Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Så herlig at du greide å jogge! Må være en supergod følelse! :)

Så leit å høre om moren din. Det blir en tung tid, men man kan ha mange gode minner hvis man får være sammen. Føler veldig med deg, dette er knallhardt. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luka_S skrev (På 22.6.2022 den 15.49):

Så herlig at du greide å jogge! Må være en supergod følelse! :)

Så leit å høre om moren din. Det blir en tung tid, men man kan ha mange gode minner hvis man får være sammen. Føler veldig med deg, dette er knallhardt. ❤️

Takk @Luka_S ❤ Jeg vet litt hvordan det blir siden jeg mistet faren min rett før pandemien. Det skjedde i løpet av 5 måneder fra han fikk diagnosen kreft til han var borte. Håper det går litt lenger tid denne gangen.

Ellers så var jeg ute på ny tur onsdag sammen med mannen min. Da klarte jeg selvsagt å snuble i en rot og slo kneet mitt. Jeg klarte å jogge litt da også, men fikk innmari vondt i kneet i nedoverbakker. Gikk greit når det var rett frem, men skulle ikke mye til for at smerten kom....

Prøvde meg på en tur uten jogging i går, og det gikk greit oppover og bortover, men så snart jeg skulle ned en bakke stakk det til i kneet igjen..... Så nå må jeg heller prøve å ta noen rolige dager UTEN turer for å se om dette går over. Jeg antar at jeg bare slo kneet i fallet, og at dette går raskt over.

Men følelsen av å jogge uten å pese skikkelig var faktisk god 😊 Har nå avtalt flere joggeturer sammen med mannen oppe i skogen her så snart kneet er bra igjen. Greit å ha noen med seg som gir meg litt motivasjon 👍

Ellers så har vekta limt seg fast der den er nå. Det får jeg vel være glad for siden den siste tiden har vært preget av mye sosiale ting med mat og vin i helgene...... Nå er det snart sommerferie også, så jeg har akseptert at de siste kiloene ikke forsvinner før etter sommeren. Prøver allikevel å være flink i ukene, sånn at jeg kan gjøre det jeg vil i helgene og ikke gå opp i vekt 😊 Nå har jeg holdt meg på denne vekta i 4 måneder og kanskje er det greit for kroppen det også å stabilisere seg litt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig når skader setter en stopper for det man har lyst til å gjøre! Håper du raskt blir bra i kneet slik at dere får noen fine joggeturer framover. 😄

Jeg har også stagnert i vektnedgangen, men jeg prøver å se positivt på at jeg klarer å holde meg nogenlunde stabil. Opprettholder trening så godt jeg kan, men jeg ser også at det blir mye "kos" i sommer. Får bare prøve å nyte det uten at vekta fyker opp igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det under en uke igjen til jeg drar på ferie 🌞

Vekta holder seg heeeelt stabil så da håper jeg virkelig at jeg ikke går så mye opp i ferien heller. Jeg tenker jeg får prøve å være litt aktiv, og tenke litt gjennom hva jeg spiser, så håper jeg det går fint.

Skal for første gang på tre år til Hellas, og gleder meg masse til det. Deilig å kunne bade og bare nyte sola i en solstol på stranda.... I tillegg har de utrolig mye gode salater, så jeg skal nok klare å holde meg til de litt sunnere alternativene uten at det blir kjedelig. Blir også deilig å endelig ha klær som ikke er "telt". Det eneste som er litt kjedelig er at jeg har en del løshud som ikke akkurat ser så pent ut. MEN, det får bare være sånn. Det viktigste er at jeg føler meg bedre totalt sett. Jeg orker mye mer enn før, og jeg vil få god plass i flysetet 👍 Kan til og med slå ned bordet når jeg skal spise uten at det støtter seg på magen 😁

Til høsten skal de siste kiloene av, så håper vi at kroppen spiller på lag med meg når jeg kommer dit. Håper at 6 måneder med stabil vekt skal gjøre at de løsner litt raskere igjen...

God sommer alle sammen 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Takk alle sammen :) Hellas var fantastisk 🌞😎

Har nok fått noen ekstra kilo i løpet av ferien, men de skal ned igjen nå når jeg er tilbake til hverdagen.

Avslutningen av ferien ble ikke som planlagt. Mamma får nå ikke lenger behandling for kreften og det går raskt nedover. Så jeg måtte haste på besøk for å snakke med henne før det ikke lenger er mulig. Tungt å sitte langt unna nå når hun er så syk og det går mot slutten, men jeg har jo ikke mulighet til å være borte fra jobb i mange uker uten å vite hvor lang tid dette tar. Dyrt er det også siden jeg må bo på hotell mens jeg er der og besøker henne på sykehuset. Skal til legen nå i dag for å få noe som hjelper meg å sove. For jeg sover nesten ikke om natta. Tankene kverner hele tiden........... Heldigvis har jeg en jobb som tilrettelegger for meg sånn at jeg får arbeidsdagen til å gå selv om hodet er litt "fraværende". Takk til super sjef ❤

Men, uansett så skal jeg også komme igang med trening/turer igjen for jeg vet det også hjelper på hodet og søvnen. Det verste er egentlig at jeg bare venter på telefonen om at det er slutt..... Det tar på å ikke vite når den kommer.

Uansett dere, dette ble litt trist, men livet må jo bare gå videre - og jeg skal ned de siste kiloene og ikke trøstespise meg gjennom dette.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, huff. Jeg føler sånn med deg. Jeg var i nøyaktig samme posisjon litt tidligere i sommer. Den ventetiden er grusom. Det var en slags rar lettelse når døden inntraff for da visste vi at det ikke var noe mer smerter. Men sorgen sitter godt i, og fysisk også på meg. Jeg er slappere, svakere og mindre energi. Trener allikevel, men ikke like god trening som før. Men alt er bedre enn ingenting tenker jeg. Det er en unntakstilstand når man mister en forelder.

Var ikke meningen å være så negativ jeg heller, ville egentlig bare sende deg varme tanker.

:klem:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Kepaløk ❤

Jeg reiser nå til mamma igjen i dag og har ikke retur billett før neste søndag. Er 50% sykemeldt og kan jobbe hjemmefra (fra mamma sin leilighet) etter avtale med sjefen min. Fikk også noe som skulle hjelpe meg å sove om natta.

Tilstanden forverres hørte jeg i går, så derfor må jeg nesten bare dra dit for å være nærmere og kunne gå på besøk hver dag. 

I går gikk jeg meg en tur i skogen og det var utrolig deilig. Tar med treningstøy når jeg drar også for å forhåpentligvis kunne få luftet hodet litt ved behov.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Wit. Det var trist å høre. Tenker på deg!

Håper at du og mammaen får noen fine dager sammen. ❤️ Husk å ta vare på deg selv også, samme om det er i form av en tur i skogen, en fridag fra jobb eller en pizza, liksom. Lykke til!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her humper og går det. Fikk gått meg en tur i går ettermiddag for å klarne hodet litt. Været var bra, så da var det deilig å bare ta en lydbok på øret og koble alt annet av.

Ellers går dagene med til litt jobbing og mye sitting på sykehjemmet. Har også startet med litt gjennomgang av papirer i leiligheten for å starte prosessen med at alt skal tømmes. Noe skal andre ha, og det holder jeg på å få gitt videre nå. Det hjelper meg litt å ha noe å holde på med den tiden jeg ikke sitter ved senga til mamma. Og der kan jeg jo ikke sitte hele tiden.

Hun sover veldig mye, men vi snakker litt sammen når hun er våken. 

Var på vekta og ser at sommeren har gjort sitt, men dette tar jeg med knusende ro. Disse kiloene skal av igjen, og jeg skal nå målet jeg satte meg tidligere.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg @Wit

Det var greit du fikk den hellasturen før det ble som det ble med mora di. Nå får du bruke av det overskuddet du forhåpentligvis fikk der, til å komme igjennom tiden som kommer. Håper du har gode støttespillere rundt deg!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All bevegelse, om det er hard trening eller en gåtur, gjør underverker for den mentale helsen. Jeg har hatt mange gåturer den siste måneden hvor jeg både har gått i mine egne tanker og grått, og ledd høyt av podcast.

Veldig lurt å begynne å titte på papirer også. Helt overveldende mengde papirarbeid som må ordnes når noen dør. Personlig synes jeg faktisk det var greie oppgaver. Var så praktisk og noe jeg følte jeg mestret. Sånn i forhold til sorgen og den prosessen som jeg fortsatt ikke aner hvordan man skal gjøre riktig.

Jeg har virkelig tenkt på deg i det siste. Kjenner deg jo ikke overhodet, sånn på ordentlig. Men vit at jeg sender deg varme tanker, helt på ekte. :klem:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Mamma døde torsdag denne uka. Satt der når hun døde, og det var trist men også en lettelse for at hun endelig fikk slippe 😞

Ble lite turer disse dagene, for etter 9-11 timer ved senga hennes var jeg totalt utmattet.

Men flere av feriekiloene har allikevel blitt borte, for det ble ikke mye spising disse ukene.

Sliten nå, men heldigvis skal jeg snart hjem igjen til familien og dagliglivet.

Legen sykemeldte meg forrige uke, for søvn var det lite av. Har ny telefontime med han på mandag, og regner med han sykemelder meg kommende uke også.

Papirarbeidet har gått greit. Det som skal sendes inn er sendt inn, og avtaler med begravelsesbyrå og prest er avholdt. Har også laget noen ord til egen minnetale i kirka ❤️
 

Så jeg henger sammen, men får fokusere mer på treningen når jeg er hjemme igjen….

Endret av Wit
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (På 11.8.2022 den 17.46):

Stor klem til deg @Wit

Det var greit du fikk den hellasturen før det ble som det ble med mora di. Nå får du bruke av det overskuddet du forhåpentligvis fikk der, til å komme igjennom tiden som kommer. Håper du har gode støttespillere rundt deg!

Jo er ikke helt alene heldigvis ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepaløk skrev (På 11.8.2022 den 22.24):

All bevegelse, om det er hard trening eller en gåtur, gjør underverker for den mentale helsen. Jeg har hatt mange gåturer den siste måneden hvor jeg både har gått i mine egne tanker og grått, og ledd høyt av podcast.

Veldig lurt å begynne å titte på papirer også. Helt overveldende mengde papirarbeid som må ordnes når noen dør. Personlig synes jeg faktisk det var greie oppgaver. Var så praktisk og noe jeg følte jeg mestret. Sånn i forhold til sorgen og den prosessen som jeg fortsatt ikke aner hvordan man skal gjøre riktig.

Jeg har virkelig tenkt på deg i det siste. Kjenner deg jo ikke overhodet, sånn på ordentlig. Men vit at jeg sender deg varme tanker, helt på ekte. :klem:

Tusen takk for varme tanker, det hjelper selv om jeg ikke kjenner deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...