Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (13 timer siden):

Åå så fin liten baby!! Skjønner godt du var nervøs i forkant. Jeg har også opplevd både gode og dårlige UL i uke 9, så da jeg skulle på denne i fjor holdt jeg på å besvime på venterommet. Sykt ubehagelig å vente! Men desto enda bedre når man kan gå ut med tusen kilo lettere skuldre.

Kanskje dere kan gi dette flotte bildet til de kommende besteforeldre når dere ønsker å dele nyheten? Noen ganger er et bilde mye bedre enn ord ;) 

Tusen takk!! 🥰 Det var en god ide. Koselig at du følger med 🥰 Måtte inn å kikke litt i dagboken din. Det er gøy at du hadde så og si likt svangerskap som meg med termin i januar. Håper jeg er like heldig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (På 20.6.2022 den 10.26):

Veldig positivt med masse symptomer🤗 og det at puppene ikke er like ømme, husker jeg at avtok hos meg også, var super ømme i uke 5-7 så avtok det gradvis, mener å huske mine heller ikke var noe spesielt ømme i uke 9-10 🤨 husker jeg bekymret meg mye over det, men ettersom jeg var kvalm osv så var jeg roligere, og det er jo du også, og det er veldig positivt, er et bevis på at svangerskapet går som det skal🥰 

masse lykke til idag! Du kan senke skuldrene helt etter ultralyden idag❤️ 

Godt å høre at det har skjedd for andre også. Her kommer de og går litt. Må prøve å tenke at det er normalt 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (13 timer siden):

Jeg har faktisk ventet til etter uke 12 med å si det med alle 3 barna. Egentlig mest fordi det føles mest rett for oss. På en måte å skåne familien fra sorgen om ting går dårlig. Som egentlig er en veldig teit tankegang 🤷🏼‍♀️
Men jeg har en mann som ikke ønsket å dele det før det var «helt sikkert». Han er dessverre vokst opp i en familie der man ikke viser følelser eller snakker om ting. Så han ville aldri fortalt det til mora si om vi mista. Hadde en MA for mange år siden, er kun min mamma og søstre som vet om det. 
Ganske gammeldags med andre ord.

Jeg hadde lyttet til magefølelsen. Hvis den sier at du skal vente et par uker til så gjør det 😍 om den ombestemmer seg så del nyheten. For min del har jeg ønsket å dele det når jeg har gledet meg mer. Og mye av nervene har roet seg.

Har fortalt til et par venninner før uke 12, for om jeg ikke lufter det til noen så eksploderer hodet mitt! :bond: :ler: 

Tror vi også kommer til å vente. Vi har jo holdt det hemmelig en stund allerede, så da går det fint å vente. Krysser fingrene for at tiden går raskt og at neste ultralyd er like bra. Hadde vært så stas å fortelle besteforeldre, tanter og onkler. Det blir den første babyen på min side 🥰 Egentlig kunne vi fortalt det nå siden begges foreldre vet at vi har mistet to ganger tidligere, men føles enda mer stas å si det når man vet man er over den magiske grensen. Da slipper vi deres bekymringer i tillegg 🥰 

Det er interessant at det er noe man ønsker å holde skjult i konservative familie, særlig når det er så normalt, men kjenner veldig godt til kulturen du nevner. Håper det kan endres med tiden! 
 

Det hjelper veldig å si det til venninner ja!! 🥰🥰 Deilig å ha noen og snakke med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå se den bitte lille søte babyen da❤️ Så glad på dine vegne nå, at det endelig ser ut til å gå veien 🥰:nordvesta:

Skjønner godt du var nervøs før ultralyden ja😬 var det selv også etter å ha sett den død i uke 10, så var jeg så nervøs til den ultralyden i samme tid som deg nå at jeg var gjennom våt av svette hele meg da jeg kom inn😂 og jeg svetter vanligvis ikke så mye. Pulsen er så høy som jeg aldri hadde kjent den vært i hele mitt liv tidligere😂 men så godt når alt er bra og man går ut av ultralyd timen og svever på en sky med en fint ultralyd bilde i hånden og så stolt🥰 finnes ikke bedre følelse nesten🤗 skjønner godt at du holder tilbake litt til enda, men de fleste SA og MA skjer før uke 9 så sånn sett så er du ganske så trygg nå tenker jeg! kos deg masse i sommer nå med graviditeten,  og godt du får en ultralyd til i uke 12 også! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/20/2022 at 6:43 PM, Prøver2021 said:

9+4 (9+6)

I dag var det duket for ny ultralyd. Sov skikkelig urolig i natt og drømte om de verste utfall. Kom meg gjennom dagen på jobb uten å tenke så mye på det, men da vi satt og ventet på gynekologen trodde jeg hjertet mitt skulle hoppe ut av brystet. Jeg var så nervøs! 😅 MEN det gikk veldig bra ❤️ Vår lille skatt hadde utviklet seg helt som den skulle og begynt å bevege seg. Det var så rart å se bevegelsene uten at jeg klarer å kjenne dem. En surrealistisk opplevelse!!  Den ble målt til 9+6, men forholder meg til 9+4 (som er ut i fra eggløsning) fremdeles. Det føles veldig stas, men merker jeg ikke klarer å ta det helt innover meg enda. Er redd for at det skal gå noe galt, noe som kan anses som naturlig tenker jeg. Nå håper jeg bare de neste ukene går raskt. Neste ultralyd blir allerede om to og en halv uke! 🥰 Da er jeg 12+0. Rekker akkurat en ultralyd før gynekologen går i ferie. Planen er at jeg skal fortsette på progesteronstøtte frem til 11+0. Kjenner jeg begynner å bli sår av tablettene, så det skal bli godt å bli ferdig 🥰 

7FB94532-E334-42DC-B4E7-57E9F7024F83.jpeg

En stund siden jeg var innom nå, så koselig å komme innom og finne dette skjønne bildet av lille knøttet 😍

Hvordan går det med deg? Begynner vel å nærme deg den magiske uke 12 nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (19 timer siden):

En stund siden jeg var innom nå, så koselig å komme innom og finne dette skjønne bildet av lille knøttet 😍

Hvordan går det med deg? Begynner vel å nærme deg den magiske uke 12 nå? 

Så hyggelig du spør!! 🥰 Det går bra med meg. Etter egne beregninger er jeg 11+0 i morgen. Er fremdeles kvalm om morgenen og trøtt om ettermiddagen, men de siste dagene har jeg ikke følt meg like zoombie som jeg har gjort. Satser på at det er fordi morkaken tar over nå 🥰 Tar ingenting for gitt, så veldig spent på ultralyd neste uke. Kommer til å være helt uvirkelig om alt er fint og vi kan fortelle det til familie og venner. Hvordan går det med deg? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+0 (11+2 ut i fra ultralyd) 

Ny uke føles alltid godt, men særlig når det nærmer seg den magiske grensen. I dag er det en uke til ultralyd. Hvis alt er fint, er risikoen for spontanabort betydelig redusert. Tenk det!! Da skal vi kanskje begynne å si det til familie og venner. Føles så surrealistisk at jeg ikke tør å håpe helt enda 😅 Takknemlig for å ha kommet så langt i svangerskapet. 

I løpet av de siste dagene har energien begynt å komme forsiktig tilbake. Kvalmen er fortsatt tilstede om morgenen, men kanskje i en litt mildere form. Skal ikke legge skjul på at det skremmer meg litt fordi symptomene blir en slags bekreftelse på at det går bra, men prøver å tenke at det er normalt på denne tiden i følge appene. Kunne egentlig sluttet med progesteron i dag, men tror jeg velger å bruke dem opp. Litt skummelt å slutte kjenner jeg 😅 Appetitten er fremdeles helt enorm, men prøver å begrense meg. For ikke å snakke om luktesansen…
 

Denne uken skal jeg prøve å ha fokus på hvor takknemlig jeg er for at jeg er gravid og ha troen på at det går veien. Det hjelper ikke å grave seg ned i bekymringer. Sorgen vil være uendelig stor uansett hvis ikke det går denne gangen ❤️ 

Endret av Prøver2021
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny uke. Nå nærmer milepælen seg med stormskritt! Når var neste UL?

Høres ut som du har en god innstilling. Sjansen for at det går bra nå er stor.

Og luktesansen bekrefter det :ler: skulle gjerne sagt at det blir bedre, men det gjør det ikke. Jeg har vært sånn i alle svangerskapene. Noen ganger lukter ting så heftig at det er til å bli sprø av! Jeg merker at småting som jeg aldri har brydd meg om nå lukter helt grusomt og får meg til å brekke meg. Mannen ville grille, og det lukta kjøtt på kjøkkenet 🤢 Trodde jeg skulle DØ av den fæle lukta. Ble nesten vegetarianer :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (15 minutter siden):

Hurra for ny uke. Nå nærmer milepælen seg med stormskritt! Når var neste UL?

Høres ut som du har en god innstilling. Sjansen for at det går bra nå er stor.

Og luktesansen bekrefter det :ler: skulle gjerne sagt at det blir bedre, men det gjør det ikke. Jeg har vært sånn i alle svangerskapene. Noen ganger lukter ting så heftig at det er til å bli sprø av! Jeg merker at småting som jeg aldri har brydd meg om nå lukter helt grusomt og får meg til å brekke meg. Mannen ville grille, og det lukta kjøtt på kjøkkenet 🤢 Trodde jeg skulle DØ av den fæle lukta. Ble nesten vegetarianer :ler:  

Haha!!! Det er utrolig rart hvordan sansene forandrer seg i svangerskapet. Kaster nesten opp av kaffe (som jeg vanligvis elsker). Godteriet jeg vanligvis liker smaker for søtt 😂 Ikke lett, men det er sant som du sier, er jo et godt tegn at det er slik i det minste. Neste UL er om ei uke. Da er jeg 12+0 ut i fra egne beregninger (12+2 ut i fra sist ultralyd) og er siste mulighet før gynekologen går i ferie. Når begynte du å slappe litt mer av? Fortsetter bekymringene i mange uker fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Haha!!! Det er utrolig rart hvordan sansene forandrer seg i svangerskapet. Kaster nesten opp av kaffe (som jeg vanligvis elsker). Godteriet jeg vanligvis liker smaker for søtt 😂 Ikke lett, men det er sant som du sier, er jo et godt tegn at det er slik i det minste. Neste UL er om ei uke. Da er jeg 12+0 ut i fra egne beregninger (12+2 ut i fra sist ultralyd) og er siste mulighet før gynekologen går i ferie. Når begynte du å slappe litt mer av? Fortsetter bekymringene i mange uker fremover?

Ja disse sansene er skikkelig rare. Jeg hater Taco for tiden! 😳 har tvingt det ned de gangene vi har det. Smaker dritt med all salaten 😂😂 vanligvis er jeg IKKE sånn!

Jeg slappet mer av etter UL rundt uke 12. hadde en privat i uke 11, fordi mannen ikke fikk bli med på sykehuset pga corona. Og så hadde jeg TUL og NIPT på sykehuset i uke 13. er så gammel vettu 🤪😂 Spesielt etter den i uke 13 slappet jeg av. For hun var veldig nøye og forklarte godt. Så NIPT tok jeg egentlig fordi jeg fikk det gratis. Tipper din GYN er like nøye neste uke. Da kan man se utrolig mye mer. I uke 13 så vi lillemann som lå og slurpet i seg fostervann 😂

Men ja, ble en del roligere da. Også hadde jeg en urolig periode rett før OUL. Hadde begynt å kjenne liv, men ikke så ofte enda. Og så tenkte jeg litt mer på hva hvis om atte sånn og sånn 🙈 Men så må jeg stadig jobbe med å få hjernen min tilbake på rett spor. Ikke la angst tankene styre. For da blir de for overveldende rett og slett. De dukker stadig opp enda, det er sånn livet har blitt. Og det gir seg nok aldri. Bekymrer seg stadig for barna, og det er ganske normalt.

Men jeg er litt typen som kjenner på at selv det er gode odds så er man jo ikke helt sikker på at alt går bra før man har babyen i armene. Og egentlig ikke etter det heller :ler: herregud hva er det egentlig vi driver med tenker jeg av og til.. Livet kan være veldig skummelt :sjenert:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (7 timer siden):

Ja disse sansene er skikkelig rare. Jeg hater Taco for tiden! 😳 har tvingt det ned de gangene vi har det. Smaker dritt med all salaten 😂😂 vanligvis er jeg IKKE sånn!

Jeg slappet mer av etter UL rundt uke 12. hadde en privat i uke 11, fordi mannen ikke fikk bli med på sykehuset pga corona. Og så hadde jeg TUL og NIPT på sykehuset i uke 13. er så gammel vettu 🤪😂 Spesielt etter den i uke 13 slappet jeg av. For hun var veldig nøye og forklarte godt. Så NIPT tok jeg egentlig fordi jeg fikk det gratis. Tipper din GYN er like nøye neste uke. Da kan man se utrolig mye mer. I uke 13 så vi lillemann som lå og slurpet i seg fostervann 😂

Men ja, ble en del roligere da. Også hadde jeg en urolig periode rett før OUL. Hadde begynt å kjenne liv, men ikke så ofte enda. Og så tenkte jeg litt mer på hva hvis om atte sånn og sånn 🙈 Men så må jeg stadig jobbe med å få hjernen min tilbake på rett spor. Ikke la angst tankene styre. For da blir de for overveldende rett og slett. De dukker stadig opp enda, det er sånn livet har blitt. Og det gir seg nok aldri. Bekymrer seg stadig for barna, og det er ganske normalt.

Men jeg er litt typen som kjenner på at selv det er gode odds så er man jo ikke helt sikker på at alt går bra før man har babyen i armene. Og egentlig ikke etter det heller :ler: herregud hva er det egentlig vi driver med tenker jeg av og til.. Livet kan være veldig skummelt :sjenert:  

Godt å høre at du ble roligere etter UL i uke 12. Håper jeg kjenner på det samme. Det er sant det du sier - det er utrolig hva vi driver med… men jeg tenker det egentlig er veldig naturlig å bekymre seg for barnet. Dette er vel bare starten ser jeg for meg 😂😂 Tror det er så viktig å være bevisst på hvordan tanker påvirker oss i alle situasjoner og ikke ta de styre for mye. Hehe, men det er lettere sagt enn gjort 😂 Jeg er veldig redd for MA og foster med sykdom. Kjenner jeg meg selv rett blir det nok en ultralyd rett etter sommeren hvis alt går fint nå og OUL ikke blir før i uke 19 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at du snart er over 12 ukers kneika og at symptomene er tydelige! ❤️🥰 kan nok tenke meg at skuldrene senkes nå om noen dager!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2022 at 4:07 PM, Prøver2021 said:

Så hyggelig du spør!! 🥰 Det går bra med meg. Etter egne beregninger er jeg 11+0 i morgen. Er fremdeles kvalm om morgenen og trøtt om ettermiddagen, men de siste dagene har jeg ikke følt meg like zoombie som jeg har gjort. Satser på at det er fordi morkaken tar over nå 🥰 Tar ingenting for gitt, så veldig spent på ultralyd neste uke. Kommer til å være helt uvirkelig om alt er fint og vi kan fortelle det til familie og venner. Hvordan går det med deg? 🥰

Jeg ble også litt bedre rundt den tiden der, hadde vel noen uker i starten av 2. tri som var så og si symptomfrie - litt skummelt, men ganske deilig 🙈

Måtte se litt på datoen etter 11+0 innlegget ditt, og du er vel over den magiske grensen nå da i disse dager? 

Alt er bra her, kan egentlig ikke klage, selv om det er varmt og tungt å være høygravid på sommeren 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (1 time siden):

Jeg ble også litt bedre rundt den tiden der, hadde vel noen uker i starten av 2. tri som var så og si symptomfrie - litt skummelt, men ganske deilig 🙈

Måtte se litt på datoen etter 11+0 innlegget ditt, og du er vel over den magiske grensen nå da i disse dager? 

Alt er bra her, kan egentlig ikke klage, selv om det er varmt og tungt å være høygravid på sommeren 😅

Godt å høre at du også hadde deg slik 🥰 Ut i fra egne beregninger er jeg 12+0 i morgen, men ut i fra sist UL var jeg det i går. Deilig å være så nærme. Samtidig tør jeg ikke slappe av før jeg har vært på ultralyd i morgen 🥰 Håper virkelig det går veien nå!! Hadde vært helt fantastisk

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Prøver2021 said:

Godt å høre at du også hadde deg slik 🥰 Ut i fra egne beregninger er jeg 12+0 i morgen, men ut i fra sist UL var jeg det i går. Deilig å være så nærme. Samtidig tør jeg ikke slappe av før jeg har vært på ultralyd i morgen 🥰 Håper virkelig det går veien nå!! Hadde vært helt fantastisk

Åå, så spennende! Har god tro på at det endelig er deres tur! Masse lykke til i morgen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12+1 

I dag var det klart for ny ultralyd. Jeg var roligere enn sist, men samtidig stresset for at det skulle være noe galt. MEN det gikk bra og nå er jeg over den magiske grensen på ekte 🥰🥰 Fosteret var akkurat så stor det skulle være og turnet som en helt. Rart når jeg ikke kjenner noe enda.

Nå føles det så mye mer sannsynlig at vi blir foreldre i januar 🥰🥰 Håper de neste ukene går like bra. Fremover skal jeg prøve å senke skuldrene og nyte første sommer som gravid 🥰🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Prøver2021 said:

12+1 

I dag var det klart for ny ultralyd. Jeg var roligere enn sist, men samtidig stresset for at det skulle være noe galt. MEN det gikk bra og nå er jeg over den magiske grensen på ekte 🥰🥰 Fosteret var akkurat så stor det skulle være og turnet som en helt. Rart når jeg ikke kjenner noe enda.

Nå føles det så mye mer sannsynlig at vi blir foreldre i januar 🥰🥰 Håper de neste ukene går like bra. Fremover skal jeg prøve å senke skuldrene og nyte første sommer som gravid 🥰🥰

Nå var det nesten så det kom en liten gledeståre her! Så fantastisk hyggelig! 😍 Gratulerer med vel passert magisk grense, synes det høres ut som en veldig god ide å nyte sommeren som gravid! Tenk at til jul er du langt inne i 3. trimester! :hoppendeglad::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (11 timer siden):

Nå var det nesten så det kom en liten gledeståre her! Så fantastisk hyggelig! 😍 Gratulerer med vel passert magisk grense, synes det høres ut som en veldig god ide å nyte sommeren som gravid! Tenk at til jul er du langt inne i 3. trimester! :hoppendeglad::hjerte:

Så hyggelig!! 🥰 Du er god. Håper jeg klarer å nyte nå 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+2 

I dag fikk jeg innkalling til OUL 17.08. Tror jeg venter med å fortelle arbeidsgiver og kollegaer til etter denne siden den kommer så raskt etter ferien 🥰 I tillegg har jeg bestilt time hos jordmor 09.08. Spennende tid i vente! 

Det var så stas å si det til svigerforeldrene mine. De ble så glad!!! Kanskje ekstra begeistret siden de kjenner til det som har skjedd tidligere. I dag skal vi fortelle det til mine foreldre. Spent på reaksjonen 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...