Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Love90 skrev (3 timer siden):

Ååå så glad jeg ble nå:strix: 

Denne spiren skal holde! Jeg hadde en skikkelig god følelse da du skrev symptomene og at tanta ikke hadde kommet😄😄 gratulere såå mye! Hurra hurra!! 🥳🥳🥳

Tusen takk!! 🥰🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (2 timer siden):

For en god nyhet!! Gratulerer så masse! :hoppendeglad:
Dette er ikke mange dagene etter at jeg fikk positiv test i fjor, så moro å tenke på at du skal ha et svangerskap "likt mitt" ut fra månedene som kommer nå ❤️

Tusen takk!! 🥰🥰 Tenk det. Hadde vært stas hvis jeg fikk muligheten til å ha et svangerskap likt ditt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 time siden):

Gratulerer så mye :strix: Alle gode ting er 3 vettu! Heier virkelig på dere og denne spira. Nå må det virkelig holde :danse: 

Tusen takk! Håper alle gode ting er tre som du sier 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis87 skrev (1 time siden):

Gratulerer så mye! Krysser fingrene og alt jeg har for at det går bra! 

Tusen takk!! 🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (1 time siden):

Gratulerer!😍

Tusen takk! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (6 timer siden):

Innerst inne visste jeg det. Det var for mange symptomer til at det var tilfeldig. JEG ER GRAVID igjen… Føles rart og skummelt. Håper så inderlig denne spiren holder og at det er vår tur til å bli foreldre!! 🥰🥰

FA9D2F47-0AE6-468B-92F5-2202DA7742AE.jpeg

Gratulerer! Håper den sitter nå og at du får et fint svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, nå ble jeg veldig glad på deres vegne! Gratulerer så mye 😍😭❤️ nå MÅ det bare gå bra!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jeg såå glad av å lese! 😭🥰🥰 Denne gangen skal det være deres tur!! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 5.3.2021 den 23.34):

Etter å ha fulgt med på en rekke dagbøker et par uker, har jeg funnet ut at det kunne vært fint å lage en selv. Det dukker opp mange tanker og følelser i prøveprosessen som jeg ikke kan dele med andre enn mannen min. 

Litt om meg. Jeg tok ut spiralen i oktober 2020 etter 10 år på prevensjon. I utgangspunktet tenkte vi å vente med å gå i gang, men det ble til at vi prøvde aktivt fra første stund. Vi har dessverre ikke lykkes enda. Jeg mistenker at jeg hadde en kjemisk graviditet i PP3, da jeg fikk svak positiv test flere dager på rad og forsinket mensen.
 

Det har det vært rart å bli kjent med kroppen min på nytt igjen. Hadde glemt hvordan den reagerte på både eggløsning og menstruasjon. Føler jeg har symptomer på graviditet hver gang, noe som oppleves ganske forvirrende. 
 

I utgangspunktet har vi bestemt oss for en pause nå og starte opp igjen i april. Jeg kjenner det tar på å prøve, og siden vaksinen snart kan dukke opp for meg som er helsepersonell, tenker jeg det kan være lurt å vente. 
 

Jeg kunne imidlertid tenkt å forberede meg. Er det ting jeg bør tenke på som dere som har prøvd en stund har forsøkt? 
 

Du bør se på " people with no kids på YouTube med Michael McIntyre😜😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 13.5.2022 den 23.03):

Gratulerer! Håper den sitter nå og at du får et fint svangerskap :)

Tusen takk!! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (På 13.5.2022 den 23.34):

Hurra! Gratulerer så mye! Krysser fingrene 🤞🤞🤞

Tusen takk!! 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallisa skrev (På 14.5.2022 den 9.56):

Herlig!!! Gratulerer så mye! ❤️❤️

Tusen takk!! 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (På 14.5.2022 den 15.46):

Dette ble jeg såå glad av å lese! 😭🥰🥰 Denne gangen skal det være deres tur!! ❤️❤️

Tusen takk! Så skjønn du er 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som følger med og gir støtte. Dere er så gode!! 🥰
 

4+3 

Føles SÅ fint å være gravid igjen. Denne gangen skal jeg bare nyte det til det motsatte er bevist. I morgen skal jeg ta kontakt med privatpraktiserende gynekolog for å begynne på blodfortynnende og progesteronstøtte. Hun bad meg ta kontakt igjen når jeg ble gravid slik at vi kunne optimalisere sjansene. I tillegg skal jeg bestille ultralyd i uke 6-7 slik at vi kan sjekke hvordan ting står til. Hvis hjertet slår og alt ser bra ut, har vi kommet et steg lengre. Hvis ikke, får vi kanskje informasjon om hvorfor det ikke har gått de andre gangene. 
 

De siste dagene har jeg følt meg kvalm og uvel. I natt våknet jeg av kvalme og ble sittende oppe en time. Kan kvalmen komme så tidlig?! I tillegg har jeg begynt å få ømme bryster. 
 

Føler meg virkelig heldig som har blitt gravid igjen!! For et mirakel. Håper bare så inderlig at det er vår tur til å beholde nå. Gleder meg sååå til å se mannen min bli pappa en gang ❤️ Enn så lenge skal jeg nyte

Endret av Prøver2021
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Tusen takk til alle som følger med og gir støtte. Dere er så gode!! 🥰
 

4+3 

Føles SÅ fint å være gravid igjen. Denne gangen skal jeg bare nyte det til det motsatte er bevist. I morgen skal jeg ta kontakt med privatpraktiserende gynekolog for å begynne på blodfortynnende og progesteronstøtte. Hun bad meg ta kontakt igjen når jeg ble gravid slik at vi kunne optimalisere sjansene. I tillegg skal jeg bestille ultralyd i uke 6-7 slik at vi kan sjekke hvordan ting står til. Hvis hjertet slår og alt ser bra ut, har vi kommet et steg lengre. Hvis ikke, får vi kanskje informasjon om hvorfor det ikke har gått de andre gangene. 
 

De siste dagene har jeg følt meg kvalm og uvel. I natt våknet jeg av kvalme og ble sittende oppe en time. Kan kvalmen komme så tidlig?! I tillegg har jeg begynt å få ømme bryster. 
 

Føler meg virkelig heldig som har blitt gravid igjen!! For et mirakel. Håper bare så inderlig at det er vår tur til å beholde nå. Gleder meg sååå til å se mannen min bli pappa en gang ❤️ Enn så lenge skal jeg nyte

Så bra at du klarer å nyte det enn så lenge, og ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje er det denne gangen det sitter og det blir et fullverdig svangerskap, det tror jeg vi alle sammen håper på dine vegne!☺️

Jeg har sett flere nevne blodfortynnende, skal det virke forebyggende mot spontanabort? Er det de som har mistet tidligere som gjerne bruker det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å allerede være noen dager over IKM dagen😄 er jo fordel med å teste så sent så man slipper de snegle dagene før IKM dagen!  
Så bra at du får noe støtte medisiner også da, selv om det kanskje ikke var årsaken så skader det jo ikke med noe støtte for å bedre sjansene🥰 jeg gikk jo på progesteron denne gangen, og det gikk jo bra nå. Så hvem vet om det har en betydning, kan jo være. På nettet står det jo også at med progesteron støtte så skjer det mindre spontanaborter, vil tro det hjelper litt uansett 😊 

jeg var også litt små kvalm helt fra uke 4, men den kunne ikke sammenlignes med den som kom i uke 6-7 🤢 vi reagerer jo forskjellige på et svangerskap så er jo fult mulig å bli kvalm så tidlig😊

nå må det virkelig være deres tur at den holder hele veien❤️🤞🏻🤞🏻 Fint at du klarer å nyte også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 

Ny uke!! 👏🏻 Føler dagene snegler seg avgårde. Prøver å nyte at jeg er gravid og ta dag for dag, men skulle helst bare gått til uke 12 med en gang slik at jeg visste hvordan dette svangerskapet går. Siden jeg har vært gravid frem til uke 8-9 to ganger det siste året, er det først når jeg kommer til de ukene at det blir virkelig spennende. Det føles litt skummelt å si det, men denne gangen har jeg det helt annerledes. Føler meg mer avslappet og optimistisk, og tar meg selv i å tenke at dette går veien. Håper magefølelsen har rett! 🥰 Tipper det har sammenheng med at jeg har fått erfare flere ganger at jeg ikke har kontrollen. Siden sist har jeg begynt på blodfortynnende og progesteronstøtte. Føles godt å gjøre det jeg kan 🥰 
 

Når det gjelder symptomer, har puppene blitt ømme. Jeg er litt mer sliten enn vanlig, men trøttheten som jeg kjente på sist har ikke kommet enda. Jeg er uvel på morgenen, men det gir seg raskt når jeg spiser frokost. I natt måtte jeg opp å tisse for første gang. Tipper det var tilfeldig, men legger så klart merke til alle mulige symptomer.
 

Føler meg sykt heldig som får oppleve dette igjen. Det er en trygghet at vi klarer å bli gravide, så håper jeg bare at vi kommer oss gjennom svangerskapet denne gangen. Tar meg selv i å glede meg til den dagen jeg får mage, kjenne spark og lignende. Håper det skjer i løpet av sommeren 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er bekymret, men jeg håper og tror at det går veien for dere denne gangen ❤️ Med støttemedisin i tillegg så er sjansene optimalisert! ☺️🤞 Uansett er jeg veldig glad på deres vegne, og det at dere kan bli gravide er jo i seg selv bare kjempebra 💕 husk at halvparten av jobben er gjort når man har blitt gravid og de fleste svangerskap ender i en frisk baby! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...