Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022


Annabel

Anbefalte innlegg

Lite nytt å melde herfra, hatt en travel dag på jobb i dag og merker at det gjør godt for hodet mitt. Jeg trenger noe annet å fokusere på for å få tiden til å gå frem til vi kan starte prøvingen.

Herlighet, jeg har alltid vært en livsnyter som elsker tilværelsen slik den er nå. Barn har som tidligere nevnt knapt vært i tankene mine, i så fall kun som en «hm, kanskje en gang i fremtiden, kanskje ikke i det hele tatt🤷🏻‍♀️« og nå sitter jeg her og klarer knapt tenke på noe annet, haha. Det er så utrolig merkelig hvordan hjernen kan omstille seg ved et klikk omtrent.

Tankene har heldigvis roet seg liiiittt nå sammenliknet med de foregående dagene, og jeg håper at det vil bli bedre etter hvert som dagene og ukene går. Det er slitsomt å ha altoppslukende tanker, altså🙈

I går bestilte jeg eggløsningstester og graviditetstester, samt B6 og «babyklister». Samboeren min bare lo av meg og syntes det var søtt, men jeg må innrømme at jeg følte meg rimelig cray-cray. 
 

Jeg tar meg selv i å gå inn å se på grafen min støtt og stadig da, men det er jo overhode ingenting spennende å finne der uansett hvor mye jeg leter. Den ser rett og slett ut som de fleste andre tidlige grafer, bare at denne syklusen (og forrige syklus) har tempen holdt seg høy de to første dagene av mensen. Vet ikke om det betyr noe, da, men vanligvis pleier tempen min droppe samme dag som mensen kommer. 

93B1AB40-E849-4A47-99BA-38D7EF373559.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annabel skrev (På 11.3.2021 den 14.50):

Lite nytt å melde herfra, hatt en travel dag på jobb i dag og merker at det gjør godt for hodet mitt. Jeg trenger noe annet å fokusere på for å få tiden til å gå frem til vi kan starte prøvingen.

Herlighet, jeg har alltid vært en livsnyter som elsker tilværelsen slik den er nå. Barn har som tidligere nevnt knapt vært i tankene mine, i så fall kun som en «hm, kanskje en gang i fremtiden, kanskje ikke i det hele tatt🤷🏻‍♀️« og nå sitter jeg her og klarer knapt tenke på noe annet, haha. Det er så utrolig merkelig hvordan hjernen kan omstille seg ved et klikk omtrent.

Tankene har heldigvis roet seg liiiittt nå sammenliknet med de foregående dagene, og jeg håper at det vil bli bedre etter hvert som dagene og ukene går. Det er slitsomt å ha altoppslukende tanker, altså🙈

I går bestilte jeg eggløsningstester og graviditetstester, samt B6 og «babyklister». Samboeren min bare lo av meg og syntes det var søtt, men jeg må innrømme at jeg følte meg rimelig cray-cray. 
 

Jeg tar meg selv i å gå inn å se på grafen min støtt og stadig da, men det er jo overhode ingenting spennende å finne der uansett hvor mye jeg leter. Den ser rett og slett ut som de fleste andre tidlige grafer, bare at denne syklusen (og forrige syklus) har tempen holdt seg høy de to første dagene av mensen. Vet ikke om det betyr noe, da, men vanligvis pleier tempen min droppe samme dag som mensen kommer. 

93B1AB40-E849-4A47-99BA-38D7EF373559.png

Hei igjen! Så fint du føler dagene går liitt fortere og har annet også som opptar tiden, det er nok sunt! Men helt naturlig at tankene også vandrer litt til det man gleder seg sååå veldig til å ta fatt på. 

for min del preger nyhetsbildet om denne Astra zeneca vaksinen meg de siste dagene , etter alt som er komt frem er jeg usikker på om jeg faktisk skal ta dose to. da er d isåfall mulighet for å starte å prøve litt før. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (På 13.3.2021 den 19.44):

Hei igjen! Så fint du føler dagene går liitt fortere og har annet også som opptar tiden, det er nok sunt! Men helt naturlig at tankene også vandrer litt til det man gleder seg sååå veldig til å ta fatt på. 

for min del preger nyhetsbildet om denne Astra zeneca vaksinen meg de siste dagene , etter alt som er komt frem er jeg usikker på om jeg faktisk skal ta dose to. da er d isåfall mulighet for å starte å prøve litt før. Hmm

Halloo, ME97 😄

Jaa, det er veldig deilig å få normalisert tankene litt igjen nå. Og ikke minst som du sier - det er nok veldig sunt! Jeg kjenner så klart fremdeles at jeg gleder meg utolig mye og er spent å starte prøvingen, men nå er jeg mer der at å vente i noen måneder på noe som faktisk skal forandre hele livet for alltid, det går faktisk helt fint. Noen måneder er jo bare et lite knips i det store og hele, og må faktisk bare nytes fremfor noe annet. 

Jeg forståd veldig godt at du er tvil om hva du vil gjøre videre med tanke på vaksineringen, det hadde jeg også vært. Du må bare ta den tiden du trenger for å komme frem til avgjørelsen din. Håper det går bra med deg og at du ikke merker noen konsekvenser av vaksinen ☺️ Hva heller du mest mot å gjøre per nå?

_______________________________________________________________________________________________________

I dag er jeg forresten på CD 10 og venter fremdeles på eggløsningstestene jeg bestilte i forrige uke. Det blir spennende (og garantert stessende, haha) å jakte på EL for å (forhåpentligvis) få bekreftet at min faktiske EL samsvarer med FF sin vurdering av når EL er. Håper bare testene kommer snart, da jeg hadde planlagt å starte opp med testingen senest CD 12. 

Ellers forsøker jeg å loggføre mer i FF enn hva jeg tidligere har pleid å gjøre. Jeg undersøker CM og tester faktisk ut dette med å undersøke livmorhalstappen, og kjenner ekstra etter på hvordan kropp og sinn føles de ulike syklusdagene. Det gir foreløpig liten mening, men håper at det på sikt kanskje vil gjøre det. Som tidligere nevnt gir ikke EL kroppen min noen merkbare signaler (eller så er det jeg som ikke har klart å fange dem opp), så jeg håper jeg kan finne finne et mønster som gjør meg bedre kjent med kroppen min.

 

BC34096B-5CED-48CC-98FD-15FF589FE62B.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, og god lørdag🥰

Okei nå har jeg startet med eggløsningstester, men de slår jo aldri ut???😩 Føler jeg har hatt tegn på EL i dag, pluss at temperaturen min sank ganske drastisk, men EL-testene fortsetter å være tilnærmet hvite. Jeg pleier å ha EL mellom dag 13 og 15, og er i dag på dag 14....

Blæ, får vel bare fortsette å teste og være tålmodig, men kjenner at det ikke er så enkelt. Begynner å krisemaksimere altfor fort🙃

15856450-9A5A-4F85-B209-B3ADE78F64CC.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at ikke testen har slått ut ennå. Er du flink og tester på konsentrert urin? Hvordan vet du at du pleier å ha EL mellom dag 13-15? 

Bare fortsett og test ja! Plutselig kan den bli positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Kjedelig at ikke testen har slått ut ennå. Er du flink og tester på konsentrert urin? Hvordan vet du at du pleier å ha EL mellom dag 13-15? 

Bare fortsett og test ja! Plutselig kan den bli positiv. 

Jaa, det er mer stressende enn jeg trodde det skulle være, faktisk... Jeg prøver å teste på konsentrert urin og å holde meg lengst mulig, men jeg drikker nok for mye vann og kaffe til at det blir så konsentrert som det burde😅 Det kaan jo kanskje ha noe å si?

Det er FF som pleier å gi meg EL dag 13-15, og en gang på dag 16 og 17. Det kan så klart være feil ettersom jeg aldri har testet før, men det stemmer for så vidt godt med når tempen stiger, stikkinger i magen og CM.

Kanskje akkurat denne syklusen her typisk nok har bestemt seg for å være en av de litt lengre. Får vel bare smøre meg med tålmodighet, og forsøke få mer konsentrert urin🙈

 

1CC84427-A8F0-4F1C-90FD-AF5BCEDE2DCD.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner. Virker som du har god kontroll og gjør alt riktig :) bare denne syklusen som kanskje blir pittelitt senere. Om du får positiv EL-test i dag eller i morgen så kan du fortsatt få EL innen "rimelig tid". Hvilke EL-tester er det du bruker forresten? Er det Babyplan sine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Skjønner. Virker som du har god kontroll og gjør alt riktig :) bare denne syklusen som kanskje blir pittelitt senere. Om du får positiv EL-test i dag eller i morgen så kan du fortsatt få EL innen "rimelig tid". Hvilke EL-tester er det du bruker forresten? Er det Babyplan sine? 

Takk for oppmuntringen☺️Jeg håper virkelig det! Hadde bare vært så digg med en slags bekreftelse på at ting fungerer slik som jeg tidligere har trodd, slik at jeg kan fortsette å ha tiltro til egen EL-følelse og FF. Disse EL-testene setter potensielt dette litt i tvil😯


Tok en test da jeg våknet i dag tidlig, og det er i hvert fall den sterkeste testen frem til nå. I dag har jeg også fått el-slim (eller, jeg må grave det frem heh), så noe er på gang i hvert fall! Var bare så sikker på at den skulle bli positiv (eller i hvert fall sterk) i går på grunn av stikkinger/smerter i eggstokkene, men kroppen er jobbet finurlig maskineri man visst ikke alltid skal skjønne seg heelt på.

Ja, dette er babyplan sine tester! Har du er erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Babyplan er til å stole på. Men høres lovende ut nå da! Blir spennende i ettermiddag. Jeg er fornøyd med min rutine, så kan anbefale den. Da går jeg på do kl.13 og tisser, uansett om jeg må så mye eller ikke. Etter dette drikker jeg -så lite som mulig-. Og så går jeg på do kl.17 igjen for da å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Ja Babyplan er til å stole på. Men høres lovende ut nå da! Blir spennende i ettermiddag. Jeg er fornøyd med min rutine, så kan anbefale den. Da går jeg på do kl.13 og tisser, uansett om jeg må så mye eller ikke. Etter dette drikker jeg -så lite som mulig-. Og så går jeg på do kl.17 igjen for da å teste. 

Det høres ut som du har fått gode rutiner da, da får du i tillegg testet med helt de samme forutsetningene hver dag:) Veldig lurt!

I går ettermiddag ble den negativ (igjen...), MEN så bestemte jeg meg for å teste rett før jeg la meg, bare et slags innfall egentlig, for det ble da den hele fjerde testen den dagen🙈 Den viste seg da å bli det jeg vil betegne som positiv! Tempen droppa enda lavere i dag tidlig, mer EL-slim på plass, puppene føles større og hovne, så nåå kan det faktisk se ut til at EL finner sted senere i dag eller i morgen.

Jeg ble sååå glad for den positive testen (jeg skjønner faktisk ikke hvorfor selv engang, det har jo ikke vært noe som indikerer at jeg ikke skulle få positiv el-test🤔) at det var helt merkelig haha. Likeledes ble jeg så utrolig skuffet for negative tester (igjen helt ubegrunnet, kroppen jobber jo på sin egne måte), så jeg vet faktisk ikke om jeg kommer til å fortsette med testingen. Kanskje eventuelt når vi skal gå i gang med prøvingen, for å få ekstra kontroll på DPO osv. 

Jeg synes fremdeles det er merkelig at jeg har hatt såpass sterke murringer og stikkinger i magen da, særlig merkbart fra CD 12 til CD 15. Nå vil jeg si dette faktisk har gitt seg🤷🏻‍♀️

EB9C390C-2C39-41B3-A503-06800B834C92.png

955A7B60-98E3-4DEC-A0CA-5B6B27A01660.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så bra! 😁 Kjempefin test(er)! Skjønner godt du ble veldig glad for å få den nå, for det er jo noe med å teste mange ganger og gang etter gang se negativ test. Og så plutselig blir den positiv sånn! :danse: Nå er det bare å kose seg, så blir det spennende å følge med på tempen i dagene fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 17

Woho, da har postitv eggløsningstest både kommet og gått (fikk negativ test i dag, holdt seg positiv heeele går), og jeg håper at temperaturen i morgen stiger og bekrefter at egget da mest sannsynlig har sluppet i dag. Jeg har brukt opp nesten alle eggløsningstestene mine, som jeg mener å huske var over 20 stk. haha hjelp. De siste dagene har jeg brent av sinnsyke mange tester, først i håp om å få se en knallsterk positiv test, deretter i håp om få en negativ test...

Typisk nok gir kroppen min meg den seneste eggløsningen jeg har hatt på over ett år, akkurat den måneden jeg går inn for å kartlegge den i detlaj. Skulle jo nesten tro det ikke var tilfeldig?!😂 Det her har i hvert fall vært litt av en tålmodighetstest, men samtidig har det vært utrolig spennende?🙊

Dersom temperaturen sitger som planlagt i morgen kommer jeg mest sannsynlig til å fortsette med å kun forholde meg til temping fremover. Sex har vi godt med uansett, så akkurat det å treffe EL vil nok sånn sett ikke bli noe problem. EL-testingen denne syklusen har mest vært av ren nysgjerrighet (og for å tilfredsstille eget kontrollbehov lol), men det har jo stresset meg helt overraskende mye haha.

Nå er det forresten ikke lenge igjen før vi faktisk skal starte prøvingen. Kaanskje til og med det allerede blir neste syklus! Det vil si om ca 1 ussel, liten måned til. Herregud nå føler jeg plutselig tiden gå kjempefort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 19

Ugh, denne syklusen føler jeg har vært... en berg- og dalbane? Altså, først den unormalt sene eggløsningen, og nå synes jeg semperaturene min i DPO-land ligger litt for lavt i frohold til hva de normalt sett pleier. Jeg er en såkalt klatrer, så jeg håper på litt høyere temperaturer i dagene fremover, men jeg liker likvel dårlig når jeg føler at noe er litt "off".


A8FDD0B9-43CA-437E-B90C-2D959EA8163E.png

Temperaturene mine før EL og har også vært unormalt svingete? Vi har slitt med et veldig varm soverom denne måneden her, og har nylig startet med å sove med vifte på hver natt nå, så tenker at det også kaan spille inn på temperaturene. Jeg aner ikke... Samboeren min lo litt av meg i dag tidlig fordi jeg ble i så dårlig humør av den lille økningen av temp, og ba meg slutte med krisemaksimeringen min. Der og tok på "overlay"-funksjonen i FF og sammenliknet dagens tempt med tidligere sykluser osv. 🙈 Herlighet, jeg vet jo at han har rett - det er litt sprøtt hvor opphengt man kan bli i kroppen sin jo mer man faktisk blir bevisst på den. 

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg gjerne en link til charten din i signaturen så er det lett å klikke seg inn på den og se. Jeg liker i alle fall å gjøre det når jeg leser sånn her tekst for å henge med 😊
Men enig med mannen din ja - ingen vits å krisemaksimere helt ennå (men vet det er vanskelig, gjør det ofte selv dagen etter EL 🙈) Men kan ta litt tid fra positiv EL-test til tempeøkning. Se eksempel på charten min (bla deg nedover), så ser du at 1 dpo nesten alltid er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Legg gjerne en link til charten din i signaturen så er det lett å klikke seg inn på den og se. Jeg liker i alle fall å gjøre det når jeg leser sånn her tekst for å henge med 😊
Men enig med mannen din ja - ingen vits å krisemaksimere helt ennå (men vet det er vanskelig, gjør det ofte selv dagen etter EL 🙈) Men kan ta litt tid fra positiv EL-test til tempeøkning. Se eksempel på charten min (bla deg nedover), så ser du at 1 dpo nesten alltid er lav.

Ahhh, det visste jeg ikke at man kunne gjøre! Jeg forsøkte nettopp å finne en link å dele i FF, men tror jeg kun klarte å finne ut hvordan jeg kunne dele en og en graf. Hvordan deler man slik at man kan se alle som i din link? :)

Haha, nei ikke sant! Den rasjonelle delen av hjernen min vet at det ikke er grunn for krisemaksimering (en og annen litt atypsik syklus er jo virkelig helt noramlt), men likevel så skjer det dessverre altfor ofte... 🙈 Jeg har faktisk tendenser til å være hypokonder når det gjelder andre aspekter av kroppen min også, så mistenker at det er denne delen av meg som kommer til overflaten noen ganger. 

Jaa, se det! Ser ut som du også er en typsik "klatrer" helt i starten? Du har veldig fine og høye temperaturer etter EL da - må si jeg misunner litt det klare skillet mellom før og etter EL altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (33 minutter siden):

Jaa, se det! Ser ut som du også er en typsik "klatrer" helt i starten? Du har veldig fine og høye temperaturer etter EL da - må si jeg misunner litt det klare skillet mellom før og etter EL altså! 

Ja jeg blir alltid skuffet på 1 dpo, lærer aldri 😅 Men så pleier det å ordne seg. Er veldig fornøy med chartene mine nå ja. Men gosh, det har tatt mange år. Jeg ble temper i 2009, og da var alt kaos. Mye hormonforstyrrelser som var årsaken til det. Men etterhvert som tiden gikk av prevensjon, medisin som regulerte så ble det bare bedre og bedre. Jeg kan nå endelig si at jeg føler jeg har superfine charter.

For å dele chart må du gå på Sharing - get code. Helt overst ligger denne linken: https://www.fertilityfriend.com/home/644175 Bare at hos deg vil det bakerste tallet være noe annet. Det er denne du kan legge som link på f.eks signatur eller i innlegg generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha uff, kjenner meg igjen der ja!🙈Som du sier, det pleier jo alltid å ordne seg selv om det kanskje ikke ser helt sånn ut i starten.

Ja det skjønner jeg veldig godt at du er, og det har du all grunn til😁 Ja shit, ser absolutt en stor forskjell mellom de gamle chartene dine og de nye. Utrolig fascinerende den kroppen vår, altså!

 

Takk @Amatariel, troor jeg fikk det til nå? 

https://www.fertilityfriend.com/home/73b533
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra - der var linken din ja :) Du velger selv om du vil ha den tilgjengelig i signaturen din eller ikke, men nå finner jeg den i alle fall. Og for et flott tempehopp i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi har hatt EL nesten likt denne mnd. Jeg testet EL for første gang denne syklusen faktisk , på den dagen som er stadfestet som EL dag i Flo. Testen med clearblue digital og den viste jaggu meg stillestående smilefjes , som visstnok er «høy fertilitet» , så da stemmer det ganske bra egentlig. Orker ikke kartlegge det mer enn som så, så lenge man har sex rundt de dagene skal jo d være bra nok. 
kan hende vi også starter om en mnd eller to, spørs om d blir dose to med AZ uansett.. så da kan d mulig fremskyndes litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...