Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Hurra for uke 8 :strix:  En uke er et skritt nærmere. Lover også bra at magefølelsen din er annerledes. Det var det for meg også da jeg ble gravid etter en MA for mange år siden. Veldig rart, for var akkurat som at kroppen skjønte det da jeg hadde en MA for alt føltes feil. 
Når skal du på UL igjen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at du føler mer ro og uttalte symptomer over svangerskapet ❤️ Skal se dette går veien! Nå er det jo sommer og fint også, så går tiden kanskje litt fortere til uke 12 - det er jo bare noe få små uker igjen dit nå! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 11.6.2022 den 21.22):

Hurra for uke 8! Husker selv hvor nervøs jeg var på dette tidspunktet i fjor, så skjønner deg godt! Men nå er min lille 4 måneder gammel 😊 Satser helt klart på at neste TUL også går bra.

Krysser fingrene for at jeg er like heldig som deg!! Koselig å høre fra deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (3 timer siden):

Synes tiden går så fort og du er allerede i uke 8🥳🥳 er ikke lenge til du plutselig er i uke 12, selv om jeg skjønner det virker lenge for din del! Denne gangen er det jo en stor forskjell ifra andre ganger, du har sett et bankende hjerte på ultralyd, så du vet jo at det ikke er en tom fostersekk, og den andre gangen du mistet er det ikke sikkert hjerte banket i uke 7 heller, så dette er jo en stor milepæle og du har også kommet lengre! Jeg har skikkelig troa🥰 men skjønner veldig godt at du holder igjen pga en evt nedtur, men du har jo kommet lengre enn før og det må jo være positivt og at denne gangen skal gå bra🤗 så må de dagene gå super raske til neste ultralyd😊

Helt sant. Det er litt annerledes nå, så håper jo at det er et godt tegn 🥰 Tør ikke å håpe helt enda ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (3 timer siden):

Hurra for uke 8 :strix:  En uke er et skritt nærmere. Lover også bra at magefølelsen din er annerledes. Det var det for meg også da jeg ble gravid etter en MA for mange år siden. Veldig rart, for var akkurat som at kroppen skjønte det da jeg hadde en MA for alt føltes feil. 
Når skal du på UL igjen? :) 

Ja, sist svangerskap var magefølelsen dårlig. Nå er den hvertfall bedre. Håper det er et positivt tegn, slik det var for deg 🥰 Jeg skal på UL om ei uke. Føles som en evighet til!! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 time siden):

Så godt at du føler mer ro og uttalte symptomer over svangerskapet ❤️ Skal se dette går veien! Nå er det jo sommer og fint også, så går tiden kanskje litt fortere til uke 12 - det er jo bare noe få små uker igjen dit nå! 😍

Håper det går veien ❤️ Ja, veksler mellom å føle det går raskt og sent. Føles ut som en evighet til neste ultralyd om en uke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+4

I dag er en stor dag. Har aldri kommet så langt som dette i et svangerskap tidligere. Føles godt å ha kommet et steg lengre! Det er mye som kan skje i uke 7 og 8, så det blir veldig spennende med ultralyd om en uke. Banker fortsatt hjertet? Har fosteret utviklet seg som det skal? Det hadde vært fantastisk å få gode nyheter!! Da skal jeg forsiktig begynne å tro på at dette kan gå bra 😅 
 

Den siste uken har jeg vært så sliten. Jeg er ikke skikkelig trøtt konstant, men alt føles tungt og krevende. Klarer ikke å motivere meg til noe som helst. Legger ingen planer på kveldene for da må jeg bare slappe av og legge meg tidlig. Om morgenen er jeg kvalm, men det hjelper som regel å spise. Kvalmen kommer vanligvis sigende igjen hvis det går for lang tid til neste måltid. Spiser så sykt mye for tiden!!! Jeg er bekymret for utviklingen hvis det fortsetter slik 😂 Puppene er fremdeles ømme, men det varierer veldig hvor ømme de er. Kan noen ganger bli litt «obsessed» av å ta på dem som en bekreftelse på at ting går som det skal. Det er nesten litt flaut 😂 Når symptomene står på som verst, prøver jeg å minne meg på hvor takknemlig jeg er for å være gravid! Enn så lenge hjelper det veldig 🥰 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en trøst så gikk jeg rundt og tok meg på puppene frem til jeg kjente liv fra babyen 😂😂🙈

Heier på at denne uken går skikkelig fort. Vips så er det mandag igjen :lur: 

Kjenner igjen den kvalmen. Sånn er jeg tidvis enda. MÅ spise ofte!! Og hadde alltid noe snacks i veska de første ukene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kjenner igjen puppetafsingen, det var en veldig fin bekreftelse på at alt er i orden :fnise:

Tenker også at du ikke skal ha dårlig samvittighet for å gi etter for sulten. Selv om det blir sagt at man ikke skal forholde seg til uttrykket «spise for 2», så tror jeg kroppen vet best selv! Er den sulten er det bare å lytte og spise! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 

Endelig ny uke!! Tenk, jeg har aldri kommet så langt tidligere 🤩🤩 Føles stort, samtidig tør jeg ikke kjenne helt på det før jeg eventuelt vet at alt er i orden. Det er allerede 2 uker siden sist ultralyd og det kan ha skjedd mye på den tiden. Grugleder meg til ultralyd førstkommende mandag. Det hadde vært SÅ stas hvis alt er bra. Da skal jeg virkelig begynne å tro på det! 🤩 Samtidig er jeg veldig redd for at fosteret er for lite eller ikke lever lengre. 
 

Jeg er fremdeles kvalm om morgenen og når jeg er sulten. I tillegg føler jeg meg sliten og trøtt. Det har virkelig tatt seg opp den siste uken. I går gikk jeg tur med ei venninne og var helt utkjørt etterpå. Vi har gått denne turen mange ganger uten problem, så det er ingen tvil om at kroppen preges av graviditet. Sov ti timer i natt, men er fortsatt sliten. Det eneste som har bekymret meg de siste dagene er at puppene ikke er ømme lengre. Prøver å tenke at det er normalt, men blir samtidig redd for at det er tegn på at fosteret ikke utvikler seg som det skal. Minner meg selv på at symptomene varierer. Jeg får jo ikke svar før ultralyden uansett, så må bare ha troen til det motsatte er bevist 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 9 :strix: Nå må bare helgen fly forbi!!

Prøv å ikke legg for mye i disse puppene. Du har jo masse symptomer med småkvalme og trøtt og sliten av «ingenting». Så kroppen din oppfører seg jo veldig gravid :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med UL i morgen! Lykke til! ❤️ Symptomene høres ut som gravidkropp som jobber og står på for den lille mageboeren sin 😄😍

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig positivt med masse symptomer🤗 og det at puppene ikke er like ømme, husker jeg at avtok hos meg også, var super ømme i uke 5-7 så avtok det gradvis, mener å huske mine heller ikke var noe spesielt ømme i uke 9-10 🤨 husker jeg bekymret meg mye over det, men ettersom jeg var kvalm osv så var jeg roligere, og det er jo du også, og det er veldig positivt, er et bevis på at svangerskapet går som det skal🥰 

masse lykke til idag! Du kan senke skuldrene helt etter ultralyden idag❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4 (9+6)

I dag var det duket for ny ultralyd. Sov skikkelig urolig i natt og drømte om de verste utfall. Kom meg gjennom dagen på jobb uten å tenke så mye på det, men da vi satt og ventet på gynekologen trodde jeg hjertet mitt skulle hoppe ut av brystet. Jeg var så nervøs! 😅 MEN det gikk veldig bra ❤️ Vår lille skatt hadde utviklet seg helt som den skulle og begynt å bevege seg. Det var så rart å se bevegelsene uten at jeg klarer å kjenne dem. En surrealistisk opplevelse!!  Den ble målt til 9+6, men forholder meg til 9+4 (som er ut i fra eggløsning) fremdeles. Det føles veldig stas, men merker jeg ikke klarer å ta det helt innover meg enda. Er redd for at det skal gå noe galt, noe som kan anses som naturlig tenker jeg. Nå håper jeg bare de neste ukene går raskt. Neste ultralyd blir allerede om to og en halv uke! 🥰 Da er jeg 12+0. Rekker akkurat en ultralyd før gynekologen går i ferie. Planen er at jeg skal fortsette på progesteronstøtte frem til 11+0. Kjenner jeg begynner å bli sår av tablettene, så det skal bli godt å bli ferdig 🥰 

7FB94532-E334-42DC-B4E7-57E9F7024F83.jpeg

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå se på lille ❤️ Så herlig. Skal dere begynne å dele nyheten, eller vente et par uker til?

Forstår jo godt at det er vanskelig å slappe helt av når du har mistet før. Om det er en trøst har de fleste de tankene til tider :klemmer: Håper skuldrene senkes litt om et par uker til 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (10 minutter siden):

Åååå se på lille ❤️ Så herlig. Skal dere begynne å dele nyheten, eller vente et par uker til?

Forstår jo godt at det er vanskelig å slappe helt av når du har mistet før. Om det er en trøst har de fleste de tankene til tider :klemmer: Håper skuldrene senkes litt om et par uker til 😍

Vi har ikke bestemt oss helt. Har fortalt det til et par venninner, men ikke familie enda. Tenkte egentlig at vi skulle si det etter denne, men er i tvil om vi venter noen uker til! 🥰 Prøver å tenke gjennom hvordan vi skal si det siden det er første gang. Har du noen tips, @Kakaoen? 🥰 Du er jo så rutinert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så fin liten baby!! Skjønner godt du var nervøs i forkant. Jeg har også opplevd både gode og dårlige UL i uke 9, så da jeg skulle på denne i fjor holdt jeg på å besvime på venterommet. Sykt ubehagelig å vente! Men desto enda bedre når man kan gå ut med tusen kilo lettere skuldre.

Kanskje dere kan gi dette flotte bildet til de kommende besteforeldre når dere ønsker å dele nyheten? Noen ganger er et bilde mye bedre enn ord ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ventet til etter uke 12 med å si det med alle 3 barna. Egentlig mest fordi det føles mest rett for oss. På en måte å skåne familien fra sorgen om ting går dårlig. Som egentlig er en veldig teit tankegang 🤷🏼‍♀️
Men jeg har en mann som ikke ønsket å dele det før det var «helt sikkert». Han er dessverre vokst opp i en familie der man ikke viser følelser eller snakker om ting. Så han ville aldri fortalt det til mora si om vi mista. Hadde en MA for mange år siden, er kun min mamma og søstre som vet om det. 
Ganske gammeldags med andre ord.

Jeg hadde lyttet til magefølelsen. Hvis den sier at du skal vente et par uker til så gjør det 😍 om den ombestemmer seg så del nyheten. For min del har jeg ønsket å dele det når jeg har gledet meg mer. Og mye av nervene har roet seg.

Har fortalt til et par venninner før uke 12, for om jeg ikke lufter det til noen så eksploderer hodet mitt! :bond: :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...