Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk dere ❤

Det har vært en litt uvirkelig tid dette. I dag er jeg tilbake på jobb, og det er egentlig litt godt.... Få føle litt på hverdagen igjen. Det har vært mye å gjøre denne siste tiden, så trening og mat har ikke akkurat vært det viktigste.

MEN, nå prøver jeg å samle meg litt igjen og komme igang med gode vaner ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg klarte å kutte av en fingertupp på mandolin på lørdag og måtte sy fire sting for å feste fingertuppen på igjen, så har det ikke blitt noe sykling til jobben denne uka. Det har verket som bare søren i fingeren, og når jeg går med hånda ned, så får jeg smerter. MEN, dette går jo over så skal tilbake til vanlig aktivitet i hverdagen.

Maten er jeg flinkere med, og jeg har allerede gått ned flere kilo siden ferien (la jo på meg litt da...). Så nå skal de gode vanene fortsette, og så håper jeg at jeg er nærme målet mitt til jul. Ihvertfall er det tanken sånn det er nå 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da får jeg vel starte opp igjen med vektnedgangen og skriftlig gjøre den.

Sommeren gikk litt dårlig, og som dere vet var det mange grunner til det. Men her er det bare å ta seg sammen igjen og komme helt i mål.

Her er status i dag:

Startvekt 112,9 kg (februar 2021)

Siste veiing før jul: 

17.12.2021 - 85,2 kg

2022:

07.01.2022 - 83,8 kg (- 1,4 kg) 
14.01.2022 - 83,0 kg (- 0,8 kg)
21.01.2022 - 83,3 kg (+ 0,3 kg)
28.01.2022 - 83,1 kg (- 0,2 kg)
04.02.2022 - 81,7 kg (- 1,4 kg)
11.02.2022 - 82,2 kg (+0,5 kg)
18.02.2022 - 82,0 kg (- 0,2 kg)
25.02.2022 - 81,6 kg (- 0,4 kg)

22.04.2022 - 82,7 kg (+1,1 kg)

01.09.2022 - 87,7 kg (+5 kg)

Totalt ned så langt 26,2 kg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vekta står helt stille til tross for redusert mengde mat, så det skriver jeg ikke om.

MEN, jeg var hos legen denne uka på årlig sjekk av blodtrykk og diverse blodprøver. Og det var faktisk fantastiske nyheter 🥇 Blodtrykket var helt flott, og ALLE blodprøvene er kjempebra. Jeg har tidligere slitt med blodsukker i grenseland til diabetes-2. Men nå er langtidsblodsukkeret mitt så lavt som det aldri har vært før 👌 Kolesterolen er også veldig bra, og jeg har de vitaminer og minerallager jeg skal ha.

Så disse siste årene har gjort at jeg fra å være i skikkelig risikosone for diverse livsstilssykdommer nå er helt innenfor der jeg skal være og ikke har høyere risiko enn andre for å få hjerte-kar sykdommer og diabetes-2 slik det er nå 😊

Føler meg skikkelig glad, og tenker at da får de siste kiloen forsvinne etterhvert. De jeg har gått ned så langt har gjort enormt mye med min helse :yvonne:

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 time siden):

Vekta står helt stille til tross for redusert mengde mat, så det skriver jeg ikke om.

MEN, jeg var hos legen denne uka på årlig sjekk av blodtrykk og diverse blodprøver. Og det var faktisk fantastiske nyheter 🥇 Blodtrykket var helt flott, og ALLE blodprøvene er kjempebra. Jeg har tidligere slitt med blodsukker i grenseland til diabetes-2. Men nå er langtidsblodsukkeret mitt så lavt som det aldri har vært før 👌 Kolesterolen er også veldig bra, og jeg har de vitaminer og minerallager jeg skal ha.

Så disse siste årene har gjort at jeg fra å være i skikkelig risikosone for diverse livsstilssykdommer nå er helt innenfor der jeg skal være og ikke har høyere risiko enn andre for å få hjerte-kar sykdommer og diabetes-2 slik det er nå 😊

Føler meg skikkelig glad, og tenker at da får de siste kiloen forsvinne etterhvert. De jeg har gått ned så langt har gjort enormt mye med min helse :yvonne:

Gratulerer! Det er jo fantastisk resultat 😄

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, for noen gode nyheter! Det er lett å glemme at vekt ikke er det eneste parameteret på at helsa blir bedre, det er lett å se seg blind på kilo og gram. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Wit skrev (På 21.10.2022 den 12.59):

Vekta står helt stille til tross for redusert mengde mat, så det skriver jeg ikke om.

MEN, jeg var hos legen denne uka på årlig sjekk av blodtrykk og diverse blodprøver. Og det var faktisk fantastiske nyheter 🥇 Blodtrykket var helt flott, og ALLE blodprøvene er kjempebra. Jeg har tidligere slitt med blodsukker i grenseland til diabetes-2. Men nå er langtidsblodsukkeret mitt så lavt som det aldri har vært før 👌 Kolesterolen er også veldig bra, og jeg har de vitaminer og minerallager jeg skal ha.

Så disse siste årene har gjort at jeg fra å være i skikkelig risikosone for diverse livsstilssykdommer nå er helt innenfor der jeg skal være og ikke har høyere risiko enn andre for å få hjerte-kar sykdommer og diabetes-2 slik det er nå 😊

Føler meg skikkelig glad, og tenker at da får de siste kiloen forsvinne etterhvert. De jeg har gått ned så langt har gjort enormt mye med min helse :yvonne:

Så fantastisk!! 🤩 Virkelig gode nyheter. 

Jeg har også hatt en del blodprøver og målinger som ikke har vært helt bra tidligere, og det å få bekreftet at det går riktig vei er utrolig deilig. Mye bedre enn å passe i en bukse eller føle seg flott på utsiden (selv om det også er ganske kult). Gratulerer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere 😘

Ja, deilig med blodprøver som er godt innenfor normalen. Vekta står fortsatt bom stille, så den har vel bestemt seg for å holde seg der den er nå........

Men, klærne mine passer jo fortsatt, skulle bare blitt kvitt de siste kiloene også......... Føler meg selvsagt mer vel enn jeg gjorde for 25 kilo siden, jeg kjenner jo på hele kroppen at denne reisen har vært bra for meg. Så jeg skal egentlig ikke klage altså. 

Nå er det helg, og vi skal feire datteren som har bursdag i dag 👍

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting nytt her 😉

Vekta har låst seg fast på samme tall. Skjønner ikke helt dette, for nå har jeg vært flink med maten de siste ukene. Det eneste er at jeg ikke har trent noe særlig på grunn av en heller hektisk jobb-periode.

MEN, så lenge det ikke går opp får jeg vel være fornøyd, selv om jeg hadde håpet en nedgang nå før jul så jeg har litt å "gå på" 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (6 minutter siden):

Ingen ting nytt her 😉

Vekta har låst seg fast på samme tall. Skjønner ikke helt dette, for nå har jeg vært flink med maten de siste ukene. Det eneste er at jeg ikke har trent noe særlig på grunn av en heller hektisk jobb-periode.

MEN, så lenge det ikke går opp får jeg vel være fornøyd, selv om jeg hadde håpet en nedgang nå før jul så jeg har litt å "gå på" 😉 

Litt frustrerende med vektplatå, men jeg er imponert over at du klarer å være flink med maten likevel! Krysser fingrene for at det løsner snart. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (Akkurat nå):

Litt frustrerende med vektplatå, men jeg er imponert over at du klarer å være flink med maten likevel! Krysser fingrene for at det løsner snart. :)

Tusen takk @Luka_S 😘

Joda, det er frustrerende, men det viktigste er at jeg fortsatt passer alle klærne mine og at jeg ikke går opp i vekt. I tillegg så har jeg jo fått flotte blodprøver, så jeg ligger på et sted som allikevel er sunt for meg.

MEN, jeg skal jo ned disse siste kiloene også, så jeg gir ikke opp 😜 Det roer seg litt på jobben også etter november, så forhåpentligvis får jeg da tid til å være litt mer aktiv ;) 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt korona igjen, så denne uka var jeg spent på hvordan det ville gå med vekta. Men den gikk faktisk litt ned fra forrige uke 🙂 

Har spist like mye som vanlig, men ikke vært i aktivitet i det hele tatt. Håper nå korona har gjort noe med kroppen så den skjønner at jeg skal videre ned i vekt 😜

Denne helga skal jeg på fest lørdag, så da blir det nok litt utskeielse, men prøver å holde meg til så sunne alternativer som mulig.

God helg alle sammen 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, det blir ikke så ofte jeg skriver her lenger merker jeg. MEN, jeg holder meg på stedet hvil. Egentlig er det helt OK så lenge det skjer så mye i helgene fremover nå. Vanskelig å holde seg helt innenfor matplanen. 

Jeg får holde meg her jeg er, og så får jeg finne frem litt mer viljestyrke etter jul sånn at jeg endelig får gått ned de siste kiloene ;) 

Trøsten får være at jeg også i år føler meg fin i julekjolene og kan kjøpe kjoler jeg liker, og ikke bare de som passer og som ser ut som telt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Desember flyr avgårde føler jeg. Mye skjer i helgene, og det er viktig for meg å holde vekten stabil til tross for mange utskeielser....

Har kjøpt meg en ny nyttårskjole i år, og det er deilig å kunne gå i en helt vanlig butikk og kjøpe den kjolen jeg syns er fin. Den følelsen sitter fortsatt veldig godt i, og er med på å at jeg klarer å ikke miste motivasjonen og øke i vekt igjen.

Jeg har vært gjennom noen måneder med utrolig mye jobbing, så kroppen er sliten. Dette har vært et ganske tungt år med mammas sykdom, så dødsfall og nå etter det veldig mye jobbing. Det gjør også at jeg nok ikke heller har klart å gå ned de siste kiloene jeg ønsker å kvitte meg med.

MEN, jeg har bestemt meg for at i 2023 skal de også bort 😊 Jeg vet jo at dette er fullt mulig, så det er bare å stramme bittelitt inn, så bør det gå nedover igjen. Og det er jo ikke så mange kilo igjen nå i forhold til hva det var når jeg startet.... Målet er liksom innen rekkevidde 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...