊

Ømme bryster er spennende ja! Men likevel ikke uvanlig for meg etter EL, så jeg prøver å ikke tolke det som et tegn (selv om det er vanskelig haha. Veldig glad for at jeg skrev om hvor vonde brystene var forrige syklus - det hjelper å holde forventningene nede.

Massemasse lykke til med testingen hos deg i dag, håååper så at den viser en svak strek, eller at den dukker om få dager ❤️ 

nilci skrev (15 timer siden):

Det blir utrolig spennende å følge med her de neste dagene altså! Lever gjennom dere andre jeg i påvente av min tullete eggløsning 😂 håper sånn for dere alle sammen! 🥰

Åhhh jeg håper så for oss alle sammen jeg også! Hadde vært fantastsik med masse positive tester her inne😍🤞 Haha, uff, håper den tullesyklusen din her snart gir seg nå altså, at mensen enten kommer for fullt eller at EL kommer fort som fy:klem:

bittelillebolla skrev (10 timer siden):

Så trist å lese om familiemedlemmet ditt! :troest: Forstår så godt tankene dine rundt det at hen kanskje ikke får møtt barnet deres. Slikt er så vondt! ❤️ Ta vare på deg selv, og på tiden dere har igjen sammen. Den vil bety mye senere. 🌷

Jeg fikk faktisk melkedråper fra brystene mine i januar, men det var før eggløsning. Det var lysegule dråper fra begge bryst, så ikke klar væske slik som du fikk. Tok blodprøver hos legen som viste veldig lett forhøyet prolaktin, helt øverst på referansenivå. Det gikk over helt av seg selv, og legen så ikke ut til å bekymre seg over det i det tatt. Ikke merket noe siden, og har hatt nye blodprøver nå uten at de nevnte noe om prolaktin så jeg regner det med ordnet seg av seg selv. Fikk beskjed av gyn. at prolaktin lett kan øke av stress, og hun tenkte at det var det som skjedde med meg. Men når det er sagt, så tror jeg klar væske kanskje er enda mer uskyldig enn melk. 🙈 Så jeg tror egentlig ikke du har noe å bekymre deg for, men om det ikke går over av seg selv, eller det bare er fra det ene brystet så hadde jeg kanskje nevnt det for legen bare for å slippe å bekymre meg. 

Tusen takk gode du ❤️❤️ 

Og takk for at du deler av dine erfaringer! Det er alltid så deilig å høre at man ikke er alene om å oppleve slike kroppslige rariteter. Jeg skal helt klart ta det opp med legen min ved neste anledning dersom dette er noe som vedvarer! Foreløpig er jeg ikke så bekymret, selv om væsken faktisk var hvit og ikke blank i går kveld... 😅 Tenker det er et godt tegn at temp og tester i hvert fall ser ut til å indikere at hormoner osv. er tilsynelatende normale hos meg, men jeg skal definitvt ikke glemme at dette her har skjedd slik at jeg lufter det for lege neste gang! Jeg liker å få slike ting sjekket, men prøver å ikke være for bekymret heller haha🙈

 

CD 31, 10 DPO, PP1

Jeg føler meg litt frakoblet om dagen, så jeg har ikke vært flink til å legge igjen spor hos dere andre. Men vit at jeg følger med i dagbøkene deres og heier såå på dere alle sammen! ❤️ 

Her har det gått i vonde/såre pupper som føles tyngre. Absolutt et godt tegn, men dessverre også ikke så uvanlig for meg om dagen (opplevde det samme forrige syklusuten at jeg var gravid da). Testen i dag (nei, jeg klarte ikke å vente til i morgen haha!) var, som forventet, helt blenda. Jeg tok den til og med ifra hverandre og studerte den nøysommelig, og følte på et tidspunkt at jeg kunne skimte noe heeelt, helt svakt, nesten blottet for det noramle øye. Ettersom det var så vanskelig å få øye på dette "noe" regner jeg dagens test for helt blenda. Det er trolig en skyggestrek dersom det i det hele tatt er noe (har lest dette er vanlig for RFSU-tester, som var det eneste jeg hadde tilgjengelig). Hååper på en annen type strek i morgen, altså!

 

00E12BF2-F57C-4865-8ED1-DFD3D9E12C48.jpeg

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan også skimte noe her! 🤩 Åh! Nå blir det virkelig spennende fremover. Håper du får to tydeligere streker i morgen. Hvor fantastisk hadde ikke det vært! 🙏❤️Masse lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også skimte nooe, men er usikker på om den kanskje er grå/skyggestrek! Uansett veldig spennende!! Krysser fingrene for at streken blir tydeligere og mer rosa!! 😍🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette blir spennende. Skummelt med RFSU testene som gir skyggestreker, men jeg tillater meg å håpe at det ikke er en skyggestrek 🤞 Blir spennende å se test imorgen 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bittelillebolla skrev (3 timer siden):

Jeg kan også skimte noe her! 🤩 Åh! Nå blir det virkelig spennende fremover. Håper du får to tydeligere streker i morgen. Hvor fantastisk hadde ikke det vært! 🙏❤️Masse lykke til! 

 

nilci skrev (19 minutter siden):

Jeg kan også skimte nooe, men er usikker på om den kanskje er grå/skyggestrek! Uansett veldig spennende!! Krysser fingrene for at streken blir tydeligere og mer rosa!! 😍🥰

 

Atticmess skrev (12 minutter siden):

Oi, dette blir spennende. Skummelt med RFSU testene som gir skyggestreker, men jeg tillater meg å håpe at det ikke er en skyggestrek 🤞 Blir spennende å se test imorgen 😁

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er heelt koko her haha😍 Jeg er tilnærmet 100 prosent sikker på at dette er en skyggestrek, altså, så jeg legger som sagt ikke noe i den "streken"/skyggen her. Den var veldig vanskelig å få øye på, og har sett mange her inne ha langt tydeligere streker som har vært skyggestreker. Men vet hvor glad jeg er i å tolke andres tester selv, så følte likevel jeg måtte dele den med dere 🙊 

Jeg har jo ingen erfaring med hvor tidlig jeg ville opplevd å få en positiv test ved en eventuell graviditet. Jeg tenker derfor at jeg har håp frem til 12-13 dpo, men det minskes drastisk dersom testen fremdeles er blenda i morgen. Det blir altfor spennende:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens test gjør meg i grunnen ikke noe klokere:sukk: Jeg ser helt klart at det er noe der, og det tydeligere enn i går, men likevel langt unna at man kan kalle det en strek... Det kan være en skygge, eller det kan være et ujevnt område i testen. Dessuten synes jeg nå at jeg ser to ekstra streker, og dermed kan vel testen kalles for defekt? Argh, aner ikke om det er jeg som har utviklet et sinnsykt streksyn heller, så jeg stoler ikke på mine egne øyne (eller RFSU, som jeg har lest mye dårlig om). 🙃 Samtidig er jeg ikke helt komfortabel med å betegne den som 100% sikkert negativ heller, og i hvert fall ikke slå meg helt løs med drinker i kveld (jeg som liksom hadde trodd jeg skulle ha et helt sikkert svar innen nå, akk)

 

CA9BCF0C-2B0B-4BF6-82C7-3E10EC5CF962.jpeg.5d84ba1988313a01d0974968ff72d7ce.jpeg

56A2A28B-C0C1-4D63-BEF1-50CFF91EC484.jpeg.495c9d891f1e2f56a260a4ad7fb92275.jpeg
 

Fornøyd med tempen i dag, da, som ser ut til å være den høyeste denne syklusen! Det er jo i hvert fall ikke negativt?

?i=10159344&

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også noe! 🤩😍 og tempen er jo superfin! du har ikke en annen type test som CB eller noe da? Har hørt at RFSU er litt upålitelige.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (6 minutter siden):

Jeg ser også noe! 🤩😍 og tempen er jo superfin! du har ikke en annen type test som CB eller noe da? Har hørt at RFSU er litt upålitelige.. 

Åh, så moro!!😍:bond: Jeg tør virkelig ikke håpe på noe som helst og er realistisk til at dette kun er skyggestrek, men samtidig er det en god følelse å føle at ikke alt håp er ute. Veldig forvirrende, altså...

Jeg har to stk. CB digital, men disse hadde jeg kun tenkt å bruke dersom jeg fikk en tydelig strek, ettersom de er såpass dyre haha. Kanskje jeg skulle kjøpt en annen type tidligtest og teste med den i ettermiddag? CB tidligtest kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...