Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Hjertespar skrev (5 timer siden):

Så bra at du har en annen ro nå og klarer å slappe mer av enn tidligere ☺️Håper veldig for deg at dette blir et vellykket svangerskap!! ❤️ Og nå er det vel ikke så lenge til TUL? 
Har du planlagt hvordan du skal kamuflere graviditeten i bryllupet da? 😄

Takk ❤️ Har bestilt TUL om to uker. Da er jeg 8+0 ut i fra egne beregninger. Hehe, har bestemt meg for å kjøre, så da blir ikke alkohol noe problem. Er mest spent på hvor lenge jeg holder ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snehvit88 skrev (5 timer siden):

Hei! Så bra du har klart å roe ned☺️
Vi startet også prøvingen med å miste. Og de to gangene jeg bare følte det var annerledes så holdt det. Hadde en annen type ro i bunn selv om tankene kvernet. 

Håper jeg opplever det samme som deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

I natt våknet jeg fordi jeg måtte kaste opp. Har følt meg kvalm i hele dag. Spent på om om det er en reaksjon på lange dager med forberedelser og bryllup, eller om det har kommet for å bli. Alle symptomer er velkomne, så lenge det er en liten skatt som forårsaker dem. Skal innrømme at det er ekstremt intenst å være kvalm nesten hele tiden da 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2022 at 5:04 PM, Prøver2021 said:

6+3

I natt våknet jeg fordi jeg måtte kaste opp. Har følt meg kvalm i hele dag. Spent på om om det er en reaksjon på lange dager med forberedelser og bryllup, eller om det har kommet for å bli. Alle symptomer er velkomne, så lenge det er en liten skatt som forårsaker dem. Skal innrømme at det er ekstremt intenst å være kvalm nesten hele tiden da 😅🙈

Rart hvor mye ubehag som er verdt det for disse små! Får likevel håpe kvalmen er litt snillere med deg i tiden som kommer :jepp:

Ble nysgjerrig, ikke fått med meg om du evt har skrevet det tidligere, er det eget eller andres bryllup dere forbereder? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (10 timer siden):

Rart hvor mye ubehag som er verdt det for disse små! Får likevel håpe kvalmen er litt snillere med deg i tiden som kommer :jepp:

Ble nysgjerrig, ikke fått med meg om du evt har skrevet det tidligere, er det eget eller andres bryllup dere forbereder? 😍

Det var noen venner som giftet seg i helgen ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 

Nå som den nervepirrende tiden nærmer seg, merker jeg bekymringene blir større. Har klart å holde meg så avslappet og rolig frem til nå, men det siste døgnet har jeg følt at symptomene har forsvunnet litt. Puppene er ikke like ømme, kvalmen er ikke like sterk og energien er litt tilbake. Håper og tror at det har sammenheng med at jeg har slappet av og spist godt, men klarer ikke la være å tenke det verste. Det er på denne tiden jeg har begynt å miste symptomer gradvis og begge gangene har jeg jo mistet. Kan liksom ikke se for meg at det skal gå bra denne gangen. Når det er sagt, er det jo lite jeg kan gjøre fra eller til. Må nesten bare forholde meg til det som skjer. Håper symptomene dukker opp igjen i full kraft og at vi får se et bankende hjerte neste uke. Hvis ikke vi skulle dratt bort, hadde jeg uten tvil gått på ultralyd i morgen, men siden vi reiser, må jeg hvertfall vente til neste uke. På den ene siden hadde det vært godt å vite utfallet, på den andre siden vil jeg bare leve i uvisshet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (10 timer siden):

6+6 

Nå som den nervepirrende tiden nærmer seg, merker jeg bekymringene blir større. Har klart å holde meg så avslappet og rolig frem til nå, men det siste døgnet har jeg følt at symptomene har forsvunnet litt. Puppene er ikke like ømme, kvalmen er ikke like sterk og energien er litt tilbake. Håper og tror at det har sammenheng med at jeg har slappet av og spist godt, men klarer ikke la være å tenke det verste. Det er på denne tiden jeg har begynt å miste symptomer gradvis og begge gangene har jeg jo mistet. Kan liksom ikke se for meg at det skal gå bra denne gangen. Når det er sagt, er det jo lite jeg kan gjøre fra eller til. Må nesten bare forholde meg til det som skjer. Håper symptomene dukker opp igjen i full kraft og at vi får se et bankende hjerte neste uke. Hvis ikke vi skulle dratt bort, hadde jeg uten tvil gått på ultralyd i morgen, men siden vi reiser, må jeg hvertfall vente til neste uke. På den ene siden hadde det vært godt å vite utfallet, på den andre siden vil jeg bare leve i uvisshet. 

Jeg mistet alle symptomer i uke 7 i første svangerskap. De kom tilbake for fullt etter ett par uker. Det gikk bra. I dette svangerskapet hadde jeg en massiv blødning i uke 9 med masse friskt blod og koagler. Det gikk jammen bra det og. Jeg forstår godt at du engstelig. Men ting skjer i "normale" svangerskap også.  Ønsker deg masse lykke til. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (39 minutter siden):

Jeg mistet alle symptomer i uke 7 i første svangerskap. De kom tilbake for fullt etter ett par uker. Det gikk bra. I dette svangerskapet hadde jeg en massiv blødning i uke 9 med masse friskt blod og koagler. Det gikk jammen bra det og. Jeg forstår godt at du engstelig. Men ting skjer i "normale" svangerskap også.  Ønsker deg masse lykke til. ❤️

Takk for at du deler 🥰 Håper jeg er like heldig som deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på den lille spiren ❤️ Ser jo tråder hele tiden både her og på andre gravidforumer hvor gravide mister symptomene for så å få dem tilbake noen dager etterpå. Hormonproduksjonen går visst veldig i bølgedaler de første månedene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 

I dag har jeg vært på ultralyd og sett en liten klump med et bankende hjerte 👶🏼❤️Alt så fint ut og jeg ble målt til 7+0 slik jeg trodde. Føles helt surrealistisk. Første gang det skjer. Jeg er klar over at det fortsatt er tidlig og at jeg mistet i uke 8 sist, men det føles likevel så stort fordi det er et steg i riktig retning ❤️ Vi har aldri vært så nærme en baby tidligere 👶🏼 

43E7EC2C-4CAA-4E0F-A604-591501A54B37.jpeg

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin ultralyd 🥳 Å se et bankende hjerte er et stort steg i riktig retning! Jeg har tro på at dette vil gå veien for deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så gode nyheter🥰🥳 så glad på dine vegne! :nordvesta: 
Så er det veldig liten sjanse for å miste når du har sett bankende hjerte🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå lovende med bankende hjerte!❤️ Håper du får slappe litt mer av nå, selv om jeg vet det er rimelig fælt å ha troa når symptomene kommer og går 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @Angeleye, @89jenta, @Yrno, @Love90 og @Mallisa ❤️ Godt å høre at dere har troa! Håper virkelig det er vår tur nå 🥰 Har klart å roe meg litt ned med at symptomene kommer og går. Gynekologen var opptatt av at all forskning tilsier det. Hun sa også at styrken på symptomene reduseres når man sover, spiser og slapper av nok. Må prøve å tenke at jeg ikke får kontroll uansett. 

Nå er det bare å holde ut til neste ultralyd som blir 9+4 hvis ikke jeg opplever blødninger eller lignende før det 🥰 Hvis alt er greit på den, blir det i tillegg ultralyd 12+0. Har allerede bestilt siden det er midt i ferieavviklingen.

Prøver å sette meg små, konkrete mål. Det første er å komme seg over 8+1 (som er neste fredag) uten at det har skjedd noe. Da har jeg kommet lengre enn noen gang! Tar meg selv i å dagdrømme om hvordan tiden fremover kommer til å bli, men merker at jeg fremdeles holder veldig igjen 😅 Det er vel naturlig etter å ha mistet to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fin liten babyklump! 🥰  Gratulerer med første vellykket UL! Er nok helt naturlig å holde igjen (jeg gjorde det hver gang selv) når man har dårlige opplevelser bak seg. Men veldig fint å feire og være glad for hvert skritt videre som er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 

Nok en uke er overstått og det er allerede en uke siden jeg så et bankende hjerte på ultralyd 👶🏼❤️ Denne uken er den mest spennende for min del fordi jeg har mistet to ganger tidligere. I første svangerskapet ble det påvist tom fostersekk da jeg var 8+3. Det vet jeg heldigvis at ikke er tilfelle denne gangen 🥰 I andre svangerskap begynte jeg å spotte da jeg var 8+0. Rundt 8+2 begynte jeg å blø. Begge gangene ble symptomene svakere før jeg mistet.
 

Denne gangen føler jeg symptomene fremdeles er tilstede. Ømme bryster som kommer og går, kvalme om morgenen og når det er lenge siden jeg har spist, og mer matlyst. Jeg kjenner meg sliten og trøtt, og er lite motivert for jobb og sosiale ting, noe jeg vanligvis elsker 😅 Kaffe kan jeg ikke fordra, verken lukten eller smaken, og sluttet å drikke det for et par uker siden. Jeg drakk flere kopper om dagen tidligere 😅 
 

Det er skummelt å si det «høyt», men jeg har mer ro denne gangen og har hatt det fra da jeg fikk positiv test. Det kan ha sammenheng med at tidligere erfaringer har lært meg at jeg ikke har kontroll uansett, men håper det betyr at det går veien denne gangen ❤️ Det er fremdeles slik at svangerskap ikke nødvendigvis resulterer i en baby for meg, så holder igjen gleden enn så lenge. Håper jeg kommer meg gjennom de neste 11 dagene og at jeg får sett et et velutviklet foster med bankende hjerte på neste ultralyd. Da tror jeg det blir mer realistisk å tenke at det blir baby i januar 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 8! Husker selv hvor nervøs jeg var på dette tidspunktet i fjor, så skjønner deg godt! Men nå er min lille 4 måneder gammel 😊 Satser helt klart på at neste TUL også går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tiden går så fort og du er allerede i uke 8🥳🥳 er ikke lenge til du plutselig er i uke 12, selv om jeg skjønner det virker lenge for din del! Denne gangen er det jo en stor forskjell ifra andre ganger, du har sett et bankende hjerte på ultralyd, så du vet jo at det ikke er en tom fostersekk, og den andre gangen du mistet er det ikke sikkert hjerte banket i uke 7 heller, så dette er jo en stor milepæle og du har også kommet lengre! Jeg har skikkelig troa🥰 men skjønner veldig godt at du holder igjen pga en evt nedtur, men du har jo kommet lengre enn før og det må jo være positivt og at denne gangen skal gå bra🤗 så må de dagene gå super raske til neste ultralyd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...