Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Så fint at du greier å glede deg over graviditeten! Skjønner godt at du er spent, men det lover godt at du har sånn en god følelse tror jeg, kroppen vet jo! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir noen spennende uker fremover! Nå får bare støttemedisinen gjøre jobben sin slik at dere får en liten frisk baby i enden av dette! 🤞💕 Kjenner meg godt igjen i symptomanalyseringen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du nyter følelsen av å være gravid! Det er såå mye bedre enn å bare gå rundt helt angstfyllt. Veldig bra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du klarer å nyte graviditeten tross ting du har opplevd tidligere, beundrer at du klarer å leve i nuet❤️ Hjelper jo egentlig ingenting å gå rundt i så mange uker å være et nervevrak som jeg gjorde, og det er jo som oftest forgjeves også❤️ Fordi det som regel går bra🤗 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere legger igjen kommentarer @Elise93 @Fiora @Mallisa@Amatariel og @Love90 ❤️ Svangerskapet startet optimistisk, men skal være ærlig å si at det har blitt mer analysering av symptomer og bekymring de siste dagene.
 

Jeg føler jeg har få symptomer og at de symptomene jeg har veksler veldig. Ømme bryster og kvalme som kommer og går litt. Noe murring i underlivet, men ikke slik som sist. Tenker raskt at symptomene er på grunn av progesteronstøtten og at jeg blir «lurt». Det jeg har tenkt mest på er at trøttheten ikke har dukket opp enda siden den har vært så dominerende tidligere. Prøver å tenke at det er tidlig. 
 

Ble ikke noe bedre av at jeg fikk 2-3 på digitalt i går. Gjorde den samme feilen som sist. Testet 5+2 når jeg har slått ut 5+3 og 5+4 de andre gangene. Tenkte kanskje det var annerledes denne gangen siden jeg fikk 2-3 så tidlig. Er klar over at 3+ krever mye, så ut i fra egne utregninger, skal jeg ikke ha nok HCG før i dag eller i morgen. Prøver å slappe av og tenke at testene er litt lunefulle. Jeg har fått 3+ i de to siste svangerskapene uten at det har betydd vellykket svangerskap. Er i tvil på om jeg kommer til å teste mer. Det er jo egentlig bare ultralyd som kan gi meg svaret etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår bekymringen din veldig godt.. Når man har mistet før så tenker man over hvert eneste symptom (eller uteblivelse av det) 😔. Alle svangerskap er forskjellige og tror symptomene også kan variere fra svangerskap til svangerskap. Kan jo også hende progesteronet virker inn så man har det ulikt som sist gang? Det er også ganske tidlig fortsatt, så det kan godt tenkes at trøttheten osv kommer litt senere 💕 

Man blir helt gæren av den testingen 😖 når har du UL? Som du sier skal det jo litt til å slå ut på 3+ så forhåpentligvis betyr det ingenting 🥰 UL er det som kan betrygge mest så fort du er langt nok på vei til å se et bankende hjerte! 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh HURRA!! Gratulerer så mye, denne gangen skal det gå veien for dere 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5

I dag var jeg innom på apoteket for å hente mer progesteron. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke teste mer, men tok med meg en siste digital. I dag viste den 3+ 🤩 Vil kanskje tro jeg kunne fått det enten søndag eller mandag, men det er ikke så viktig. Testen tyder hvertfall på at HCG øker 🤩 Det kan jeg også merke for å si det slik. Morgenkvalmen har tatt seg opp de siste dagene. Det samme har trøttheten. Det kan jo være forårsaket av progesteronstøtte, men velger å tenke at det er relatert til graviditeten. Verken tester eller symptomene kan gi meg svaret jeg vil ha, så foreløpig trengs tålmodighet. Min privatpraktiserende gynekolog vil ikke gjennomføre ultralyd før 7+0 (som er neste torsdag). Vi drar til utlandet med venner den dagen, så orker ikke dra da i tilfelle dårlige nyheter. Regner med at ultralyd blir i slutten av uke 7 hvis alt går bra frem til det. Håper så inderlig vi får gode nyheter 🥰🥰

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så bra med stigning 🤩 Krysser alt for at det står bra til på TUL også, det  jo faktisk bare være deres tur denne gangen 😍 Klamre deg fast lille spire 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det stiger. Det lover godt. Og at magefølelsen din er bedre. Håper du klarer å senke skuldrene litt de neste ukene frem til UL 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 3+, så fint at du både merker stigningen på kroppen og får den svart på hvitt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+ på testen! 😍 Skjønner godt du gruer deg til ultralyd, men det må jo gå bra denne gangen! Og symptomer allerede er jo positivt. Bare håper du ikke blir for kvalm fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (20 timer siden):

5+5

I dag var jeg innom på apoteket for å hente mer progesteron. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke teste mer, men tok med meg en siste digital. I dag viste den 3+ 🤩 Vil kanskje tro jeg kunne fått det enten søndag eller mandag, men det er ikke så viktig. Testen tyder hvertfall på at HCG øker 🤩 Det kan jeg også merke for å si det slik. Morgenkvalmen har tatt seg opp de siste dagene. Det samme har trøttheten. Det kan jo være forårsaket av progesteronstøtte, men velger å tenke at det er relatert til graviditeten. Verken tester eller symptomene kan gi meg svaret jeg vil ha, så foreløpig trengs tålmodighet. Min privatpraktiserende gynekolog vil ikke gjennomføre ultralyd før 7+0 (som er neste torsdag). Vi drar til utlandet med venner den dagen, så orker ikke dra da i tilfelle dårlige nyheter. Regner med at ultralyd blir i slutten av uke 7 hvis alt går bra frem til det. Håper så inderlig vi får gode nyheter 🥰🥰

Så godt at du fikk den bekreftelsen du trengte på testen, og at det ikke er så lenge til tidlig ultralyd! Da håper jeg du ser et bankende hjerte og blir roligere og kan slappe mer av fremover 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (21 timer siden):

5+5

I dag var jeg innom på apoteket for å hente mer progesteron. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke teste mer, men tok med meg en siste digital. I dag viste den 3+ 🤩 Vil kanskje tro jeg kunne fått det enten søndag eller mandag, men det er ikke så viktig. Testen tyder hvertfall på at HCG øker 🤩 Det kan jeg også merke for å si det slik. Morgenkvalmen har tatt seg opp de siste dagene. Det samme har trøttheten. Det kan jo være forårsaket av progesteronstøtte, men velger å tenke at det er relatert til graviditeten. Verken tester eller symptomene kan gi meg svaret jeg vil ha, så foreløpig trengs tålmodighet. Min privatpraktiserende gynekolog vil ikke gjennomføre ultralyd før 7+0 (som er neste torsdag). Vi drar til utlandet med venner den dagen, så orker ikke dra da i tilfelle dårlige nyheter. Regner med at ultralyd blir i slutten av uke 7 hvis alt går bra frem til det. Håper så inderlig vi får gode nyheter 🥰🥰

Så godt å ha makset ut testene🤗

krysser alt jeg kan for at du skal få komme på ultralyd denne gangen og at du ser fineste hjerte som banker🥰 greit å ha en tur du skal på i ventetiden før ultralyd så går tiden til du skal dit også kanskje raskere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for stigning og fler symptomer! ❤️ Nå må det bare gå bra på ultralyd! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 (6+5 fra siste mens)

Tusen takk for alle lykkeønskninger! 🥰 Dere er gode å ha. Føles så fint å logge inn her og se fine kommentarene fra dere 🥰

I dag er nok en uke fullført. De siste ukene har egentlig gått raskt. Føler jeg har en annen innstilling denne gangen. Tidligere har jeg overanalysert symptomer og bekymret meg for graviditeten flere timer daglig. Denne gangen tenker jeg over det, men har en annen ro. Det er akkurat som jeg har skjønt at symptomer ikke er ensbetydende med at svangerskapet går bra og at jeg har innsett at jeg ikke har kontroll over utfallet. Det er naturlig å bekymre seg fordi det betyr noe å være gravid og potensielt bli mamma ❤️ men noen ganger så tror jeg at jeg bekymrer meg for å forberede meg på det verste, noe jeg har funnet ut at ikke fungerer. Det har vært like vondt å miste den gangen magefølelsen tilsa det, som da den ikke gjorde det. For meg som har mistet to ganger på rad, føles det helt utenkelig å gå på en ultralyd og få gode nyheter, dvs. se et friskt foster med et bankende hjerte. Det er litt trist å tenke på, hvertfall hvis man tar utgangspunkt i at sannsynligheten for at det skal gå bra er stor, men det er kanskje naturlig å ta utgangspunkt i de siste erfaringene. 
 

Tar meg selv i å leke litt med tanken om at vi blir foreldre i januar. Ser for meg en liten krabat i huset vårt 🥰🥰 Av en eller annen grunn, smelter jeg av tanken på en liten baby pakket godt inn i ulldress og en altfor stor lue. Jeg prøver å si til meg selv at det er lov å leke litt med tanken, selv om det er skummelt. 
 

Ellers kan jeg rapportere om at jeg nå er så kvalm om morgenen at jeg må spise før jeg står opp. Har ikke kastet opp enda, men kvalmen føles intens. Puppene har blitt større og føles ømme. Det strekkes litt i lyskene innimellom og jeg kjenner tidvis på murringer. Føler meg mer sliten, og legger meg tidligere, men trøttheten har ikke tatt helt overhånd heldigvis. Til helgen skal vi i bryllup til et nært vennepar. Veldig spent på hvordan formen er og hvordan det preget meg, med tanke på at graviditeten er hemmelig fortsatt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (3 timer siden):

6+0 (6+5 fra siste mens)

Tusen takk for alle lykkeønskninger! 🥰 Dere er gode å ha. Føles så fint å logge inn her og se fine kommentarene fra dere 🥰

I dag er nok en uke fullført. De siste ukene har egentlig gått raskt. Føler jeg har en annen innstilling denne gangen. Tidligere har jeg overanalysert symptomer og bekymret meg for graviditeten flere timer daglig. Denne gangen tenker jeg over det, men har en annen ro. Det er akkurat som jeg har skjønt at symptomer ikke er ensbetydende med at svangerskapet går bra og at jeg har innsett at jeg ikke har kontroll over utfallet. Det er naturlig å bekymre seg fordi det betyr noe å være gravid og potensielt bli mamma ❤️ men noen ganger så tror jeg at jeg bekymrer meg for å forberede meg på det verste, noe jeg har funnet ut at ikke fungerer. Det har vært like vondt å miste den gangen magefølelsen tilsa det, som da den ikke gjorde det. For meg som har mistet to ganger på rad, føles det helt utenkelig å gå på en ultralyd og få gode nyheter, dvs. se et friskt foster med et bankende hjerte. Det er litt trist å tenke på, hvertfall hvis man tar utgangspunkt i at sannsynligheten for at det skal gå bra er stor, men det er kanskje naturlig å ta utgangspunkt i de siste erfaringene. 
 

Tar meg selv i å leke litt med tanken om at vi blir foreldre i januar. Ser for meg en liten krabat i huset vårt 🥰🥰 Av en eller annen grunn, smelter jeg av tanken på en liten baby pakket godt inn i ulldress og en altfor stor lue. Jeg prøver å si til meg selv at det er lov å leke litt med tanken, selv om det er skummelt. 
 

Ellers kan jeg rapportere om at jeg nå er så kvalm om morgenen at jeg må spise før jeg står opp. Har ikke kastet opp enda, men kvalmen føles intens. Puppene har blitt større og føles ømme. Det strekkes litt i lyskene innimellom og jeg kjenner tidvis på murringer. Føler meg mer sliten, og legger meg tidligere, men trøttheten har ikke tatt helt overhånd heldigvis. Til helgen skal vi i bryllup til et nært vennepar. Veldig spent på hvordan formen er og hvordan det preget meg, med tanke på at graviditeten er hemmelig fortsatt 😅 

Så bra at du har en annen ro nå og klarer å slappe mer av enn tidligere ☺️Håper veldig for deg at dette blir et vellykket svangerskap!! ❤️ Og nå er det vel ikke så lenge til TUL? 
Har du planlagt hvordan du skal kamuflere graviditeten i bryllupet da? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så bra du har klart å roe ned☺️
Vi startet også prøvingen med å miste. Og de to gangene jeg bare følte det var annerledes så holdt det. Hadde en annen type ro i bunn selv om tankene kvernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...