Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

Så lurt å tenke positivt og fokusere på det positive i prøvingen 😁

Jeg og var også opptatt av mest mulig tid i ny jobb før baby, litt derfor jeg ikke stresset noe særlig med prøvingen de første månedene. Veldig greit å føle at man har en viss kontroll på oppgavene før man blir borte i permisjon.

Masse gode og fine punkter, ser ut som dere skal klare å nyte tiden framover og 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra å tenke positivt 😊 Og fin liste! Som du kanskje husker fra starten av min dagbok så skrev jeg også slike her lister. Er noe med å fokusere på hva som er BRA her i livet og hva man kan nyte før man evnt. blir gravid. Selv om jeg og alle andre skjønner at det er dèt du ønsker deg aller mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe lurt med en slik liste! Det vil jo kanskje komme stunder hvor det er vanskelig å se noe positivt i det hele tatt, og da kan det være lurt å allerede ha skrevet det noen ord som kan gi deg selv den trøsten du selv føler treffer noe inni deg. Om det gir mening. 🙈 Jeg tror det kan være fint og veldig nyttig. Alltid bra å rette fokus mot det som er positivt, selv om det noen ganger er skikkelig vanskelig! :klem: 

Jeg selv lengter jo veldig etter å bli prøver, og i ventetiden har jeg to ting jeg tenker på som gir meg litt trøst. Det ene er at samfunnet forhåpentligvis blir mer og mer koronafritt hvor hver måned jeg må vente, og håpet er at kanskje alt er normalt innen fødsel. 🙏 Det andre punktet er likt som ditt, mer tid med mannen og kanskje til og med at vi får noen siste opplevelser sammen om par, bare oss to på en lang stund. I tillegg vet vi jo at vi snart ikke bare er oss to lenger, og gjør jo ting enda mer spesielt. :hjerte: Prøver å "nyte" siste tiden bare oss to, men det er vanskelig innimellom når alt jeg vil er baby :fnise: Så full forståelse fra utålmodige meg! 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, «ny» følger her :goodbye:
Eller egentlig ikke ny, har fulgt deg fra starten i det skjulte, hehe.

Kjedelig at det ikke klaffet denne gangen, men synes det er så fint at du klarer å fokusere på de positive sidene ved at det ikke ble graviditet denne runden. Kjenner meg veldig godt igjen i tankegangen din 😅 Krysser fingrene for at det fester seg en liten spire denne syklusen 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, den lista trengte jeg litt også nå kjenner jeg ❤️ Så fint å lese alt det positive med å IKKE bli gravid akkurat nå, selv om det ønsket selvfølgelig er stort. Det var i grunn veldig alright å bli minnet på alle de andre, fine og positive tingene! Likevel håper jeg jo du får din vårbaby, selv om det er vanskelig å planlegge akkurat dét ja... For min del tenker jeg litt sånn at jo lenger tid det tar før jeg blir gravid, jo nærmere er jeg til å kanskje bli ferdig med masteren min til våren neste år. Jeg pleier å bli veldig skuffet kanskje dagen før (når jeg innser at NÅ må det være mensen) og når jeg får mensen, men så går det fort over og jeg blir innstilt på ny prøveperiode. Jeg har så mye respekt og undring for dem som er prøvere opptil flere år... ❤️ Håper jeg unngår det, men ingen kan forutse fremtiden dessverre.

God mandag ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin liste du har laget deg! En slik en lagde vi her hjemme etter at graviditeten i februar ikke gikk veien. Sååå viktig og fint å snu fokuset litt - selv om det er vanskelig ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin liste! ❤️ Jeg kjenner meg godt igjen i det med å måtte "tvinge" seg selv litt til å snu fokuset litt av og til. Det funker bra det ☺️ Å sette ekstra pris på den siste tiden man kanskje vil ha med kun hverandre, kose seg med mye god mat og deilig drikke er jo det vi har gjort de siste 9 mnd vi har vært prøvere hvertfall 🙊 Så blir det spennende å følge deg videre! Plutselig så funker det - det føler jeg hvertfall at jeg selv er et bevis på nå 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan er det med deg Annabel? Mulig kanskje EL kommer i helgen her? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 10.5.2021 den 10.02):

Så lurt å tenke positivt og fokusere på det positive i prøvingen 😁

Jeg og var også opptatt av mest mulig tid i ny jobb før baby, litt derfor jeg ikke stresset noe særlig med prøvingen de første månedene. Veldig greit å føle at man har en viss kontroll på oppgavene før man blir borte i permisjon.

Masse gode og fine punkter, ser ut som dere skal klare å nyte tiden framover og 😁

 

Amatariel skrev (På 10.5.2021 den 10.05):

Veldig bra å tenke positivt 😊 Og fin liste! Som du kanskje husker fra starten av min dagbok så skrev jeg også slike her lister. Er noe med å fokusere på hva som er BRA her i livet og hva man kan nyte før man evnt. blir gravid. Selv om jeg og alle andre skjønner at det er dèt du ønsker deg aller mest.

 

bittelillebolla skrev (På 10.5.2021 den 13.11):

Kjempe lurt med en slik liste! Det vil jo kanskje komme stunder hvor det er vanskelig å se noe positivt i det hele tatt, og da kan det være lurt å allerede ha skrevet det noen ord som kan gi deg selv den trøsten du selv føler treffer noe inni deg. Om det gir mening. 🙈 Jeg tror det kan være fint og veldig nyttig. Alltid bra å rette fokus mot det som er positivt, selv om det noen ganger er skikkelig vanskelig! :klem: 

Jeg selv lengter jo veldig etter å bli prøver, og i ventetiden har jeg to ting jeg tenker på som gir meg litt trøst. Det ene er at samfunnet forhåpentligvis blir mer og mer koronafritt hvor hver måned jeg må vente, og håpet er at kanskje alt er normalt innen fødsel. 🙏 Det andre punktet er likt som ditt, mer tid med mannen og kanskje til og med at vi får noen siste opplevelser sammen om par, bare oss to på en lang stund. I tillegg vet vi jo at vi snart ikke bare er oss to lenger, og gjør jo ting enda mer spesielt. :hjerte: Prøver å "nyte" siste tiden bare oss to, men det er vanskelig innimellom når alt jeg vil er baby :fnise: Så full forståelse fra utålmodige meg! 🙈

 

Lianne skrev (På 10.5.2021 den 14.57):

Hei og hå, «ny» følger her :goodbye:
Eller egentlig ikke ny, har fulgt deg fra starten i det skjulte, hehe.

Kjedelig at det ikke klaffet denne gangen, men synes det er så fint at du klarer å fokusere på de positive sidene ved at det ikke ble graviditet denne runden. Kjenner meg veldig godt igjen i tankegangen din 😅 Krysser fingrene for at det fester seg en liten spire denne syklusen 🤞

 

Ms.Sommerfugl skrev (På 10.5.2021 den 17.34):

Ååh, den lista trengte jeg litt også nå kjenner jeg ❤️ Så fint å lese alt det positive med å IKKE bli gravid akkurat nå, selv om det ønsket selvfølgelig er stort. Det var i grunn veldig alright å bli minnet på alle de andre, fine og positive tingene! Likevel håper jeg jo du får din vårbaby, selv om det er vanskelig å planlegge akkurat dét ja... For min del tenker jeg litt sånn at jo lenger tid det tar før jeg blir gravid, jo nærmere er jeg til å kanskje bli ferdig med masteren min til våren neste år. Jeg pleier å bli veldig skuffet kanskje dagen før (når jeg innser at NÅ må det være mensen) og når jeg får mensen, men så går det fort over og jeg blir innstilt på ny prøveperiode. Jeg har så mye respekt og undring for dem som er prøvere opptil flere år... ❤️ Håper jeg unngår det, men ingen kan forutse fremtiden dessverre.

God mandag ❤️ 

 

Sai skrev (På 10.5.2021 den 21.09):

Kjempefin liste du har laget deg! En slik en lagde vi her hjemme etter at graviditeten i februar ikke gikk veien. Sååå viktig og fint å snu fokuset litt - selv om det er vanskelig ❤️

 

Eira2020 skrev (På 11.5.2021 den 23.43):

Kjempefin liste! ❤️ Jeg kjenner meg godt igjen i det med å måtte "tvinge" seg selv litt til å snu fokuset litt av og til. Det funker bra det ☺️ Å sette ekstra pris på den siste tiden man kanskje vil ha med kun hverandre, kose seg med mye god mat og deilig drikke er jo det vi har gjort de siste 9 mnd vi har vært prøvere hvertfall 🙊 Så blir det spennende å følge deg videre! Plutselig så funker det - det føler jeg hvertfall at jeg selv er et bevis på nå 😅

Tusen takk for så koselige tilbakemeldinger alle sammen, dere er så gode:klem: ❤️
 

Jeg er tilbake på kontoret (endelig!), noe som innebærer at jeg ikke kan (tør, haha) sitte på KG i arbeidstiden. Jeg bruker kun PCen i jobbsammenheng og ikke på ettermiddagen/kvelden, så skriver derfor fra telefonen akkurat nå - noe jeg ikke er så veldig fan av. Det har med andre ord blitt mindre KG de siste ukene, og i hvert fall mindre skriverier her inne. Føler med i dagbøkene deres likevel🥰

Den siste tiden har faktisk gått så utrolig fort! Det har vært mye som har skjedd den siste tiden, både privat og jobbrelatert, så tankene har fått fokus på så mye annet (og jeg har fått drukket masse vin, haha!). Totalt motsatt av forrige syklus, hvor tiden bare sneeeglet seg av sted. Denne syklusen har jeg knapt tenkt på prøvingen og det har helt ærlig vært veldig deilig. 

Endret av Annabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Hvordan er det med deg Annabel? Mulig kanskje EL kommer i helgen her? :klemmer:

Takk som spør, gode du! Her går det veldig bra🥰 Forresten så utrolig koselig å se at du har fått 3+ nå❤️
 

Håååper på EL i helgene, men er usikker på om det faktisk skjer... Jeg er på CD 13 i dag og tok min første EL-test i går. SÅ kritthvite😭 Dagens test var den mest negative jeg har sett, knapt nok antydning til en strek engang - selv med mitt streksyn🙃

Meen, det går helt greit, jeg krisemaksimerer ikke (enda) slik jeg gjorde omtrent hele forrige syklus haha! Har ikke drukket noe mystisk te eller gjort noe annet denne syklusen her, så får vi se om det har noen ting å si🙊Hadde likevel vært fantastisk om EL kommer snikende i løpet av de neste dagene🤞🏻
 

Riktig god helg alle sammen🌸 Jeg kommer tilbake med forhåpentligvis litt mer spennende oppdatering om ikke så altfor lenge🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig fint å følge med deg! Jeg har charten din bokmerket på pc'en min 😅

Husker du hvor svak min EL-test var sist her? Jeg har faktisk aldri sett en så svak EL-test i hele mitt liv. Og så ble den positiv dagen etterpå 😳 Så håper du også kan oppleve noe slikt, der testen pluuutselig er positiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annabel ☀️ Takk for hyggelig kommentar hos meg! Håper du snart kan følge etter oss som ble gravide i forrige syklus🤞🏼 Min erfaring er også at EL plutselig kan dukke opp, så her det vel bare å smøre seg med tålmodighet og fortsette testingen tenker jeg ❤️ Hadde du ikke litt sen EL i forrige runde også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 21.5.2021 den 20.46):

Ja det er veldig fint å følge med deg! Jeg har charten din bokmerket på pc'en min 😅

Husker du hvor svak min EL-test var sist her? Jeg har faktisk aldri sett en så svak EL-test i hele mitt liv. Og så ble den positiv dagen etterpå 😳 Så håper du også kan oppleve noe slikt, der testen pluuutselig er positiv.

Haha ååå så koselig! Det er litt rart å ikke kunne følge med på din graf lenger, men det er jo på grunn av en meget hyggelig årsak🥰 

Oi, ja den økningen der var jo faktisk helt syk!😱 Den gir masse håp🥳 Min test har dessverre ikke blitt såå sterk enda, men den har nå i hvert fall fått en liiiiten økning siden forrige oppdatering her inne🤞🏻
 

CD 15, PP2

Fremdeles negative EL-tester her (har så langt klart å holde meg til å kun teste en gang om dagen, så har hatt en helt annen viljestyrke denne runden haha💪🏻), men i dag tidlig oppdaget jeg en god del EL-slim. Det er jo et veldig bra tegn, i det miste! 

2B75EAA8-E5B6-41F1-9C6F-A9838C51E666.thumb.png.d9b39813cfe1f3f29e4495e91093f285.png

(Jeg har stått opp/tempet til en del unormale tidspunkter ganske ofte gjennom denne syklusen her, så tempene har nok blitt noe preget av dette)

Jeg synes det er litt rart at EL tydeligvis plutselig har bestemt seg for å komme sent? Fra å komme konsekvent på CD 13-15 i gjennom ett år, til å nå plutselig komme på CD 17-21 de to siste syklusene (og når EL kommer denne syklusen her er jo fremdeles uvisst). Det kan jo være helt tilfeldig, men bekymrer meg likevel litt over om det kan være noe hormonkluss som er årsaken til dette? Kanskje lurt å få det undersøkt dersom syklusen ikke normalisere seg, eller fortsetter å komme senere og senere…

Jeg prøver å ikke krisemaksimere, men det er bare så kjedelig at dette skjer akkurat når vi faktisk skal prøve å få en baby, når det ikke har vært noe kluss gjennom min tidligere «tempekarriere»🙃

(se bort ifra januar-syklusen, her opplevde jeg en tidlig SA og dermed også en lengre syklus enn normalt):

E846E2CF-1E6A-4BA2-8F4C-44744D2A356A.thumb.png.053c3bb20ca5790949ac6fe00a6111e9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eira2020 skrev (15 minutter siden):

Hei Annabel ☀️ Takk for hyggelig kommentar hos meg! Håper du snart kan følge etter oss som ble gravide i forrige syklus🤞🏼 Min erfaring er også at EL plutselig kan dukke opp, så her det vel bare å smøre seg med tålmodighet og fortsette testingen tenker jeg ❤️ Hadde du ikke litt sen EL i forrige runde også?

Tusen takk @Eira2020❤️ Håper også at jeg veldig snart kan opprette en graviditetsdagbok inne hos dere, det hadde virkelig vært en drøm😍 

Jo, EL lot virkelig vente på seg forrige syklus! Håper den kommer raskere denne runden her, for forrige syklus var virkelig en tålmodighetsprøve uten like🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (16 minutter siden):

Tusen takk @Eira2020❤️ Håper også at jeg veldig snart kan opprette en graviditetsdagbok inne hos dere, det hadde virkelig vært en drøm😍 

Jo, EL lot virkelig vente på seg forrige syklus! Håper den kommer raskere denne runden her, for forrige syklus var virkelig en tålmodighetsprøve uten like🙈

Du kommer dit ❤️ Hmm, jeg er absolutt ikke en ekspert på dette med sykluslengde. Det kan jo sikkert skyldes hormonkluss, men noe naturlig variasjon på lengden er vel ikke så unormalt heller kanskje? 🤷🏼‍♀️

EL-slim er jo et bra tegn da! 👏🏼 I syklusen jeg ble gravid så hadde jeg EL-slim i to dager og så fikk jeg positiv EL-test på dag tre og målte eggløsning på fjerde dagen (ved negativ EL-test + temping). Kanskje EL er like om hjørnet? 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (På 23.5.2021 den 11.32):

Du kommer dit ❤️ Hmm, jeg er absolutt ikke en ekspert på dette med sykluslengde. Det kan jo sikkert skyldes hormonkluss, men noe naturlig variasjon på lengden er vel ikke så unormalt heller kanskje? 🤷🏼‍♀️

EL-slim er jo et bra tegn da! 👏🏼 I syklusen jeg ble gravid så hadde jeg EL-slim i to dager og så fikk jeg positiv EL-test på dag tre og målte eggløsning på fjerde dagen (ved negativ EL-test + temping). Kanskje EL er like om hjørnet? 🤞🏼

Åh ja, jeg håper det!😍 Ser ut til du hadde rett og at EØ var like rundt hjørnet også, for i kveld fikk jeg omsider positiv EL-test🥳

 

CD 16, PP2

Popper bare innom her for å melde om positiv EL-test! Deilig følelse. Håper EL kommer i morgen, men mistenker at testen blir enda sterkere i morgen og at EL dermed finner sted på onsdag. Herlighet, som jeg gleder meg til å komme over i DPO-land nå! Trives definitivt bedre der, selv om det er sinnsykt nervepirrende, haha.

2EF3A87B-0B85-4098-A0A5-E7F2AAB2A85D.thumb.png.6cbba015c64c35fb6f3db6e1b6b9227e.pngC9755B6F-4568-41B1-9DC7-60191B74E5FE.thumb.png.bf848b7a21f1e0aad9c639f72606df2e.png

Denne syklusen her har jeg hatt en noe mer «normal» stigning i styrken på testene sammenlignet med forrige syklus. Da fikk jeg jo nesten positiv test på CD 12, før testen ble svakere i styrke samtidig som den fortsatte å holde seg relativt høy helt til positiv test. Aner ikke om det har noe som helst å si da, men føler kroppen forsøkte ganske hardt på EL forrige syklus før den endelig fikk det til🤷🏻‍♀️
 

Ha en fin kveld alle sammen🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annabel skrev (38 minutter siden):

Åh ja, jeg håper det!😍 Ser ut til du hadde rett og at EØ var like rundt hjørnet også, for i kveld fikk jeg omsider positiv EL-test🥳

 

Yay, så bra!! :hoppendeglad: Det er en lettelse når det endelig skjer noe ja! Satser på at du snart er over i DPO-land igjen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey gratulerer med positiv EL-test! Da følger vi nok hverandre ganske likt i dpo-land snart, jeg er bare noen dager foran! Ååå så jeg håper det klaffer for oss begge! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (9 timer siden):

Yay, så bra!! :hoppendeglad: Det er en lettelse når det endelig skjer noe ja! Satser på at du snart er over i DPO-land igjen 😄

 

nilci skrev (8 timer siden):

Yey gratulerer med positiv EL-test! Da følger vi nok hverandre ganske likt i dpo-land snart, jeg er bare noen dager foran! Ååå så jeg håper det klaffer for oss begge! 🥰

Tusen takk, jenter:nordvesta:

Åh, det håper jeg også @nilci😍 Hvor fantastisk hadde det ikke vært å se to streker om ikke så altfor mange dagene?! Krysser fingrene for oss begge to her nå🤞🏻

EL-testen var som forventet sterkere i dag, men jeg testet jo 05.40… Hormonene som var i urinen på det tidspunktet er jo fra i går, og teller derfor ikke for dagen i dag (så aner faktisk ikke hvorfor jeg gadd å teste i dag tidlig i det hele tatt, haha). Tenker å teste igjen i kveld for å se status daNå kan den gjerne bli raskt negativ igjen, altså🙈 

B0763E48-E3C3-4FBD-8C85-D8E2014BF91B.thumb.png.71ced165ce2edbfb6ff3dc5dfcd836ac.png

Dagen i dag er ganske fullspekket med planer for oss begge to fra rett etter jobb til i kveld (i tillegg til lite søvn på begge i natt, så tipper vi legger oss 21 lol) så aksjeinnskudd kan, utrolig nok, bli litt vanskelig å få til i dag. Håper likevel vi får skvist inn en liten økt i kveld, bare for å være på sikre siden hva gjelder EL. Nå hadde vi jo blant annet sex i går kveld, så sånn sett bør vi vel ha gode muligheter om EL er i dag eller i morgen, men uansett. Når man kun har denne ene, lille muligheten per måned vil man jo aller helst sikre seg fullstendig🙈

 
Her er forresten link til grafen min i FF, hvor jeg håper det snaaart dukker opp et kryss: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda!! Kjempebra med positiv EL-test! :duskedame: Da er det bare å kose seg! Gleder meg også såå til du er i dpo-land! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...